El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: El tren d’Olot-Girona Dt Maig 11, 2010 9:35 pm
No el puc veure.
Em surt aquest missatge:
"Access Prohibited! You have attempted to access an area of the site that you do not have authority to view."
Sobre la senyalització, et puc dir que hi havia un codi però era molt simple. A demés hi havia també les senyal d'entrada a les estacions, però estaven en desús. En alguna foto he arribat a veure-les ben rovellades. La comunicacions entre estacions per a la protecció dels trens, es feia amb telègraf sistema BREGUET, i pot ser en els darrers anys es va instal.lar telèfon. No hi havia res més.
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: El tren d’Olot-Girona Dc Maig 12, 2010 7:51 pm
I això és tot el que tinc referent a la senyalització:
"Senyalització
A l'inici del funcionament del ferrocarril, la linia estava provista d'uns discs mecànics situats a les entrades de les estacions, que acavaren d'instal.lar-se a l'any 1914, siguent els darrers els d'Amer. Varen quedar fora de servei amb el temps donat que la comunicació telegràfica els deixava sense utilitat.
Uns cartells amb la paraula "SILBAR", situats a prop dels passos a nivell sense barreres o altres llocs perillosos advertien al maquinista quan tenia de tocar el xiulet.
Les brigades de via i obres assenyalaven la seva posició, en cas de trobar-se treballant a la via, mitjançant un cartell en el que es llegia la paraula "SILBAR" a més d'indicar el numero de brigada.
Existien també senyals de límit de velocitat, expressant aquest amb xifres negres i fons blanc, amb forma romboïdal i emmarcat en negre.
El final de la zona de límit s'assenyalava mitjançant un quadrat blanc remarcat en negre.
A demés d'aquestes senyals fixes, els caps d'estació tenien les seves banderoles i fanals per a dirigir el pas dels trens. Els seus fanals d'oli tenien tres colors: verd per a via lliure, vermell com a indicació de parada, i blanc, que només es feia servir com a llot d'il.luminació.
Sembla ésser que les úniques agulles senyalitzades lluminosament (fanal de posició) eren a Girona i a Amer. Les demés tenien el contrapès pintat de groc per un costat i blanc por el contrari, diferenciant així la seva posició.
Varen existir també dos semàfors lluminosos que dirigien l'entrada dels trens a l'estació d'Amer. Es tractava de dos elements molt simples, composats de dos colors -vermell i verd- que ni tan sols tenien peu. Un d'ells es trobava situat a la paret de la rotonda (cantó Olot) i l'altre era al terra al costat de la vía (cantó Girona).
Il·luminació del material mòbil era la següent:
Els furgons o vagons de cua portaven un llum vermell a ambdós costats, assenyalant així la seva posició. Aquesta, al principi, consistia en fanals d'oli, siguent canviats més tard per il·luminació elèctrica.
Les màquines portaven per davant un llum blanc a dalt, i un altre vermell a baix a la dreta. A la part posterior un sol llum vermell assenyalava la seva posició. En cas d'haver de circular marxa enrere, aquestes tenien els penjadors necessaris per a traslladar el fanal del davant a la part del darrera. En aquest cas quedava un llum vermell davant de la màquina (o sigui la posterior si mirem des del sentit de la marxa).
Els automotors disposaven igualment de tres llums en triangle per davant i dos vermells per darrera situats de forma simètrica.
És clar que varen existir altres tipus de senyalització més complerts, però no ha estat possible trobar cap document en el que hi constin. Les explicades en aquest capítol han estat fruit de records de testimonis, o d'investigacions sobre fotografies."