TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa.

Ir abajo 
+5
Sisu
TOG
ut800035 (†)
Olot
jaume
9 participantes
Anar a pàgina : 1, 2  Següent
AutorMissatge
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. Empty
MissatgeAssumpte: Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa.   Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. I_icon_minitimeDg Jul 20, 2014 5:41 am

L’antiga maquina de vapor del carrilet es trasllada de Tortosa a Deltebre per ser restaurada per l’associacio d’ amics del carrilet.
Aixo gracies a un conveni entre l’ajuntament de Tortosa l’associacio  d’amics del carrilet.
Aquesta locomotora complira 125 anys l’any 2015 i sera entre 4 i 5 mesos al local de l’associacio per tal de recuperar els elements que ha perdut els darrers anys.
Se li va fer una recepción on s’hi va cantar la canço “lo carrilet” per part del grup “quico el celio”, el Noi i Mut de Ferreries” entre d’altres motius creats per aquests esdeveniment.


Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. 2vn1biq


Editat per darrera vegada per jaume el Dg Jul 20, 2014 7:41 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa.   Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. I_icon_minitimeDg Jul 20, 2014 5:50 am

Diferents moments dels actes.

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. 2dspqbk

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. Ztw66e

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. Nclb9s

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. 2nrlv2q

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. 29dgytj

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. 10qw4mo

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. Wi1nwp
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33067

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa.   Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. I_icon_minitimeDg Jul 20, 2014 8:40 am

Aplaudeixo l'iniciativa.

Però em fa l'efecte que ja han començat malament:

Els operaris de la grua no han agafat la màquina per els punts d'ancoratge, ja que han volgut aixecar la màquina amb la via, i em fa l'efecte que han causat desperfectes a la màquina. Veieu a on assenyalo a les fotos que ha posat en Jaume:

La cadena fa força sobre la plataforma de la màquina, i es deforma. He marcat el punt de deformació. Veieu que la plataforma fa corba justament a on hi ha la cadena.

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. Xpmuki

En aquesta altra foto, en que la màquina ja és al camió encara es veu millor la deformació just a sota la cadena, en el punt que he assenyalat.

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. 20hkew7

En aquestes dues fotos es pot veure a l'esquerra la màquina abans de ser carregada i sense deformació, i a la dreta la màquina sobre el camió amb la deformació.

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. M0m6b

Tant de bo m'hagi equivocat, però em fa molt l'espina de que el personal qualificat per transports especials no és tant qualificat com sembla.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ut800035 (†)
Trenjardinaire Plus
ut800035 (†)


Ubicació : Sabadell
Edat : 63
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 1431

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa.   Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. I_icon_minitimeDg Jul 20, 2014 10:45 am

Veien les fotos, amb sembla que no han traslladat moltes maquines de tren
Tornar a dalt Ir abajo
TOG
Trenjardinaire
TOG


Ubicació : Garrotxa
Edat : 22
Data d'inscripció : 03/03/2013
Nombre de missatges : 592

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa.   Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. I_icon_minitimeDg Jul 20, 2014 11:55 am

I tant ! És el primer detall en que m´he fixat i a més els operaris prop de la maniobra.Si es peta
una baula pot trabucar i  atrapar a algú ... Deixant a part de malmetre una peça d´arqueologia
industrial i històrica.Em recorda al cas de la Mataró original que van posar en un pedestal a la
Pça Universitat de BCN en motiu de la visita d´un Borbó a finals del XIX .Els va caure a terra a
l´hora de baixar-la.Va quedar trinxada i la van desballestar.
És una manera de treballar que está a l´alçada de les circumstàncies actuals.Quin mal d´ulls !
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa.   Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. I_icon_minitimeDl Jul 21, 2014 1:55 am

Mai es passa una cadena per sota el bastidor.
Acostumen a tindre uns punts per on collar un adaptador per on aixecar l'engini.
A vegades fins i tot s'hi pot passar una barra per uns punts disposats.
Aixo no es retorna a lloc si no es amb gats, i molt d'art.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33067

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa.   Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. I_icon_minitimeDl Jul 21, 2014 3:05 am

Be, veig que em doneu la raó. Això vol dir que no m'he equivocat, malauradament.

Normalment si: el passa una barra per sota del bastidor, i es protegeix la peça a aixecar amb fusta allà a on la cadena o la corretja toca...

No són uns professionals. No sé pas d'on els han tret, però no són bons professionals.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33067

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa.   Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. I_icon_minitimeDt Mar 10, 2015 6:21 pm

La màquina ja ha estat restaurada. Aviat tornarà al seu pedestal de Tortosa...

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5G6GY_8nQDk
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33067

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa.   Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. I_icon_minitimeDt Mar 10, 2015 6:26 pm

Aquí algunes imatges més actuals de la màquina restaurada, encara a Deltebre:

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. 10dgk15

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=TmrvpRIoh10
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6861

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa.   Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. I_icon_minitimeDt Mar 10, 2015 7:33 pm

És una llàstima que ja que s'ha restaurat no es pugui deixar en estat de funcionament i fer algun petit trajecte. Potser ja no queda cap tram de via útil?
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa.   Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. I_icon_minitimeDt Mar 10, 2015 8:48 pm

És una llastima, ara ja es podrà tornar a rovellar al mig del carrer...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33067

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa.   Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. I_icon_minitimeDc Mar 11, 2015 5:41 am

Sisu escrigué:
És una llàstima que ja que s'ha restaurat no es pugui deixar en estat de funcionament i fer algun petit trajecte. Potser ja no queda cap tram de via útil?

