| Brown Boveri vascongados a escala G | |
|
+13el terrat de margarit Maxx_Rivoli KTK Sonderzug alvarop ignasibaga TramBlau ODAKIM bantren Olot Sisu Mitjans MALLET73 17 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: Brown Boveri vascongados a escala G Dv Gen 11, 2019 6:06 am | |
| | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Brown Boveri vascongados a escala G Dv Gen 11, 2019 8:59 am | |
| - MALLET73 escrigué:
- Olot escrigué:
- Aquesta màquina a mi sempre m'ha agradat molt. Ja tinc ganes de veure-la acabada.
Per cert, com la pintaràs?
Per ara farem 2 colors diferents.... per diferenciar la del ignasi i la dels FIM..
salutacions
mallet73 Els esquemes que conec jo son crema-vermell i crema blau, n'hi ha algun altra?, quina idea tens Amadeu? Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: Brown Boveri vascongados a escala G Dv Gen 11, 2019 8:28 pm | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Brown Boveri vascongados a escala G Dv Gen 11, 2019 8:48 pm | |
| | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Brown Boveri vascongados a escala G Dl Gen 14, 2019 3:03 am | |
| | |
|
| |
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Brown Boveri vascongados a escala G Dl Gen 14, 2019 4:00 am | |
| Una foto de la BB 10 a la seva última estada a Mallorca, uns anys abans de ser desballestada foto del any 2008. i una de les que vaig fer al museu Fins aviat, Ignasi | |
|
| |
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Brown Boveri vascongados a escala G Dl Feb 11, 2019 6:44 am | |
| Aquest dissabte aprofitan la trobada de Molins reunió de tallers per unificar criteris, revisar el ja fet i seguir amb la seva construcció. salutacions mallet73 | |
|
| |
| Assumpte: Re: Brown Boveri vascongados a escala G Dc Feb 20, 2019 8:22 am | |
| En Carles ja fa temps, molt temps, que hi treballa fent peces amb el 3D i amb resina, jo no tinc el seu ritme i sempre vaig a remolc, però ara ja he enllestit coses que m'impedien dedicar-me a aquest projecte tal com cal. Per dur-lo a terme en Carles comptava amb uns plànols que no eren massa fiables, per el que jo en vaig demanar uns al museu de Azpeitia pensant que ens enviarien uns plànols de qualitat però eren els mateixos que ja tenia en Carles, per tant vam sortir del que teníem i vaig començar a acotar els plànols, amb això és el que va començar a treballar en Carles i a fer peces. Més tard va sortir el salvador Amadeu que ens va facilitar uns altres plànols que estan força acotats i que que poden ser molt vàlids, vam fer comprovacions per veure quines diferències teníem, això és el que vam debatre a Molins i que recull la foto. El plantejament de treball que tenim per executar aquest projecte és que farem com vam fer amb l'Alsthom en Carles farà les bancades amb els blocs motors i jo les carrosseries, per dur-ho a terme vam pensar en fer una plantilla de la bancada que ens asserveixi a tots dos perquè desprès ens encaixin els xassís amb les carrosseries. La plantilla és la que es veu a la foto a on hi ha dibuixada la bancada amb la situació del motors segons les mides dels plànols que ens va facilitar l'Amadeu i que seran la referència que seguirem, com sempre, volem que mecànicament la màquina pugui circular per R1, que fem servir bogis motor PIKO amb rodaments de la Taurus que son els que s'ajusten més a les mides correctes i que haguem de fer el mínim possible de llicencies, aquesta màquina té els porta-bogis molt junts i solidaris i això és molt difícil de fer amb radis tant tancats, però em sembla haver trobat una solució satisfactòria. En Carles ha realitzat una gran feina en la realització dels porta-bogis, en va fer un parell com a prototips per fer proves i estan donant molt bon resultat, ja he fet el muntatge dels motors a la bancada, posats a la seva mida correcta i ja he fet les primeres proves de circulació amb molt bons resultats. Ara queda dibuixar a on van les cabines i quin espai tindrem disponible per posar el contrapès. Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Brown Boveri vascongados a escala G Dc Feb 20, 2019 9:30 am | |
| Per a construir una màquina, els planos van molt bé, però es necessita alguna cosa més. A mi sempre m’ha sigut útil tenir la maquina o vagó original al davant, abans de fer la replica.
Per aquesta raó proposo una visita al museu de Azpeitia. Si hi aneu, us acompanyaré amb molt de gust. | |
|
| |
alvarop Trenjardinaire
Ubicació : Madrid Edat : 51 Data d'inscripció : 11/01/2018 Nombre de missatges : 448
| Assumpte: Re: Brown Boveri vascongados a escala G Dc Feb 20, 2019 12:29 pm | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Brown Boveri vascongados a escala G Dj Feb 21, 2019 9:03 am | |
| Gràcies Albaro, si que ens aniria bé, com més fotos millor. El treball el fem conjuntament amb en Carles, ell fa mitja màquina i jo l'altra meitat.
