TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Sportwagen Vall de Núria - Página 3 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

Sportwagen Vall de Núria

+10
ostman
alvarop
MALLET73
Sisu
TramBlau
el terrat de margarit
Olot
ODAKIM
fve
Mitjans
14 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Següent
AutorMissatge
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

Ubicació : Barcelona
Edat : 45
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7624

Sportwagen Vall de Núria - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Sportwagen Vall de Núria   Sportwagen Vall de Núria - Página 3 I_icon_minitimeDl Des 18, 2017 9:48 am

Doncs es tracta del trepant, agafat amb sergents a la taula.

Sportwagen Vall de Núria - Página 3 20171256

Per a fer-lo funcionar amb les mans lliures, tinc una brida amb un cargol que vaig fer quan vaig comprar el suport de peu. A mesura que apreto el cargol, augmenta la velocitat.

Sportwagen Vall de Núria - Página 3 20171257

Les rodes les fixo amb un cargol i femella. El cargol ha de ser amb el cap cònic per a què clavi quan apreto la femella i no llisqui.

Amb una llima, vaig passant per la part que veig que talla. A la primera foto, el cargol no està apretat, per a què es vegi quins components monto.

Sportwagen Vall de Núria - Página 3 20171258

Sportwagen Vall de Núria - Página 3 20171255
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 69
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12351

MissatgeAssumpte: Re: Sportwagen Vall de Núria   Sportwagen Vall de Núria - Página 3 I_icon_minitimeDl Des 18, 2017 9:55 am

Tren super12 super12 super12

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33793

MissatgeAssumpte: Re: Sportwagen Vall de Núria   Sportwagen Vall de Núria - Página 3 I_icon_minitimeDl Des 18, 2017 6:56 pm

Així vaig començar jo a tornejar les meves primeres peces (en llautó): el xiulet de la màquina St Léonard, les vàlvules de seguretat, el barret dels fanals, els crics, els barrots, manetes d'empunyadures, etc etc.

https://trenscat.forosactivos.net/t402-les-5-maquines-st-leonard-del-tren-d-olot-ffcc-de-la-terrassa
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Sportwagen Vall de Núria   Sportwagen Vall de Núria - Página 3 I_icon_minitimeDt Gen 09, 2018 6:28 am

Ara que he portat rodes metàl·liques de bachmann, les he posat a un dels vagons. El rodar és magnífic, i en ser massisses, es nota ben pesat.

El que m'he trobat és que el bogi queda poc rígid i els eixos poden sortir de lloc.

Així, he fet un nou disseny, més robust, que eviti aquest tipus d'incident.

Primera versió
Sportwagen Vall de Núria - Página 3 20180121

Segona versió, amb la millora
Sportwagen Vall de Núria - Página 3 20180120

Ara em caldrà veure d'on trec un altre joc d'eixos metàl·lics a bon preu per al segon vagó...
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 55
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 7271

MissatgeAssumpte: Re: Sportwagen Vall de Núria   Sportwagen Vall de Núria - Página 3 I_icon_minitimeDv Gen 12, 2018 4:54 am

Quina feinada que fas Joan!!
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Sportwagen Vall de Núria   Sportwagen Vall de Núria - Página 3 I_icon_minitimeDg Gen 28, 2018 12:23 pm

Fa dies que tenia les finestres retallades, però tot i fer-les juntes, em van quedar força irregulars, inclòs les mateixes vores no acabaven de quedar rectes, i les cantonades, totalment irregulars... Això, quan vaig fer el Stadler, ho vaig poder arreglar perquè porta les juntes per fora, però els sportwagen no duen junta per fora, així que toca afinar bé aquestes formes.

Amb una llima plana ben grossa he pogut deixar les arestes rectes, i amb una petita de mitja canya he pogut fer més uniformes i definits els radis de les cantonades. Tot això, ja d'una en una peça.

