TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Cotxe de passatgers del cremallera de Núria WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

Cotxe de passatgers del cremallera de Núria

+5
Olot
Mitjans
TramBlau
ostman
Sisu
9 participantes
Anar a pàgina : 1, 2, 3  Següent
AutorMissatge
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

Ubicació : Barcelona
Edat : 45
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7624

Cotxe de passatgers del cremallera de Núria Empty
MissatgeAssumpte: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria   Cotxe de passatgers del cremallera de Núria I_icon_minitimeDt Des 23, 2014 2:16 am

Aquest és un projecte dels que primer en voltaven pel cap però no començava mai, no sé per què, la veritat... aprofitant l'estona de més de què es disposa aquests dies, m'hi he posat.

La caixa és l'únic que m'ha entretingut, ja que el bastidor es molt simple i els bogies son els de la plataforma, amb l'única modificació de la llargada del braç de l'enganxall, ja que té els bogies més junts que la plataforma. Com que la plataforma partia d'un d'aquests cotxes, una de dos, o van modificar aquesta distància, o la informació que tinc no és correcta (de la plataforma, del cotxe me'n refio més)

Cotxe de passatgers del cremallera de Núria 20141210

La idea serà fer les peces mecàniques amb la impressora i la caixa i bastidor tallar-ho amb aigua, perquè m'agradaria començar, com a mínim, amb dos.

Editat per darrera vegada per Mitjans el Dl Jul 27, 2020 10:01 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 55
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 7271

MissatgeAssumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria   Cotxe de passatgers del cremallera de Núria I_icon_minitimeDt Des 23, 2014 3:42 am

Has vist el fil del que jo vaig fer Joan?. Potser hi pots trobar dades útils.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria   Cotxe de passatgers del cremallera de Núria I_icon_minitimeDt Des 23, 2014 5:02 am

Sí Narcís, el tinc de guia super12
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 53
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7077

MissatgeAssumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria   Cotxe de passatgers del cremallera de Núria I_icon_minitimeDt Des 23, 2014 5:37 am

Doncs, que els tallers comencin a esmolar les eines...
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria   Cotxe de passatgers del cremallera de Núria I_icon_minitimeDl Abr 27, 2015 1:30 am

Aquest projecte, con molts altres, ha quedat una mica a l'espera, perquè el vaig començar malament de proporcions i no m'agradava.

Ara que la impressora sembla que torna a funcionar, estic recuperant-los per anar fent.

Tot i que sembla pràcticament la mateixa imatge, la feina és quasi tota nova, amb unes formes i proporcions que ja m'agraden més.  També he redissenyat les fixacions dels bogies i he augmentat una mica el gruix de les parets per donar més consistència al vagó.

Cotxe de passatgers del cremallera de Núria Cotxe_10

Editat per darrera vegada per Mitjans el Dv Nov 08, 2019 1:17 pm, editat 2 cops en total
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

MissatgeAssumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria   Cotxe de passatgers del cremallera de Núria I_icon_minitimeDl Abr 27, 2015 6:04 am

No puc veure la imatge...
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria   Cotxe de passatgers del cremallera de Núria I_icon_minitimeDl Abr 27, 2015 6:26 am

Crec que ja està arreglat
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

MissatgeAssumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria   Cotxe de passatgers del cremallera de Núria I_icon_minitimeDl Abr 27, 2015 8:28 pm

Ara si
Tornar a dalt Ir abajo
KTK
Trenjardinaire Plus
KTK

Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona)
Edat : 60
Data d'inscripció : 08/10/2013
Nombre de missatges : 1261

MissatgeAssumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria   Cotxe de passatgers del cremallera de Núria I_icon_minitimeDt Abr 28, 2015 1:17 am

Very Happy Es clar. És el que et calia fer. .... i no sé que em fa que , tot i que LGB ja fa una locomotora molt semblant, no trigaràs gaire en dissenyar una E. pensativ M'equivoco?

