| Secció "Reus-Salou" del circuit modular MOMI | |
|
+6tram47 MALLET73 jaume Miquel Angel ut800035 (†) ostman 10 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Secció "Reus-Salou" del circuit modular MOMI Dt Maig 06, 2014 11:12 pm | |
| Amb en Miquel Angel porten força temps parlant de Trenet de Salou, és a dir de l'antiga línia d'ample mètric entre Reus i Salou... primer en HOm, i ara més seriosament ;)per fer-ho amb IIm... El llibre publicat del Salmerón, que segur que molts coneixeiu, ha està la font d'inspiració... tot i que hi ha poca informació sobre les infraestructures de les estacions, i les propies estacions... Per començar, ens hem centrat amb l'estació de Reus Mercaderies, situada a les afores de la ciutat de Reus, i que servia de baixador, servei de mercaderies, i diposits i tallers... Edifici de dipòsit i tallers... Esquema de l'estació original... | |
|
| |
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Secció "Reus-Salou" del circuit modular MOMI Dt Maig 06, 2014 11:21 pm | |
| Aquest és el resultat de passar l' estació de Reus Mercaderies al Sistema Modular Calderi-MOMI amb mòduls de 900x600 mm... Són unes instal.lacions molt interessants... disposen d'una petita placa giratoria, i també un placa transportadora... Així mateix la andana de passatgers d'ha fet recte enlloc de corba... | |
|
| |
| Assumpte: Re: Secció "Reus-Salou" del circuit modular MOMI Dt Maig 06, 2014 11:25 pm | |
| Aprofitant la versatilitat del Sistema Modular Calderi-MOMI plantejem unes possibles fases construcció... Cadascuna de les fases sempre continuen essent operatives... Evidentment poden existir multiples combinacions, i fases intermitges... | |
|
| |
| Assumpte: Re: Secció "Reus-Salou" del circuit modular MOMI Dt Maig 06, 2014 11:41 pm | |
| Desprès d'estudiar les fases resultants, sembla que seria una bona opció començar per la part central, corresponent al moll de mercaderies i el dipòsit... Una primera aproximació volumètrica del conjunt... | |
|
| |
ut800035 (†) Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sabadell Edat : 64 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 1431
| Assumpte: Re: Secció "Reus-Salou" del circuit modular MOMI Dc Maig 07, 2014 2:06 am | |
| Permet que 1 persona faci anar independent el diposit sense molestars la via de pas, molt bé | |
|
| |
Miquel Angel Jardinaire
Ubicació : Baix Camp Edat : 30 Data d'inscripció : 28/04/2014 Nombre de missatges : 56
| Assumpte: Re: Secció "Reus-Salou" del circuit modular MOMI Dc Maig 07, 2014 3:19 am | |
| Moltes gràcies!! Has fet un molt bon treball, quina feinada!! Ho començaré tan bon punt acabi els examens. Intentaré buscar alguna foto més de l'estació per il·lustrar el fil però està una mica complicat, al contrari del que passa amb l'estació de Salou, que les fotos són força abundants. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Secció "Reus-Salou" del circuit modular MOMI Dc Maig 07, 2014 3:32 am | |
| Ha estat un plaer...
Recordo una foto que es veuen les tallers quan els estaven endarrocant... i també els esquemes de l'estació de passatgers... | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Secció "Reus-Salou" del circuit modular MOMI Dj Maig 08, 2014 9:23 am | |
| Bona feina. Felicitats a tots dos. Haurem de buscar l'afegito de les terres del sud pel logo momi personalitzat. | |
|
| |
Miquel Angel Jardinaire
Ubicació : Baix Camp Edat : 30 Data d'inscripció : 28/04/2014 Nombre de missatges : 56
| Assumpte: Re: Secció "Reus-Salou" del circuit modular MOMI Dc Jun 18, 2014 2:10 am | |
| Hola a tothom! Vaig prometre que començaria els mòduls tan bon punt acabés els examens i així ha estat. De moment va avançant a bon ritme, he fe dos estructures, la del módul de la placa giratòria i la de la zona de tallers, aquesta tarda o demà espero poder començar amb la del pont transbordador, aquí la cosa es complica una mica més ja que he de preparar el fossat. Unes fotos, de moment només són quatre fustes, per les vies haureu d'esperar uns dies. Aquí encara no hi havien els forats El mestre d'obres comprovant que les distancies siguin les correctes Aquesta feina es molt dura, aquí una mostra | |
|
| |
| Assumpte: Re: Secció "Reus-Salou" del circuit modular MOMI Dc Jun 18, 2014 2:19 am | |
| Segur que en Max l'enginyer en cap del sistema vol venir a jugar amb el teu mestre d'obres... | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Secció "Reus-Salou" del circuit modular MOMI Dc Jun 18, 2014 2:40 am | |
| | |
|
| |
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
| Assumpte: Re: Secció "Reus-Salou" del circuit modular MOMI Dc Jun 18, 2014 5:03 am | |
| Aquesta és una molt bona notícies, nous mòduls per a l'exhibició de Molins! | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Secció "Reus-Salou" del circuit modular MOMI Dc Jun 18, 2014 5:46 am | |
| Molt bo !! | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
| Assumpte: Re: Secció "Reus-Salou" del circuit modular MOMI Dc Jun 18, 2014 8:39 am | |
| Que ho has dissenyat amb "auto-gat"? Pere | |
|
| |
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Secció "Reus-Salou" del circuit modular MOMI Dc Jun 18, 2014 8:40 am | |
| Doncs si, sembla que tindrem un estiu molt modular. | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7375
| Assumpte: Re: Secció "Reus-Salou" del circuit modular MOMI Dc Jun 18, 2014 9:57 am | |
| Hola a tots.
Aquí si que hi ha feina per fer. Molta feina. Ànims.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Secció "Reus-Salou" del circuit modular MOMI Dc Jun 18, 2014 5:29 pm | |
| | |
|
| |
Miquel Angel Jardinaire
| Assumpte: Re: Secció "Reus-Salou" del circuit modular MOMI Dl Jun 30, 2014 2:02 am | |
| Moltes gracies a tots pels vostres comentaris, ara ja tinc enllestida la estructura dels tres mòduls, intentaré posar-vos fotos aquesta tarda. | |
|
| |
Miquel Angel Jardinaire
| Assumpte: Re: Secció "Reus-Salou" del circuit modular MOMI Dl Jun 30, 2014 4:47 am | |
| Aquí va una foto, com veieu la cosa va avançant. Ara ja em podré posar amb les vies i la part elèctrica | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Secció "Reus-Salou" del circuit modular MOMI Dl Jun 30, 2014 8:50 am | |
| Excel·lent !
A aquest pas el MOMI prendrà unes dimensions impressionants ! | |
|
| |
| Assumpte: Re: Secció "Reus-Salou" del circuit modular MOMI Dl Jun 30, 2014 10:44 am | |
| La cosa està agafant embrancida... Ja veureu que està preparant el callat de l'Euripo... | |
|
| |
| Assumpte: Re: Secció "Reus-Salou" del circuit modular MOMI Dc Jul 02, 2014 4:10 am | |
| Com deia aquell, mica en mica s'omple la pica. | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Secció "Reus-Salou" del circuit modular MOMI Dc Jul 02, 2014 4:13 am | |
| | |
|
| |
Miquel Angel Jardinaire
| Assumpte: Re: Secció "Reus-Salou" del circuit modular MOMI Dt Jul 29, 2014 1:20 am | |
| Bon dia a tothom! Primer de tot us demano disculpes per no actualitzar el fil més sovint, però en aquest aspecte sóc una mica dropo Per si no havia quedat clar us poso un esquema de la disposició de vies reals, el quadre vermell representa els tres mòduls que estic fent actualment. Com podeu veure a la zona de dipòsit i tallers faltaran vies, però no crec que valgui la pena fer un nou mòdul i allargar el pont transbordador. El que si faré més endavant serà la part de l'estació amb la via de pas. En la primera foto podeu veure el plantejament de vies: La ubicació del desvio no m'agrada gaire ja que esta just sortir del pont transbordador, però si el faig corre tindre problemes a l'hora d'enllaçar els altres mòduls. I ara el que m'ha tingut més ocupat; la placa giratòria, pensava que seria més fàcil però m'ha portat uns quants mals de cap, per sort ja esta solucionat i funciona correctament. Aquí es veuen les connexions electriques i els contra-carrils, fets amb perfils d'evergreen L de 4mm Al final vaig optar per encastar unes travesses a la base, d'aquesta manera la col·locació dels carrils va ser més fàcil, com veureu seguidament queda completament tapat. El rodament on gira l'eix La placa va coberta de fusta, encara que la que hi havia probablement era de ferro fos igual que la que es conserva a l'estació de Salou, pero personalment he preferit optar per la fusta ja que m'agrada més. No són més que bastons de gelat ratllats un a un per remarcar les betes de la fusta (en aquesta foto estan marcats els de la dreta) Els pals col·locats al seu lloc Això ja té més bona pinta, així es com esta actualment, suposo que aquesta tarda acabaré de recobrir-la Naturalment els pals que sobresurten seran retallats i arrodonits Una prova de pintura que vaig fer, el pintat i envellit no es el meu fort, però em va agradar força el resultat. Finalment una foto de la placa giratòria que comentava anteriorment, es de suposar que a l'estació de Reus-Mercaderies era igual, però no conec cap foto. Com podeu observar no te res a veure amb la que he fet, a part que era molt petita, jo he optat per una mida més gran (igual que el pont transbordador, que era minúscul) ja que l'espai m'ho permet i d'aquesta manera no em limitarà tant el material mòbil. Espero que us agradi Salutacions | |
|
| |
| Assumpte: Re: Secció "Reus-Salou" del circuit modular MOMI Dt Jul 29, 2014 2:50 am | |
| Molt bona feina, company... | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Secció "Reus-Salou" del circuit modular MOMI | |
| |
|
| |
| Secció "Reus-Salou" del circuit modular MOMI | |
|