Sportwagen Vall de Núria - Página 3 20180141
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Sportwagen Vall de Núria   Sportwagen Vall de Núria - Página 3 I_icon_minitimeDg Gen 28, 2018 7:07 pm

Oh! un artesà!!

En aquest món informàtic comença a ser estrany saber d'algú que fa les coses a mà amb una llima! Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

MissatgeAssumpte: Re: Sportwagen Vall de Núria   Sportwagen Vall de Núria - Página 3 I_icon_minitimeDg Gen 28, 2018 7:26 pm

Les finestres són de les coses més feixugues de fer, sobretot quan tenen els cantos arrodonits
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Sportwagen Vall de Núria   Sportwagen Vall de Núria - Página 3 I_icon_minitimeDg Gen 28, 2018 8:28 pm

Olot escrigué:
Oh! un artesà!!

En aquest món informàtic comença a ser estrany saber d'algú que fa les coses a mà amb una llima!   Very Happy

Sempre m'ha agradat fer coses a mà. El fet que hagi hagut d'adaptar-me a les noves tecnologies i les aprofiti no em fa renegar de la part artesanal.

El tema de les finestres, està clar que, com tot, el secret està en tenir les eines adequades. La llima plana que tenia no era bona i tenia molta feina per deixar un bon acabat. Per a fer els ponts en vaig comprar una altra i ja em vaig assegurar que fos bona.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Sportwagen Vall de Núria   Sportwagen Vall de Núria - Página 3 I_icon_minitimeDl Gen 29, 2018 1:54 am

Bones eines i bones mans poden substituir qualsevol informàtica. Wink
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Sportwagen Vall de Núria   Sportwagen Vall de Núria - Página 3 I_icon_minitimeDv Feb 02, 2018 1:15 pm

Avui he estat fent proves amb un invent que m'he muntat.  Amb una guia de fusta i el trepant m'he muntat una mena de fresadora.
Es tracta de posicionar bé la broca i foradar la fusta de sota.  Un cop això ja és a lloc, es posa la planxa i es va fent córrer a mà, amb molt de compte que no se separi de la guia.  

Amb això ja he fet les tirades llargues de dalt i de baix. Els verticals portaran més feina, perquè són menys de cada mesura i hi ha el perill que la peça en algun moment es giri. Ja veurem com va...

Sportwagen Vall de Núria - Página 3 20180210

Sportwagen Vall de Núria - Página 3 20180211
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Sportwagen Vall de Núria   Sportwagen Vall de Núria - Página 3 I_icon_minitimeDv Feb 02, 2018 6:36 pm

És una broca normal?

Com has fet el tall vertical?
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

MissatgeAssumpte: Re: Sportwagen Vall de Núria   Sportwagen Vall de Núria - Página 3 I_icon_minitimeDv Feb 02, 2018 8:29 pm

Molt enginyós i agosarat per si hi ha algun moviment que ho foti tot a pendre pel sac.....
Sempre he pensat que és de lo més rotllo fer finestres. Sobretot si tenen els cantos arrodonits, si són a escaire cap problema.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Sportwagen Vall de Núria   Sportwagen Vall de Núria - Página 3 I_icon_minitimeDv Feb 02, 2018 11:15 pm

Què observador l'Amadeu...! riuuuu

A la peça que expressament vaig posar a darrera hi ha la primera prova que vaig fer amb la passada vertical més propera al costat.

En quant als moviments no desitjats, sempre hi ha el risc, però avanço lentament aguantant ben ferm, procurant que no hi hagi cap enganxada.

Si finalment veig que el sistema és pràctic, potser em plantejo comprar una fresa de veritat, que per començar, ja té quatre fils de tall enlloc de dos de la broca.
Tornar a dalt Ir abajo
el terrat de margarit
Trenjardinaire Plus
el terrat de margarit

Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou
Edat : 48
Data d'inscripció : 29/01/2016
Nombre de missatges : 2625

MissatgeAssumpte: Re: Sportwagen Vall de Núria   Sportwagen Vall de Núria - Página 3 I_icon_minitimeDs Feb 03, 2018 3:23 am

aplaud aplaud aplaud reverent
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Sportwagen Vall de Núria   Sportwagen Vall de Núria - Página 3 I_icon_minitimeDg Feb 04, 2018 3:00 am

Al final, he acabat les finestres a llima, marcant bé les línies a seguir, per a què quedi el més alineat possible.

Sportwagen Vall de Núria - Página 3 20180212
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Sportwagen Vall de Núria   Sportwagen Vall de Núria - Página 3 I_icon_minitimeDg Feb 04, 2018 3:03 am

aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 69
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12351

MissatgeAssumpte: Re: Sportwagen Vall de Núria   Sportwagen Vall de Núria - Página 3 I_icon_minitimeDg Feb 04, 2018 3:05 am

Tren aplaud aplaud aplaud

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Sportwagen Vall de Núria   Sportwagen Vall de Núria - Página 3 I_icon_minitimeDg Feb 04, 2018 3:06 am

I ara estic resolent un tema que estava penjat, que és com fer la part central per a què quedi mínimament rígid i no se'm desmunti per la meitat...

Estic recreant la paret del mig i una mica d'arcada que fa a l'altra banda de les portes, que ajudarà a donar una mica de consistència.
Les parts on van les portes les faré tancades per sota, ja que quasi no es veu i allà és un punt delicat, perquè el mateix pes del vagó farà que per allà vulgui plegar, ja que per dalt només hi haurà el sostre.

Sportwagen Vall de Núria - Página 3 Trebal11

Sportwagen Vall de Núria - Página 3 Trebal10
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

MissatgeAssumpte: Re: Sportwagen Vall de Núria   Sportwagen Vall de Núria - Página 3 I_icon_minitimeDg Feb 04, 2018 7:35 pm

Ho trobo lògic, seria un punt molt delicat.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Sportwagen Vall de Núria   Sportwagen Vall de Núria - Página 3 I_icon_minitimeDl Feb 05, 2018 12:32 am

Ahir vaig començar a preparar el segon bastidor, enganxant la planxa i polint els bogis.

Sportwagen Vall de Núria - Página 3 20180215

He decidit provar a fer una millora a les molles. He tallat les de plàstic i n'he fet unes amb filferro d'alumini revestit que tenia per aquí.

Sportwagen Vall de Núria - Página 3 20180214

Sportwagen Vall de Núria - Página 3 20180213
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

MissatgeAssumpte: Re: Sportwagen Vall de Núria   Sportwagen Vall de Núria - Página 3 I_icon_minitimeDl Feb 05, 2018 7:24 pm

Quina currada Joan
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Sportwagen Vall de Núria   Sportwagen Vall de Núria - Página 3 I_icon_minitimeDl Feb 05, 2018 8:16 pm

Molt be aquestes molles !

super12
Tornar a dalt Ir abajo
el terrat de margarit
Trenjardinaire Plus
el terrat de margarit

Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou
Edat : 48
Data d'inscripció : 29/01/2016
Nombre de missatges : 2625

MissatgeAssumpte: Re: Sportwagen Vall de Núria   Sportwagen Vall de Núria - Página 3 I_icon_minitimeDt Feb 13, 2018 10:27 am

genial les molles applaud applaud
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Sportwagen Vall de Núria   Sportwagen Vall de Núria - Página 3 I_icon_minitimeDv Maig 25, 2018 12:11 pm

Avui, per fi he pogut reprendre aquest projecte.

He fet les peces que conformaran el bloc central i donaran consistència al conjunt.

Sportwagen Vall de Núria - Página 3 20180518

Sportwagen Vall de Núria - Página 3 20180517

Sportwagen Vall de Núria - Página 3 20180519

Editat per darrera vegada per Mitjans el Dj Maig 31, 2018 12:54 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: Sportwagen Vall de Núria   Sportwagen Vall de Núria - Página 3 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

Sportwagen Vall de Núria
Tornar a dalt 
Pàgina 3 de 7Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Següent