NO ESTAS CONNECTAT |
En aquest moment NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITATSi ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.
Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Reglament del fòrum / Inscripcions
|
|
| Energie 131 de CGFC serie 201.205 | |
|
+6ODAKIM Posets el terrat de margarit Sisu Mitjans ignasibaga 10 participantes | |
Autor | Missatge |
---|
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Energie 131 de CGFC serie 201.205 Dl Ago 13, 2018 10:12 am | |
| Ja fa més d'un any que en Carles té acabada la seva Energie 131 de la CGFC, recordarem que vam començar els respectius projectes gairebé a la vegada però amb motoritzacions diferents, això va condicionar que els projectes no seguissin el mateix camí, en el meu cas el va paralitzar i ha estat aturat fins ara. En Carles es va decidir per la segona remesa de màquines d'aquesta serie (206-209), jo tinc intenció de fer una màquina de la primera remesa (201-205), exteriorment les dues series es diferencien perquè la primera remesa la carbonera queda al exterior i la unió de les planxes és amb reblons, tècnicament estaven timbrades a 12 kg, mentre que la segona remesa la carbonera queda al interior de la cabina, llavors la cabina és més gran que a les seves germanes, les planxes estan soldades i la caldera està timbra a 14 kg, així també eren una mica més potents que a les predecessores. La motorització que vaig escollir és de Piko , eixos amb coixinets, tracció als tres eixos i bloc de motor articulat, ja recordareu aquesta foto tenint com a guia aquest plànol També recordareu que en el fil de la Energie d'en Carles vaig explicar el canvi de posició dels eixos en el bloc-motor i el articulat, per adaptar-lo al model dels catalans, el muntatge dels bisells, en el model de Piko està previst que el bloc-motor vagi solidaria a la bancada de la màquina, llavors el pas de la màquina per una agulla de R1 quedaria així aquí és on em van sorgir els dubtes, això no m'agradava, el model volva massa a les corbes els bisell davanter arriba a sortir fora de la carrosseria, per altra banda el tenir els eixos articulats obligava a deixar un espai molt gran pel eix motoritzat que possiblement no cabria a dins la caldera i obligava a fer el pesos més petits a sobre dels eixos motors. Aquests i altres dubtes son els que m'han fer tenir paralitzat el projecte, però aquests dies he fet un muntatge amb una nova idea, fent un prototip per veure el seu comportament, si va bé miraré de adaptar-lo al model o si cal fer-ne un de vell nou. La idea és fer que la bancada de la màquina giri en els punts d'unió dels eixos extrems del bloc motoritzat, deixant que el del eix central es desplaci per un traupolís al fer les corbes, aquest moviment fa que que el angle que formen els tres eixos-motors absorbeixi part del desplaçaments de la bancada en els punts dels bisells, de manera que ara no surten de la bancada i no és tant horrorós. per aconseguir això també he hagut de fer una bancada una mica especial, ja que el motor té dos eixos i la seva caixa és molt alta i queda per sobre el nivell de la bancada, per contra el eix articulat la seva caixa és molt més baixa i queda per sota del nivell de la bancada, aixó obliga que en el lloc del eix articulat s¡ha suplementar la alçada per arribar al nivell de la bancada i en el espai ocupat pels dos eixos del motors s'ha de fer un encaix perquè quedi la bancada en el seu nivell, però a més s'ha de preveure que ha de tenir un gir, llavors la bancada queda d'aquesta manera Fins aviat, Ignasi. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Energie 131 de CGFC serie 201.205 Dl Ago 13, 2018 10:40 am | |
| Un projecte ben interessant, tant modelísticament com tècnica. Et segueixo amb interès, a veure si mai m'animo a fer una màquina de vapor... | |
| | | Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Energie 131 de CGFC serie 201.205 Dl Ago 13, 2018 6:19 pm | |
| Aquesta motorització crec que és la que vaig fer servir per la Batignolles i recordo que em va donar molts maldecaps per poder-la integrar en el meu projecte. Segur que amb la teua habilitat i coneixements conseguiràs un bon resultat. | |
| | | el terrat de margarit Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
| Assumpte: Re: Energie 131 de CGFC serie 201.205 Dl Ago 13, 2018 9:09 pm | |
| | |
| | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Energie 131 de CGFC serie 201.205 Dt Ago 14, 2018 4:00 am | |
| El sistema de bieles també ha estat un dels temes que m'han tingut a dic sec, juntament amb la motorització vaig poder aconseguir un joc de bieles, però en el model de Piko el eix tractor és l'eix central i en la Energie l'eix tractor és el tercer, el més allunyat als pistons, llavors vol dir que la biela principal s'ha de substituir per una de més llarga, no n'he fet mai cap. Com que en aquesta màquina les bieles son merament decoratives i la única cosa que ha de fer la biela principal és transmetre el moviment de les rodes als pistons, tot just al revés que en la realitat, és una biela molt llarga (3,2 m entre eixos) però no ha de fer cap mena d'esforç, per tant he fet un prototip amb Evergreen de 2mm posant uns passamans de 0,5mm per donar forma, té prou força per fer el moviment que ha de fer sense deformar-se però pot cedir en cas d'enganxada sense trencar-se per evitar el desplaçament dels eixos s'ha de separar la biela, el eix posterior té el porta bieles molt llarg que permet separar la biela i per l'altra punta es pot desplaçar els pistons al màxim que permet la bancada Amb les proves que he fet de moment funciona molt bé, però ho voldria provar una temporada abans de fer res més, però per fer proves he posat pes als bisells i he fet un contrapés de 3 Kg per anar sobre el bloc-motor. Fins aviat, Ignasi. | |
| | | el terrat de margarit Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
| Assumpte: Re: Energie 131 de CGFC serie 201.205 Dc Ago 15, 2018 1:15 am | |
| | |
| | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Energie 131 de CGFC serie 201.205 Dc Ago 15, 2018 3:54 am | |
| - el terrat de margarit escrigué:
- ... ... els pistons estan un pel més separats cap al exteriors per a poder permetre els gir del bloc motor,oi?
