El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dv Maig 12, 2023 6:27 am
T'agraeixo les explicacions, Jan.
De fet mentrestant ja ho he fet, d'una manera semblant que he inventat jo mateix:he fet formigó amb trossos resultants de tallar i manipular Siporex, que he anat guardant des de sempre, precisament per a fer rebaixar el pes del morter a l'hora de fer aquest pont.
Les pilones són omplertes amb aquesta mena de formigó, i el cos gran, l'estrep de l'esquerra del pont, amb poliuretà.
Per lo demés no tingueu por, que està ben calculat: només cal limitar el nombre de persones que visitin a l'hora la meva terrassa!
L'estat actual del pont és aquest, sense les dues voltes i l'arcada, que són plantejades:
La previsió és acabar-lo avui mateix, si el temps és bo. Sinó, al primer dia de sol que vingui.
A TramBlau, lluis7, TOG, KTK, Sonderzug y a RailwayManiac Els hi agrada aquesta publicació.
TOG Trenjardinaire
Ubicació : Garrotxa Edat : 22 Data d'inscripció : 03/03/2013 Nombre de missatges : 620
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dv Maig 12, 2023 11:20 pm
Chapeau ! Em trec el barret !
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dv Maig 12, 2023 11:28 pm
Gràcies, Jan.
Malauradament avui només ha fet bo fins al migdia, mentre que a la tarda hi ha hagut molta aigua. Per tant no he pogut acabar la meva feina avui mateix tal com preveia.
A TramBlau, lluis7, TOG, KTK, Sonderzug, gobling, betulo237 y a RailwayManiac Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Ds Maig 13, 2023 7:43 am
Aquesta matinada me'l mirava i... veig que va ser una sort de fer la muntanya primer. No per res, sinó perquè si m'imagino el pont sense la muntanya al darrera, només amb la paret marró de la meva terrassa... es veuria d'una altra manera. No trobeu?
A TramBlau y a KTK Els hi agrada aquesta publicació.
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Ds Maig 13, 2023 8:08 am
Magnífic!!!!
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 09/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Ds Maig 13, 2023 8:16 am
Olot escrigué:
Aquesta matinada me'l mirava i... veig que va ser una sort de fer la muntanya primer. No per res, sinó perquè si m'imagino el pont sense la muntanya al darrera, només amb la paret marró de la meva terrassa... es veuria d'una altra manera. No trobeu?
Només! No només dona profunditat sinó sobretot el motiu pel qual la creació d'un pont en aquest indret va ser LA solució més econòmica per al ferrocarril de Terrassa.
A KTK li agrada aquesta publicació.
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Ds Maig 13, 2023 9:42 am
no et puc imaginar en el poc espai que hi ha entre el viaducte i la muntanya. bellugant, col·locant i enganxant les pedres hages estat inviable o molt ferragos, i segurament el resultat del "puzzle" no hages estat tant magnific !! bona decisió
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Ds Maig 13, 2023 2:16 pm
Moltes gràcies, amics, per les vostres respostes i comentaris.
Lluís, no s'hi cap entre el pont i la muntanya, donat que en el punt de màxima separació entre ells deu fer uns 30 cm.
Entre els dos ponts si que hi cabo, però amb molta limitació de moviments. Això em permetria fer els darrers retocs a la muntanya, reparar el llum de la mina, netejar-ne la via, i poca cosa més. Per descomptat que muntar avui la muntanya amb el pont al davant seria impossible.
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 29/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dc Maig 17, 2023 10:35 am
A mi personalment ia l'Encarna mai un metge ens ha recomanat al·licients, algun ens ha dit que no correm tant, però ho hem vist en persones properes i no tan properes que van disminuir molt l'activitat per l'edat, i el parar t'aletarga i atròfia, a més que no gaudeixes
Pere
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dc Maig 17, 2023 5:58 pm
Fa unes setmanes fent treballs de renovació de la pèrgola era a dalt de l'escala i vaig perdre l'equilibri de l'escala i vaig caure de uns 2 metres d'alçada, la trompada va ser fenomenal, sobretot a l'espatlla i al colze, amb un dolor molt intens, de mica en mica em vaig reincorporar i a pesar del dolor em va semblar que no tenia res trencat.
