TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Mercaderies del Reus Salou WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Mercaderies del Reus Salou

Ir abajo 
+13
mikado
albertoquattrotre
peps
lluis7
JGDURAND
jordi
alejandro sasplugas
Víctorf
ignasibaga
TramBlau
Sisu
ostman
josepmaria
17 participantes
Anar a pàgina : 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Següent
AutorMissatge
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM


Ubicació : Barcelona
Edat : 46
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 1522

Mercaderies del Reus Salou Empty
MissatgeAssumpte: Mercaderies del Reus Salou   Mercaderies del Reus Salou I_icon_minitimeDt Maig 10, 2016 11:16 am

Buscant entre els llibres d'en Salmerón, he trobat uns vagons de format senzill per començar.

Sempre és una llàstima el tancament d'una línea de ferrocarril. Aquesta a més era rendible i els contactes polítics de la compañía d'autobús la van tancar...

I perquè no començar per un vores baixes sèrie N. Els originals tenien bastidor de roure i caixa de pi.

Mercaderies del Reus Salou 29mt4y8

Quadrat, de fusta, no molts adornos... Que millor

Mercaderies del Reus Salou Jfw66c

A més em permet pensar amb una unitat amb vernís i color negre. A veure.
Tornar a dalt Ir abajo
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM


Ubicació : Barcelona
Edat : 46
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 1522

Mercaderies del Reus Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou   Mercaderies del Reus Salou I_icon_minitimeDt Maig 10, 2016 11:22 am

Doncs bé, començem amb el bastidor i la plataforma.
Només imprimir a 1/22'5 em vaig espantar pel tamany, i vaig provar d'imprimir a 1/32. En fi, que per fer proves de volum en vaig començar 2 en paral·lel, un a cada escala.


Mercaderies del Reus Salou 2du9edd

Aquí es poden veure els dos bastidors i les dues plataformes fetes a base de llistons.

Mercaderies del Reus Salou Ht9rsz

I ajuntats amb mordasses de professional.
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria


Ubicació : barcelona
Edat : 77
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1835

Mercaderies del Reus Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou   Mercaderies del Reus Salou I_icon_minitimeDt Maig 10, 2016 12:21 pm

ODAKIM escrigué:

En fi, que per fer proves de volum en vaig començar 2 en paral·lel, un a cada escala.

.

Posats a començar no t'hi has posat per poc. Partida doble!
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Mercaderies del Reus Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou   Mercaderies del Reus Salou I_icon_minitimeDt Maig 10, 2016 5:03 pm

Bon començament. Seguiré atent el teu treball.

No t'has pas d'espantar per la mida que t'hagi sortit en IIm (1/22'5). Si no has tingut mai res a aquesta escala i vens d'escales petites és normal la sensació que has tingut, però és una escala molt agradable de treballar.

En escala Im (1/32) et sortirà una via de 32 mm. És una escala més petita, però no trobaràs a ningú més que la faci. Desconec les possibilitats de trobar accessoris (rodes, motors, etc) a aquesta escala.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Mercaderies del Reus Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou   Mercaderies del Reus Salou I_icon_minitimeDt Maig 10, 2016 6:15 pm

Una bona elecció... No sé perque però aquesta companyia té un encant especial... Tu un material rodant molt interessant... I les seves estación són molt curioses... Amb moltes posibilitats a la nostra escala i amb moltes coses a fer...
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6852

Mercaderies del Reus Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou   Mercaderies del Reus Salou I_icon_minitimeDt Maig 10, 2016 6:22 pm

Jo no fa gaire que tinc coses de IIm. Sense tenir circuit ni res vaig comprar una petita locomotora de vapor per Ebay a un cost molt econòmic. Quan la vaig rebre a casa vaig quedar parat de les dimensions....i això que és de lo més petit que hi ha!!!.
De mica en mica en trobades amb els companys t'acostumes a veure el material i a assumir les dimensions que té. Després ja vaig començar a construir alguna coseta, petita primer, un vagó de mercaderies de Núria. I lo segon que vaig fer va ser el cotxe 23 de Núria que crec recordar que està entre 40 i 50 cm de llarg, quan vaig començar a tallar les peces em vaig espantar!.
Per això et deia en un altre banda que construeixis a mesura del que creguis que faràs o pots fer en un futur. Ara comences amb aquest petit de vores baixes, i mentre hi treballis t'acostumaràs a les seves mides i pensaràs en fer una cosa més gran i complicada.
Jo no em posaria a construir en una escala estranya com 1/32 que no et portarà enlloc i on només trobaràs obstacles per trobar accessoris, tal com et deia l'Amadeu. A més no el podries fer circular en les trobades i el que fas a 1/22,5 segur que el veuràs circular si vens a una.
Salutacions i perdona pel rotllo.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Mercaderies del Reus Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou   Mercaderies del Reus Salou I_icon_minitimeDt Maig 10, 2016 6:47 pm

La sensacio de proporcions varia molt a dins de casa o a un circuit exterior
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

Mercaderies del Reus Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou   Mercaderies del Reus Salou I_icon_minitimeDt Maig 10, 2016 10:53 pm

Veig que vas prou ràpid construint, molt bé! En quant a les mides, no t'espantis pas, és un vagonet petit, deu fer una mica més d'un pam. Jo em centraria en el de IIm per no dispersar esforços.