Cert, tot el que ha permès la bancada. Fins aviat, Ignasi. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Energie 131 de CGFC serie 201.205 Dc Ago 15, 2018 11:14 am | |
| Em sembla un bon procés el que estàs seguint. Esperarem a veure els resultats de les proves, però segur que en treus l'entrellat! | |
| | | el terrat de margarit Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
| Assumpte: Re: Energie 131 de CGFC serie 201.205 Dj Ago 16, 2018 9:18 am | |
| | |
| | | Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Energie 131 de CGFC serie 201.205 Dj Ago 16, 2018 6:28 pm | |
| Si l'aparença és correcte ho veig bé, molt ben resolt. Un bielatge curiós. | |
| | | Posets Jardinaire
Ubicació : el Figueró - Montmany Edat : 68 Data d'inscripció : 15/10/2011 Nombre de missatges : 56
| Assumpte: Re: Energie 131 de CGFC serie 201.205 Dl Ago 20, 2018 1:42 am | |
| Caram, fantàstic projecte i explicacions. Felicitats, aprenc molt i m'engresqueu. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| | | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| | | | ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
| Assumpte: Re: Energie 131 de CGFC serie 201.205 Dt Ago 21, 2018 6:18 am | |
| | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: Energie 131 de CGFC serie 201.205 Dt Ago 21, 2018 6:53 am | |
| - ODAKIM escrigué:
- ... a veure si aniràs a la presó, que tristaments és el que es porta.
Tranquil: no són grogues! | |
| | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Energie 131 de CGFC serie 201.205 Dt Ago 21, 2018 9:27 am | |
| Resoldrem el problema de les volanderes .... Ja us he comentat que vaig posar uns pesos als bisells per facilitar la circulació i que no surtin de la via amb facilitat, a més la màquina té un bisell a cada banda, vol dir que sempre n'hi haurà un entre màquina i els vagons i haurà d'aguantar el tiratge o la pressió al empènyer el tren, el pes ha de evitar que la pressió el faci sortir de la via, però com que hi ha força espai entre el bisell i la bancada hi he fet una guia per mirar si aguanta el talonament de les agulles sense descarrilar Amb aquestes condicions he fet proves de circulació en les que he hagut d'ajustar alguna cosa però sembla que funciona molt bé, tant sols es descarrila en una agulla de R1 (n'hi ha quatre) sempre la mateixa i en un sentit, penso que és més per la agulla que per la màquina, el pes també em sembla suficient, arrossega més de vint vagons encara que no hi ha massa pendent, però mai portarà trens tant ññargs, a més son els vagons que no aguanten una tracció tant llarga i pesada. Ara vaig fent elements del sota-bancada per tenir-ho el més avançat possible feny tot tipus de proves abans de desmuntar-la per fer la instal·lació elèctrica i pintar-la, després anirem per la caldera i cabina. Fins aviat, Ignasi. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Energie 131 de CGFC serie 201.205 Dt Ago 21, 2018 10:01 am | |
| Quina feina més acurada, Ignasi..! Segur que queda genial! | |
| | | el terrat de margarit Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
| Assumpte: Re: Energie 131 de CGFC serie 201.205 Dt Ago 21, 2018 8:03 pm | |
| | |
| | | Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Energie 131 de CGFC serie 201.205 Dc Ago 22, 2018 6:43 pm | |
| No serà per falta de pes, no tens por de deformacions al plàstic? | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: Energie 131 de CGFC serie 201.205 Dc Ago 22, 2018 7:14 pm | |
| Em sembla que és molt bona pregunta. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Energie 131 de CGFC serie 201.205 Dc Ago 22, 2018 8:27 pm | |
| Em fa la sensació, venint de l'Ignasi, que això ja està estudiat... Em sembla que el pes recolza sobre el bloc motor, així no doblegarà el bastidor... | |
| | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Energie 131 de CGFC serie 201.205 Dv Ago 24, 2018 10:14 am | |
| - Mitjans escrigué:
- Em fa la sensació, venint de l'Ignasi, que això ja està estudiat... Em sembla que el pes recolza sobre el bloc motor, així no doblegarà el bastidor...
