El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dt Nov 22, 2022 6:28 am
De moment estic a l'espera de la setmana que be per acabar de posar les ceràmica i els tubs per al cablejat, l'encofrat per fer les peces de ciment del pont per enllaçar amb l'altre costat del jardí està gairebé acabat
De moment estic esperant la propera setmana per acabar de posar les ceràmica i els tubs per al cablejat, l'encofrat per fer les peces de ciment del pont que enllaçaran amb l'altre costat de la tanca, està gairebé acabat, ahir li vaig començar a posar l'arc que faig amb trossos, hi poso aquestes dues fotos ja que ara és molt difícil de fotografiar. Els encofrats no sempre reflecteixen amb exactitud com serà la peça, a més ho he pensat per fer els dos ponts dels extrems a R2, al centre del pont hi haurà un tram recte d'una mica més de 60 cm que serà metàl·lic extraïble, per poder passar sense ensopegar quan calgui.
També he rebut avui el nivell que m'ajudarà a no cometre massa errors, i els números per als cables.
No tota la feina la tinc a l'exterior de moment
Pere
A el terrat de margarit li agrada aquesta publicació.
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Ds Nov 26, 2022 6:32 am
La construcció segueix a bon ritme, bàsicament tot és escuma al seu interior, però no es pot córrer perquè cal deixar-la que baixi creixent i sempre posar-la amb temperatura superior a 5º i deixar-la reposar unes 24 hores o més per aconseguir la màxima espanció, ara a esperar a posar el mallat i el ciment. Demà posaré les vies per veure com queda tot el que he dissenyat
Aquí al final fare el bucle de tornada, al final de l'estació a R2, però com és tot en ciment, haurà d'esperar que faci les peces per anar-les posant
Pere
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Ds Nov 26, 2022 6:43 am
TramBlau escrigué:
... Demà posaré les vies per veure com queda tot el que he dissenyat ... Pere
Visca demà!
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dg Nov 27, 2022 5:41 am
Avui he presentat les vies per veure com queda i veig que l'espai ha estat molt correcte. He de fer modificacions als desviaments. Les vies 1 i 2 tindran només desviaments R3, ara havia col·locat R3 i R1. Per aquestes vies podran circular compocicions grans, les altres tindran R1 amb desviament per a maniobres a la cua
Em falta un trencall triple per a l'entrada al taller, fer una plaça giratòria seria el correcte, però a l'exterior no em duraria gaire
El bucle de tornada marcat en vermell a la primera foto i la sortida de l'estació en principi les fare en R2 però no descarto R3, ja veureu segons la marxa
Aquesta setmana que entrem a veure si puc posar els tubs per al cablejat, les caixes de registre dels cables i marco els nivells per a l'encofrat, encofrat que haurà d'esperar uns mesos, portem uns dies que ens aixequem amb 0º o una mica menys
Pere
A lluis7, el terrat de margarit, gobling, betulo237 y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dg Nov 27, 2022 6:58 am
Una futura estació molt agradable.
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dg Nov 27, 2022 8:51 am
Allà on puguis posa R3, no te'n penediràs
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dg Nov 27, 2022 10:41 pm
Si preveus que les vies 1 i 2 tinguin R3 per vehicles llargs, hauries de fer també el bucle així, sinó no et servirà de massa...
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dl Nov 28, 2022 12:58 am
ignasibaga escrigué:
Allà on puguis posa R3, no te'n penediràs
Les proves de la sortida de l'estació és R2, però veig que hi posaré R3 més un tram de recta al centre, el retorn a l'altre extrem de la via, a l'altre extrem de jardí el tinc plantejat amb R3 o flexible, és que m'adapto a una zona de jardí
Mitjans escrigué:
Si preveus que les vies 1 i 2 tinguin R3 per vehicles llargs, hauries de fer també el bucle així, sinó no et servirà de massa...
Pere
A alejandro sasplugas, el terrat de margarit y a gobling Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dl Nov 28, 2022 6:13 am
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dj Des 01, 2022 8:38 am
Amb la ajuda del petit Amadeu podria avançar més i ... ...
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Ds Des 03, 2022 8:04 am
lluis7 escrigué:
mare meva Pere, admiro la teva empenta devant d'aquest gran projecte que portes entre mans !! et segueixo i et dono molts d'ànims !!
+ Un altre
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dl Des 12, 2022 2:30 am
A l'exterior vaig haver de parar les feines, massa fred per treballar amb ciments. Per poder seguir, avui he rebut ja les glaçoneres de silicona, així podreu seguir al soterrani
Pere
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dl Des 12, 2022 3:42 am
No ho entenc, Pere.
No treballes a fora pel fred però per poder treballar al soterrani compres glaçoneres? no hi deus tenir massa calefacció que et facin falta tantes glaçoneres
A TramBlau y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dl Des 12, 2022 4:56 am
Les glaçoneres són per fer les pedres dels ponts i del que em faci falta, els motlles són de 3 x 3 x 1,5 cm AMAZON
Amb ciment ràpid mort, els omplo, procurant deixar anivellat
i després perquè assequi ràpid es posa de cap per avall sobre una fusta, però quan ja ha iniciat l'assecat perquè no s'agafi a la fusta
ho deixaré un mínim de dues hores, he de sortir a les 18 h quan torna miraré de desemmotllar, a veure si puc fer un 'whisky amb glaçons'
Pere
A MALLET73, lluis7 y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dl Des 12, 2022 5:40 am
El ciment ràpid no es degradarà amb el temps?.
Veieu com hi per pot en aquesta casa, L'Amadeu es fa un fart de tallar pedres per fer els pont i en Pere se les fa, ara en Carles i jo les farem en 3D
A TramBlau, MALLET73 y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dl Des 12, 2022 7:22 am
com em coneixes!! Però per ara la 3d la tinc ocupada amb altres coses..
Es clar Ignasi ja ho diuen que no hi han 2 iguals..aquí hi ha idees per tot i de mil maneres...
Salutacions
Mallet73
A TramBlau y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
TOG Trenjardinaire
Ubicació : Garrotxa Edat : 22 Data d'inscripció : 03/03/2013 Nombre de missatges : 620
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dl Des 12, 2022 7:32 am
Pere , em sembla que hauràs de festejar el disc de tallar en moll a l´Amadeu . Jo en tinc un de la Babaus i va molt bé . No fa pols ni soroll i el tall queda perfecte .A més és descansat de fer anar , no com la radial. També és menys perillós .Plegable i poc pes , pot anar sota el banc de treball .
Amb diferents mescles de ciments , àrids i pigments pots fer varietat de tons i colors . Apunta´t les proporcions per si has de tornar-hi .
A veure com van aquestes pedres Endavant les atxes !
A TramBlau, MALLET73 y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dl Des 12, 2022 8:13 am
No sé com anirà en ciment ràpid, però només és per a l'exterior, en interior serà de morter, amb morter ja vaig fer unes proves fa anys i van quedar bé, tot i estar el morter una mica passat. La següent prova la fare amb morter. És fer amb aquestes peces l'encofrat del morter o el folrat de l'encofrat, i amb ciment cola o amb el morter mateix fer el tram de pont
Pere
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
Assumpte: Re: Circuit de Montesquiu Dl Des 12, 2022 10:41 am
Morter = barreja amb aigua de ciment (o calç) i sorra
Quan dius "morter" de quin morter parles? del que venen en sacs ja preparats on només cal afegir-hi l'aigua i pastar-lo? O bé te'l faràs tu? en aquest darrer cas, amb quin ciment el faràs?