TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont

Ir abajo 
+13
TramBlau
ulises
betulo237
KTK
Mitjans
RailwayManiac
lluis7
tram47
ignasibaga
Tonton
MALLET73
alejandro sasplugas
Olot
17 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6  Següent
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 I_icon_minitimeDj Maig 11, 2023 5:27 pm

T'agraeixo les explicacions, Jan.

De fet mentrestant ja ho he fet, d'una manera semblant que he inventat jo mateix:he fet formigó amb trossos resultants de tallar i manipular Siporex, que he anat guardant des de sempre, precisament per a fer rebaixar el pes del morter a l'hora de fer aquest pont.

Wink

Les pilones són omplertes amb aquesta mena de formigó, i el cos gran, l'estrep de l'esquerra del pont, amb poliuretà.

Very Happy

Per lo demés no tingueu por, que està ben calculat: només cal limitar el nombre de persones que visitin a l'hora la meva terrassa!

riuuu

L'estat actual del pont és aquest, sense les dues voltes i l'arcada, que són plantejades:

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 Estatc10

La previsió és acabar-lo avui mateix, si el temps és bo. Sinó, al primer dia de sol que vingui.


A TramBlau, lluis7, TOG, KTK, Sonderzug y a RailwayManiac Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TOG
Trenjardinaire
TOG


Ubicació : Garrotxa
Edat : 22
Data d'inscripció : 03/03/2013
Nombre de missatges : 590

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 I_icon_minitimeDv Maig 12, 2023 10:20 am

Chapeau ! Em trec el barret !
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 I_icon_minitimeDv Maig 12, 2023 10:28 am

Gràcies, Jan.

Malauradament avui només ha fet bo fins al migdia, mentre que a la tarda hi ha hagut molta aigua. Per tant no he pogut acabar la meva feina avui mateix tal com preveia.

Així és com es troba el pont a hores d'ara:

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 Viaduc10

A TramBlau, lluis7, TOG, KTK, Sonderzug, gobling, betulo237 y a RailwayManiac Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 I_icon_minitimeDv Maig 12, 2023 6:43 pm

Aquesta matinada me'l mirava i... veig que va ser una sort de fer la muntanya primer. No per res, sinó perquè si m'imagino el pont sense la muntanya al darrera, només amb la paret marró de la meva terrassa... es veuria d'una altra manera. No trobeu? Very Happy

A TramBlau y a KTK Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47


Ubicació : Aquitaine, França.
Edat : 76
Data d'inscripció : 23/01/2009
Nombre de missatges : 2482

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 I_icon_minitimeDv Maig 12, 2023 7:08 pm

applaud  applaud Magnífic!!!! applaud applaud
Tornar a dalt Ir abajo
Tonton
Trenjardinaire
Tonton


Ubicació : Frameries (Bèlgica)
Edat : 58
Data d'inscripció : 08/10/2022
Nombre de missatges : 921

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 I_icon_minitimeDv Maig 12, 2023 7:16 pm

Olot escrigué:
Aquesta matinada me'l mirava i... veig que va ser una sort de fer la muntanya primer. No per res, sinó perquè si m'imagino el pont sense la muntanya al darrera, només amb la paret marró de la meva terrassa... es veuria d'una altra manera. No trobeu?  Very Happy

Només!
No només dona profunditat sinó sobretot el motiu pel qual la creació d'un pont en aquest indret va ser LA solució més econòmica per al ferrocarril de Terrassa.

aplaudir trenscat2

A KTK li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 I_icon_minitimeDv Maig 12, 2023 8:42 pm

no et puc imaginar en el poc espai que hi ha entre el viaducte i la muntanya. bellugant, col·locant i enganxant les pedres affraid hages estat inviable o molt ferragos, i segurament el resultat del "puzzle" no hages estat tant magnific !! bona decisió ok
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 I_icon_minitimeDs Maig 13, 2023 1:16 am

Moltes gràcies, amics, per les vostres respostes i comentaris.

Lluís, no s'hi cap entre el pont i la muntanya, donat que en el punt de màxima separació entre ells deu fer uns 30 cm.

Entre els dos ponts si que hi cabo, però amb molta limitació de moviments. Això em permetria fer els darrers retocs a la muntanya, reparar el llum de la mina, netejar-ne la via, i poca cosa més. Per descomptat que muntar avui la muntanya amb el pont al davant seria impossible.