Si veus que t'agrada el que fas, sempre és maco fer tota una sèrie del mateix ferrocarril, és el que jo he fet amb els de Núria o el que fan l'Ignasi i el Carles amb els de Catalans.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Mercaderies del Reus Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou   Mercaderies del Reus Salou I_icon_minitimeDc Maig 11, 2016 12:56 am

Quins llistons o fusta utilitzes?
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6852

Mercaderies del Reus Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou   Mercaderies del Reus Salou I_icon_minitimeDc Maig 11, 2016 6:52 am

Sembla fusta de balsa...no?
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12081

Mercaderies del Reus Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou   Mercaderies del Reus Salou I_icon_minitimeDc Maig 11, 2016 8:00 am

Tren aplaud aplaud aplaud

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

Mercaderies del Reus Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou   Mercaderies del Reus Salou I_icon_minitimeDc Maig 11, 2016 9:57 am

Sisu escrigué:
Sembla fusta de balsa...no?

A mi no em sembla fusta de balsa, jo hi construeixo molt amb fusta de balsa i és massa delicada per el que vol fer en Pere, a la primera trompada es trencaria, a més també m'interessaria saber quina cola fa servir.

Ja no comento res de les escales perquè penso que tot està dit. Seguiré amb molt d'interès la evolució.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM


Ubicació : Barcelona
Edat : 46
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 1522

Mercaderies del Reus Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou   Mercaderies del Reus Salou I_icon_minitimeDj Maig 12, 2016 9:55 am

Hola a tothom,

La veritat és que no vaig molt ràpid, el que faig és trampa. El vagó està casi acabat... Us he estat llegint bastant mentre l'anava fent. Però s'accepten comentaris de cara als següents.

El conjunt està fet amb llistons de pi que tenyiré, de 6x1mm el petit i de 1'5x8mm el gran. Els trams que ara es veuen foscos són llistons de fusta que suposo més vella.  Per donar-li un gruix major  al gran són llistons enganxats de 2 en 2, ja que no venien llistons de 3x8mm.

La cola, cola Blanca UNIFIX, bona perquè és força líquida ( no asseca en 10 minuts). Ara estic probant la Ceys i també va bé.

Als meus tallers deixar assecar és la feina que faig mentre dormo... Sleep
Tornar a dalt Ir abajo
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM


Ubicació : Barcelona
Edat : 46
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 1522

Mercaderies del Reus Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou   Mercaderies del Reus Salou I_icon_minitimeDj Maig 12, 2016 10:03 am

Ajuntant dos llistons, ja tenim l'alçada d'un lateral. Tallat llimat i a enganxar amb guies per la perpendicularitat

Mercaderies del Reus Salou 5dse9x

Pel que fa al tema d'escala de construcció, vaig arribar a la vostra conclusió: la de 1/32 queda malament, inclús al costat de trens a aquesta escala i l'amplada no lliga ni a trets.

Mercaderies del Reus Salou Xkmx5i

A partir d'aquest moment només continua el gran. L'altre ha quedat com a caixó de peces en construcció.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Mercaderies del Reus Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou   Mercaderies del Reus Salou I_icon_minitimeDj Maig 12, 2016 5:02 pm

El petit, si el muntes sobre un bastidor de vagoneta LGB potser semblarà un vagó de dresina.

En qualsevol cas, la feina pinta molt be. A mi m'agrada molt.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6852

Mercaderies del Reus Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou   Mercaderies del Reus Salou I_icon_minitimeDj Maig 12, 2016 6:22 pm

Una feina molt polida, felicitats. El petit sempre pot tenir una utilitat per properes construccions com diu l'Amadeu, ja te s'acudirà alguna cosa.
Pel que fa al tema de la cola, hi ha cola blanca ràpida que potser t'aniria millor per treballar.
Una altra cosa, al vagó petit es veuen les cantoneres de llautó, com les has fet?. Hi poses rebles?.

Ja veus que som uns xafarders.... riuuuu
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Mercaderies del Reus Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou   Mercaderies del Reus Salou I_icon_minitimeDj Maig 12, 2016 8:50 pm

Seguirem atents el teu treball...
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18742

Mercaderies del Reus Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou   Mercaderies del Reus Salou I_icon_minitimeDv Maig 13, 2016 9:23 pm

Sisu escrigué:
Una feina molt polida, felicitats. El petit sempre pot tenir una utilitat per properes construccions com diu l'Amadeu, ja te s'acudirà alguna cosa.
Pel que fa al tema de la cola, hi ha cola blanca ràpida que potser t'aniria millor per treballar.
Una altra cosa, al vagó petit es veuen les cantoneres de llautó, com les has fet?. Hi poses rebles?.