No queda cap tram de via.

De totes maneres no és el mateix fer-l'hi un rentat de cara a una màquina, que posar-la en funcionament, que és el que jo anomenaria "restaurar" la màquina.



Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa.   Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. I_icon_minitimeDc Mar 11, 2015 5:57 am

Olot escrigué:

Sisu escrigué:
És una llàstima que ja que s'ha restaurat no es pugui deixar en estat de funcionament i fer algun petit trajecte. Potser ja no queda cap tram de via útil?


No queda cap tram de via.

De totes maneres no és el mateix fer-l'hi un rentat de cara a una màquina, que posar-la en funcionament, que és el que jo anomenaria "restaurar" la màquina.




doncs per pintar-la tampoc calia moure-la de lloc...amb tot el merder de grua, camió etc....etc.....que trist tot plegat..que poc valorem el tren..el dia que no hi hagi petroli..ja veurem com ens vellugarem per el país!!

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33067

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa.   Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. I_icon_minitimeDc Mar 11, 2015 9:04 am

En bicicleta, com l'Herrera !
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa.   Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. I_icon_minitimeDv Mar 13, 2015 6:52 am

Olot escrigué:
En bicicleta, com l'Herrera !

riuuuu riuuuu riuuuu si però si hem de portar mercaderies.....

perdoneu me fixat que on va la carbonera te una forma extranya..és feta posterior o per que està exposada al carrer...en lgunes imatges en lanc i negre no apareix..podrieu dir-me el que??

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. 6p242b

gràcies

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33067

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa.   Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. I_icon_minitimeDv Mar 13, 2015 7:12 am

Aquestes màquines originàriament tenien la cabina oberta per darrera, com en aquesta altra màquina que et poso d'exemple. Les del Tortosa La Cava tenien originàriament una cabina semblant.

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. 2eg8o0h

Amb el temps les varen tancar adquirint l'aspecte que veus a la foto de la del tren de Tortosa a La Cava, que és una mica estrambòtic, però és el resultat d'un treball artesanal.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa.   Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. I_icon_minitimeDv Mar 13, 2015 7:23 am

Gràcies Amadeu com sempre un pou de saviessa!!! m'agrada més oberta així!!

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Martyn
Jardinaire
Martyn


Ubicació : Harlington, Bedfordshire, UK
Edat : 66
Data d'inscripció : 17/03/2015
Nombre de missatges : 58

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa.   Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. I_icon_minitimeDl Mar 23, 2015 7:53 am

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. FESANo1
Es em va permetre visitar el taller a Deltebre el setembre passat. El president de l'associació em va dir que la restauració de la locomotora va ser inicialment ser només estètica, sinó que esperava haver de portar de tornada a l'ordre de treball en els propers anys. La seva prioritat és la construcció d'un nou edifici de l'estació de rèplica i col·locació de la primera gran longitud de la pista a la mateixa, des del taller de construcció actual. Tenen la intenció d'operar i per als turistes, amb l'automotor. En l'actualitat només tenen uns 150 metres de la pista en el lloc i un munt d'altres projectes de restauració - aquí estan algunes fotos de la meva visita, que mostren tant alguns dels desafiaments que enfronten, i els meus genolls blanques !!! El vehicle generals inspecció catenària groga pot un dia convertir-se en una rèplica de l'antiga automotor en aquest fil https://trenscat.forosactivos.net/t315-tortosa-la-cava.

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. SpainSep14%20131%20Small
Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. SpainSep14%20146%20Small
Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. SpainSep14%20147%20Small
Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. SpainSep14%20148%20Small
Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. SpainSep14%20149%20Small
Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. SpainSep14%20144%20Small
cartonro
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6861

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa.   Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. I_icon_minitimeDl Mar 23, 2015 8:08 am

Doncs bones notícies...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33067

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa.   Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. I_icon_minitimeDl Mar 23, 2015 9:22 am

Els vaig visitar l'any passat i vaig poder admirar tot aquest material. També coneixia els seus projectes.

Però a mi em varen demanar que no publiqués cap fotografia. tristonet
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Martyn
Jardinaire
Martyn


Ubicació : Harlington, Bedfordshire, UK
Edat : 66
Data d'inscripció : 17/03/2015
Nombre de missatges : 58

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa.   Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. I_icon_minitimeDl Mar 23, 2015 12:23 pm

Olot escrigué:
Els vaig visitar l'any passat i vaig poder admirar tot aquest material. També coneixia els seus projectes.

Però a mi em varen demanar que no publiqués cap fotografia.  tristonet
Que estrany. Ells no van dir això a mi, però potser perquè pensaven que compartiria fotos només a Anglaterra?

