El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dj Gen 05, 2023 9:41 am
Estic buscant el sistema de digitalitzar els desviaments amb algun sistema de control remot, vull evitar la quantitat de cablejat que en principi cal, no sé si algun pot tenir alguna idea
Pere
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dj Gen 05, 2023 12:01 pm
en digital, Pere??? doncs hi han decoders de fins a 4 desviaments, però son cars i a sobre et caldrà una central digital per gestionar-los. si les màquines t'aniran en analògic, crec que no paga la pena barrejar sistemes. en tot cas, jo al principi ho volia fer just al in reves: màquines en digital i control analògic de les agulles. altra cosa es que ho vulguis tot en digital !! PD: compte, potser hi hagi algun altre sol.lucio en analògic, però jo no la conec... i espero que no hi hagi ... perque he passat un munt de cable per les lamas (uns 500 mts i el meu circuit es molt petit al costat del teu !!)
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dj Gen 05, 2023 9:45 pm
No sé si hi ha solució en analògic, però faré consultes als que m'han instal·lat les plaques i al llauner a veure si coneixen alguna cosa Lluis
Pere
A lluis7 li agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dv Gen 06, 2023 5:06 am
TramBlau escrigué:
Estic buscant el sistema de digitalitzar els desviaments amb algun sistema de control remot, vull evitar la quantitat de cablejat que en principi cal, no sé si algun pot tenir alguna idea
Pere
Ai, ai, dues cullerades, preneu una aspirina en prevenció. Primer deixar molt clar que és la meva opinió i que la lliure decisió correspon a en Pere. La solució que pot ser idònia per un pot ser inadequada o dolenta per a un altra i a la inversa, sempre s'han de tenir en compte les particularitats de cada circuit, pretensions del propietari i tot i així la podem cagar En Pep's té el seu circuit en digital i en deu tenir una bona experiència, però també hem vist altres solucions per a mi molt vàlides El circuit que està construint en Pere té unes dimensions impressionants de manera que no hi ha un punt des de on pugui controlar tots els racons del circuit, llavors el control de trens en analògic ha de ser dividint la maqueta en diferents sectors tenint un control en cada sector independent l'un de l'altre però que permeti el pas sense aturades, llavors pel control de la circulació del tren l'has d'anar seguint des dels diferents punts de control. També és pot fet com ha fet en Thierry, en digital amb comandament a distància, llavors controles el tren seguint-lo amb el comandament a les mans per poder maniobrar en qualsevol puny i moment. També es pot fer els dos sistemes simultanis i commutats. En el tema de les agulles que diu en Pere també em sembla molt idònia la proposta que em sembla que fa en Thierry pel seu circuit, que a la fi i al cap és el que feu en la maqueta modular del MOMI on les agulles es controlen des del control corresponent al gruo de mòduls del Lluís, Pere, Amadeu, Daniel, Carles, ... ... Fent un un punt de control per cada una de les estacions que té el circuit, concentrant en el mateix punt tant el control d'agulles com de vies d'aquell sector, aquest control pot estar dissimulat i protegit per un edifici preparat per aquesta tasca La qüestió és que llavors tant sols han de passar dues línies resseguint tot el circuit un pel control de les vies i l'altra per la alimentació de les agulles, enllumenat, senyalització i altres serveis, aquests dos circuit han de tenir el cable gruixut per aguantar la càrrega de tot el que s'hi posa i que no tingui caiguda de tensió, a més pot estar tancat en anella per assegurar la alimentació més regular. En el punt de control de cada sector agafem la corrent del circuit de les vies pel regulador de marxa i velocitat i interruptors per les vies d 'estacionament i del circuit de servei per les agulles i altres elements
A TramBlau, lluis7 y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dv Gen 06, 2023 5:19 am
He de continuar desenvolupant la idea, gràcies Ignasi per la teva aportació
Pere
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dv Gen 06, 2023 5:21 am
pour alimenter la voie : 2 fils .Alimentation analogique pour alimenter toutes les aiguilles : 2 fils. alimentation numérique.
per alimentar el canal: 2 cables Font d'alimentació analògica per alimentar totes les agulles: 2 cables. font d'alimentació digital.
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dt Gen 17, 2023 6:51 am
Com vaig dir faria un vídeo de la meva formigonera amateur
Aquest és el pot que utilitzo, un de 5 kg. amb aquest sistema molts quilos al mateix temps no surten bé, el trepant i la vareta es farien malbé
És important començar posant l'aigua, no més d'1 litre, si es comença posant el ciment no hi ha manera de batre'l i queda al fons i als laterals del pot sense barrejar, a més s'escalfa molt el trepant per l'esforç. Jo vaig fent la barreja a poc a poc fins aconseguir la consistència òptima.
En cosa de 3/4 minuts la barreja està a punt per utilitzar
Pere
A Olot y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dt Gen 17, 2023 6:57 am
Com el ciment que feia sàvia que m'havia de sobrar, he aprofitat per fer una topera i uns quants blocs com els que vaig fer amb ciment ràpid
Trigaran a assecar, però com que no hi ha pressa
Pere
A Olot, lluis7 y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dt Gen 17, 2023 7:24 am
Senzill, econòmic i ràpid.
Però només per a petites quantitats i només per a morter. Per al formigó, això serà impossible amb la grava a afegir a més.
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dt Gen 17, 2023 8:53 am
És una formigonera a escala 1:22,5
Pere
A Tonton li agrada aquesta publicació.
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dt Gen 17, 2023 9:55 am
Per fer formigó també va bé per petites quantitats (mig sac) però com que és més abrasiu esmerila més l'eina, però val la pena
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dt Gen 24, 2023 1:42 am
El fred i ara la neu impossibiliten les feines a l'exterior, aquí és habitual que nevi, l'any passat va nevar i aquest sembla que promet més, haureu de fer-me amb una llevaneu per al circuit
Pere
A Olot, lluis7 y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dt Gen 24, 2023 1:47 am
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dt Gen 24, 2023 2:09 am
tingueu paciència, aviat
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dt Gen 24, 2023 3:43 am
Co.... Pere, si aquesta neu ha de paralitzar les obres de col·locació de vies és una excusa de mal pagador Potser diràs que la neu no t'ha deixat sortir de casa
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dt Gen 24, 2023 5:19 am
ignasibaga escrigué:
Co.... Pere, si aquesta neu ha de paralitzar les obres de col·locació de vies és una excusa de mal pagador Potser diràs que la neu no t'ha deixat sortir de casa
Dic el fred i ara la neu, no la neu sola, des que va venir el fred estem casi cada nit per sota de -0 i no puc treballar el ciment a l'exterior, però si a l'interior
Pere
A el terrat de margarit li agrada aquesta publicació.
tram47 Trenjardinaire Plus
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dt Gen 24, 2023 5:55 am
la neu és fora i els glaçons a dins
A Olot, TramBlau y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dt Gen 24, 2023 9:02 am
bona aquesta Daniel!!
Pere en els fim en tenim més d una si s escau fem una trobada d hivern i gaudim de trens i neu..!!
Salutacions
Mallet73
P.d. si vols també et puc donar una pala en 3d que tinc de més per si vols fer algun enginy..màquina o vagó per fer un lleva Neus...
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dt Gen 24, 2023 9:46 am
MALLET73 escrigué:
: ... ...P.d. si vols també et puc donar una pala en 3d que tinc de més per si vols fer algun enginy..màquina o vagó per fer un lleva Neus...
Una pala com aquesta?
És en 3D
A TramBlau y a MALLET73 Els hi agrada aquesta publicació.
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dt Gen 24, 2023 9:48 am
Salutacions
Mallet73
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dt Gen 24, 2023 9:51 am
Dono per fet que farem més d'una trobada, el circuit esperava tenir-lo acabat a l'estiu, però no crec, l'hivern s'ha posat més fred del que es preveia inicialment i em conformaré d'arribar a l'estació intermèdia a l'estiu. Gràcies Carles, m'anirà bé la pala per muntar en alguna cosa, ara no sé on, però pel proper hivern s'estrena encara que hagi de fer neu artificial
Pere
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dt Gen 24, 2023 9:53 pm
Pere, ja l'he preparat amb coses que he de dur a Molins així si vens te la dono, espero que et sigui util...
salutacions
mallet73
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dt Gen 24, 2023 9:59 pm
Gràcies, per Molins no sé quin dia passaré, dissabte o diumenge, encara estem en reformes i depenc de tercers
Pere
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dt Gen 24, 2023 10:38 pm
No pateixis, i si no pots venir, segur que abans del proper hivern es veiem i te la donaré...
salutacions
mallet73
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dt Gen 24, 2023 10:44 pm
Una falca per a grans proporcions de neu!
És clar que...bé, sempre et pots fer un canó de neu.