El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Les corbes R1 són les que més condicionen, els desviaments de la platja de vies no seria problema, Daniel té darrere un tram de doble via per aparcar material i jo la via nº 1, la 2,3 i 4 poden servir qualsevol de circulació, a més perquè hi càpiga més material la via 1, 2 i 3 tenen 6 trams aïllats i la 4 té 5, crec que és suficient
Pere
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Divendres vaig rebre les connexions que em faltaven, i després de mirarmelo molt veig que hauré de modificar la taula de control, els cables són massa grossos i no puc soldar bé, m'he passat assegurant el pas de corrent
Demà acaben les obres de casa i hem decidit marxes a prendre la fresca a l'Pirineu, a veure si aclareixo les idees durant aquesta setmana, quan torni començaré de nou, l'electricitat és la part feble dels meus coneixements
Pere
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Pere, amb un fil de 5 mm2 de secció en tens per 5 A, no crec que faci falta més. No sé de quan són els que tu has posat.
No tinc ni idea, però és massa gros, segur, quan torni la setmana que ve anire a Diotronic a comprar amb la referència que tu em dones, a més també necessito per als servos que no tinc. Vaig voler estalviar una mica en cablejat i veig que en cable encara perdré el que he utilitzat , gràcies.
Aquesta tarda he acabat la separació dels mòduls
Pere
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Pere, la quantitat de cable que faràs servir és irrisòria, no has d'estalviar res aquí. Pensa que en qualsevol altra cosa que compris ja et gastaràs lo mateix que val el fil.
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Entenc que el meu és una mica exagerat, però un € és un €, i estic comprant a la Xina que surt en molts casos a preus irrisoris comparat amb el que costa aquí, però com dic el cable aniré a Diotronic, que el de telèfon crec que no em serveix
Pere
ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
Ja tinc tots els cables a casa i estic muntant el tauler de control, com fa molta calor m'està costant molt a veure si en cosa d'una setmana puc ensenyar avenços.
Aquesta setmana vaig anar a comprar fusta per unes coses per la meva filla, aquesta fent-unes prestatgeries per al meu futur nét, com feia el mateix comprar un retall i que l'hi tallessin a comprar un plafó sencer, del sobrant que ella no necessitava he fet dos mòduls de 900x900
Aquests dos mòduls seran dos trams de rectes, un el del públic i l'altre el de retorn. No tinc intenció de treure'ls de casa al mateix temps que el mòdul classificador, són massa mòduls perquè em càpiguen en un viatge, tot i que podran estar units formant un sol conjunt, però res més a casa, fora serà un o l'altre, depenent de necessitats de l'exposició on pugui anar
Doncs això segueixo treballant "despacito suave suavecito, que fa molta calor
Pere
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Les sobres de determinats ppartidos ppoliticos, no són sobres, les sobres és el que deixen aquests ppartidos ppoliticos. La meva filla volia comprar la fusta en la Maquinistes, res mes el que ella volia i jo el vaig comprar en un magatzem de fustes de Sants, i tot mes barat que si ella res més hagués comprat la seva, però això si, he pagat jo amb la qual cosa encara li ha sortit més barat a ella
Pere
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Ds Ago 05, 2017 5:54 am
Després d'una setmana veient com l'estany es fonia sense utilitzar el soldador per fi he acabat la primera part del tauler de control
Crec que naixerà el meu nét abans que jo acabi
Pere
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dl Ago 07, 2017 8:17 am
Felicitats per la feina i aa aquesta temperatura...
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dc Ago 16, 2017 5:11 am
He posat un interruptor de final de carrera amb palanca per impedir que pugui tenir corrent la via que no té pas en el desviament, així impedeixo que puguin haver descarrilaments. No tinc tots els que necessito però ja està demanat a la Xina, que pel que compro un per 4,85 €, alli compro 10 per 1,61 € els 10
Pere
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dc Ago 16, 2017 6:28 am
Em sembla una bona pensada.
Actua sobre les dues vies, o cal un altre final de carrera a l'altre costat?
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dc Ago 16, 2017 6:49 am
Mitjans escrigué:
Em sembla una bona pensada. Actua sobre les dues vies, o cal un altre final de carrera a l'altre costat?
Crec que amb un per desviso i servo és suficient, el corrent que anul·lo és la del primer tram de via abans del desviament, si el desviament no té les vies posades per a sortida, no té corrent per a aquest primer tram, tot i que en el panell li doni corrent, si no té el desviament ben posat no surt. A l'entrada encara funcionant igual no passa res, no afecta si no és per fer maniobres que impedeixen el sortir per darrere, si no es fa la mateixa operativa donant pas amb el desviament
Pere
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dj Ago 17, 2017 5:08 am
Bones. molt bé per la feina.
Unes imatges tant interressants només generen ganes de saber més: el tram que qued sense corrent afecta als dos "primers trams" te via que surten del desviament o només al que dona a la platja de vies que no està a la recta principal de circulació?
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dj Ago 17, 2017 5:25 am
ODAKIM escrigué:
Bones. molt bé per la feina.
Unes imatges tant interressants només generen ganes de saber més: el tram que qued sense corrent afecta als dos "primers trams" te via que surten del desviament o només al que dona a la platja de vies que no està a la recta principal de circulació?
Hi ha un tram de via a la platja abans de cada desviament, la platja de vies té diferents trams aïllats per poder aturar trens, els trams continguts a les desviacions són els que van aïllats amb aquest interruptor, encara que li doni corrent en el panell, sinó està el desviament en el seu lloc no tindrà corrent. La via principal, encara que té zones aïllades de moment no hi havia contemplat posar-li, però com rebré mes interruptors, també li posaré, ara res mes he fet les proves amb dos que tenia
Pere
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dl Ago 28, 2017 6:09 am
He preparat un motlle per fer bé les unions entre mòduls, és una còpia d'un motlle que em va donar Amadeu en cartró, ho dic per si algú ho necessita
Pere
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dt Ago 29, 2017 9:36 am
Mol bé pel motlle i sobretot per la feina feta .
Per com doblega la plantilla, no valdría la pena ferla amb una fullola de sobres? No en té la filla?
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dt Ago 29, 2017 9:39 am
ODAKIM escrigué:
Mol bé pel motlle i sobretot per la feina feta . Per com doblega la plantilla, no valdría la pena ferla amb una fullola de sobres? No en té la filla?