El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
A TramBlau, lluis7, TOG, KTK, Sonderzug y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dl Maig 08, 2023 7:43 am
Dissabte passat vaig acabar l'ajustat de totes les peces.
Així, doncs, ahir diumenge m'hagués tocat encimentar i muntar el pont... però hi havia avis de pluja i de tempesta a partir de les 12h, sobre tot cap a les 17h i finalitzant a les 19h.
Com que vaig pensar que el ciment cola que utilitzo encara estaria massa tendra despres de 3 o 4 hores, vaig postergar-ho a després de la tempesta.
Però al migdia feia sol. A les quatre de la tarda també. I a les cinc estava ennuvolat, però res feia presagiar cap tempesta. A les sis de la tarda igual... a les 19h, hora de previsió de màxima tempesta, vaig acabar la paciència i vaig encimentar.
REGLA D'OR DELS FFCC DE LA TERRASSA: EL CIMENT CRIDA LA TEMPESTA!!!
Mitja hora més tard, just quan acabava d'encimentar les primeres peces del pont, vaig aixecar el cap i... valga'm Déu!! Tot era negre! La que m'anava a caure a sobre!!! Ara si, la tempesta era imminent. Ja calia que corregués a tapar-ho tot com fos.
Vaig córrer tan com vaig poder, vaig trobar una fusa de contraxapat, un plàstic, mentre queia un primer llamp molt a prop de la meva terrassa. Encara sento el retruny del tro!! D'altres vingueren tot seguit. Se sentia l'olor de l'aigua que ja queia molt a prop, mentre el vent va començar a fer dificultosa la meva tasca.
Abans d'acabar de tapar-ho tot, ja plovia a bots i barrals. Però calia assegurar be la meva feina. Vaig entrar a la casa de fusta completament xop! La següent foto és una vista de la tempesta en aquell mateix moment, mentre entrava a refugiar-me.
Sort del calefactor que hi tinc per a l'hivern, que em va permetre de refer-me i d'eixugar la roba ràpidament, mentre la natura feia una demostració de forces.
Foto feta entre llamps i trons des del meu refugi de tempesta:
Donava gràcies per haver pogut improvisar tant ràpidament el que al final va resultar ser un bon aixopluc per a la meva feina. Dos testos varen "bolcar", i el pont de plàstic de Pola, que corria per allà, va caure i va quedar desmuntat completament. Però les meves peces del pont estaven intactes.
Avui, si tot va be, continuaré la feina, com si fos ahir, diumenge.
A TramBlau, lluis7, KTK, Mitjans, Sonderzug, el terrat de margarit, gobling y a RailwayManiac Els hi agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dl Maig 08, 2023 8:13 am
mallet73
betulo237 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Badalona Edat : 72 Data d'inscripció : 30/11/2020 Nombre de missatges : 1514
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dl Maig 08, 2023 8:47 am
Molt bé, i sobretot molt interessant.
ulises Trenjardinaire Plus
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dl Maig 08, 2023 12:00 pm
I després diuen que la vida del jubilat és plàcida... Molt bon relat, es mereix una música com aquesta:
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dl Maig 08, 2023 2:41 pm
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dl Maig 08, 2023 9:47 pm
Amics, moltes gràcies per els vostres comentaris!
Ignacio, m'he fet un tip de riure amb aquesta peça musical que proposes. Amb aquest ritme frenètic, és molt apropiada per al moment actual de la meva vida.
Be, dons tal com deia ahir, avui he fet com si fos diumenge i he encimentat tot el pont. Ha estat bastant laboriós, i també ha implicat retocar algun dels ajustats de les pedres, perquè a l'hora de la veritat no entraven a lloc. El pont queda molt enllestit, però encara no està. Demà em tocarà fer com si fos avui, dilluns...
La veritat és que acabo baldat cada dia, amb prou feina em queden forces per a sopar i anar-me'n a dormir... i l'any demà, a la que em desperto, cap al terrat falta gent!! Ja ho he dit anteriorment és una marató.
Però no us imagineu la satisfacció que dóna veure realitat un projecte que feia tants i tants anys que tenia al cap! És indescriptible!
No sé si la vida d'un jubilat és plàcida, però la meva es ben placentera. Us ho asseguro!
Be, ja em deixo de xerrameques i us poso una foto del pont, que en definitiva deu ser el que voleu, oi?
A TramBlau, lluis7, TOG, KTK, Sonderzug, el terrat de margarit, gobling y a RailwayManiac Els hi agrada aquesta publicació.
RailwayManiac Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dl Maig 08, 2023 10:36 pm
És vertiginós!
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dt Maig 09, 2023 8:46 pm
La jornada d'avui ja s'ha acabat. La pluja m'ha tornat a fer fora de la terrassa... ja sembla com si fóssim a Bèlgica!!
Tot i així, el pont ara ja té totes les pilones a nivell, i acabades.
A aquestes altures (mai millor dit! ) no me'n puc pas estar de fer un plantejament amb les poques peces que em falta muntar...
Però és tard i vol ploure. No s'hi està pas gota bé avui a la terrassa, malgrat que fa una estona he anat a buscar un polar de màniga llarga, m'estic quedant xop altre vegada, i a demés fa un vent molt fred.
