El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dj Jul 21, 2022 8:52 am
Ah, dons mira, no és pas una idea de bomber precisament aquesta... més aviat trobo que és ben bona!
Ara, bé, el problema és que jo no he entrat mai al món del servos, ni n'he tingut mai cap a les meves mans... per tant, en el tema dels servos sóc un negat absolut. Necessitaré més explicacions, si no et sap greu:
Aguantarà a l'intempèrie? En qui voltatge i tipus de corrent treballa? Com es controla? A on es compra?
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dj Jul 21, 2022 10:06 pm
a l'abril vaig trobar en un petit mercat de puces 2 senyals per 30 €!!! Senyal LGB 5029. Són models antics. però això funciona molt bé.
à suivre ..
A Olot, MALLET73, Shay y a lluis7 Els hi agrada aquesta publicació.
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dj Jul 21, 2022 10:13 pm
la bombeta està encesa permanentment, el color dels discos transparents (verd i vermell) col·locats a la paleta mòbil indica la funció. a més es pot tallar l'alimentació de la via. FANTÀSTIC!!! una molt bona oferta (15 € el senyal).
A Olot, TramBlau, MALLET73, Shay y a lluis7 Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Ds Jul 23, 2022 5:17 pm
Moltes gràcies, Daniel, per la teva resposta i per les imatges.
Necessito idear un sistema per a moure-la. A falta de saber ben be com funcionen els servos, m'agrada la idea de posar-hi un motor d'agulla. Precisament en tinc uns de lents, de forma i mides similars als de LGB, que he de provar-ne la resistència a l'exterior.
Tindries possibilitat de fotografiar de manera que es vegi el mecanisme que transmet el moviment del motor a la senyal? hi ha algun sistema de bieles? algun tipus de braç articulat?
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Ds Jul 23, 2022 6:55 pm
Sí, puc fotografiar el sistema. des d'abril els senyals estan fora. van suportar les altíssimes temperatures de l'onada de calor i la calamarsa. fotos abans d'aquesta nit!!!
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Ds Jul 23, 2022 7:31 pm
Amadeu no se si et servirà de res però si el pots obrir mira't aquest vídeo:
A Olot, TramBlau y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Ds Jul 23, 2022 7:37 pm
Tot i que diu que el video no està disponible, jo si clico a sobre " ver en you tube" el veig
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Ds Jul 23, 2022 8:58 pm
Els motors LEMACO no són resistents a l'exterior!!!!
.......
A Olot y a TramBlau Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Ds Jul 23, 2022 9:01 pm
......
bona feina i bon dia!!!!
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dl Jul 25, 2022 4:22 am
Moltes gràcies a tots per les vostres respostes!
Estudiaré totes les idees que m'hi heu proposat, amb calma.
Una vegada més demano disculpes per no haver estat gaire atent als posts de TRENS.CAT durant els darrers dies. Més que res ha estat per la calor. Cal dir que a l'habitació a on tinc l'ordinador, és la més calurosa de la casa, i aquests dies arribava a 34'5 graus i fins i tot a 35, a l'interior de la cambra!!
També hi ha una altra raó perquè em disculpeu, i és que mentre es treballa al circuit, no es pot pas esser al fòrum!
Malgrat aquests darrers dies no he parlat gaire, els treballs han continuat fins a avui sense aturar-me més que per a dormir, i el mínim possible. Treballant a ple sol... la feina és dura, o millor dit, duríssima!
Però finalment he fet el que sempre predico: instal·lar les vies a ple sol els dies més calurosos de l'any.
D'aquesta manera crec que no tindré mai problemes de dilatacions. La raó és senzilla: muntant la via mentre els carrils són dilatats al màxim, només hi haurà contraccions, i quan arribin les dilatacions, al no ser tant grans com en el moment de muntar la via, mai els hi faltarà espai, que això és l'origen de tots els problemes de dilatació de materials.