En teoria la bancada no s'ha de deformar, com dius el pes es recolza sobre els tres eixos del bloc-motor, la forma que té és degut a que l'eix articulat és més baix i els dos que porten el motor sobresurten a la bancada, també hi ha els encaixos pels cargols de fixació de la bancada al bloc-motor, tenint en compte que el central s'ha de desplaçar lateralment, i un forat pel pas de cables, la idea és que el pes quedi repartit aproximadament a parts iguales entre els tres eixos motrius. el pes no es pot allargar pel darrera perquè hi ha la cabina, per la banda del davant es podria allargar una mica fins a la caixa de fums, però llavors part del pes descansaria sobre el bisell davanter fent bascular la màquina cap endavant perdent adherència l'últim eix que és el que porta els anells d'adherència, a més podria fer l'efecte de la barca. Els dos bisells porten pes que resta adherència a la màquina, però fan falta per assegurar un bon comportament dels bisells al pas d'agulles i al fer maniobres empenyent un tren pesat, però els bisells descansen en el bloc-motor, no a la bancada. Ara en aquests moments la bancada és fràgil, però no es pot reforçar més per sota i per sobre prefereixo deixar el màxim d'espai possible per assegurar poder fer la carrosseria ben sòlida que permeti fixar bé la bancada fent que el conjunt sigui ferm. La idea és poder fixar la bancada per sis punt d'unió, dos a la carbonera, dos a la part central de la caldera, just a sobre l'eix central i dos més a la caixa de fums. Els punts extrems de la carbonera i caixa de fum son perquè no es deformi la bancada al aixecar la màquina per treure i posar a la via, els bisells porten una guia que permet desplaçar-se a dreta i esquerra i deixa un petit moviment vertical, però al moment de suspendre al aire la màquina han d'aguantar el pes dels bisells, l'estructura del interior de la caldera ha de permetre aixecar el pes amb el motor. Fins aviat, Ignasi. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Energie 131 de CGFC serie 201.205 Dv Ago 24, 2018 11:23 am | |
| Veus com sí? L'Ignasi ja ho té previst..! | |
| | | Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Energie 131 de CGFC serie 201.205 Dg Ago 26, 2018 6:24 pm | |
| No ho dubtava pas però només trasllado els dubtes que jo tindria si fos el que ho fa. | |
| | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Energie 131 de CGFC serie 201.205 Dl Set 03, 2018 5:22 am | |
| Una foto de sota del pes amb l'encaix de la caixa del sobre-alçat del motor i els encaixos per els cargols de fixació de la bancada amb el motor, el central permet el desplaçament del motor instal·lació del interruptor per desconnectar el motor, després de solucionar el problema de circulació en la agulla de R1 desmuntar-la del tot per pintar la bancada un cop pintat i tornat a muntar la bancada i fer les proves de rodament ja presentem la base de la carrosseria per fer els punts de fixació amb la bancada, incrustant les femelles a una banda de PVC de 5mm perquè no es moguin llavors fem els sis punts de fixació, tallant el sobrer del cargol i fent una mica de punta de llapis per facilitar el cargolament quan la màquina estigui acabada dibuixem i tallam els dos laterals de la carrosseria per enganxar les diferents peces i que aquestes no facin deformacions hi posem un film entre la bancada i la carrosseria per evitar que alguna quedi soldada a la bancada ara ja podem enganxar els dos laterals amb les costelles de la caldera i dipòsits de l'aigua, fent que el conjunt ja tingui fermesa per poder-la manipular sense deformar-la un cop ben seca la cola ja la podem treure de la bancada per anar muntant nervis ... ... i altres elements de la carrosseria ... ... Fins aviat, Ignasi. | |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Energie 131 de CGFC serie 201.205 | |
| |
| | | | Energie 131 de CGFC serie 201.205 | |
|
Temas similares | |
|
| Permisos d'aquest fòrum: | No pots respondre a temes en aquest fòrum
| |
| |
| |