A TramBlau, KTK, Sonderzug, el terrat de margarit y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dt Maig 09, 2023 9:38 pm
Olot escrigué:
La jornada d'avui ja .... ... Tot i així, el pont ara ja té totes les pilones a nivell, i acabades.
Excel·lent, Amadeu.
Una pregunta, veig que els pilars tenen 3 cares fetes i son buits per dins , ha d'anar així?
Cuida't de la pluja i del vent a tu no et portaran res de bó
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 29/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dt Maig 09, 2023 9:42 pm
Vigila amb el temps, pluja, fred, calor, que no tenim edat per perdre dies al llit
Pere
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dt Maig 09, 2023 10:14 pm
Gràcies per els vostres consells!
Ignasi, penso omplir-les de formigó, posant una planxa de fusta per darrera, tot i que dubto de si omplir-lo de formigó tal com deia, o be de escuma de poliuretà.
En qualsevol cas, les pilones són acabades, perquè no penso fels-hi la cara posterior, que no es veu...
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 09/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dc Maig 10, 2023 6:21 am
Traducció de lletres: De setembre a agost, necessitarien botes de goma Per vadear a través de fangos, fangos, fangs, fangs Ooh! El fang, el fang! Una a una les gotes d'aigua van gotejant per la meva esquena Estem vadejant entre fangos, fangos, fangos, fangs Ooh! El fang, el fang! Visquem una mica sota el cel gris-blau de l'amor i de l'aigua de pluja i després Encenem els eixugaparabrises i tornem a París A partir d'aquí no ens canviarà, ens quedarem els paraigües Trobarem el fang, el fang, el fang, el fang Ooh! El fang, el fang! Fa un temps terrible, per sort tens el teu impermeable I això no atura el fang, el fang, el fang, el fang Ooh! El fang, el fang! Havies de venir fins aquí per jugar als amants tranquils I vadejar pel fang, el fang, el fang, el fang Ooh! El fang, el fang! Visquem una mica sota el cel gris-blau de l'amor i de l'aigua de pluja i després Encenem els eixugaparabrises i tornem a París L'any vinent anirem a un país on fa bon temps I oblidarem el fang, el fang, el fang, el fang Ooh! El fang, el fang!
A Francesc, TramBlau y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
TOG Trenjardinaire
Ubicació : Garrotxa Edat : 22 Data d'inscripció : 03/03/2013 Nombre de missatges : 620
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dc Maig 10, 2023 10:47 pm
Potser es pot alleugerir el pes de les pilones amb Arlita o Perlita . . .
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dj Maig 11, 2023 7:54 am
No conec aquest productes, Jan. Me'n pots fer cinc cèntims?
Em qualsevol cas, em fa l'efecte de que el pes del formigó per a reomplir les pilones del pont poden ser insignificants. Calculo que el pes total del pont ronda uns 250 Kgs, amb formigó i tot.
A el terrat de margarit li agrada aquesta publicació.
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 29/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dj Maig 11, 2023 9:55 am
Arrebossada interna amb morter per fixar bé les pedres i escuma de poliuretà o porexpan al seu interior, rebaixes pes i estalvies en fer pastetes. Aquesta zona ja t'acumula molt de pes
Pere
A TOG li agrada aquesta publicació.
TOG Trenjardinaire
Ubicació : Garrotxa Edat : 22 Data d'inscripció : 03/03/2013 Nombre de missatges : 620
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dv Maig 12, 2023 12:10 am
Me'n pots fer cinc cèntims?
Has de pensar que 1 m3 de formigó s´ha de multiplicar pel coeficient 2´5 per tant són 2500 Kgs . Cada litre en volum són 2´5 Kg de pes . El gúguel dona la resposta . ¿Què és l´Arlita y per a què serveix ? És el nom generalitzat amb què es coneix l'argila expandida, un àrid granulat molt utilitzat en la construcció per les característiques de poc pes i el gran poder d'aïllament tèrmic i acústic.
https://www.leroymerlin.es/productos/construccion/decoracion-de-terrazas-jardin-y-patios/gravas-aridos-y-piedra-decorativa/aridos-para-construccion/arlita-arcilla-expandida-alta-resistencia-de-2-a-10-mm-19960766.html En venen a cases de materials per a la construcció . Hi ha vàries granulometries o diàmetres de les boletes d´argila cuita i expandida . Pots fer un granulat de porexpan i barrejar-lo amb el morter . En venen granulat i t´estalvies d´engrunar-lo de caixes o plaques reciclades. També hi ha la Perlita i Vermiculita que es pot barrejar per baixar la densitat .Són àrids lleugers . La idea d´en Pere de fer un nucli de porexpan i reomplir 1 cmt de pasta amb malla de plàstic per lligar les tesseles de les pilones em sembla molt acertat . Més entretingut de fer però Quan faig pasta barrejo 4 de sorra fina , 1 de portland i un de calç apagada . Queda cremós i cola bé pels intersticis .Si fas com diu en Pere de remolinar per dins s´enganxa bé i no penja .Després pots reomplir amb escuma de poliuretà o porex .
A veure si aniràs a parar a casa del veí de sota, amb tant de pes...! Em sembla que més d´un del fòrum hem pensat el mateix
Bona feina !
A TramBlau y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
Contenido patrocinado
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont
Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont