El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Sportwagen Vall de Núria Dt Jun 05, 2018 1:52 am
La meva ment perversa m'acaba de fer pensar en una forma de fer el sostre dels vagons... no sé si provar-ho directament amb els Sportwagen o fer una prova apart...
Es tracta d'aprofitar les costelles per a folrar-les de cartró prim, del tipus "capsa de cereals", que permetrà agafar la forma sense cap problema, i per dins, fer-li un bany de resina, que l'acabarà de fixar a les costelles i li donarà la consistència que necessita. Per la part exterior, caldrà fer-li una capa de pintura que ho protegeixi de la pluja.
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Sportwagen Vall de Núria Dt Jun 05, 2018 2:22 am
La idea és fer-li un bany, que faci una closca interna, no quedarà gruixut. Quan el sostre és a lloc, li tiro la resina i vaig movent, de forma que s'escampi i vagi solidificant uniformement.
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Sportwagen Vall de Núria Dt Jun 05, 2018 2:53 am
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Sportwagen Vall de Núria Dt Jun 05, 2018 4:00 am
No se m'havia acudit, a veure com et queda.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Sportwagen Vall de Núria Dt Jun 05, 2018 8:36 am
Pot ser una bona solució.
Em fa l'efecte que aquesta és una d'aquelles coses que no surten be a la primera perquè cal aprendre'n. És una tècnica complexa que requereix una destresa, adquirible amb experiència. A la teva pregunta, jo respondria de fer proves abans de passar al sostre definitiu. Amb les proves també veuràs si és factible, i si el resultat va cap allà a on vols.
Be, el que he dit no té cap mèrit, perquè és lògica pura. Però és el que jo penso.
Assumpte: Re: Sportwagen Vall de Núria Dt Jun 05, 2018 11:42 am
De monent, he fet la prova amb cartró per veure quina fila fa el vagó.
Hauré de revisar la corvatura dels testers perquè tot i que haurien de quedar lleugerament més baixos, degut als ajustos de les costelles, queden pràcticament a la mateixa alçada que la resta del vagó.
També he arrodonit arestes, tant a les portes com als testers.
Assumpte: Re: Sportwagen Vall de Núria Dj Jun 07, 2018 12:35 am
El que caldrà és trobar cartró d'aquest tipus, però d'una mida que em permeti fer-ho d'una sola peça, que amb el dels cereals no arriba de punta a punta.
I caldrà ajustar la part superior dels testers per a forçar una mica la inclinació cap avall.
Assumpte: Re: Sportwagen Vall de Núria Dj Jun 07, 2018 12:43 am
Sí, ja ho miraré. Ja que hi vaig, potser miro si hi ha algun plàstic mínimament flexible que em permeti treballar bé, així m'asseguro que no hi ha problemes amb l'aigua.