| Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] | |
|
+30Sisu Shay Christian lluis7 Víctorf mascarat Antic mak(baixa volunt) Jbmarcos MALLET73 Esteve deMilà xavieralv Avet Blau VAY manolo0101 gralla FACTOR didac Antseru Arenales AdminTRENS.CAT peps E4lok ut800035 (†) tram47 TramBlau bantren QUIM Denis66 Olot 34 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dl Des 27, 2010 11:04 am | |
| Naturalment, al costat del pont giratori de l'estació de Carbonelles: | |
|
| |
peps Trenjardinaire Plus
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dt Des 28, 2010 7:50 pm | |
| Bon dia ,el dibuix pinta molt bé i l`entrada esquerra em aquesta curva .. . quina llargada te tota l`estació? SALUTACIONS | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dc Des 29, 2010 6:46 am | |
| Les vies que hi han al dibuix, de bat a bat, farien uns 7 metres per uns 80 centímetres d'amplada | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dc Des 29, 2010 8:15 am | |
| Suposo que la construcció del dipòsit es prolongués fins a l'estiu per la seva complexitat, les parets que les faràs, de ciment?, i les finestres? Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dc Des 29, 2010 8:26 am | |
| Home, espero que no.
De fet les parts més laborioses ja són fetes: les columnes. De paret només n'hi va una ja que el dipòsit és adossat a les parets de la terrassa que formen angle. I la paret que he de fer, la faré en ciment. Segurament tindrà una finestra i prou.
Em cal anivellar el pont giratori, anivellar i fixar les tres vies que va a dintre la rotonda, fer la paret, muntar-ho tot, i fer el sostre.
Depèn una mica de la climatologia, però espero acabar-ho en algunes setmanes. D'aquí a l'estiu m'agradaria acabar moltes coses més... | |
|
| |
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dc Des 29, 2010 8:36 am | |
| Deia l'estiu per pensar que ho feies sencer, parets posteriors i els dos laterals també. A més del càlcul d'assecatge del ciment per poder seguir treballant. Jo em preguntava pel material que utilitzessis per fer les finestres, fusta a la intempèrie no crec que vagi bé Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dc Des 29, 2010 9:49 am | |
| Em sembla que si que provaré de fer una finestra de fusta.
La fusta també té un envelliment natural a l'exterior. Pot ser utilitzaré sapelly o faig, que són molt resistents. En tinc alguns trossos per fora, a la terrassa, i s'han tornat grisos però no s'han pas podrit. | |
|
| |
peps Trenjardinaire Plus
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dc Des 29, 2010 10:05 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dc Des 29, 2010 6:29 pm | |
| Naturalment. Ja sabeu que normalment vaig fent fotos de tot i les comparteixo sempre amb vosaltres... però aquests dies fa molt fred i per tant m'ho prenc amb una certa calma. Mentrestant he comprat diversos tipus de teules per a fer proves per el sostre, i també he encarregat un perfil de llautó que m'arribarà d'Alemanya... etc Per cert, aquest perfil el vaig buscar per Barcelona, i en una botiga especialitzada en trens, que tots coneixeu, no el tenien en estoc en aquell moment, no sabien quan els hi arribaria, ni si el subministrador els hi vendria en petites quantitats, no sabien el preu... i es varen comprometre en "dir-me'n alguna cosa" en 3 ó 4 setmanes... Passat un més encara no en sé res. En canvi, a Fiedler (Alemanya) m'ho han enviat immediatament després del meu pagament (o sigui 24 hores després de fer la comanda), i m'imagino que en una setmana màxim, ho tindré a casa meva. Aquesta és la web per si la voleu: http://www.modellbauhandel-fiedler.de/I els perfils de llautó són aquí: http://www.modellbauhandel-fiedler.de/profile_und_bleche.html | |
|
| |
bantren Mestre constructor
Ubicació : tona 08551 Osona Edat : 90 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 802
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dc Des 29, 2010 8:54 pm | |
| Gracias Amadeu molt interesant aquesta web
Fins aviat Josep | |
|
| |
peps Trenjardinaire Plus
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dj Des 30, 2010 10:01 am | |
| Amadeu per mala pata Espanish,is diferent,sort en tenim dels "veins" del països del nord moltes gracies per els enllaços SALUTACIONS | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dj Gen 13, 2011 8:08 am | |
| Confirmo el que ja vaig dir: Dilluns passat vaig fer una nova comanda de perfils de llautó a Fiedler. Als 20 minuts ja tenia la resposta per mail, amb la corresponent factura. Pagament per transferència bancària internacional el mateix dilluns. Avui dijous (només 3 dies després) he rebut el paquet amb els perfils. Qui va a Barcelona a esbrinar si algun comerç te el perfil que busquem? | |
|
| |
Avet Blau Jardinaire
Ubicació : Vic, Osona Edat : 50 Data d'inscripció : 10/11/2010 Nombre de missatges : 57
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dv Gen 14, 2011 4:01 am | |
| Deu ser el mateix motiu pel qual en aquest pais es van trigar 2 o 3 anys a entendre que hi havia crisi. A veure si amb la pressió europea per fer el corredor mediterrani (i que aquí els que han de pagar no el volen) se'ns enganxen algunes de les maneres de fer del nord d'Europa. Potser és massa demanar. Jordi | |
|
| |
ut800035 (†) Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sabadell Edat : 64 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 1431
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dv Gen 14, 2011 6:35 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dv Gen 14, 2011 7:12 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dv Gen 14, 2011 7:59 am | |
| Be, tornant al tema que ens ocupa, ja us puc presentar un petit treball en torn al dipòsit. Els perfils de llautó que vaig fer venir d'Alemanya eren per això. Com que tinc la idea de fer les tres vies de la rotonda encastades en el ciment, he soldat un perfil en U al carril, convertint-lo així en carril tipus Phoenix (el que fan servir els tramvies). Primer de tot vaig anar a casa d'en Josep (Bantren), i allà varem fresar una mica el carril per sota del cap, a fi de fer-hi espai per a que el perfil i cabés. Després de soldar el perfil, netejar, etc, he obtingut això: | |
|
| |
bantren Mestre constructor
Ubicació : tona 08551 Osona Edat : 90 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 802
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dv Gen 14, 2011 9:03 am | |
| Amadeu ets un artista, molt bona la idea del carril Phoenix , felicitats .Un bona feina.
| |
|
| |
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dv Gen 14, 2011 9:46 am | |
| Fantàstica la idea, prenc nota per a un futur Pere | |
|
| |
Avet Blau Jardinaire
Ubicació : Vic, Osona Edat : 50 Data d'inscripció : 10/11/2010 Nombre de missatges : 57
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Ds Gen 15, 2011 2:12 am | |
| Realment fa molt bona pinta!! A veure com avança, ànims! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Ds Gen 15, 2011 8:04 pm | |
| Moltes gràcies per els vostres encoratjaments.
En aquest moment ja he fixat provisionalment les vies al seu lloc, i estic fent els ajustaments per a que tot funcioni be. Quan hi arribi, hi haurà més fotos.
| |
|
| |
peps Trenjardinaire Plus
| |
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Ds Gen 22, 2011 4:22 am | |
| Gràcies, Josep. Be, ja sé que us vaig prometre les fotos de les proves de les vies i el pont giratori... però fa massa fred. Aquesta tarda he deixat caure una mica d'aigua al terra de la terrassa, i s'ha glaçat. Per tant, de moment els treballs queden aturats. Només he avançat algunes petites coses, treballant a l'interior: Ahir, construcció del mur exterior de la rotonda. El motlle ja és fet, i el buidat de ciment ja és fet: Avui, amb el ciment encara no del tot sec, neteja de la columna per les seves tres cares, operació molt delicada donada la fragilitat del ciment. Construcció d'un altre mur en pedra. Procediment: Ahir construcció del motlle i "plantada" de les rajoletes. Deixo assecar. Mentrestant, preparació de la malla que utilitzaré en el moment del buidat del ciment. Avui, com de costum una capa de sorra i puzzle de pedres. Puzzle completat. Ara és el moment d'ensalgar una mica de sorra, per que ompli els forats entre les pedres (com qui tira la sal a l'amanida). Poso la malla, amb molta cura de no moure cap pedra. I per fi, buidat del ciment. Ara, a esperar !! | |
|
| |
peps Trenjardinaire Plus
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Ds Gen 22, 2011 4:35 am | |
| Collenut Amadeu, com consegueixes aquestes rajoletes? SALUTACIONS | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Ds Gen 22, 2011 4:45 am | |
| En qualsevol botiga de modelisme en tenen. Jo les compro a Can Palau (la botiga de trens no, la que hi ha al davant) o al Servei Estació. Però aquí són molt cares. Hi han diversos fabricants. Un és aquest: http://www.domuskits.com/cat/index.php | |
|
| |
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Ds Gen 22, 2011 6:35 am | |
| | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] | |
| |
|
| |
| Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] | |
|