| Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] | |
|
+30Sisu Shay Christian lluis7 Víctorf mascarat Antic mak(baixa volunt) Jbmarcos MALLET73 Esteve deMilà xavieralv Avet Blau VAY manolo0101 gralla FACTOR didac Antseru Arenales AdminTRENS.CAT peps E4lok ut800035 (†) tram47 TramBlau bantren QUIM Denis66 Olot 34 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dl Des 06, 2010 2:40 am | |
| Dipòsit d'Amer, 1912. El mateix dipòsit, cap al 1960? Ambdues fotos em serveixen d'inspiració per a fer la següent prova: Dibuixo un esquema i l'enganxo sobre una superfície plana (en aquest cas un contraxapat. Faig una plantilla per a poder enganxar les rajoles entre si amb ciment cola Un cop posades totes les rajoles, amb uns llistons faig un motllo que omplo de ciment per donar-hi cos Vet aquí el primer resultat Faig una segona columna i m'atreveixo fins i tot a plantejar un dels tubs de desaigüe | |
|
| |
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dl Des 06, 2010 4:48 am | |
| | |
|
| |
manolo0101 Trenjardinaire
Ubicació : Lliçà d'Amunt Edat : 55 Data d'inscripció : 16/09/2009 Nombre de missatges : 285
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dl Des 06, 2010 6:48 am | |
| | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dl Des 06, 2010 8:28 am | |
| | |
|
| |
ut800035 (†) Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sabadell Edat : 64 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 1431
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dl Des 06, 2010 8:44 am | |
| Com es diria amb castella, estoy anodadado joan | |
|
| |
Avet Blau Jardinaire
Ubicació : Vic, Osona Edat : 50 Data d'inscripció : 10/11/2010 Nombre de missatges : 57
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dl Des 06, 2010 9:17 am | |
| Hola Amadeu.
Jo sóc molt nou al fòrum i alguns dels fils que teniu oberts des de fa molt temps jo els descobreixo ara.
Estic realment impressionat pel teu treball. No voldria destacar res particular i si tot en general. El que més em sorprèn i admiro és el procés de construcció que segueixes. Cada element el construeixes és com si l'haguessin de fer aquests petits homenets que tens repartits per tota l'"obra". Gairebé diria que el procés de construcció també és a escala del tren. Per això es poden cuidar detalls com l'interior dels túnels, fets i pensats com si els haguessin de veure els passatgers dels teus trens.
El resultat no pot ser més que fantàstic i un exemple a seguir pels que comencen com jo. Seguiré l'evolució dels ferrocarrils de la terrassa amb molt d'interès.
Una salutació sincera.
Jordi | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dl Des 06, 2010 9:52 am | |
| Gràcies per els vostres comentaris. Gràcies, Jordi, per aquestes paraules tan ben trobades. A l'interior dels túnels la majoria de gent no hi dedica gaire esforç. Per això moltes vegades he sentit comentaris dels que no comprenen per què m'esforço tant en construir unes parets que després de tot estan amagades ! Hi han varies respostes per aquest contrasentit: 1) Avui dia les càmeres posades a cap de tren permeten veure en una pantalla la circulació del tren "en cabina", tan si és en directe com en gravació. En aquests casos no hi ha sensació més desagradable per a mi, que la de estar mirant un excel·lent vídeo trobat a youtube, amb un circuit impressionant i, tot d'una el tren entra en un túnel a on es veu una muntanya buida per dins !!! 2) El túnel que he mostrat tan treballat per dintre, es veu perfectament des de la cadira del comandament del circuit. Per tant, valia la pena treballar-lo be, ja que l'interior d'aquest túnel és una de les vistes més habituals de la conducció del tren. 3) Tinc una atracció especial per els túnels. Crec que en ells hi ha tancada una certa màgia i misteri indescriptibles. Gaudeixo en gran mesura en la seva construcció, i contemplació en quan ja he acabat. Per la resta de construccions, de vegades potser valdria la pena no ser tan perfeccionista i poder acabar sense tantes complicacions. Però sóc així, i no ho puc canviar. Si ho fes més simple segurament no hi trobaria la mateixa satisfacció. Sort de l'ajuda dels meus homenets !!! O sigui que si vols un consell, no siguis tan perfeccionista i veuràs córrer abans els teus trens ! | |
|
| |
peps Trenjardinaire Plus
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dl Des 06, 2010 8:29 pm | |
| | |
|
| |
E4lok Trenjardinaire
Ubicació : Granollers Edat : 64 Data d'inscripció : 27/01/2009 Nombre de missatges : 824
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dt Des 07, 2010 2:11 am | |
| Realment impresionant Amadeu. Penses fer el dipòsit, oi? Em fa molta il.lusió, com saps treballo a Font Vella i tenim una de les fàbriques a Amer, ben a prop del lloc de la foto. Llàstima que aixó és ara una via verda. Salutacions i endavant. Toni | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dt Des 07, 2010 6:16 am | |
| Si, i les traces van desapareixent de mica en mica.
