NO ESTAS CONNECTAT |
En aquest moment NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITATSi ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.
Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Reglament del fòrum / Inscripcions
|
|
| Energie 130 FGC catalans | |
|
+8lluis7 ignasibaga el terrat de margarit Olot ostman Mitjans Sisu MALLET73 12 participantes | |
Autor | Missatge |
---|
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Energie 130 FGC catalans Dv Jun 09, 2017 9:21 pm | |
| Us felicito a tots dos, una preciositat!!!! | |
| | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Energie 130 FGC catalans Ds Jun 10, 2017 5:18 am | |
| És un bon exemple de la col·laboració desinteressada, amb en Carles tenim molt bona entesa i els resultats ens satisfan. | |
| | | Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Energie 130 FGC catalans Ds Jun 10, 2017 8:45 pm | |
| Ho sé Ignasi, sou imbatibles, tota una indústria ferroviària | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Energie 130 FGC catalans Dl Jun 12, 2017 3:17 am | |
| | |
| | | ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Energie 130 FGC catalans Dt Jun 13, 2017 3:14 am | |
| Us han quedat de fabula... | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Energie 130 FGC catalans Dl Jun 26, 2017 4:29 am | |
| - MALLET73 escrigué:
- Mitjans escrigué:
La màquina d'en Carles tornava sola. Per quin motiu? la meva màquina li van desengantxar els vagons per posar-los en un altre i aquesta ser retirada, ja que a les agulles talonades sortia el visell..
Carles, potser el bisell hauria de tenir un topall mecànic que evités que pugi massa en passar les agulles. Podria ser fixe, amb molla o regulable. | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Energie 130 FGC catalans Dl Jun 26, 2017 10:19 pm | |
| - Mitjans escrigué:
- MALLET73 escrigué:
- Mitjans escrigué:
La màquina d'en Carles tornava sola. Per quin motiu? la meva màquina li van desengantxar els vagons per posar-los en un altre i aquesta ser retirada, ja que a les agulles talonades sortia el visell..
Carles, potser el bisell hauria de tenir un topall mecànic que evités que pugi massa en passar les agulles. Podria ser fixe, amb molla o regulable. al circuit d'en Miki, va funcionar sense donar problemes, crec que era més un problema de la exesiva velocitat! mallet73 | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Energie 130 FGC catalans Dl Jun 26, 2017 10:21 pm | |
| Ah, sí, el circuit principal el fan anar un pel massa ràpid... pot ser això | |
| | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Energie 130 FGC catalans Dt Jun 27, 2017 2:35 am | |
| De fet el bisell queda una mica massa lleuger per passar per una agulla amb talonament, aquest problema també el té la Garratt, els he posat una mica de pes, millora però a vegades no és suficient, he pensat forces vegades amb el tema de la molla però no ho acabo de veure clar.
Fins aviat, Ignasi. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Energie 130 FGC catalans Dt Jun 27, 2017 2:47 am | |
| Hi hauria diverses alternatives. Una d'elles seria que en pla, el bisell tingués un joc cap amunt inferior a l'alçada de la pestanya de la roda. Això seria un topall fixe. Una altra opció és que aquest topall sigui un cargol vertical que permeti ajustar aquest joc, per si és massa o massa poc. I per últim, la molla, que podria ser cargolada o una pletina flexible que fes certa força cap avall. Això és podria fer amb les cintes d'embalar caixes, que són de plàstic i fan força molla. En tots els casos, hauria de tenir una mica de joc cap amunt, per si ha de canviar de rasant cap amunt, però limitat a l'alçada de la pestanya. Crec que amb això se solucionarien aquest tipus de problemes. | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Energie 130 FGC catalans Dt Jun 27, 2017 3:05 am | |
| Jo li tinc posat un pes de plom!, la molla la vaig fer servir amb una màquina i no va acabar d'anar la cosa bé.... continuaré l'estudi..
salutacions
mallet73 | |
| | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Energie 130 FGC catalans Dt Jun 27, 2017 3:25 am | |
| S'ha de tenir en compte que el bisell ha de tenir moviment vertical i lateral, una molla feta amb platina de plàstic pot anar molt bé pel moviment vertical però pot ser motiu d'impediment al moviment horitzontal. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Energie 130 FGC catalans Dt Jun 27, 2017 4:53 am | |
| Si es fa un pla on reposa que sigui prou gran per a què sempre toqui, no hauria d'haver-hi problema | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Energie 130 FGC catalans Dt Jun 27, 2017 4:54 am | |
| - MALLET73 escrigué:
- ...
al circuit d'en Miki, va funcionar sense donar problemes, crec que era més un problema de la exesiva velocitat!... A Ardèche Miniatures a l'entrada i sortida de les estacions es redueix la velocitat, per tant es pot descartar la velocitat com a causa. Al circuit d'en Josep no vares talonar cap agulla donat que totes les agulles estaven sembre d'acord amb la direcció en que el tren hi passava. A Ardèche Miniatures, en canvi, si que talonaves perquè algunes agulles estan sempre posades en la mateixa posició. Una molla les torna a la posició d'origen quan les talones. Allà a on hi havia aquesta molla el bisell saltava de la via perquè no era capaç de vèncer la resistència de la molla. Una solució possible fóra posar-hi un llast, per exemple de plom. Una altra seria una molla que pressioni des de la màquina el bisell contra la via. Aquesta molla, com diu l'Ignasi, ha de permetre el moviment horitzontal del bisell. LGB ho solucionava en els seus models antics d'aquesta manera: En la antiga 2080 (la 131T 99-6001 Harz) hi havia una barra travessera i el bisell tenia una molla que hi podia lliscar horitzontalment. Una estructura en el bisell la bloquejava evitant que al aixecar la màquina la molla sortís. Jo vaig respectar el sistema al construir la meva Olot, en la que vaig utilitzar la motorització d'aquesta màquina: En les antigues 2071 (U-Zillertahl) feien el mateix sistema, només amb la diferència de que la peça plana a on lliscava la molla era corba, donat que aquest bisell necessitava molt més gir que el de les 131T. Actualment utilitzen altres sistemes. Per exemple en la Spreewald (21741) el bisell llisca sota una peça plana que fa que li caigui el part del pes de la màquina, mentre que una molla en el punt de gir del bisell fa que la pressió d'aquell punt de recolzament pressioni la roda sobre el carril. Hi ha d'altres màquines amb bisell, però ara mateix no les tinc a mà. El que no acabo d'entendre que no porti problemes és el nou sistema de les 24801 (les 99-6001 del Harz, última versió) en la que el bisell no te cap molla i el bisell descansa sobre el carril només per el seu propi pes, sense que cap pes de la màquina repercuteixi a sobre del bisell. | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Energie 130 FGC catalans Dt Jun 27, 2017 8:19 pm | |
| miraré d'afegir més de pes al que ja porta
mallet73 | |
| | | alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
| Assumpte: Re: Energie 130 FGC catalans Dt Jun 27, 2017 11:53 pm | |
| A part del pès , tambè procura que el eix del bisell pugui oscilar transversalment, aixi quan trobe peraltes a la via s`adapte millor. independentment de la posiciò de la maquina. no sè si m' explico prou bè.
Alexandre. | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Energie 130 FGC catalans Dc Jun 28, 2017 1:01 am | |
| - alejandro sasplugas escrigué:
- A part del pès , tambè procura que el eix del bisell pugui oscilar transversalment, aixi quan trobe peraltes a la via s`adapte millor. independentment de la posiciò de la maquina. no sè si m' explico prou bè.
Alexandre. gràcies Alexandre, aixó sempre ho tinc present! al igual de posar les presses de corrent mallet73 | |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Energie 130 FGC catalans | |
| |
| | | | Energie 130 FGC catalans | |
|
Temas similares | |
|
| Permisos d'aquest fòrum: | No pots respondre a temes en aquest fòrum
| |
| |
| |