El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB Dl Des 16, 2019 5:00 am
Mitjans escrigué:
M'ho miraré, no deu ser gens complicat. Gràcies per la idea.
La idea no és meva, és de l'Alejandro, parlàvem dels Martorell i la fricció de les preses de corrent, jo hi he posat una presa de corrent a cada vagó i llavors porten uns connectors per unir totes les preses de corrent de manera que hi ha cinc preses de corrent per evitar pampallugues de les llums, en Alejandro va comentar que ell hi posava una pila a cada vagó de manera que hi havien pampallugues i treia les friccions de les preses de corrent que no deixen de ser un punt de fre al tren, per tant en el cas meu son cinc punts de fre, crec que a tenir en compte, ho vaig fer en un Martorell, ara està en projecte fer els altres quatre i el furgó-correu. és molt pràctic i es dissimula bé.
albertoquattrotre Trenjardinaire
Ubicació : Milano Italia Edat : 81 Data d'inscripció : 21/02/2014 Nombre de missatges : 127
Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB Dl Des 16, 2019 5:05 am
Bellissimo!!!!
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB Dl Des 16, 2019 6:56 am
Ja que parleu d aixo , poc a poc he anat transforman totes les composicions de viatgers de manera que no prenen corrent de la via ,Avui amb la tcnologia LED pots illuminar prou be un cotxe alimentan lo solsament amb dos piles de 1,5 v. alotgades com diu el Ignasi en un caixo sota el xasis i un interruptor a sota o a la plataforma , la durada es espectacular , i evites totes les mangueres entre els cotxes i el fre de les escobilles a les rodes. En contra, el perill de no apagar llums al final del servei ,a mi ja m ha passat. pero haig de dir que al cap de 10 dies encara cremaba !!!!!
Alexandre
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB Dj Nov 19, 2020 12:34 pm
Mitjans escrigué:
...
...
Ostres! deu ser cosa dels confinaments, però m'havia passat per alt que ja havies pintat aquests vagons.
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB Dt Des 22, 2020 6:54 pm
mallet73
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB Dt Des 22, 2020 8:53 pm
felicitats, la feina ja té molt d’èxit.
Francesc Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 80 Data d'inscripció : 22/01/2009 Nombre de missatges : 1018
Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB Dt Des 22, 2020 9:20 pm
Jo he emprat restes de llençols de fil i / o cotó per als sostres dels vagons, queda força bé. Crec que -la tela- és el millor acabat possible per un sostre; és molt realista.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB Dc Des 23, 2020 5:13 am
Mitjans escrigué:
... I així és com llueix muntat sobre el seu vagó
Olot escrigué:
I quina referència de pintura?
No he pensat a mirar-ho... però és marró xocolata.
Això pot ser relatiu depenent de la marca, i de si segueix els codis unificats o no. Per exemple jo tinc pintures de marca CRC i DUPLICOLOR, que tenen una referència que es diu Marro xocolata, i coincideix molt bé amb la referència de RAL 8017 que és precisament la marró xocolata. En canvi tinc pintura Humbrol 98, que també es diu marró xocolata, i és molt diferent al RAL 8017.
El color que veig a la foto em sembla bastant més clar que el marro xocolata RAL 8017, que és un marro molt fosc, gairebé negre. Tampoc sembla el marró xocolata nº 98 de Humbrol. És clar que les fotos deformen el color, sobre tot en base a la seva Il·luminació. Per exemple en aquesta foto, el negre també es veu una mica marró.
El color que utilitzo jo per a marró de Catalans, es l’Humrol 70, que és una mica mes clar i vermell que el 8017. Podríem dir que és una mica òxid, mes que no pas xocolata.
El teu marró m’agrada. Per això tenia curiositat per a coneixe’n la marca i referència.
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB Dv Des 25, 2020 9:11 pm
Precisament en aquest vagó m'he inspirat!
Per enganxar la tela, el millor és la cola de contacte, perquè no mulla la tela i queda ben enganxat al moment.
Els llistons estan enganxats amb cianocrilat, que és el més ràpid. Cal anar amb compte de no tacar la cara vista perquè sinó, el vernís no penetra dins la fusta. Com que la idea és enfosquir-la, es notaria molt.
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB Ds Des 26, 2020 4:22 am
Avui he provat una tècnica de modelisme naval. Per a tenyir la fusta es poden utilitzar diversos productes, tant comercials com naturals.
En aquest cas, n'he utilitzat un que és a l'abast de tots.
CAFÈ
No té secret. M'he preparat el cafè de després de dinar i, abans de prendre-me'l, n'he tret una mica en un got apart. És fa servir com qualsevol pintura o vernís, aplicat a pinzell. Han calgut tres aplicacions per aconseguir aquest to, però no és cap drama, ja que després d'aplicar, li passo l'assecador de cabell i ja puc tornar a aplicar la següent.