El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
Assumpte: Re: El tren d’Olot-Girona Dc Maig 19, 2010 7:15 pm
Molt bones fotos
SALUTACIONS
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: El tren d’Olot-Girona Ds Maig 22, 2010 7:17 pm
Aquí teniu unes fotos de la màquina que va anar a parar a Suïssa. Les vaig fer l'any 2008. Per els que no ho sàpiguen, és al ferrocarril museu de Blonay-Chamby.
Segons em va assegurar el director del museu l'any passat, ara tenen en projecte posar en marxa una altre màquina (no me'n recordo de quina em va dir), i la propera seria la Olot. És clar que de vegades, aquestes coses solen canviar i al final es queden en no res...
Ubicació : Rubí (Vallès Occidental) Edat : 63 Data d'inscripció : 14/09/2009 Nombre de missatges : 36
Assumpte: Re: El tren d’Olot-Girona Dt Nov 16, 2010 10:53 am
Algú de vosaltres té el plànol de vies de l'estació d'Olot? Tenim el que surt al llibre d'en Salmerón però no estem segurs de que sigui exacte. Salut, Antoni Serra
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: El tren d’Olot-Girona Dt Nov 16, 2010 5:45 pm
Ubicació : Rubí (Vallès Occidental) Edat : 63 Data d'inscripció : 14/09/2009 Nombre de missatges : 36
Assumpte: Re: El tren d’Olot-Girona Dt Nov 16, 2010 8:58 pm
Gràcies Amadeu. T'envio un missatge privat per quedar. Antoni Serra
gralla Guardafrens
Ubicació : Sant Boi de Llobregat Edat : 57 Data d'inscripció : 29/04/2010 Nombre de missatges : 156
Assumpte: Re: El tren d’Olot-Girona Dc Gen 05, 2011 12:41 pm
Abans de tot us desitgo un millor (segur) 2011. He trobat aquest video on es veu el tren d'Olot en directe.Al principi de l'emissió m'ha començat a picar tot lo cos,pero un cop pasada la capsalera del video ja va tot millor.
Per cert,el tren fá un viatge ben extrany.Passa per Besalú Molta sort.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: El tren d’Olot-Girona Dc Gen 05, 2011 7:38 pm
És un video formidable. Moltes gràcies per a compartir-lo.
Verdaderament l'imatge del pont de Besalú està completament desubicada.
També el titular que ve després de la capçalera de les al·lèrgies, parla de "El tren de las nueve y cuarto, Ampurdan y Costa Brava", i el tren d'Olot no hi té res a veure.
Després hi ha una bona barreja d'imatges entre el tren de Palamós, i el tren de Sant Feliu... i ja no diguem de la llengua dels pagesos !!!
Ara be, com a document gràfic sobre el tren d'Olot i demés carrilets de Girona, és una molt bona filmació.
Com a nota curiosa, en el minut 1:20, en que es veuen les rodes de la màquina del tren d'Olot arrancant, hi ha un carril trencat. Posa la pell de gallina veure com es belluga al pas de les rodes !! En fi, els carrilets eren així.
Ubicació : Sant Boi de Llobregat Edat : 57 Data d'inscripció : 29/04/2010 Nombre de missatges : 156
Assumpte: Re: El tren d’Olot-Girona Dj Gen 06, 2011 12:25 am
La conversa entre el pagesos es "para alquilar sillas".I el que ven,té l'accent auténtic de la vall d'en Bas
Quina llàstima que no ens hagi arribat els carrilets
El que em posa de punta,es aquest aire de que no passa rés,amb sardanes de fons perqué no diguem que dolents son.Altres époques feliçment superades (espero )
Celebro que t'agradi.
gralla Guardafrens
Assumpte: Re: El tren d’Olot-Girona Dg Feb 20, 2011 1:19 am
En un altre forum,he trobat l'informació que a Hoyo de Manzanares (Madrid)hi ha un restaurant (El Vagón de Beni),de temàtica ferroviraria,que te dos cotxes.Un de via ample que segons sembla era el cotxe reial d'Alfons XIII i un altre de via estreta que es el cotxe-saló de bogies del O-G.
Algú te més informació?
Gràcies i salut.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: El tren d’Olot-Girona Dg Feb 20, 2011 1:25 am
Primera noticia !!
No en sabia res, però he buscat per google i he trobat aixo:
Assumpte: Re: El tren d’Olot-Girona Dg Feb 20, 2011 5:16 am
Segons el Salmerón es el cotxe A-1 construït per Cravens el 1893 i en ell va anar Alfons XIII en un viatge de Girona a Olot el 1927.El 1973 va ser venut a Manuel Cortine.
El video diu que es de recent adquisició.
Esborro el que dit del de via ample.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: El tren d’Olot-Girona Dg Feb 20, 2011 5:37 am
Si, si, jo també corroboro aquestes dades.
No hi ha cap mena de dubte de que es tracte d'aquest vagó.
Compare'l tu mateix. En aquestes imatges el vagó està aproximadament en el mateix angle de perspectiva que en el vídeo:
i aquí un detall del balcó
De veritat que estic per anar-hi i fer-ne unes fotos.
Assumpte: Re: El tren d’Olot-Girona Dg Feb 20, 2011 9:03 am
Jo no puc anar pero feu fotos i parleu amb l'amo a veure que diu.
Antseru Jardinaire aprenent
Assumpte: Re: El tren d’Olot-Girona Dg Feb 20, 2011 11:16 am
Feia dies que no mirava el fòrum i no m'havia assebentat que es comentava aquest tema.
Jo us puc dir que fa pocs mesos vaig parlar amb el president de Vapor Madrid (els que fan funcionar el tren de vapor de Arganda) i em va confirmar que el vagó d'aquest restaurant és el cotxe saló del ferrocarril Olot-Girona. A l'associació, fins aquell moment, tampoc en teniem constància de la seva existència.
No fa molt jo també vaig proposar (a l'associació) una sortida a Madrid per dinar dins el vagó i de pas fer un viatge amb el tren d'Arganda, però no vaig tenir gaire èxit... De totes maneres, tinc ganes d'anar-hi i un dia o altre hi aniré.
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: El tren d’Olot-Girona Dt Mar 01, 2011 12:51 am