Xavi KTK
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria   Cotxe de passatgers del cremallera de Núria I_icon_minitimeDt Abr 28, 2015 1:27 am

Forma part dels projectes que vaig perdre a finals d'any, juntament amb el bloc motor dels automotors vells. Quan li toqui el torn, m'hi posaré.
Tornar a dalt Ir abajo
Maxx_Rivoli
Trenjardinaire Plus
Maxx_Rivoli

Ubicació : Rivoli Torinese - Italia
Edat : 50
Data d'inscripció : 18/08/2013
Nombre de missatges : 2069

MissatgeAssumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria   Cotxe de passatgers del cremallera de Núria I_icon_minitimeDs Maig 02, 2015 11:10 am

Això no pot esperar per veure-ho. M'agrada tant que no puc esperar per veure alguna cosa que es mou sobre rodes !!!
somriu somriu somriu somriu
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.puntomodellismo.it
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria   Cotxe de passatgers del cremallera de Núria I_icon_minitimeDj Maig 07, 2015 1:33 am

Porto dies fent feina de la que no es veu. .. Però ja quasi ho tinc a punt.
Com que la forma externa no varia massa...
Cotxe de passatgers del cremallera de Núria Cotxe_12

..avui us ensenyo les vergonyes del vagó.

He aprofitat els suports de bogie de ľAutocargo, adaptant-lo de mides i encaixant-lo a la base del bastidor, per qüestions d'alçada. També he replantejat quines peces faré amb làser i quines amb la impressora,  i ja ho tinc prou clar.
Una cosa que no vaig fer bé en el seu dia va ser el bogie de la plataforma, ja que no hi podré posar mai rodes comercials, perquè és estret.  Com que ara ho he vist, he enxamplat la peça central i ja hi haurà espai per si mai li poso rodes metàl·liques comercials.

En resum, ja quasi a punt de muntar el fitxer pel làser i els d'impressió. D'aquí a poc, comença la construcció com a tal.

Cotxe de passatgers del cremallera de Núria Cotxe_11

Editat per darrera vegada per Mitjans el Dv Nov 08, 2019 1:19 pm, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria   Cotxe de passatgers del cremallera de Núria I_icon_minitimeDg Maig 10, 2015 7:11 pm

El cotxe comença a prendre forma. Com que no és bo començar la casa per la teulada, la començo per les rodes...!
Ja tinc els bogies d'un vagó impresos, a falta de repassar i enganxar.
Cotxe de passatgers del cremallera de Núria 20150518

Entre les coses a destacar, apart d'ajustar l'amplada per a rodes comercials, he detallat una mica més el bogie, ja que el de la plataforma va quedar una mica simple.  Això i una impressió a molt baixa velocitat ha fet que quedi un detall prou acceptable. Un cop polit, segur que fa força patxoca.
Cotxe de passatgers del cremallera de Núria 20150519

Editat per darrera vegada per Mitjans el Dv Nov 08, 2019 1:20 pm, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7376

MissatgeAssumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria   Cotxe de passatgers del cremallera de Núria I_icon_minitimeDl Maig 11, 2015 10:01 am

Això ja comença a agafar forma.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria   Cotxe de passatgers del cremallera de Núria I_icon_minitimeDl Maig 11, 2015 11:44 am

I tant que comença..! Ja tinc els bogies muntats amb els seus suports i diverses peces d'impressió com el frontal del bastidor, els graons i els topalls

Cotxe de passatgers del cremallera de Núria 20150520

De moment, no estic fent rodes perquè la impressora té alguna cosa desajustada que no me les deixa rodones del tot, fins que no ho solucioni, no malbarataré material. Ara estic deixant vagons de LGB coixos, sense rodes, per a fer proves.