No fa gaire vaig estar a l'estació d'Amer. Estan restaurant els primitius tallers per a convertir-los en edifici public d'esbarjo i activitats. Al fons, la rotonda, encara està dempeus, però vaig veure que varen tancar el recinte amb una reixa i allà tancaven tot el material d'obres. La rotonda estava en un estat ruïnós. Feia molta pena. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Ds Des 11, 2010 7:16 am | |
| Noves fotos. Es tracta de la quarta columna, en la que hi haurà alguns petits detalls. Aquesta columna és més fràgil ja que no te el suport en ciment al darrera. Caldrà enganxar-la al mur exterior de la rotonda. De més a prop Llum comprat a Champex a Colònia Tira d'aïllants sobra base de fusta, construcció pròpia | |
|
| |
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Ds Des 11, 2010 8:29 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Ds Des 11, 2010 8:32 am | |
| No, no; els aïllants són de plàstic. De fusta és el soport per als aïllants | |
|
| |
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Ds Des 11, 2010 8:44 am | |
| Els has fet o els venen així? Pere | |
|
| |
bantren Mestre constructor
Ubicació : tona 08551 Osona Edat : 90 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 802
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Ds Des 11, 2010 8:57 am | |
|
On as comprat els aïlladors ?
Bon treball amb els pilars de totxos. quedarà una bona decoració pel racó de la placa giratòria . et felicito pel teu bon treball.
| |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Ds Des 11, 2010 9:22 am | |
| Moltes gràcies.
Els aïllants són LGB. Aquesta firma els presenta per a muntar als seus postes "telegràfics". Aquest postes no són gaire del meu gust, i l'únic que aprofito són els aïllants.
Però una peça així no seria gaire difícil de tornejar amb nylon o algun plàstic blanc. Ara, com que LGB ja me la donava feta... | |
|
| |
peps Trenjardinaire Plus
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dg Des 12, 2010 10:42 am | |
| Amadeu un gran treball es exelent ,la paret que els has col-locat es l`edifici de la rotonda o va en un altre lloc? SALUTACIONS | |
|
| |
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dg Des 12, 2010 11:16 am | |
| Doncs et queden molt bé , no crec que siguin molt difícils de fer, bé haver si algun dia m'animo i ho intento Pere | |
|
| |
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dl Des 13, 2010 10:57 am | |
| La lampara l'has fet tu Amadeu?. Una altra pregunta, la rotonda la faràs tu?.
Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dl Des 13, 2010 6:21 pm | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dg Des 19, 2010 8:20 am | |
| Donat el fred que fa aquests dies, les obres estan aturades per que he donat vacances als meus petits homenets. Mentrestant, he posat el doble ganxo a tot el material remolcat comprat en els darrers anys, ja que la majoria no en portava. A hores d'ara, ja tinc tot el parc remolcat amb doble ganxo, a excepció dels cotxes americans, que això ja ho faré més endavant (en total disposo de 115 vagons de tota mena). El doble ganxo dóna més seguretat en els canvis de pendent o en les irregularitats de la via, i evita desenganxaments inesperats. També passa que si només tens un ganxo de vegades coincideixen dos vagons per el cantó que estan mancats de ganxo, i ja no els pots enganxar. A continuació he posat imants a les màquines de us més corrent (unes sis o set), per quant ja funcionin els sensors de la via. Petites feines que, encara que no ho sembli, ocupen bastantes hores. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dg Des 19, 2010 8:40 am | |
| Les petites coses són les que més temps ocupen, quan comences un projecte constructiu, després dels preparatius, de seguida es veuen els avenços, però clar fins que arribes als detalls, hores i hores de treball que només es poden veure al final, sembla com si no avancem en el projecte i si no és per altres aficionats, sembla que t'ho valorin poc al veure-ho, però ja sabem és així i nosaltres som els que més gaudim de la nostra afició
Pere | |
|
| |
VAY Jardinaire
Ubicació : Ibi Edat : 44 Data d'inscripció : 03/08/2010 Nombre de missatges : 76
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dg Des 26, 2010 4:52 am | |
| Quines ganes de vore eixa rotonda!!
El pont giratori també penses construir-lo tú? | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dg Des 26, 2010 5:34 am | |
| Gràcies Lluis. Jo també en tinc ganes, t'ho ben asseguro. El pont giratori ja és construït i funciona i tot. En Josep (Bantren) el tenia en desús i jo me'l vaig quedar. En vaig parlar a les pàgines 10, 11 i 12 d'aquest mateix fil. Fins i tot hi ha un petit vídeo. Si ho vols veure, per no haver de buscar-ho, aquí ho tens: https://trenscat.forosactivos.net/t28p135-els-ferrocarrils-de-la-terrassa-olot | |
|
| |
peps Trenjardinaire Plus
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dl Des 27, 2010 10:30 am | |
| | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] | |
| |
|
| |
| Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] | |
|