| Allargament de vagons de passatgers LGB | |
|
+9MALLET73 ODAKIM ostman alejandro sasplugas el terrat de margarit Sisu Olot TramBlau Mitjans 13 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Allargament de vagons de passatgers LGB Ds Oct 14, 2017 6:15 am | |
| Fa temps que donava voltes a un projecte del que tenia tot el material necessari, però no el temps i les ganes. Es tracta de fer dos vagons de sis finestres, partint de tres de quatre. El procés ha resultat senzill. Desmuntar un dels vagons Fixar-lo bé I tallar amb compte Unes comprovacions abans de tallar el bastidor. Provant el vagó, muntant-lo de forma que el tall de la cabina quedi a l'altre costat del tall del bastidor. Un cop el sostre tallat, comprovacions finals. Enmig del procés, he tallat el tester que queda dins, de forma que l'espai és sencer. També he tallat les ballestes que queden al mig. Tot això, ara falta polir-ho, enganxar-ho i massillar-ho. Al final, pintura, encara no sé de quin color. | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB Ds Oct 14, 2017 8:18 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB Ds Oct 14, 2017 9:04 am | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB Ds Oct 14, 2017 8:03 pm | |
| S'assembla al que vaig fer amb els vagons Toytrain. Jo els vaig tallar pel mig de les finestres perquè es veiés menys la junta. Ho dic perquè es veu que on l'has tallat la separació amb el reforç vertical es veu més gran. Però l'efecte que fa m'agrada molt. I no vull ser torracollons!!!!! Sobretot perquè ara no estic fent res i no està bé això de jutjar a qui sí fa coses. Endavant Joan i una abraçada !!!! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB Ds Oct 14, 2017 8:25 pm | |
| Aquesta diferència de mides en algunes finestres, molts vagons les tenien en la realitat. Solien ser vagons mixtes que tenien algun compartiment separat. La diferència de mides solia coincidir amb el separador. Em fa l'efecte de que és el cas en el vagó d'en Joan, si ha afegit mig vagó a la caixa sencera de l'altre. | |
|
| |
el terrat de margarit Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
| Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB Ds Oct 14, 2017 9:30 pm | |
| Senzill a interessant!! | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB Dg Oct 15, 2017 12:05 am | |
| Això es deu a què la distància de la finestra a l'extrem és més gran que les del mig, poca cosa s'hi pot fer sense entrar ja en grans reconstruccions. La idea és posar-hi un lavabo amb la finestra blanca, per a què tapi aquest efecte amb un de més gran.
Ara, el que m'he trobat és que no passen una corba i contra-corba de r1 si estan enganxats entre ells, perquè el joc dels eixos no és suficient i s'estiren entre ells fins a descarrilar. Miraré si el puc augmentar o si simplement no hi passo i llestos. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB Dg Oct 15, 2017 12:28 am | |
| El miraculós R1. | |
|
| |
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
| Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB Dg Oct 15, 2017 10:33 am | |
| Si vols fer pasar aquets nous coches per R 1 tindras problemes , el eixos giren sota la carroseria pero amb el temps es resequen i no giren fins , com pesen poc ,salten de la via , no ho se , pero jo finalment vaig acoplar bogies als vagons empalmats, esclar que els meus son de 8 finestres , prova un temps i despres sempre pots fer ho.si no et van be.
Alexandre | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB Dg Oct 15, 2017 11:24 am | |
| Imagino que li falta poc, perquè a la cruïlla, que hi ha un tros recte enmig, hi passen bé, llimaré una mica per veure què fan. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB Dg Oct 15, 2017 6:15 pm | |
| D'aquí la meva al·lèrgia al R1.
Ja he comentat altres vegades el que veig respecte a aquests radis tant petits que només haurien de ser utilitzats en tren de mines, o com a molt en una instal·lació tramviària. Ja ho sabem que de vegades cal recórrer a aquests radis exagerats per manca d'espai, però al meu parer no s'han d'utilitzar mai en circuits a on hi haurà de circular material llarg, material artesà, o material modificat.
Tot i que podem fer un material quines rodes s'hi adaptin i passin sense descarrilar, sempre queda el problema del desplaçament dels extrems del material en referència a l'eix de la via, amb els conseqüents problemes d'enganxalls, que en el millor dels cassos obliga a un allargament d'aquests que no resultaria atractiu a la vista.
Tot això sumat a la desastrosa estètica que aquests radis donen als circuits, i ja no parlem de quan el material s'inscriu a la corba, de manera que sembla que es trenqui.
Per acabar-ho d'adobar, la norma NEM diu que el radi de corba no serà mai inferior a quinze vegades l'ample de la via, amb el que el radi mínim a la nostra escala hauria de ser 675 mm, mentre que el R1 fa 600 mm.