Vet aquí les fotos d'avui:
Ara em podríeu dir: tantes hores de treball per a deixar-ho com estava? Però no, per a molt que s'hi assembli, no s'assembla gaire a com estava abans. Bé, si la configuració de via, però ara la instal·lació elèctrica està gairebé acabada, només a falta d'algunes soldadures i connexions a completar. Us asseguro que estarà impecable, garantint el bon funcionament elèctric envers abans, que en molts llocs estava aguantada amb pinces.
A demés, la via queda fixada, que no ho havia estat mai encara, a punt de rebre la grava. En la foto anterior, presa des de l'extrem nord del pont plegable, es pot veure el peraltat de la via.
Aquesta és l'entrada a Font-Alba costat procedent de Puig-Oriol. La corba passa de radi cinc a radi tres o dos, depenent de la posició de l'agulla.
Apreciareu també que hi ha un sistema de canaletes imitant les canalitzacions que hi sol haver a prop de la via, en la realitat, per a conducció del cablejat. Abans d'arribar a aquesta solució vaig estar "al caire d'un atac de nervis" per l'enredo de fils de totes mides i colors al que vag arribar, que era de nivell màxim suportable per l'ésser humà.
La recta que s'enfilava cap al pont del gat, es veu bastant recte. La que va paral·lela a aquesta, també. Ho sento per als qui no agrada l'estil de via tipus rètics, però nois, això és el que hi ha.
La següent foto és una imatge del mateix indret, però mirat en sentit oposat, és a dir que ara estem d'esquena a Font-Alba i mirant en direcció Pont del Gat:
De nou una vista de tot el conjunt, a on s'aprecia que la geometria de la via no és perfecte, però si que, per sort, assoleix els meus "mínims consentits":
La fotografia també testifica la bona integració entre elements de LGB (tipus Rètics) i Peco (tipus carrilet), instal·lats a les vies dels dipòsits.
Malgrat a aquest avenços, les locomotores encara rauen tancades a cal i canto als dipòsits...
Però això no és tot!
També avui s'han fet probes de plantejament del pont de Sant Feliu, de cara a l'imminent represa de servei en aquest sector, i que és la segona part del pla de recuperació dels FFCC de La Terrassa. Com bé deveu saber, el pla contemplava en primer terme la reconstrucció del triangle de Font-Alba durant el 2022, i la recuperació de la línia fins a Sot del Bac durant la propera tardor/hivern. Puc dir que de moment els plaços s'estan complint.
Aquestes són les imatges del pont en proves:
Una vista més de detall de la part inferior del pont.
Finalment no he resistit la temptació de pujar a la via...
... i, donat que no hi ha trens encara...
... anar sigil·losament A CREUAR EL PONT PER LA PASSAREL·LA DE FUSTA !!!!
I per acabar la meva aportació d'avui, una vista del pont des de l'explanació per a on passava la via superior.
Espero que us hagi agradat el que tenia per a explicar-vos.
Ara toca descansar, donat que tot el personal d'obres dels FFCC de La Terrassa ha près les vacances a partir d'avui.
Us desitjo un bon estiu i unes molt bones vacances...
A TramBlau, Shay, lluis7, josepmaria, KTK, alejandro sasplugas, Sonderzug y a Els hi agrada aquesta publicació.
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dl Jul 25, 2022 6:31 am
fantàstic Amadeu !!! quines bones feines i amb quins bons resultats estas assolint !! fa goig veure represes les tasques al teu circuit. ara bé: ja es poden dilatar totes les maleïdes juntes, que al menda no se li acut ni per un moment posar-me a ple sol a muntar vies, con la que está cayendoooo !!! et felicito !!
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dt Jul 26, 2022 9:33 am
A TramBlau, MALLET73, Shay, KTK, Mitjans y a X+ Els hi agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dt Jul 26, 2022 7:28 pm
te las has guanyat aquestes vacances!!! molta feina i molt bona...aixi tornaràs amb ganes i forces renovades..!!! a finals d'Agost et faré una visita!!
salutacions
mallet73
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dt Jul 26, 2022 8:09 pm
Si, si, Carles...
... però la directora del tren, que s’ha quedat a casa, ja està preparant un informe per que tot el oesonal ha marxat deixant aquest abandonament!!!