Ja veus que som uns xafarders.... riuuuu

riuuuu riuuuu riuuuu si aquest tender que es veu a mà esquerre????

Molt bona feina, la fusta es molt agraida i fàcil de treballar...almenys hi ha que dormen... Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
seguirè les teves construccions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6852

Mercaderies del Reus Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou   Mercaderies del Reus Salou I_icon_minitimeDv Maig 13, 2016 9:51 pm

MALLET73 escrigué:
Sisu escrigué:
Una feina molt polida, felicitats. El petit sempre pot tenir una utilitat per properes construccions com diu l'Amadeu, ja te s'acudirà alguna cosa.
Pel que fa al tema de la cola, hi ha cola blanca ràpida que potser t'aniria millor per treballar.
Una altra cosa, al vagó petit es veuen les cantoneres de llautó, com les has fet?. Hi poses rebles?.

Ja veus que som uns xafarders.... riuuuu

riuuuu riuuuu riuuuu  si aquest tender que es veu a mà esquerre????

Molt bona feina, la fusta es molt agraida i fàcil de treballar...almenys hi ha que dormen...  Very Happy  Very Happy  Very Happy  Very Happy
seguirè les teves construccions

mallet73


suposo que enlloc d'esquerra deus voler dir dreta !!!! foot101
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18742

Mercaderies del Reus Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou   Mercaderies del Reus Salou I_icon_minitimeDv Maig 13, 2016 10:09 pm

Sisu escrigué:
MALLET73 escrigué:
Sisu escrigué:
Una feina molt polida, felicitats. El petit sempre pot tenir una utilitat per properes construccions com diu l'Amadeu, ja te s'acudirà alguna cosa.
Pel que fa al tema de la cola, hi ha cola blanca ràpida que potser t'aniria millor per treballar.
Una altra cosa, al vagó petit es veuen les cantoneres de llautó, com les has fet?. Hi poses rebles?.

Ja veus que som uns xafarders.... riuuuu

riuuuu riuuuu riuuuu  si aquest tender que es veu a mà esquerre????

Molt bona feina, la fusta es molt agraida i fàcil de treballar...almenys hi ha que dormen...  Very Happy  Very Happy  Very Happy  Very Happy
seguirè les teves construccions

mallet73


suposo que enlloc d'esquerra deus voler dir dreta !!!! foot101

riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu

si volia dir el vagó de la esquerra sembla un marklin i la màquina de la dreta??? riuuuu riuuuu riuuuu si es pot saber eh.!!??¿?

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Mercaderies del Reus Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou   Mercaderies del Reus Salou I_icon_minitimeDv Maig 13, 2016 10:18 pm

Però deixeu-lo respirar, pobre noi !!

Tot just acaba de posar la primera sessió de fotos d'una construcció seva i no el deixeu viure!

L'espantareu !!

riuuu

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18742

Mercaderies del Reus Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou   Mercaderies del Reus Salou I_icon_minitimeDv Maig 13, 2016 10:22 pm

Olot escrigué:
Però deixeu-lo respirar, pobre noi !!

Tot just acaba de posar la primera sessió de fotos d'una construcció seva i no el deixeu viure!

L'espantareu !!

riuuu


Doncs espera que si li expliquem la norma no escrita o el teorema de sasplugas... o que s'apunti a fer un mòdul momi català..... riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu
això ja seria acollonir-lo !!!

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Mercaderies del Reus Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou   Mercaderies del Reus Salou I_icon_minitimeDv Maig 13, 2016 10:25 pm

No, no, no... a aquest pas aquest noi durarà dos dies a TRENS.CAT
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6852

Mercaderies del Reus Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou   Mercaderies del Reus Salou I_icon_minitimeDv Maig 13, 2016 10:28 pm

Norma no escrita?, Ah!, aquella que va néixer quan li vaig dir a l'Ignasi que si no portava res...... riuuu riuuu riuuu

I la d'en Sasplugas....uff, segur que m'expulsaria del fòrum si veiés el poc pes que puc posar en el tractor del BA que estic fent.... mosegaungles
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12081

Mercaderies del Reus Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou   Mercaderies del Reus Salou I_icon_minitimeDv Maig 13, 2016 11:00 pm

Tren super12 super12 super12

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Mercaderies del Reus Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou   Mercaderies del Reus Salou I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Mercaderies del Reus Salou
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 12Anar a pàgina : 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Següent
 Temas similares
-
» Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies
» Vago tancat serie H del Reus-Salou
» vagó mercaderies vores mitges 2 eixos amb garita G/IIm
» Un exemple de construcció d'un vagó de mercaderies amb elements de Playmobil
» Vagó tancat de mercaderies JJ-1 Sèrie 1000 FEVE a escala G

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: