El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Estic provant materials per a la base de les vies, és per intentar esmorteir el soroll de circulació, avui he provat amb aquest material, és goma eva, algú ha provat aquest material ?, a mi em sembla que amorteix molt el soroll, més que el suro, no disposo de molt i res mes ho he provat en aquest tram de 90 cm.
Pere
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
No l'he provat mai per aquestes coses, però en ser més flonja que el suro, segur que amorteix millor el so.
Si et convenç, a Ribes i Casals en tenen a metres i de tots els colors. És una botiga de tela, però ho tenen allà també. L'adreça és Roger de Llúria, 7
Gràcies, anava a anar a Servei Estació o Amazon que ja he vist el preu. Aquests són uns retalls que em deixo la meva filla ja fa temps i m'ha donat la sensació que podia ser millor que el suro, en Amazon ho he trobat a 4,08 el metres, però vull veure-ho primer
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Quan vaig mirar d'insonoritzar les vies de la meva terrassa per a no molestar als veïns vaig aprendre unes quantes coses sobre l'insonorització.
Per exemple: hi ha transmissors de les ones, per tant del so, anomenats ponts acustics. Per molt que poseu suro, gomes, cautxut, etc, si colleu les vies amb cargols a la fusta, fan de pont acústic. Si encoleu la grava també fa de pont acústic. Per esmorteir verdaderament el soroll, les vies haurien de quedar flotants a sobre de l'element aïllador, sense contacte (cap contacte!) amb la fusta del mòdul. Com que això no serà així sempre es transmetrà el so per els ponts (els cargols, la grava, etc).
Per tant, poseu el que poseu, no esmorteirà el so.
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dc Abr 12, 2017 6:33 am
Pere pots trobar goma eva a la majoria de botigues de xinos, però penso que és massa prim, i tou... Per a mi millor el suro de 2mm de gruix...
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 29/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dc Abr 12, 2017 7:22 am
Olot escrigué:
No us hi amoïneu pas. Quan vaig mirar d'insonoritzar les vies de la meva terrassa per a no molestar als veïns vaig aprendre unes quantes coses sobre l'insonorització. Per exemple: hi ha transmissors de les ones, per tant del so, anomenats ponts acustics. Per molt que poseu suro, gomes, cautxut, etc, si colleu les vies amb cargols a la fusta, fan de pont acústic. Si encoleu la grava també fa de pont acústic. Per esmorteir verdaderament el soroll, les vies haurien de quedar flotants a sobre de l'element aïllador, sense contacte (cap contacte!) amb la fusta del mòdul. Com que això no serà així sempre es transmetrà el so per els ponts (els cargols, la grava, etc). Per tant, poseu el que poseu, no esmorteirà el so. No us hi capfiqueu, i no hi perdeu el temps.
Faré proves amb el suro i goma eva que tinc, si no trobo resultats espectaculars, no posaré res, tampoc necessito tant tros, la platja de vies està amagada i davant hi ha dos ponts
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dc Abr 12, 2017 8:26 am
TramBlau escrigué:
... si no trobo resultats espectaculars, no posaré res...
Pere
Si mires la norma MOMI veuras que cal posar-hi un gruix de suro de 2 mm. Si no hi poses suro ni res et faltaran aquests dos mm a l'altura de la via.
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 29/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dj Abr 27, 2017 4:32 pm
Avui he rebut els servos, demà em posaré amb els modulos per a col·locar-algúnos per fer pruevas
Pere
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dj Abr 27, 2017 5:25 pm
TramBlau escrigué:
Avui he rebut els servos, demà em posaré amb els modulos per a col·locar-algúnos per fer pruevas
Pere
mallet73
TramBlau Mestre tramviaire
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dv Abr 28, 2017 5:17 pm
El com col·locar els servos era una part que em preocupava, el posar-los a dalt, cal protegir-bé a més de fer la peça que el fixi. Qualsevol cop de transport pot ser fatal. M'he decidit per posar-lo sota primer preparo la peça de fixació, més endavant faré una caixa per acabar-ho d'protegir, a dalt hauria de ser tot el conjunt molt més fort
Quan estigui tot mes sec, està enganxat d'aquesta tarda, miraré de fer alguna prova de funcionament
Pere
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dv Abr 28, 2017 6:47 pm
Mira de fer algun joc de palanques per a que tinguin més força. Amb la proves que vaig fer, li'n faltava una mica.
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dv Abr 28, 2017 7:14 pm
Mitjans escrigué:
Mira de fer algun joc de palanques per a que tinguin més força. Amb la proves que vaig fer, li'n faltava una mica.
Si, ja he vist pels vídeos de youtube que caldria fer alguna palanca, ara he de veure com fer perquè funcioni, pel que veig pot funcionar entre 1,5 i 5 v, la meva idea era que funcionés, si és possible , a 3v. Volia fer proves avui, però primer he hagut de posar-me amb els ancoratges perquè les proves tinguin sentit
Pere
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dv Abr 28, 2017 9:36 pm
No sé com penses controlar-los, però l'arduino ja els dóna el voltatge adequat.