Fins aviat, Ignasi.
| |
|
| |
alvarop Trenjardinaire
Ubicació : Madrid Edat : 51 Data d'inscripció : 11/01/2018 Nombre de missatges : 448
| Assumpte: Re: Brown Boveri vascongados a escala G Dj Feb 21, 2019 10:10 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Brown Boveri vascongados a escala G Dv Feb 22, 2019 5:35 am | |
| Una bona col·lecció de fotos, segur que ens seran molt útils, gràcies Albaro.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
alvarop Trenjardinaire
| Assumpte: Re: Brown Boveri vascongados a escala G Dv Feb 22, 2019 5:55 am | |
| A tu Ignasi.... al teu servei.... faltaria més.
Una abraçada. Álvaro. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Brown Boveri vascongados a escala G Dv Feb 22, 2019 6:46 am | |
| - ignasibaga escrigué:
- Una bona col·lecció de fotos, segur que ens seran molt útils, gràcies Albaro.
Fins aviat, Ignasi. +1si es estas documentat!!!?? gràcies mallet73 | |
|
| |
| Assumpte: Re: Brown Boveri vascongados a escala G Dc Mar 06, 2019 6:32 am | |
| aquest dies treballo en arrenjaments per poder posar a imprimir els bogies. continuarà mallet73 | |
|
| |
| Assumpte: Re: Brown Boveri vascongados a escala G Dc Mar 06, 2019 9:18 am | |
| Ja treballem a les dues bandes, encara que en Carles no pot avançar massa fins que jo ho tingui a punt que gaire-bé ja hi he arribat, fer una matriu que ens ha de servir a tots dos perquè les parts que construirem cada taller encaixin a la perfecció o amb tant d'èxit com amb les Alsthom a partir d'aquest punt ja puc començar a fer les bases de les dues carrosseries, comprovant que encaixin bé a la matriu un cop assegurat això ja puc fer arribar a en Carles la matriu perquè ell pugui començar amb les bancades una foto amb els muntatge de la bancada de proves Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Brown Boveri vascongados a escala G Dc Mar 06, 2019 11:30 am | |
| La peça de plom va de punta a punta..? Quant pesa? | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Brown Boveri vascongados a escala G Dc Mar 06, 2019 8:07 pm | |
| Si voleu fer proves, els Ferrocarrils de la Terrassa us ofereixen el seu circuit, amb possibilitat inclús de fer proves de tracció en pendents d’un 35 per mil. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Brown Boveri vascongados a escala G Dj Mar 07, 2019 1:23 am | |
| - Mitjans escrigué:
- La peça de plom va de punta a punta..? Quant pesa?
deixo que l'ignasi respongui... - Olot escrigué:
- Si voleu fer proves, els Ferrocarrils de la Terrassa us ofereixen el seu circuit, amb possibilitat inclús de fer proves de tracció en pendents d’un 35 per mil.
gràcies per l¡oferiment!! salutacions mallet73 | |
|
| |
alvarop Trenjardinaire
| Assumpte: Re: Brown Boveri vascongados a escala G Dj Mar 07, 2019 1:28 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Brown Boveri vascongados a escala G Dj Mar 07, 2019 2:01 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Brown Boveri vascongados a escala G Dj Mar 07, 2019 3:55 am | |
| - Mitjans escrigué:
- La peça de plom va de punta a punta..? Quant pesa?
La primera idea era posar el pes a sobre de cada bogi, però en aquesta màquina els bogis queden a tocar l'un de l'altra, per altra banda les dues cabines queden a sobre del eix intern de cada bogi, posar el pes sobre els eixos externs a sota els capó potser el faria bascular, per tant he pensat que la millor opció és fer un pes aprofitant tot l'espai interior i que quedi el més prim possible per afectar al mínim a les cabines, aquest pes fa una mica més de quatre quilos, o sigui un quilo per eix, tenint en compte que els bogis porten anell d'adherència és més que suficient, fent proves en el meu circuit ha arrossegat sense problemes 28 vagons, sobrada - Olot escrigué:
- Si voleu fer proves, els Ferrocarrils de la Terrassa us ofereixen el seu circuit, amb possibilitat inclús de fer proves de tracció en pendents d’un 35 per mil.
És un bon circuit per poder fer proves, gràcies - alvarop escrigué:
- .... Jo vull una de Vascos a casa meva....
En Carles la vol amb aquest esquema de pintura, mirarem de fer el que podrem, no dominem la pintura tant bé com tu, ens poses el llistó molt, molt alt. Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Brown Boveri vascongados a escala G Dv Mar 08, 2019 12:56 am | |
| De fet, a aquestes màquines no se les coneixia pas com les Brown Boveri.
La part elèctrica si que la va construir Brown Boveri, però la resta era de Usines Forges et Fonderies Haine Saint Pierre. Per tant, seria més lògic anomenar-les com les Haine Saint Pierre, que potser tampoc.
En el mon dels aficionats se les coneixia com les “cocodrils de vascongados”, tot i que tampoc eren cocodrils. | |
|
| |
Sonderzug Trenjardinaire
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 63 Data d'inscripció : 05/12/2014 Nombre de missatges : 489
| |
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Brown Boveri vascongados a escala G | |
| |
|
| |
| Brown Boveri vascongados a escala G | |
|