El vagó que us mostraré a continuació forma part de la meva col·lecció, tot i que no sóc jo el seu constructor. Concretament el vaig comprar a en Pere Fonolleda (E.P.D.), a qui vaig tenir la sort de conèixer, i a qui jo li tenia gran estima. El fet de posseir aquest vagó, dons, a partir del seu decés es converteix en un record de la seva persona.
Com que recentment hem parlat d'aquest vagons (
veure aquí) ( i també
aquí), m'ha semblat oportú fer-vos conèixer aquesta preciosa peça.
Es tracta de la reproducció d'un dels cotxes que varen ser construïts per la Sociedad Española de Construcción Naval per a la companyia del FC de Olot a Girona, a on es varen numerar CC 15 i 16.
Aquesta mateixa tarda n'he fet alguna foto amb el sol dels darrers minuts, que han quedat així:
Com podeu veure, seguint amb fidelitat el model original, el vagó té un aspecte molt agradable a la vista
L'interior molt ben cuidat...
I un bon acabat te'l miris per a on te'l miris.
Però aquí vaig tenir encara una sorpresa que doblava el valor sentimental que aquest vagó podia tenir per a mi...!
Signat per en Vallès, un altre amic meu, que era el seu constructor! sense saber-ho havia fet una carambola i ara tenia una peça que guardaria el record de dos amics meus.
Em penso, però, que les baranes dels balcons no són les originals, perquè a diferència del Zamak, aquestes semblen bastant robustes. Desconec si en Pere els hi havia canviat, cosa molt probable donades les trencadisses habituals de les peces fetes amb aquell material.
Aquí veiem l'altre tester, també amb les mateixes baranes.
Un detall de les baranes.
Els més observadors haureu notat que la numeració que porta aquest vagó no es correspon amb la realitat. Espero poder-la canviar i posar-li la que toca, quan tingui ocasió de fer-li al vagó la restauració, ja que té alguns desperfectes. En la següent imatge us en mostro dos: la passarel·la que és trencada, i els llums d'acetilè que estan desencolats i baixen una mica cap a l'interior, tal com potser heu notat en la foto de l'interior del vagó.
La restauració serà feta, ja que el vagó s'ho mereix per doble partida, i quan la faci ho compartiré amb vosaltres.
De moment espero que us hagi agradat.