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dt Jul 26, 2022 8:23 pm
doncs no estan a punt de fer-se càrrec dels senyals!!! alors ils ne sont pas près de s'occuper des signaux !!!
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dv Ago 12, 2022 10:14 am
Amics, torno a estar sense mòbil, per raons que no venen al cas... per això mentrestant he fet servir la tauleta per a fer alguna foto, mentre espero solucionar la meva situació (gairebé desesperada) de no tenir mòbil.
"Nocturnitat" us semblaria un títol apropiat?
Les fotos us faran molt més efecte si les mireu amb els llums apagats, i si les poseu en pantalla complerta, per a evitar veure parts blanques a la pantalla.
A TramBlau, MALLET73, lluis7 y a KTK Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dv Ago 12, 2022 10:21 am
Òbviament es tracta de l'edifici amb dipòsit d'aigua (Wasserhaus) que vaig preparar catalanitzant-lo per a l'estació de Sot del Bac. Els més antics ja ho haureu reconegut perquè vaig posar el meu treball fil per randa al fil corresponent, al que per cert, caldrà refer-hi les fotos ja que es varen perdre.
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dg Ago 21, 2022 12:32 am
Ve d'un altre fil en que en Carles m'ha preguntat per l'estat actual del tractor 801, i quina resposta ha derivat cap al circuit dels FFCC de La Terrassa i la reconstrucció del triangle,
Efectivament, Carles. Em vaig donar un plaç per a acabar-lo, i com que el vaig exhaurir, he passat al següent treball: el triangle. El plaç del triangle acaba el 17 de setembre... llavors tornaré al tractor.
Llàstima que no puc fer com Déu Nostre Senyor, i ser a tot arreu a l'hora!
alejandro sasplugas escrigué:
efectivament , com no pots estar a tot arreu , s ha de prioritzar, el tractor sense treure li importancia es un vehiicle mes dels que ja tens , Pero de circuit nomes ni ha un !!!! cal donçs acabarlo , inclus devant de les casetes Pola que ara estas treballan. Encara que tot plegat es per pasar ho be , insisteixo en acabar el triangle i el resto , m agradaria veure passar trens per el pont gran ........... he dit ,
Alexandre
I molt ben dit!
Les casetes de Pola que estic muntant van al triangle totes. Després cal acabar les connexions i alguna cosa de ciment... i ja està.
La propera etapa serà fer arribar el tren a Sot del Bac, però això ja és per a l'any vinent.
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dg Ago 21, 2022 12:36 am
lluis7 escrigué:
alejandro sasplugas escrigué:
efectivament , com no pots estar a tot arreu , s ha de prioritzar, el tractor sense treure li importancia es un vehiicle mes dels que ja tens , Pero de circuit nomes ni ha un !!!! cal donçs acabarlo , inclus devant de les casetes Pola que ara estas treballan. Encara que tot plegat es per pasar ho be , insisteixo en acabar el triangle i el resto , m agradaria veure passar trens per el pont gran ........... he dit ,
Alexandre
+1 !!!
sin presion eh???
Sense pressió? no sé, no sé...
Però vaja bronca em foteu entre tots!!
Escolteu, si no teniu feina podríeu venir a ajudar-me! Que jo estic de sol a sol treballant aquí!!
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dg Ago 21, 2022 6:08 am
cap dany? pas de dégâts ?
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dg Ago 21, 2022 6:11 am
Espero que no hi hagi hagut trencadissa, aqui a caigut amb moltes ganes, com gairebé tot l'agost, però 'on the rocks' no, encara que deixa la tarda/nit fresqueta
Pere
A lluis7 li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dg Ago 21, 2022 6:14 am
Per desgràcia si que hi ha danys, Daniel. Estic fent n balanç de danys.
De fet estic content perquè em tots els anys que fa que tinc el tren a la terrassa, és el primer cop que he de lamentar danys per una pedregada.
En qualsevol cas, no és res que no es pugui arreglar amb una mica de cola.
A tots els que em fotieu bronca: ara hauré de començar de nou els edificis!!!