Editat per darrera vegada per Mitjans el Dv Nov 08, 2019 1:21 pm, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
Maxx_Rivoli
Trenjardinaire Plus
Maxx_Rivoli

MissatgeAssumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria   Cotxe de passatgers del cremallera de Núria I_icon_minitimeDc Maig 13, 2015 12:02 pm

super12 super12 super12 super12 super12
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria   Cotxe de passatgers del cremallera de Núria I_icon_minitimeDc Maig 13, 2015 7:31 pm

Un dels reptes de qualsevol vagó crec que és fer el sostre. Amb aquest,  se'm planteja un dubte, i és per això que he començat a fer proves. En tenir l'arxiu 3d, el que primer penses és en imprimir,  però la impressió amb abs és bastant punyetera. .. Així que vaig preparar una solució amb el mateix arxiu de tall per làser.  Tot i així, com que soc caparrut,  he provat a imprimir amb l'altre material, que tot i que després em dóna més feina a l'hora de polir, es deixa imprimir amb facilitat.  Ara resulta que no me'n queda suficient per acabar les altres parts, i aquesta tarda vaig a fer el tall làser. ..
com ho veieu?  Creieu que val la pena comprar més material i fer els sostres així?  

Cotxe de passatgers del cremallera de Núria 20150525

Editat per darrera vegada per Mitjans el Dl Jul 27, 2020 10:05 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
Maxx_Rivoli
Trenjardinaire Plus
Maxx_Rivoli

MissatgeAssumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria   Cotxe de passatgers del cremallera de Núria I_icon_minitimeDj Maig 14, 2015 2:18 am

Sens dubte, això pot ser un bon punt de partida. Hi ha feina a fer. ¿Vas intentar acetat immediatament després stmpa?
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

MissatgeAssumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria   Cotxe de passatgers del cremallera de Núria I_icon_minitimeDj Maig 14, 2015 3:15 am

Té bona pinta... potser simplement forrat...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33792

MissatgeAssumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria   Cotxe de passatgers del cremallera de Núria I_icon_minitimeDj Maig 14, 2015 3:31 am

Mitjans escrigué:
...com ho veieu?  Creieu que val la pena comprar més material i fer els sostres així?  

Això és molt personal. Cadascú te la seva manera de treballar, i els seus materials preferits. Uns prefereixen fer les coses en fusta, d'altres en plàstic i d'altres en llautó. Cada persona te les seves pròpies habilitats i la seva pròpia creativitat plàstica. N'hi ha que et faran una birgueria en plàstic, mentre que en llautó no seran capaços ni de començar, i també a l'inversa.

Si tu veus que així és com ho pots fer, per a tu aquesta és la millor manera. Si algú et diu alguna cosa diferent, sempre serà des del seu propi prisma, i des de les seves pròpies habilitats que, a lo millor, no quadren amb les teves.

Endavant si tu ho veus clar. ok
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria   Cotxe de passatgers del cremallera de Núria I_icon_minitimeDj Maig 14, 2015 6:13 am

Tarda de feina... per fi he anat a fer feina de veritat. ..!

Sóc a Fabcafe tallant els components de dos cotxes de Núria, un furgó groc i dos mòduls de l'Autocargo

Cotxe de passatgers del cremallera de Núria 20150526

Editat per darrera vegada per Mitjans el Dl Jul 27, 2020 10:06 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria   Cotxe de passatgers del cremallera de Núria I_icon_minitimeDj Maig 14, 2015 6:36 am

Enhorabona !!!
Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria   Cotxe de passatgers del cremallera de Núria I_icon_minitimeDj Maig 14, 2015 8:10 am

Finalment, sembla que no era el dia indicat. .. El làser s'ha desajustat i no hem pogut seguir tallant... em sembla que tinc quasi totes les peces d'un dels cotxes. de moment, no he pogut evitar muntar bogies i presentar laterals

Cotxe de passatgers del cremallera de Núria 20150521

Editat per darrera vegada per Mitjans el Dv Nov 08, 2019 1:22 pm, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria   Cotxe de passatgers del cremallera de Núria I_icon_minitimeDj Maig 14, 2015 8:16 am

Ja en podries fer dos o tres, per a muntar un tren sencer.
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 69
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12351

MissatgeAssumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria   Cotxe de passatgers del cremallera de Núria I_icon_minitimeDj Maig 14, 2015 8:35 am

Fantàstic, com van de preus?

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria   Cotxe de passatgers del cremallera de Núria I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

Cotxe de passatgers del cremallera de Núria
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 3Anar a pàgina : 1, 2, 3  Següent