Very Happy

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 I_icon_minitimeDs Maig 13, 2023 1:26 am

El pont de pedra ja té nom extraoficial: el pont de la "hòsstia."

Perquè? dons perquè tothom, en veure'l al natural diu el mateix: "hòsstia.!!"

riuuu riuuu riuuu riuuu

A KTK li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 I_icon_minitimeDs Maig 13, 2023 1:48 am

Als jubilats els metges ens aconsellen no engreixar-nos, i que ens busquem al·licients per a això, tu ja ho tens Very Happy
genial genial genial 10

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 I_icon_minitimeDs Maig 13, 2023 9:00 am

Olot escrigué:
El pont de pedra ja té nom extraoficial: el pont de la "hòsstia."

Perquè? dons perquè tothom, en veure'l al natural diu el mateix: "hòsstia.!!"

riuuu riuuu riuuu riuuu

caram, i quan es farà el bateig del pont de l'caram?
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 I_icon_minitimeDg Maig 14, 2023 8:05 pm

ignasibaga escrigué:
Olot escrigué:
El pont de pedra ja té nom extraoficial: el pont de la "hòsstia."

Perquè? dons perquè tothom, en veure'l al natural diu el mateix: "hòsstia.!!"

riuuu riuuu riuuu riuuu

caram, i quan es farà el bateig del pont de l'caram?

+1

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 I_icon_minitimeDt Maig 16, 2023 5:52 pm

Amics, que jo sàpiga, els bateigs populars no es fan pas... es posa nom i ja està.

Que es va fer bateig del Pont del Gat?

Que es va fer bateig de la Torre de Collserola?

Dons ja està.

A demés, aquest nom no serà pas l'oficial, nono que també està posat: és el Pont de Pedra.

Very Happy

Ara que si voleu venir, les portes de la meva terrassa són sempre obertes per a vosaltres, amb bateig o sense.

Wink
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 I_icon_minitimeDt Maig 16, 2023 5:59 pm

TramBlau escrigué:
Als jubilats els metges ens aconsellen no engreixar-nos, i que ens busquem al·licients per a això, tu ja ho tens Very Happy
genial genial genial 10
Pere

Quan un metge t'ha d'aconsellar que busquis un al·licient... mala senyal, Pere, molt mala senyal.

Rolling Eyes

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 I_icon_minitimeDt Maig 16, 2023 9:35 pm

A mi personalment ia l'Encarna mai un metge ens ha recomanat al·licients, algun ens ha dit que no correm tant, però ho hem vist en persones properes i no tan properes que van disminuir molt l'activitat per l'edat, i el parar t'aletarga i atròfia, a més que no gaudeixes

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 I_icon_minitimeDc Maig 17, 2023 4:58 am

Fa unes setmanes fent treballs de renovació de la pèrgola era a dalt de l'escala i vaig perdre l'equilibri de l'escala i vaig caure de uns 2 metres d'alçada, la trompada va ser fenomenal, sobretot a l'espatlla i al colze, amb un dolor molt intens, de mica en mica em vaig reincorporar i a pesar del dolor em va semblar que no tenia res trencat.

Vaig pensar que hauria d'acabar la feina ara que tenia el cop calent, que potser l'any demà no mouria el braç, per tant vaig incorporar l'escala i vaig continuar com vaig poder per deixar l'a feina de manera que no hi hagués desperfectes en cas de pluja

Al dia següent vaig voler anar al metge perquè em digués quin tenia que ser el meu comportament, immobilitzar el braç fins que passi el dolor o mantenir el moviment al màxim possible, al fer la revisió va veure que a més a l'espatlla ja hi havia artrosis i els tendons una mica tocats i em va dir "" això no és de la caiguda, això va acompanyat amb els cabells blancs i el sinó fos que ens fa sentir que encara som vius "" la recepta va ser moure el braç fins a on podés perquè amb els cabells blancs és millor moure'ns tot el possible per no quedar encarcarats.

