TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont

Ir abajo 
+13
TramBlau
ulises
betulo237
KTK
Mitjans
RailwayManiac
lluis7
tram47
ignasibaga
Tonton
MALLET73
alejandro sasplugas
Olot
17 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6  Següent
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33115

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 I_icon_minitimeDj Nov 10 2022, 19:02

Exacte! Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Tonton
Trenjardinaire
Tonton


Ubicació : Frameries (Bèlgica)
Edat : 58
Data d'inscripció : 09/10/2022
Nombre de missatges : 950

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 I_icon_minitimeDj Nov 10 2022, 19:15

Good job

Bon travail

Goed werk

Gute Arbeit

よくできました

Buon lavoro

En resum, bona feina

trenscat2

A Olot li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33115

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 I_icon_minitimeDj Nov 10 2022, 20:41

Thank's

Merci!

Met dank

Vielen Dank

ありがとう (Arigato)

Grazie

En resum, moltes gràcies!

Very Happy

però jo encara diria més:

Спасибо Spasiva

謝謝 Chie chie

Obrigado

Eskerrik asko

Mulsumesk

Gracias

Hvala

...

Very Happy

A Tonton li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18785

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 I_icon_minitimeDv Nov 11 2022, 09:46

super12 super12 aplaud aplaud aplaud Felicitats Felicitats genial genial genial formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable

suposo que aquest dies hauràs notat canvi de temperatura al estar a la terrassa...abrigat!!

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33115

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 I_icon_minitimeDv Nov 11 2022, 15:00

si!!! I tant! ja veuràs el que he explicat al fil del pont del gat!

neu
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33115

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: provisional   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 I_icon_minitimeDj Maig 04 2023, 22:29

Jo volia saber si algú de vosaltres està fent pont aquesta setmana.


Jo siii!!  Very Happy

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 00111

Efectivament, avui he pogut marcar l'emplaçament exacte del viaducte de pedra.

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 00210

M'ha costat, però al final he trobat la manera. Very Happy

Vist això, us poso varies perspectives del plantejament de les peces...

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 00311

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Img20794

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Img20795

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Img20797

A la que tingui les peces ajustades ja podré muntar!!

Apa! que tingueu bona nit... super12 Very Happy

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Img20796

A TramBlau, lluis7, TOG, KTK, Sonderzug y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33115

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 I_icon_minitimeDl Maig 08 2023, 07:43

Dissabte passat vaig acabar l'ajustat de totes les peces.

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Img20801

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Img20800

Així, doncs, ahir diumenge m'hagués tocat encimentar i muntar el pont... però hi havia avis de pluja i de tempesta a partir de les 12h, sobre tot cap a les 17h i finalitzant a les 19h.

Com que vaig pensar que el ciment cola que utilitzo encara estaria massa tendra despres de 3 o 4 hores, vaig postergar-ho a després de la tempesta.

Però al migdia feia sol. A les quatre de la tarda també. I a les cinc estava ennuvolat, però res feia presagiar cap tempesta. A les sis de la tarda igual... a les 19h, hora de previsió de màxima tempesta, vaig acabar la paciència i vaig encimentar.

REGLA D'OR DELS FFCC DE LA TERRASSA: EL CIMENT CRIDA LA TEMPESTA!!!

Mitja hora més tard, just quan acabava d'encimentar les primeres peces del pont, vaig aixecar el cap i... valga'm Déu!! Tot era negre! La que m'anava a caure a sobre!!! Ara si, la tempesta era imminent. Ja calia que corregués a tapar-ho tot com fos.

Vaig córrer tan com vaig poder, vaig trobar una fusa de contraxapat, un plàstic, mentre queia un primer llamp molt a prop de la meva terrassa. Encara sento el retruny del tro!! D'altres vingueren tot seguit. Se sentia l'olor de l'aigua que ja queia molt a prop, mentre el vent va començar a fer dificultosa la meva tasca.

Abans d'acabar de tapar-ho tot, ja plovia a bots i barrals. Però calia assegurar be la meva feina. Vaig entrar a la casa de fusta completament xop! La següent foto és una vista de la tempesta en aquell mateix moment, mentre entrava a refugiar-me.

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Img20799

Sort del calefactor que hi tinc per a l'hivern, que em va permetre de refer-me i d'eixugar la roba ràpidament, mentre la natura feia una demostració de forces.

Foto feta entre llamps i trons des del meu refugi de tempesta:

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Img20802

Donava gràcies per haver pogut improvisar tant ràpidament el que al final va resultar ser un bon aixopluc per a la meva feina. Dos testos varen "bolcar", i el pont de plàstic de Pola, que corria per allà, va caure i va quedar desmuntat completament. Però les meves peces del pont estaven intactes.

