El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dc Nov 02, 2022 6:34 pm
Dit i fet!!
Ahir vaig fer una plantilla de porex i cartró per a encolar les peces de l'arcada. En tenir-la vaig tallar les arcades, que tenia mig fetes sobrants del mur de Sot del Bac. Gràcies a això em vaig estalviar molta feina, soroll i pols! En acabat ja les vaig encolar, les unes amb les altres. En la següent fotografia hi podeu veure cada una de les coses que he anomenat:
Encara vaig tenir temps per a acabar l'ajustat de les pedres adjacents a les arcades, aquí presentades. Un cop fetes, encolar-les serà una mica com jugar amb l'Exin-Castillos.
Aquí us presento dues fotos en detall del treball d'ajustat.
Si, els que heu pensat que m'he tornat a jugar els dits, teniu raó: ho he fet. Amb molt de compte, per descomptat! Però jo no sé pas una altra manera de fer una cosa com aquesta.
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dj Nov 03, 2022 6:39 am
feina fina i pulida
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dj Nov 03, 2022 6:42 am
Gràcies. Lluís!
Tal com us havia promès, hi ha més fotos a veure sobre la construcció d'aquesta obra d'art, una de les més grans dels FFCC de La Terrassa.
Treballs d'avui:
Primer de tot, ha calgut fer una rectificació sobre un error que vaig fer en el mur d'aquesta obra. Resulta que anava tan embalat posant pedres, que li vaig fer cantonera fins a dalt, mentre que la part que connecta amb l'arcada no n'ha de tenir pas.
Per tant, mans a la mola, i a suprimir tot allò que està de més:
Fet tot el que calia, comprovació de que les peces encaixen perfectament:
Arribats a aquest punt faig una cosa que m'agrada molt de fer: un plantejament de peces de comprovació:
I no me'n puc estar de posar-n'hi algunes més, fins allà a on em permeten les peces que tinc fetes
Això em convenç de que s'ha de continuar.
Buscant la perfecció...
Totes les peces del pont són gairebé acabades ...
L'havíeu vist dibuixat. Ara comença a ser una realitat.
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dv Nov 04, 2022 8:13 am
A la meva resposta, no he esmentat l'originalitat perquè no sabia què volies dir amb això.
M'adono que, cada cop més, tinc una certa admiració per la gent que s'atreveix a ser original. Personalment, sóc massa reservat per a això, ai! Pel que fa a tu, per als que estan fora de la nostra afició, passaràs almenys per un "doux dingue", com diem en francès. Per a nosaltres, ets un gran artista! Em recordes a John Allen
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dv Nov 04, 2022 8:52 am
Em recordes a John Allen
És un compliment (merescut) enorme.
RailwayManiac Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dv Nov 04, 2022 12:24 pm
John Allen’s Gorre & Daphetid HO scale layout :
(trains.com)
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dv Nov 04, 2022 9:04 pm
mallet73
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dv Nov 04, 2022 9:15 pm
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Dv Nov 04, 2022 9:22 pm
Amadeu més que elogiar-te per com queda et felicito(m'imagino la il.lusió de fer realitat un somni) per que estas apunt d'acabar una cosa que tenies molt parada i que calia fer i que aixó donarà una gran empenta al teu circuit!! que en un sant joan molt proper tindràs el circuit llest!!!
No se si m'explico!!
salutacions
mallet73
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont Ds Nov 05, 2022 6:59 am
T'has explicat molt bé, Carles. I és ben cert que feia molts anys que tenia aquests projectes al cap, i que veure com ara van sent una realitat, em fa una satisfacció immensa (que m'alegra molt compartir amb vosaltres). Per altra banda també són les obres d'art més grans que em quedaven per a construir a la meva terrassa, amb el que també em satisfà molt veure gairebé acabats els treballs més delicats, i a sobre amb un bon resultat!