Vaig pensar que hauria d'acabar la feina ara que tenia el cop calent, que potser l'any demà no mouria el braç, per tant vaig incorporar l'escala i vaig continuar com vaig poder per deixar l'a feina de manera que no hi hagués desperfectes en cas de pluja
Al dia següent vaig voler anar al metge perquè em digués quin tenia que ser el meu comportament, immobilitzar el braç fins que passi el dolor o mantenir el moviment al màxim possible, al fer la revisió va veure que a més a l'espatlla ja hi havia artrosis i els tendons una mica tocats i em va dir "" això no és de la caiguda, això va acompanyat amb els cabells blancs i el sinó fos que ens fa sentir que encara som vius "" la recepta va ser moure el braç fins a on podés perquè amb els cabells blancs és millor moure'ns tot el possible per no quedar encarcarats.
Ara ja estic recuperat com abans de la caiguda amb el sinó fos, amb l'alta del metge i la recomanació de fer i mourem tot el que pugui
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dc Maig 17, 2023 7:59 pm
Ubicació : Albal Valencia Edat : 42 Data d'inscripció : 20/06/2012 Nombre de missatges : 91
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dv Maig 19, 2023 8:34 am
Impresionant!!!!!
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dv Maig 19, 2023 7:08 pm
Gràcies, Joel.
Avui, abans de que s'espatllés el dia, he pogut acaba l'ajustat de les voltes i tallar la part de sobre de la paret del pont, d'acord amb la inclinació de la via:
Així, dons, aquest és l'aspecte que oferia avui el pont de pedra, a peu de via des de la via que passa per el nivell inferior.
El tram metàl·lic, que en realitat no és pas tan metàl·lic, sinó de plàstic, només està presentat.
I així és com es veu actualment des de l'interior de casa meva.
El pont no està acabat, però gairebé. Aquests dies de pluja estan retardant l'acabament, tot i que només li falta:
Fixar definitivament les voltes,
Acabar les parets interiors del tram metál·lic i
Fer la paret posterior.
Un cop fet això podrem considerar que estarà acabat perquè podrà rebre la via, tot i que encara hi haurà molts detalls per a polir, però això ja vindrà més endavant...
A TramBlau, KTK, mikado y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dv Maig 19, 2023 8:31 pm
impresionant l'aspecte del pont de pedra (i per ende, el d'aquest racó) es magnific i totes les vistes que has aconseguit plasmar en las fotos estan fantàstiques
RailwayManiac Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dv Maig 19, 2023 8:38 pm
Potser (segurament!) no ho he entès tot, però em sorprèn molt que aquest magnífic viaducte de pedra es completi amb una coberta metàl·lica molt curta... És temporal?
Amicalment,
Christophe
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dv Maig 19, 2023 10:32 pm
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Ds Maig 20, 2023 6:25 am
Gràcies per les vostres respostes!
Christophe, sovint els ponts -viaductes- d'arcs tenen un arc més gran que és a on es creua el curs d'aigua, és a dir la part més fonda. De vegades, a demés, aquesta arcada és substituïda per un tram metàl·lic, constituint a les hores un pont mixt.
En un principi tenia al cap de fer un pont de quatre arcs de pedra tots iguals. Però al darrer moment em va caure aquest pont (de Pola) a les mans i em va semblar bona idea de trencar la monotonia d'un pont d'arcs tots iguals per aquest de tipus mixt. El tram metàl·lic és una mica més llarg que cada un dels altres tres arcs, tal com toca. De manera que és definitiu.
Si d'alguna cosa me'n penedeixo és d'haver utilitzat un pont de plàstic enlloc d'un de llautó fet per mi. Però el temps primava, i com que no diré a ningú que és de plàstic, ningú ho notarà.