Very Happy

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Img20804

Avui, si tot va be, continuaré la feina, com si fos ahir, diumenge. Wink

A TramBlau, lluis7, KTK, Mitjans, Sonderzug, el terrat de margarit, gobling y a RailwayManiac Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18785

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 I_icon_minitimeDl Maig 08 2023, 08:13

aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 30/11/2020
Nombre de missatges : 1382

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 I_icon_minitimeDl Maig 08 2023, 08:47

Molt bé, i sobretot molt interessant.
Tornar a dalt Ir abajo
ulises
Trenjardinaire Plus
ulises


Ubicació : Logronyo
Edat : 64
Data d'inscripció : 04/08/2013
Nombre de missatges : 1219

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 I_icon_minitimeDl Maig 08 2023, 12:00

I després diuen que la vida del jubilat és plàcida... riuuu  riuuu  riuuu  Molt bon relat, es mereix una música com aquesta:

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7190

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 I_icon_minitimeDl Maig 08 2023, 14:41

genial genial genial genial genial
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33115

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 I_icon_minitimeDl Maig 08 2023, 21:47

Amics, moltes gràcies per els vostres comentaris!

Very Happy

Ignacio, m'he fet un tip de riure amb aquesta peça musical que proposes. Amb aquest ritme frenètic, és molt apropiada per al moment actual de la meva vida.

riuuu riuuu


Be, dons tal com deia ahir, avui he fet com si fos diumenge i he encimentat tot el pont. Ha estat bastant laboriós, i també ha implicat retocar algun dels ajustats de les pedres, perquè a l'hora de la veritat no entraven a lloc. El pont queda molt enllestit, però encara no està. Demà em tocarà fer com si fos avui, dilluns...

Wink

La veritat és que acabo baldat cada dia, amb prou feina em queden forces per a sopar i anar-me'n a dormir... i l'any demà, a la que em desperto, cap al terrat falta gent!! Ja ho he dit anteriorment és una marató.

Però no us imagineu la satisfacció que dóna veure realitat un projecte que feia tants i tants anys que tenia al cap! És indescriptible!

No sé si la vida d'un jubilat és plàcida, però la meva es ben placentera. Us ho asseguro!

sii

Be, ja em deixo de xerrameques i us poso una foto del pont, que en definitiva deu ser el que voleu, oi?

Very Happy

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Img20807

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Img20805

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Img20806

A TramBlau, lluis7, TOG, KTK, Sonderzug, el terrat de margarit, gobling y a RailwayManiac Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac


Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France)
Edat : 57
Data d'inscripció : 07/11/2021
Nombre de missatges : 1058

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 I_icon_minitimeDl Maig 08 2023, 22:36

És vertiginós! affraid affraid affraid


aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud

genial genial genial genial genial genial genial genial genial genial genial genial genial
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33115

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 I_icon_minitimeDt Maig 09 2023, 20:46

La jornada d'avui ja s'ha acabat. La pluja m'ha tornat a fer fora de la terrassa... ja sembla com si fóssim a Bèlgica!!

Wink

Tot i així, el pont ara ja té totes les pilones a nivell, i acabades. Very Happy

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Imatge35

A aquestes altures (mai millor dit! Wink ) no me'n puc pas estar de fer un plantejament amb les poques peces que em falta muntar...

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Imatge34

Però és tard i vol ploure. No s'hi està pas gota bé avui a la terrassa, malgrat que fa una estona he anat a buscar un polar de màniga llarga, m'estic quedant xop altre vegada, i a demés fa un vent molt fred.

O sigui que per avui ja plego!

A TramBlau, KTK, Sonderzug, el terrat de margarit y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7190

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 I_icon_minitimeDt Maig 09 2023, 21:38

Olot escrigué:
La jornada d'avui ja .... ...
Tot i així, el pont ara ja té totes les pilones a nivell, i acabades. Very Happy

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Imatge35


Excel·lent, Amadeu.

Una pregunta, veig que els pilars tenen 3 cares fetes i son buits per dins , ha d'anar així?

Cuida't de la pluja i del vent a tu no et portaran res de bó

super12 super12 super12 super12 super12
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 29/01/2009
Nombre de missatges : 12105

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 I_icon_minitimeDt Maig 09 2023, 21:42

Vigila amb el temps, pluja, fred, calor, que no tenim edat per perdre dies al llit

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33115

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 I_icon_minitimeDt Maig 09 2023, 22:14

Gràcies per els vostres consells!

Ignasi, penso omplir-les de formigó, posant una planxa de fusta per darrera, tot i que dubto de si omplir-lo de formigó tal com deia, o be de escuma de poliuretà.

pensativ

En qualsevol cas, les pilones són acabades, perquè no penso fels-hi la cara posterior, que no es veu...

Very Happy

A el terrat de margarit li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Tonton
Trenjardinaire
Tonton


Ubicació : Frameries (Bèlgica)
Edat : 58
Data d'inscripció : 09/10/2022
Nombre de missatges : 950

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 I_icon_minitimeDc Maig 10 2023, 06:04

Olot escrigué:
La jornada d'avui ja s'ha acabat. La pluja m'ha tornat a fer fora de la terrassa... ja sembla com si fóssim a Bèlgica!!

Wink...


Aquesta setmana a Bèlgica no hem de tornar a casa! ...
No hem sortit!  riuuu

Des de diumenge passat només queda una vegada més... però encara no ha parat de ploure.
plou


En cas contrari, impressiona el teu pont aplaud aplaud aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33115

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 I_icon_minitimeDc Maig 10 2023, 06:19

riuuuu riuuuu

Gràcies, Thierry.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Tonton
Trenjardinaire
Tonton


Ubicació : Frameries (Bèlgica)
Edat : 58
Data d'inscripció : 09/10/2022
Nombre de missatges : 950

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 I_icon_minitimeDc Maig 10 2023, 06:21

riuuuu



Traducció de lletres:
De setembre a agost, necessitarien botes de goma
Per vadear a través de fangos, fangos, fangs, fangs
Ooh! El fang, el fang!
Una a una les gotes d'aigua van gotejant per la meva esquena
Estem vadejant entre fangos, fangos, fangos, fangs
Ooh! El fang, el fang!
Visquem una mica sota el cel gris-blau de l'amor i de l'aigua de pluja i després
Encenem els eixugaparabrises i tornem a París
A partir d'aquí no ens canviarà, ens quedarem els paraigües
Trobarem el fang, el fang, el fang, el fang
Ooh! El fang, el fang!
Fa un temps terrible, per sort tens el teu impermeable
I això no atura el fang, el fang, el fang, el fang
Ooh! El fang, el fang!
Havies de venir fins aquí per jugar als amants tranquils
I vadejar pel fang, el fang, el fang, el fang
Ooh! El fang, el fang!
Visquem una mica sota el cel gris-blau de l'amor i de l'aigua de pluja i després
Encenem els eixugaparabrises i tornem a París
L'any vinent anirem a un país on fa bon temps
I oblidarem el fang, el fang, el fang, el fang
Ooh! El fang, el fang!

A Francesc, TramBlau y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
TOG
Trenjardinaire
TOG


Ubicació : Garrotxa
Edat : 22
Data d'inscripció : 03/03/2013
Nombre de missatges : 595

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 I_icon_minitimeDc Maig 10 2023, 22:47

Potser es pot alleugerir el pes de les pilones amb Arlita o Perlita . . .
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33115

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 I_icon_minitimeDj Maig 11 2023, 07:54

No conec aquest productes, Jan. Me'n pots fer cinc cèntims?

Em qualsevol cas, em fa l'efecte de que el pes del formigó per a reomplir les pilones del pont poden ser insignificants. Calculo que el pes total del pont ronda uns 250 Kgs, amb formigó i tot.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7529

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 I_icon_minitimeDj Maig 11 2023, 08:20

A veure si aniràs a parar a casa del veí de sota, amb tant de pes...!

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer

A el terrat de margarit li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 29/01/2009
Nombre de missatges : 12105

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 I_icon_minitimeDj Maig 11 2023, 09:55

Arrebossada interna amb morter per fixar bé les pedres i escuma de poliuretà o porexpan al seu interior, rebaixes pes i estalvies en fer pastetes. Aquesta zona ja t'acumula molt de pes

Pere

A TOG li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
TOG
Trenjardinaire
TOG


Ubicació : Garrotxa
Edat : 22
Data d'inscripció : 03/03/2013
Nombre de missatges : 595

Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 I_icon_minitimeDv Maig 12 2023, 00:10

Me'n pots fer cinc cèntims?

Has de pensar que 1 m3 de formigó s´ha de multiplicar pel coeficient 2´5 per tant són 2500 Kgs .
Cada litre en volum són 2´5 Kg de pes .
El gúguel dona la resposta .
¿Què és l´Arlita y per a què serveix ?
És el nom generalitzat amb què es coneix l'argila expandida, un àrid granulat molt utilitzat en la construcció per les característiques de poc pes i el gran poder d'aïllament tèrmic i acústic.

https://www.leroymerlin.es/productos/construccion/decoracion-de-terrazas-jardin-y-patios/gravas-aridos-y-piedra-decorativa/aridos-para-construccion/arlita-arcilla-expandida-alta-resistencia-de-2-a-10-mm-19960766.html
En venen a cases de materials per a la construcció . Hi ha vàries granulometries o diàmetres de les boletes
d´argila cuita i expandida .
Pots fer un granulat de porexpan i barrejar-lo amb el morter . En venen granulat i t´estalvies
d´engrunar-lo de caixes o plaques reciclades.
També hi ha la Perlita i Vermiculita que es pot barrejar per baixar la densitat .Són àrids lleugers .
La idea d´en Pere de fer un nucli de porexpan i reomplir 1 cmt de pasta amb malla de plàstic per lligar
les tesseles de les pilones em sembla molt acertat . Més entretingut de fer però
Quan faig pasta barrejo 4 de sorra fina , 1 de portland i un de calç apagada . Queda cremós i cola bé pels
intersticis .Si fas com diu en Pere de remolinar per dins s´enganxa bé i no penja .Després pots reomplir
amb escuma de poliuretà o porex .

A veure si aniràs a parar a casa del veí de sota, amb tant de pes...!
Em sembla que més d´un del fòrum hem pensat el mateix  affraid

Bona feina !

A TramBlau y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont   Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont - Página 3 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont
Tornar a dalt 
Pàgina 3 de 6Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6  Següent

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Ponts, túnels i altres obres de fàbrica-
Canviar a: