El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dj Des 22, 2022 5:44 am
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dj Des 22, 2022 6:36 am
Olot escrigué:
Em pregunto si farà pagar entrada ...
No ho havia pensat
Pere
A el terrat de margarit y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dj Des 22, 2022 7:50 am
TramBlau escrigué:
Olot escrigué:
Em pregunto si farà pagar entrada ...
No ho havia pensat
Pere
No es poden donar males idees
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dj Des 22, 2022 8:58 pm
Museu del tram en miniatura de Mostesquiu
Pot ser si.... els membres de trenscat tindran descompte!!!
mallet73
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dv Des 23, 2022 11:17 am
MALLET73 escrigué:
Museu del tram en miniatura de Mostesquiu
Pot ser si.... els membres de trenscat tindran descompte!!!
mallet73
pero descompte del 100% eh???
A TramBlau y a MALLET73 Els hi agrada aquesta publicació.
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dv Des 30, 2022 8:18 am
Avui m'han arribat més vies, aquesta vegada he agafat una caixa ref. 10610 contra més llargues millor que el circuit té molta recta, i estic esperant una altra caixa de rectes de 900 mm, un paquet de 10. Amb aquest material, i el que tinc, ja arribaré a la meitat del circuit, crec
Cada mes vaig comprant una mica de vies segons veig a eBay i que em pugui interessar
Pere
A MALLET73, lluis7 y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dv Des 30, 2022 10:31 am
mare meva Pere quin tou de vies, però es clar, tens un munt de metres a cobrir !!
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dv Des 30, 2022 10:43 am
I falten moltes vies, espero tenir tot el material quan acabin les obres de l'estació principal
Pere
A MALLET73 li agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Ds Des 31, 2022 9:59 am
Alerta amb les vies llargues, van molt bé per evitar punt de unió que fan mals contactes però per l'altra banda accentuen més els efectes de les dilatacions, jo en tinc unes quantes i al final les vaig canviar per de 600 per aquest motiu i les llargues les vaig posar al interior de la barraca on els efectes de canvis de temperatura està més relativitzat.
Bona entrada d'any
A TramBlau y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Ds Des 31, 2022 10:27 am
ignasibaga escrigué:
Alerta amb les vies llargues, van molt bé per evitar punt de unió que fan mals contactes però per l'altra banda accentuen més els efectes de les dilatacions, jo en tinc unes quantes i al final les vaig canviar per de 600 per aquest motiu i les llargues les vaig posar al interior de la barraca on els efectes de canvis de temperatura està més relativitzat. Bona entrada d'any
No ho havia pensat, encara que totes les vies de més de 600 mm van al costat de la tanca, i tenen poc sol en alguns trossos o res en altres, a la resta ho tindre present
Bona entrada d'any
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Ds Des 31, 2022 2:07 pm
N'hi hauria d'haver prou amb posar les vies a ple sol els dies més calorosos de l'any. D'aquesta manera, com que la dilatació està al màxim, només hi haurà contraccions, i l'espai entre carrils serà adequat per a admetre les possibles dilatacions de tot l'any. El factor de dilatació del llautó no és pas molt alt, però es nota en quant tenim una via d'alguns metres d'allargada.
Val a dir que conec un cas en que havien muntat un d'aquest carrils llargs en corba de radi bastant reduït, a l'ombra, i la força de la dilatació va arrencar tot el carril de les travesses. És clar que aquest seria un cas extrem, però...
Per altra banda també he de dir que jo vaig aplicar aquesta teoria meva de muntar els carrils a ple sol els dies entre el 15 i 31 de juliol i va funcionar, ara bé, sempre acaba posant-se porqueria entre els carrils que deixen espai per contracció, que al dilatar-se de nou fa la punyeta.
En fi, res greu: l'efecte serà que les vies es mouran un pel, el just perquè no es vegin gaire ben alineades, si t'hi fixes... però dubto que tinguis cap descarrilament a causa de les dilatacions.
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Ds Des 31, 2022 10:04 pm
Als únics llocs que hauré de tenir més cura són a les dues corbes de 180º i als dos bucles de retorn, com les vies no les fixés immediatament, i quan les fixi els posarè una pestanya que sempre ajuda que no quedin rígides a terra fins a buscar la seva posició.
Pere
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dl Gen 02, 2023 2:52 am
I avui he rebut un altre paquet de 10 vies de 900 mm i flexibles, crec que agafaré més vies d'aquest tipus
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dl Gen 02, 2023 12:40 pm
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dl Gen 02, 2023 8:38 pm
..això de posar les calent també ho he sentit jo..de fer ho el dia de més calor per el tema de la dilatació...jo tinc un tros que li dóna de ple el sol ...
Et segueixo Pere!
Mallet73
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dl Gen 02, 2023 9:27 pm
Olot escrigué:
900 mm ?? caram ! són de LGB?
Trainline fabricades a Alemanya
Porten unes eclisses diferents, amb cargols
Avui no puc però demà provaré que enllacen amb les LGB, si és així el mes que ve demanaré 3 paquets que el preu no és dolent i jo en necessito moltes
Pere
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dl Gen 02, 2023 9:45 pm
Com que disposo de 5 minuts encara, he comprovat que el rail fos igual, i ho és
Pere
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dt Gen 03, 2023 1:49 am
Jo també tenia vies Train Line a Olesa, van perfectament.
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dt Gen 03, 2023 5:24 am
El 90% de les pistes noves de la meva xarxa són de TrainLine45 venudes per Modell-Land. Es combinen perfectament amb els rails LGB i Piko G.
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dt Gen 03, 2023 5:29 am
Com és habitual amb Modell-land.de, rebeu un paquet bonic i ben empaquetat.
Ara les rutes de Modell Land: Model de qualitat. Girem-los per respondre directament la pregunta... Les vies "barades" de Modell–Land són vies de marca de la línia 45 del tren? La resposta és sí!
Els 3 elements de via adquirits són rails rectes, per tant les travesses es fixen mitjançant cargols:
Una petita prova de connexió de ferrocarril LGB i ferrocarril Modell-terra: Perfil del carril: idèntic Alçada del carril: igual Només la peixatera LGB, més gran que les peixes Modell-land (que també són Train-Line 45) amb cargols, empeny la primera travessa dels rails Modell-land: Aquí teniu algunes fotos de comparació:
Personalment, trobo l'aspecte dels rails Modell-Land més proper al LGB que al Piko.
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Tonton Trenjardinaire Plus
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dt Gen 03, 2023 5:37 am
Les peixes ML-Train (ML per Modell-Land) són en realitat peixes TrainLine45
Disponible en 15 mm o 19 mm
Ells són
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dt Gen 03, 2023 6:20 am
Si, efectivament, els carrils LGB, Piko i TrainLine 45 són els mateixos. És més el fabricant és el mateix per les tres marques. I també per Thiel.