En definitiva, el meu parer és que el radi R1 de LGB és a proscriure dels nostres circuits. El que no tingui en compte això, està condemnat a sofrir problemes diversos si no es cenyeix a fer circular només material curt original de LGB (o altres marques). | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB Dg Oct 15, 2017 6:20 pm | |
| Sí, és cert. Per això, quan vaig dissenyar el circuit, sabent que no tenia ni diners ni espai per a fer - ho tot amb radis grans, vaig deixar la via principal de forma que passés totes les agulles en recte. Com que la tenia ocupada, vaig fer passar els vagons per una altra via i vaig detectar el problema, del que no n'era conscient. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB Dg Oct 15, 2017 6:23 pm | |
| En el cas en que t'has trobat potser hi hagi la solució de separar una mica les vies paral·leles de l'estació a on tens els dos radis R1 contraposats, de manera que hi puguis intercalar una petita via recta. Això suposant que tinguis espai suficient per a separar les vies, és clar. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB Dg Oct 15, 2017 6:42 pm | |
| Ho estudiaré. | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB Dt Oct 17, 2017 6:14 am | |
| Molt interessat...
Jo hauira com comenta el Narcís hauria tallat els 2 vagons... per les finestres a poder ser... | |
|
| |
ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
| Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB Dt Oct 17, 2017 9:36 am | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB Dg Des 03, 2017 9:01 pm | |
| Aquest projecte no és tan senzill com sembla, perquè tot just ho havia tallat i aguantat amb cinta. Li queda força feina per fer. De moment, el primer que estic fent és situar els eixos més junts, de forma que passi millor per tot arreu. En primer lloc, enganxar el bastidor, tallant les ballestes i deixant-lo tot llis per sota. He tallat els pivots dels eixos i els he enganxat a la nova posició. Ha calgut afegir-hi un gruix per salvar el graó. Després de retallar l'espai necessari, he provat que entrin els suports dels eixos a lloc i girin bé. L'aspecte que té amb la nova distància entre eixos. Una de les feines de la caixa és treure el relleu del logotip de LGB, que quedava a mitges. També he començat a enganxar el sostre i la peça del llanternó, tot i que no he recordat de fer-ne fotos. Aquest vespre en faré. Per als enganxalls he imprès uns afegits, amb la distància que he desplaçat els eixos endins. | |
|
| |
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
| Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB Dg Des 03, 2017 11:27 pm | |
| Per a mi tots els experiments amb LGB son apasionants , i forma una part important de la distraccio que ofereix aquest material . Es per aixo que segeixo qualsevol iniciativa amb curiositat. Ara faig la reflexio siguent, estas segur que al desplaçar els eixos cap al centre del vagò no tindras mes problemes amb els desplaçaments del extrems entre dos vagons a les curves i contracurves ??? Ademes auras d allargar els enganxalls de tal manera que limitaran molt la orientaçio del eix sobre la via , pensan sempre amb al dixos R 1 . Enfi, segueixo amb interes els teus experiments
Alexandre | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB Dl Des 04, 2017 1:34 am | |
| Tot això cal anar provant-ho. Tot i així, vam estar comparant amb l'Amadeu aquests vagons i uns comercials de LGB que fan més o menys aquestes mides i vam veure que hi ha marge. Crec que li he donat unes mides força similars a les dels LGB. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB Dl Des 04, 2017 1:37 am | |
| Al meu parer, Joan, ara potser estan un pel massa junts. Precisament per tot el que diu en Alexandre. És clar que això és a ull, i només una impressió meva amb la que podria estar equivocat.
Si em dónes la distància entre els eixos i la distància entre cada eix i l'extrem del vagó et faré un càlcul de quin desplaçament pot tenir a les corbes. Igualment també et podré comparar amb les mides del vagó que has posat ara. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB Dl Des 04, 2017 3:57 am | |
| Jo hi veig més i menys amb la mateixa proporció... ja ho miraré quan arribi a casa. | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB Dl Des 04, 2017 4:48 am | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB Dl Des 04, 2017 5:24 am | |
| He mesurat i fa 140 entre eixos. Potser sí que ha quedat una mica massa curt... quant fa el de LGB? Per cert, una foto del sostre. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB Dl Des 04, 2017 7:08 am | |
| Aqui no en tinc cap , son al poble, pero crec que li ve de 2 cm, auries de centrar la roda sota la segona finestra
Alexandre , | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB Dl Des 04, 2017 7:36 am | |
| El vagó de LGB fa 135 mm entre eixos i 88 mm de l'eix a l'extrem del bastidor.
| |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Allargament de vagons de passatgers LGB | |
| |
|
| |
| Allargament de vagons de passatgers LGB | |
|