Els vaig trobar a ser molt amable i entusiasta, però també em vaig preguntar per què semblaven ser tan reticent - al Regne Unit, les societats de preservació de tren anhelen la publicitat amb la finalitat d'obtenir ingressos, però els Amics ni tan sols es molesten a mantenir el seu lloc web al dia! Sembla com no sigui per treballar amb diligència i en silenci i només sortir a la superfície quan tenen alguna cosa que volen celebrar i compartir. Laughing Preservació de tren a Espanya sembla, per tant a ser molt diferent de al Regne Unit, amb més participació financera per l'ajuntament local i el govern regional del que tenim i el que potser també hi ha política sensibilitats que vol dir que han de procedir amb més discreció? No només tinc problemes d'idioma, sinó també understaning algunes diferències culturals smiley-angelic004
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa.   Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. I_icon_minitimeDl Mar 23, 2015 4:57 pm

Gràcies per compartir les teves imatges...

He pogut visitar-los algunes vegades, i un bon amic de Jesus i Maria em manté al dia dels seus progresos...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33067

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa.   Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. I_icon_minitimeDl Mar 23, 2015 6:21 pm

Martyn escrigué:


Olot escrigué:
Els vaig visitar l'any passat i vaig poder admirar tot aquest material. També coneixia els seus projectes.

Però a mi em varen demanar que no publiqués cap fotografia.  tristonet

Que estrany. Ells no van dir això a mi, però potser perquè pensaven que compartiria fotos només a Anglaterra?

Els vaig trobar a ser molt amable i entusiasta, però també em vaig preguntar per què semblaven ser tan reticent - al Regne Unit, les societats de preservació de tren anhelen la publicitat amb la finalitat d'obtenir ingressos, però els Amics ni tan sols es molesten a mantenir el seu lloc web al dia! Sembla com no sigui per treballar amb diligència i en silenci i només sortir a la superfície quan tenen alguna cosa que volen celebrar i compartir.  Laughing  Preservació de tren a Espanya sembla, per tant a ser molt diferent de al Regne Unit, amb més participació financera per l'ajuntament local i el govern regional del que tenim i el que potser també hi ha política sensibilitats que vol dir que han de procedir amb més discreció? No només tinc problemes d'idioma, sinó també understaning algunes diferències culturals  smiley-angelic004

Algunes diferències? Jo diria que som com la nit i el dia.

1) A Espanya no hi ha el mateix sentit de valorar allò antic, que a Anglaterra.

2) A Espanya no s'estima el tren.

3) A Espanya els organismes polítics i empreses ferroviàries no veuen amb bons ulls als enamorats dels trens.

4) A Espanya els organismes posen traves per a ajudar-los, però si tenen èxit miren d'apropiar-se del mèrit.

Hi ha moltes històries tristes, vergonyoses i lamentables en aquest país.

Els amics del tren del Delta del Ebre són una colla de persones amb molta moral per a lluitar contra tot això. Tenen molt bona voluntat, i no tenen l'ajuda de ningú.

Imagino que la seva reticència ve d'una visita que varen tenir, d'un grup important d'amics del ferrocarril, del que alguns varen publicar fotos i varen fer tota classe de crítiques que no els varen agradar. Imagino que quan jo hi vaig anar, aquest succés era recent. Llavors fins i tot em varen denegar fer fotos quan varen veure que treia la càmera. Més tard ho varem negociar, i me les varen deixar fer sota la condició de que no les publiquessin enlloc.

Segurament volen evitar enveja malsana. És una llàstima perquè precisament necessiten publicitat per a obtenir recolzaments. Però fins a cert punt els comprenc.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6861

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa.   Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. I_icon_minitimeDl Mar 23, 2015 7:41 pm

Quin país !!!!!! diable diable diable tristonet nose cartonro
Tornar a dalt Ir abajo
ut800035 (†)
Trenjardinaire Plus
ut800035 (†)


Ubicació : Sabadell
Edat : 63
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 1431

Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa.   Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. I_icon_minitimeDl Mar 23, 2015 8:29 pm

Es l'exemple clar del país, nomes fa falta que algú vulgui fer alguna cosa perquè tothom se li tiri a sobre criticant.
Existeix un tipus "d'amic del tren" que es creu superior als altres i perquè sap que els trens porten rodes, ja es creu amb el dret de criticar i de dir que les coses estan mal fetes, pero ai si li dons uns tornavís perquè comenci a pencar, a llavors amb dos dies fot tot el projecte va a la merda.

Nomes per el fet de haver pogut guardar amb lloc tancat tot aquest material ja tenen la meva admiració i mai els criticaré per si ho tenen d'aquesta o de l'altre manera

Joan
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa.   Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa. I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa.
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 2Anar a pàgina : 1, 2  Següent
 Temas similares
-
» Un autentic carrilet
» Locomotora Berga i locomotora Madrid-Almorox
» MC2 Tortosa - La Cava
» Tortosa-La Cava
» Tortosa - La Pobla de Hijar

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: TREN REAL :: Catalunya, Balears, Valencia-
Canviar a: