El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dv Des 30, 2022 6:24 am
Moltes gràcies
Clava un clau en una llosa de formigó!!! No és fàcil. Primer heu de fer-hi un petit forat. Què passa si, després, vull moure un personatge. De nou un forat per perforar. I a mesura que canvio els meus habitants de Lilas cada temporada, al cap d'un temps, el meu moll semblarà un formatge suís!!!
La meva solució quan vull arreglar encara que sigui temporalment: una mica de segellador de silicona. després d'assecar-se s'aguanta perfectament i quan me'l trec no en queda cap rastre.
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dv Des 30, 2022 6:57 pm
18 d'agost de 2019, res realment espectacular:
Una mica de treball elèctric al dipòsit de laburnum. Recordeu sempre omplir regularment la pista: Elaboració dels cables amb les puntes:
Una taula de terrassa com ens agrada:
5 de setembre
Uns quants habitants nous han arribat a Lila! (per a la decoració d'hivern )
A TramBlau, MALLET73 y a josepmaria Els hi agrada aquesta publicació.
TOG Trenjardinaire
Ubicació : Garrotxa Edat : 22 Data d'inscripció : 03/03/2013 Nombre de missatges : 620
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Ds Des 31, 2022 3:39 am
Dels tres caganers veig que n´ hi ha un que llegeix el diari Tió Tonton , estás on fire ,saps de què va .
Bon Any , salut , pau i alegria ! ! !
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dt Gen 03, 2023 5:43 am
8 de setembre de 2019
Aquesta tarda, petit dia de bricolatge poc espectacular (fixació de rails al dipòsit de laburnum sense foto). Per descomptat, amb el trànsit del meu Stainz verd i el dumper "netejador de carrils" durant aquest temps!
Tanmateix, aquest matí... Amb la transició al digital, la meva petita caixa de control "analògica" s'ha acabat. A més, la meva comanda no està instal·lada permanentment a l'exterior. Així que per facilitar la instal·lació o connexió de la unitat de control, el transformador i el control (de moment encara cablejat) durant les sessions de trànsit, em vaig dir: "[i]Per què no posar-ho tot en una caixa forta? eines?[/i? ]”. Aquesta idea amb prou feines va néixer en el meu petit cap quan vaig rebre el meu Garden RAILWAYS tardor 2019 i què veig a la pàgina 13 ??? Bug, grans ments es troben, van escriure un article per a una font d'alimentació amb el mateix estil!
Així que aquí busco la caixa forta ideal i, és una bogeria el que guardem al departament "per si de cas!" ". En resum, la meva caixa forta ideal és allà mateix al meu garatge i sense utilitzar.
Per a la fixació de la unitat central i el transformador, no volia perforar res. Així que vaig utilitzar un adhesiu de doble cara:
I aquí teniu la disposició final: (Amb tot el que necessiteu per circular: oli de fum, pipeta, etc...)
Només has de connectar la unitat de control a la xarxa i al 220!:
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dt Gen 03, 2023 5:49 am
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dt Gen 03, 2023 6:08 am
Bona idea
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dt Gen 03, 2023 6:13 am
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dt Gen 03, 2023 6:41 pm
Moltes Gràcies, amics
22 de setembre de 2019
Com qualsevol estació de commutació que es precie, el nivell 0 estarà equipat amb la part de control (la caixa de control de l'interruptor i la caixa per al bucle d'inversió). Avui, abans de l'arribada de la pluja , preparem el cablejat: Arribada de la potència (Power), sortida cap al bucle d'inversió i 2 cables de xarxa (2 x 4 parells) per als interruptors.
No és molt espectacular, la caixa de senyals tornada a posar-se, no es veu res.
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dc Gen 04, 2023 4:25 am
A dintre la caseta hi haurà el canvis d'agulles de la zona?
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dc Gen 04, 2023 4:50 am
lo bo del digital (entre d'altres coses ) es el poc cablejat necessari !!
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dc Gen 04, 2023 5:42 am
lluis7 escrigué:
lo bo del digital (entre d'altres coses ) es el poc cablejat necessari !!
I a més en un circuit tant gran com és el d'en Thierry has de seguir el tren per poder-lo controlar, com passarà amb el d'en Pere, no hi ha un lloc a on es pugui controlar tot el circuit llavors el digital amb el comandament per ona ell es pot desplaçar en el punt a controlar un moviment o maniobra.
A lluis7 li agrada aquesta publicació.
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dc Gen 04, 2023 6:13 am
Si, no tinc una zona que em permeti veure tot el circuit, més aviat poques zones es poden controlar a vista, però serà tot analògic, no m'atreveixo amb el digital, de moment, i ho controlaré per CCTV
Pere
A lluis7 li agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dc Gen 04, 2023 6:27 am
Petit salt en el temps abans d'acabar l'any 2019.
Després de Nadal 2022: Com cada any per aquestes dates (just després de Nadal), aprofito els descomptes en decoració nadalenca a les botigues per augmentar la població del poble de Lilas:
En detall:
Un dels 2 canviarà el color del seu cabell!
Per descomptat, tota aquesta població només serà aprofitable a l'hivern
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dc Gen 04, 2023 6:49 am
Bon assortiment.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dc Gen 04, 2023 6:33 pm
Torna el 2019: Octubre, novembre, desembre: molta feina a l'hort preparant-se per a l'hivern i, per tant, poca o cap activitat al tren.
Així que aquí estem al desembre de 2019: Una mica a la moda d'un teaser, tinc un anunci per fer:
Arriba el Nadal
Per tant, l'estació està decorada com hauria de ser: I com que encara estem una mica de festa, aquí teniu una darrera foto feta al vespre. Encara hi ha aglomeracions en aquesta petita estació rural, l'últim tren encara ha de passar!
25 de desembre de 2019: El Nadal va passar per Lilas. (Vaig estar molt bé). Va portar feina, o més aviat un lloc on es treballa:
El cobert de locomotores Pola 330911:
Una nova construcció en perspectiva!
Finalment, el dipòsit de laburnum estarà equipat amb un cobert de 2 vies!
A Olot, TramBlau, lluis7 y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dj Gen 05, 2023 4:00 am
La foto nocturna és espectacular. En el vídeo, el maquinista farà agafar fred a la gent que espera a la andana, esperen que pari el tren d'avant l'estació per poder pujar i el molt murri no para.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dv Gen 06, 2023 6:51 pm
És hora de passar a l'any 2020 (Any de les Stainz!)
15 de març de 2020: El meu cap em truca un diumenge a la nit???? "Thierry, demà, queda't a casa, estem teletreballant de 2 a 3 setmanes!" T'imagines? De 2 a 3 setmanes quedant a casa... per un cert virus i amb ell, més temps lliure (estalviant gairebé 4 hores de transport/dia)
De totes maneres, el 21 de març:
És la represa de la feina a Lilas. La tempesta de Ciara (a més d'aquest maleït virus) havent-me fet entrar als edificis de l'estació i del pal de senyalització, és el moment de desmuntar l'estació "provisional" (que hi és des del 2017)
Adéu voreres de formigó aplanat, hola formigó real!
Aquesta pista, que permet completar la zona de l'estació de Lilas, passarà ara per darrere del tronc de la lila i ja no per davant. També està previst fer-hi una petita separació o encreuament:
L'anivellament està fet, queda per finalitzar l'encofrat:
I fer el concret! Però per això, haurem d'esperar fins al final del confinament! Les botigues de material estan tancades!
A Olot y a TramBlau Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Ds Gen 07, 2023 7:24 pm
30 d'abril, Les botigues de bricolatge per fi poden tornar a obrir. Sant virus!
Així que passem a col·locar l'encofrat:
Detall del nou element d'encofrat final per formigó de 40 cm d'amplada
Comprovació del nivell contra el formigó a l'altre costat del baobab de la clematis montana
Està bé, és el nivell:
Està llest:
Visió general:
2 de maig: Una altra mica de pluja aquest matí i ja està!
Bé, són les 3:00 p.m. i... estic preparat:
5:00 p.m., set petites remenades més tard, ha desaparegut:
A partir d'ara, el bucle de tornada per darrere de l'estació de Lilas ja no passarà per davant del tronc de la lila sinó per darrere:
A TramBlau, MALLET73 y a lluis7 Els hi agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19506
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Ds Gen 07, 2023 9:42 pm
caram amb una formigonera i tot!! jo ho faig tot a mà!!
salutacions
mallet73
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dg Gen 08, 2023 3:34 am
MALLET73 escrigué:
caram amb una formigonera i tot!! jo ho faig tot a mà!!
salutacions
mallet73
Tot és qüestió de quina quantitat de formigó et fa falta, quan vaig fer el circuït els trams que podia encofrar i anivellar eren relativament curtes, amb una capacitat màxima de 8 o 10 sacs de formigó, llavors ho feia a mà o amb el barrejador de pintura que per aquest menester va molt bé. Per altres coses que he fet més grans demano la que té el veí (que és cosí de la Teresa)
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dg Gen 08, 2023 5:53 am
Moltes gràcies
És tan fàcil amb la formigonera que fins i tot per a una barreja, prefereixo utilitzar-la. De totes maneres, ella està esperant!
I una mica d'informació per saber les quantitats a utilitzar, faig servir una calculadora concreta al lloc d'una cadena de botigues de bricolatge belga Hubo: (Com que és un lloc belga, només pots triar entre francès i holandès) Introdueixes les dimensions de la llosa, et dóna el pes de cada component en quilo i en una bossa de 25Kg
Exemple per a una peça de 2 metres de via única: Faig una amplada de 16 cm (així que el centre de la pista està a 8 cm de la vora) i un gruix de 15 cm (ha de resistir el sòl gelat belga!)
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dg Gen 08, 2023 6:24 am
Jo estic en un poble petit (2000 habitants) hi ha un constructor de confiança que ja em proporciona el material o al pots anar a buscar a un magatzem de material de construcció a Berga (capital de comarca) i els dius els metres cúbics que et fan falta i llavors els ja et diuen els sacs de 25kg de formigó sec que et fan falta i et diuen la quantitat d'aigua que hi has de posar. Si te'n sobre una mica de formigó ja pastat l'aprofites per rejuntar alguna pedra o tapar un forat i si et sobra en sec en el sac el guardes per el proper tram
A Tonton li agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dg Gen 08, 2023 6:52 pm
14 de maig
Es va despullar. Així serà el final de la circumval·lació amb un petit carril d'encreuament:
El següent pas, passar per davant del peu de la clematis:
Primera idea amb R2s:
Millor, amb R3:
17 de maig: Poca feina avui.
El treball d'avui ha estat preparar el formigó definitiu per al bucle de retorn que passa per darrere de l'estació de Lilas (antiga o futura). Aquesta estructura ha d'anar al voltant del peu del baobab de la clematis.
Per descomptat, mentre excavava, em vaig trobar amb arrels massa importants per sacrificar-les a l'altar del progrés ferroviari. (Aquestes arrels estan per sota del nivell d'esperit)
Després d'unes quantes lectures, la solució del pont "ocult" es torna a validar i s'aplicarà. (Guany de 9 cm que em permet no molestar aquestes arrels)
Es col·loca l'encofrat del primer pilar (en primer pla) queda per fer l'encofrat del 2n pilar Com a recordatori, la coberta constarà d'un voral de formigó de 100x20X6 (cm) fet a mida després de la construcció dels dos pilars.
L'objectiu és que aquest pont estigui enllestit a finals de maig.
31 de maig:
Les obres es reprendran aquesta setmana.
1°) Preparació dels 2 pilars: 2°) Preparació d'un 3r encofrat per continuar la circumval·lació de l'estació de Lilas:
Dues mescles i 3 formigons abocats més tard:
7 de juny:
Aquest cap de setmana, només una petita sessió de stripping:
Només queda fer el davantal des d'una vorada de formigó. i aquesta part s'acabarà
A Olot, TramBlau y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dl Gen 09, 2023 4:12 am
és una telenovel·la concreta!!! c'est un feuilleton en béton !!!
A Tonton li agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: El meu projecte LGB (Lila – Gazon-la-Plana – Bedoll) Dl Gen 09, 2023 7:21 am
tram47 escrigué:
és una telenovel·la concreta!!! c'est un feuilleton en béton !!!
Si, però em té enganxat i la segueixo sense perdre el fil, m'agrada com treballa el protagonista
A TramBlau y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.