El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dj Jun 16, 2022 7:56 pm
Després de veure tants circuits de Rhètics d'una pulcritud que fa mal a la vista, les teves instal·lacions són un goig.
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dj Jun 16, 2022 8:18 pm
+1
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dj Jun 16, 2022 9:44 pm
no li doneu ànims !!! que encara serà capaç d'abandonar les feines de neteja mig començades !! perque encara queda molta teca aqui per desbroçar !!! PD: i si, ves fent bromes Amadeu, que tal i com està el panorama, el risc d'incendi es força alt !! aixi que ... tu mateix jajaja
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dv Jun 17, 2022 5:42 am
Ostres quina novel·la tant ben escrita, digna de un Pulitzer, així com el reportatge gràfic, unes fotos boníssimes.
Ara sent realista, Amadeu, no saltis la reixa, ja no tens edat per aquestes coses i et pots fer mal, en aquest circuit hi ha un munt de projectes que s'han de realitzar per recuperar la seva brillantor. L'única cosa que cal és una bona dosi de xarop de bastó al director de la cia
A lluis7 li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dv Jun 17, 2022 7:08 am
Gràcies a tots pels vostres comentaris! Veig que us han agradat les fotos, i jo celebro que sigui així. Per la història no us amoïneu que és ficció, i no he saltat cap reixa. Ho faig a la realitat, encara a risc de trencar-me la crisma, però aquí no em cal.
Per una banda m’agraden molt la pulcritut i la perfecció de les vies del Rètics, o les del Harz, o similars. Però el que jo m’estimo de veritat són els meus Carrilets de sempre, aquells amb herbes a la via i, de tant en tant algun garrot a la via, d’aquells que en passar-hi aquell que no anés ben agafat podia acabar per terra. Els anyoro molt!
Gracies Ignasi per el premi que m’otorgaries! I per aquestes paraules tan amables que em dediques (malgrat que pel director es tornen aspres i dures!). Vigila amb les associacions feministes, perquè el director actual és una dona!!!
Certament, hi ha molta cosa a posar amb ordre a la terrassa, moltes herbes per desbrossar, moltes paletades de grava per posar a la via, etcètera etcètera. De mica en mica es farà tot, o si no fins allà on pugui arribaré.
Mentrestant, gaudim-ne des d’ara mateix, o millor encara, des d’ahir!!!!
Editat per darrera vegada per Olot el Dj Jun 23, 2022 5:52 pm, editat 1 cop en total
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dj Jun 23, 2022 8:01 am
No ho entenc, aquests de la Garriga em tenen ben despistat. Dies enrere vam criticar a la direcció dels trens de la terrassa per l'abandonament de les instal·lacions, vam aconseguir que el director de la companyia ( que sempre fot la culpa als treballadors) es posi a netejar i fer una posta a punt per poder re-emprendre les circulacions a precari ja que cal fer grans projectes i obres per recuperar el 100% del recorregut. Ara fan l'aixecament de una agulla del triangle, element essencial per la recuperació de la línia, per sort l'aixecament de l'agulla és per poder reparar-la . Ahir en vaig poder reparar una sense fer aixecament En Pere ens mostra un ban de l'ajuntament de La Garriga que recorda la prohibició de fer foc fins a setembre, el director de ferrocarrils es sorprèn i lamenta haver corregut a desembrossar ... ... ostres em pregunto ... ... el director de ferrocarrils de la terrassa pretenia cremar les males herbes a la foguera de Sant Joan? però em resulta sospitós que hagi coincidit amb el desmuntatge de l'agulla, que per fer la reparació cal canviar les travesses? ... ... no deu pretendre cremar també les travesses velles a la foguera?... .... per si de cas que sàpiga que les travesses velles no es poden cremar en una foguera de revetlla, porten productes tòxics Bona revetlla a tothom
A Olot, TramBlau y a lluis7 Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dj Jun 23, 2022 7:02 pm
La reparació de l’agulla, Ignasi, va ser molt més fàcil de l’esperat. El cas és que semblava que hi havia la biela d’unió entre els espadins trencada, així com també semblava que s’havia perdut el cargol unió d’un dels espadins amb aquesta biela.
En realitat ni la biela era trencada, ni el cargol faltava sinó que només havia anat més avall i no es veia. Els caps dels cargols d’aquesta agulla (de marca Thiel) estan invertits, és a dir que es collen des de sota de l’agulla. Per tant, caldria haver-la desmuntat igualment per a collar dit cargol.
Així doncs, no hi ha cap motiu fosc, ni de crema ni de venda de travesses. Òbviament les travesses no s’han de cremar mai, perquè no només soón tòxique sinó que ademés la creosota que porten emet uns vapors que són cancerígens!!
En quant a que la directora actual dóna sempre la culpa als empleats, és un comentari gratuït. Deu ser degut un segell que porten tots els directors, com el pecat mortal de neixement que portem tots, perquè de moment jo encara no he vist que mai culpi a ningú!
A TramBlau, KTK y a Mitjans Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot] Dc Jun 29, 2022 11:39 am
La brigada de parcs i jardins a fet diversos treballs al triangle. Entre elles hi ha la tala dels pins morts, que es va fer el passat dilluns.
També hi ha treballat la brigada de Via i Obres, tot i que només s'han fet petits treballs de mínima importància (o de poca monta!)
El cas és que com que el nou dipòsit feia nosa l'he tret aquest vespre. He volgut aprofitar per a tallar la biga que hi ha al terra de l'edifici, que serveix per a immobilitzar la via. A mi aquestes peces em fan nosa i les acabo traient.
En manipular l'edifici he notat de seguida que moltes peces estan gairebé desenganxades. He notat clarament que no es va utilitzar pas una cola adequada, i a demés posant només una goteta. Això fa que em plantegi la possibilitat de desencolar-lo peça a peça i el torni a muntar utilitzant la cola "que cal".
Aquí hi ha alguna foto que il·lustra les meves explicacions:
El Lokschuppen invertit per a treballar-hi millor
Aquí es pot veure el triangle sense l'edifici, que encara era a "tallers".
I finalment m'he deixat vencer per l'inspiració, i he retratat de nou el dipòsit llarg per dins... bé, és que encara no el tenia de nit.
Aquí amb llum "del carrer"
I aquí amb el flash activat:
I aquí amb l'edifici ja tornat al seu lloc, també amb flash: