| Cotxe de passatgers del cremallera de Núria | |
|
+5Olot Mitjans TramBlau ostman Sisu 9 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria Dt Des 23, 2014 2:16 am | |
| Aquest és un projecte dels que primer en voltaven pel cap però no començava mai, no sé per què, la veritat... aprofitant l'estona de més de què es disposa aquests dies, m'hi he posat. La caixa és l'únic que m'ha entretingut, ja que el bastidor es molt simple i els bogies son els de la plataforma, amb l'única modificació de la llargada del braç de l'enganxall, ja que té els bogies més junts que la plataforma. Com que la plataforma partia d'un d'aquests cotxes, una de dos, o van modificar aquesta distància, o la informació que tinc no és correcta (de la plataforma, del cotxe me'n refio més) La idea serà fer les peces mecàniques amb la impressora i la caixa i bastidor tallar-ho amb aigua, perquè m'agradaria començar, com a mínim, amb dos.
Editat per darrera vegada per Mitjans el Dl Jul 27, 2020 10:01 am, editat 1 cop en total | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria Dt Des 23, 2014 3:42 am | |
| Has vist el fil del que jo vaig fer Joan?. Potser hi pots trobar dades útils. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria Dt Des 23, 2014 5:02 am | |
| Sí Narcís, el tinc de guia | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria Dt Des 23, 2014 5:37 am | |
| Doncs, que els tallers comencin a esmolar les eines... | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria Dl Abr 27, 2015 1:30 am | |
| Aquest projecte, con molts altres, ha quedat una mica a l'espera, perquè el vaig començar malament de proporcions i no m'agradava. Ara que la impressora sembla que torna a funcionar, estic recuperant-los per anar fent. Tot i que sembla pràcticament la mateixa imatge, la feina és quasi tota nova, amb unes formes i proporcions que ja m'agraden més. També he redissenyat les fixacions dels bogies i he augmentat una mica el gruix de les parets per donar més consistència al vagó.
Editat per darrera vegada per Mitjans el Dv Nov 08, 2019 1:17 pm, editat 2 cops en total | |
|
| |
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria Dl Abr 27, 2015 6:04 am | |
| No puc veure la imatge... | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria Dl Abr 27, 2015 6:26 am | |
| Crec que ja està arreglat | |
|
| |
| Assumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria Dl Abr 27, 2015 8:28 pm | |
| | |
|
| |
KTK Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) Edat : 60 Data d'inscripció : 08/10/2013 Nombre de missatges : 1261
| Assumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria Dt Abr 28, 2015 1:17 am | |
| Es clar. És el que et calia fer. .... i no sé que em fa que , tot i que LGB ja fa una locomotora molt semblant, no trigaràs gaire en dissenyar una E. M'equivoco? Xavi KTK | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria Dt Abr 28, 2015 1:27 am | |
| Forma part dels projectes que vaig perdre a finals d'any, juntament amb el bloc motor dels automotors vells. Quan li toqui el torn, m'hi posaré. | |
|
| |
Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria Ds Maig 02, 2015 11:10 am | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria Dj Maig 07, 2015 1:33 am | |
| Porto dies fent feina de la que no es veu. .. Però ja quasi ho tinc a punt. Com que la forma externa no varia massa... ..avui us ensenyo les vergonyes del vagó. He aprofitat els suports de bogie de ľAutocargo, adaptant-lo de mides i encaixant-lo a la base del bastidor, per qüestions d'alçada. També he replantejat quines peces faré amb làser i quines amb la impressora, i ja ho tinc prou clar. Una cosa que no vaig fer bé en el seu dia va ser el bogie de la plataforma, ja que no hi podré posar mai rodes comercials, perquè és estret. Com que ara ho he vist, he enxamplat la peça central i ja hi haurà espai per si mai li poso rodes metàl·liques comercials. En resum, ja quasi a punt de muntar el fitxer pel làser i els d'impressió. D'aquí a poc, comença la construcció com a tal.
Editat per darrera vegada per Mitjans el Dv Nov 08, 2019 1:19 pm, editat 1 cop en total | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria Dg Maig 10, 2015 7:11 pm | |
| El cotxe comença a prendre forma. Com que no és bo començar la casa per la teulada, la començo per les rodes...! Ja tinc els bogies d'un vagó impresos, a falta de repassar i enganxar. Entre les coses a destacar, apart d'ajustar l'amplada per a rodes comercials, he detallat una mica més el bogie, ja que el de la plataforma va quedar una mica simple. Això i una impressió a molt baixa velocitat ha fet que quedi un detall prou acceptable. Un cop polit, segur que fa força patxoca.
Editat per darrera vegada per Mitjans el Dv Nov 08, 2019 1:20 pm, editat 1 cop en total | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria Dl Maig 11, 2015 10:01 am | |
| Això ja comença a agafar forma.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria Dl Maig 11, 2015 11:44 am | |
| I tant que comença..! Ja tinc els bogies muntats amb els seus suports i diverses peces d'impressió com el frontal del bastidor, els graons i els topalls De moment, no estic fent rodes perquè la impressora té alguna cosa desajustada que no me les deixa rodones del tot, fins que no ho solucioni, no malbarataré material. Ara estic deixant vagons de LGB coixos, sense rodes, per a fer proves.
Editat per darrera vegada per Mitjans el Dv Nov 08, 2019 1:21 pm, editat 1 cop en total | |
|
| |
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria Dc Maig 13, 2015 12:02 pm | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria Dc Maig 13, 2015 7:31 pm | |
| Un dels reptes de qualsevol vagó crec que és fer el sostre. Amb aquest, se'm planteja un dubte, i és per això que he començat a fer proves. En tenir l'arxiu 3d, el que primer penses és en imprimir, però la impressió amb abs és bastant punyetera. .. Així que vaig preparar una solució amb el mateix arxiu de tall per làser. Tot i així, com que soc caparrut, he provat a imprimir amb l'altre material, que tot i que després em dóna més feina a l'hora de polir, es deixa imprimir amb facilitat. Ara resulta que no me'n queda suficient per acabar les altres parts, i aquesta tarda vaig a fer el tall làser. .. com ho veieu? Creieu que val la pena comprar més material i fer els sostres així?
Editat per darrera vegada per Mitjans el Dl Jul 27, 2020 10:05 am, editat 1 cop en total | |
|
| |
| Assumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria Dj Maig 14, 2015 2:18 am | |
| Sens dubte, això pot ser un bon punt de partida. Hi ha feina a fer. ¿Vas intentar acetat immediatament després stmpa?
| |
|
| |
| Assumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria Dj Maig 14, 2015 3:15 am | |
| Té bona pinta... potser simplement forrat... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria Dj Maig 14, 2015 3:31 am | |
| - Mitjans escrigué:
- ...com ho veieu? Creieu que val la pena comprar més material i fer els sostres així?
Això és molt personal. Cadascú te la seva manera de treballar, i els seus materials preferits. Uns prefereixen fer les coses en fusta, d'altres en plàstic i d'altres en llautó. Cada persona te les seves pròpies habilitats i la seva pròpia creativitat plàstica. N'hi ha que et faran una birgueria en plàstic, mentre que en llautó no seran capaços ni de començar, i també a l'inversa. Si tu veus que així és com ho pots fer, per a tu aquesta és la millor manera. Si algú et diu alguna cosa diferent, sempre serà des del seu propi prisma, i des de les seves pròpies habilitats que, a lo millor, no quadren amb les teves. Endavant si tu ho veus clar. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria Dj Maig 14, 2015 6:13 am | |
| Tarda de feina... per fi he anat a fer feina de veritat. ..! Sóc a Fabcafe tallant els components de dos cotxes de Núria, un furgó groc i dos mòduls de l'Autocargo
Editat per darrera vegada per Mitjans el Dl Jul 27, 2020 10:06 am, editat 1 cop en total | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria Dj Maig 14, 2015 6:36 am | |
| Enhorabona !!! | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria Dj Maig 14, 2015 8:10 am | |
| Finalment, sembla que no era el dia indicat. .. El làser s'ha desajustat i no hem pogut seguir tallant... em sembla que tinc quasi totes les peces d'un dels cotxes. de moment, no he pogut evitar muntar bogies i presentar laterals
Editat per darrera vegada per Mitjans el Dv Nov 08, 2019 1:22 pm, editat 1 cop en total | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria Dj Maig 14, 2015 8:16 am | |
| Ja en podries fer dos o tres, per a muntar un tren sencer. | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria Dj Maig 14, 2015 8:35 am | |
| Fantàstic, com van de preus?
Pere | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Cotxe de passatgers del cremallera de Núria | |
| |
|
| |
| Cotxe de passatgers del cremallera de Núria | |
|