El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
A Olot, TramBlau y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
OG22 Trenjardinaire
Ubicació : Madremanya Edat : 55 Data d'inscripció : 19/09/2018 Nombre de missatges : 695
Assumpte: Re: El tren de Girona a Palamós i Banyoles Dc Feb 16, 2022 12:13 am
Si hi ha un carrilet gironí del que quedin poques restes, aquest és del de Girona a Banyoles i Palamós. Els anys passats des de la seva clausura el 1956 i el fet de que gran part del traçat passés per la carretera, fa que ben poca cosa quedi. Però l'altre dia, en una de les meves pedalades, baixant cap a les deveses de Sant Joan de Mollet, vaig topar-me amb uns estreps a cada cantó de camí de tipologia molt ferroviària, i més essent encara visibles els encaixos per a les bigues metàl.liques.
A més tot i que la traça just a aquest punt és envaïda per canyes, en direcció a Bordils aviat es converteix en un camí molt ben alineat.
En arribar a casa vaig mirar la imatge aèrea del Maps, i va confirmar-me que això ha de ser si o si l'antic traçat del tren, que aquí se separava durant uns quilòmetres de la carretera per salvar un desnivell que fa aquesta entre Bordils i Sant Joan.
Encerclat, el lloc en questió.
No se si en tenieu constància, però jo, almenys no sabia ni per on devia passar.
Salut.
A Olot y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
ulises Trenjardinaire Plus
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: El tren de Girona a Palamós i Banyoles Dc Feb 16, 2022 1:27 am
Aquest vídeo ja estava penjat al fil de youtube, però, per a més claredat, crec que és interessant tornar-lo a penjar aquí.
A Olot, TOG, alejandro sasplugas y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: El tren de Girona a Palamós i Banyoles Dj Feb 17, 2022 7:08 pm
Gràcies per les vostres aportacions.
Alfons, molt interessant aquesta troballa que tu has fet. Indiscutiblement és del tren. Aquesta línia és per a mi la menys coneguda de les tres de Girona, perquè la van treure i ja abans del meu naixement. Justament en aquest punt on tu dius, encara tinc pendent una incursió per a investigar què en queda i refer mentalment per allà havia passat el tren.
A el terrat de margarit li agrada aquesta publicació.
OG22 Trenjardinaire
Ubicació : Madremanya Edat : 55 Data d'inscripció : 19/09/2018 Nombre de missatges : 695
Assumpte: Re: El tren de Girona a Palamós i Banyoles Dv Feb 18, 2022 5:55 am
Gràcies Amadeu.
Coneixia aquesta web. Llàstima de la definició que ofereixen els mapes antics, però és lógic, i en tot cas, va molt bé per veure els canvis que ha anat patint (diguem-ho així) el territori.
el terrat de margarit Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
Assumpte: Re: El tren de Girona a Palamós i Banyoles Dg Feb 20, 2022 11:04 am
Olot escrigué:
Gràcies per les vostres aportacions.
Alfons, molt interessant aquesta troballa que tu has fet. Indiscutiblement és del tren. Aquesta línia és per a mi la menys coneguda de les tres de Girona, perquè la van treure i ja abans del meu naixement. Justament en aquest punt on tu dius, encara tinc pendent una incursió per a investigar què en queda i refer mentalment per allà havia passat el tren.