Ara ja estic recuperat com abans de la caiguda amb el sinó fos, amb l'alta del metge i la recomanació de fer i mourem tot el que pugui riuuu riuuu riuuu riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 I_icon_minitimeDc Maig 17, 2023 6:59 am

Ostres!! Shocked
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Joelgb
Jardinaire
Joelgb


Ubicació : Albal Valencia
Edat : 41
Data d'inscripció : 20/06/2012
Nombre de missatges : 83

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 I_icon_minitimeDj Maig 18, 2023 7:34 pm

Impresionant!!!!! aplaud aplaud aplaud aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 I_icon_minitimeDv Maig 19, 2023 6:08 am

Gràcies, Joel. super12

Avui, abans de que s'espatllés el dia, he pogut acaba l'ajustat de les voltes i tallar la part de sobre de la paret del pont, d'acord amb la inclinació de la via:

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 Img20846

Així, dons, aquest és l'aspecte que oferia avui el pont de pedra, a peu de via des de la via que passa per el nivell inferior.

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 Img20845

El tram metàl·lic, que en realitat no és pas tan metàl·lic, sinó de plàstic, només està presentat.

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 Img20849

I així és com es veu actualment des de l'interior de casa meva. Very Happy

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 Img20848

El pont no està acabat, però gairebé. Aquests dies de pluja estan retardant l'acabament, tot i que només li falta:

Fixar definitivament les voltes,

Acabar les parets interiors del tram metál·lic i

Fer la paret posterior.

Un cop fet això podrem considerar que estarà acabat perquè podrà rebre la via, tot i que encara hi haurà molts detalls per a polir, però això ja vindrà més endavant...

Very Happy

A TramBlau, KTK, mikado y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 I_icon_minitimeDv Maig 19, 2023 7:31 am

impresionant Shocked Shocked Shocked Shocked
l'aspecte del pont de pedra (i per ende, el d'aquest racó) es magnific i totes les vistes que has aconseguit plasmar en las fotos estan fantàstiques super12
Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire
RailwayManiac


Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France)
Edat : 57
Data d'inscripció : 07/11/2021
Nombre de missatges : 991

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 I_icon_minitimeDv Maig 19, 2023 7:38 am

Potser (segurament!) no ho he entès tot, però em sorprèn molt que aquest magnífic viaducte de pedra es completi amb una coberta metàl·lica molt curta... scratch scratch scratch scratch scratch scratch scratch   És temporal? pensativ pensativ pensativ pensativ

Amicalment,

Christophe
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 I_icon_minitimeDv Maig 19, 2023 9:32 am

genial genial genial genial genial genial
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 I_icon_minitimeDv Maig 19, 2023 5:25 pm

Gràcies per les vostres respostes! Very Happy

Christophe, sovint els ponts -viaductes- d'arcs tenen un arc més gran que és a on es creua el curs d'aigua, és a dir la part més fonda. De vegades, a demés, aquesta arcada és substituïda per un tram metàl·lic, constituint a les hores un pont mixt.

En un principi tenia al cap de fer un pont de quatre arcs de pedra tots iguals. Però al darrer moment em va caure aquest pont (de Pola) a les mans i em va semblar bona idea de trencar la monotonia d'un pont d'arcs tots iguals per aquest de tipus mixt. El tram metàl·lic és una mica més llarg que cada un dels altres tres arcs, tal com toca. De manera que és definitiu.

Very Happy

Si d'alguna cosa me'n penedeixo és d'haver utilitzat un pont de plàstic enlloc d'un de llautó fet per mi. Però el temps primava, i com que no diré a ningú que és de plàstic, ningú ho notarà.

riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 I_icon_minitimeDv Maig 19, 2023 7:52 pm

ignasibaga escrigué:
genial genial genial genial genial genial

+1

Mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ulises
Trenjardinaire Plus
ulises


Ubicació : Logronyo
Edat : 64
Data d'inscripció : 04/08/2013
Nombre de missatges : 1204

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 I_icon_minitimeDv Maig 19, 2023 8:03 pm

És casualitat o en l'última foto es veu el "skyline" d'una ciutat?
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 4 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont
Tornar a dalt 
Pàgina 4 de 6Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6  Següent
 Temas similares
-
» Construcció d'una boca de tunel de pedra (vermella)-(FFCC de la Terrassa)
» Construcció d'un pont al Torrent de La Cova-(FFCC de la Terrassa)
» Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa)
» Divagacions sobre la construcció d'un pont metàl·lic-(FFCC de la Terrassa)
» Reconstrucció del Pont del Gat-(FFCC de la Terrassa)

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Ponts, túnels i altres obres de fàbrica-
Canviar a: