TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Dresina MD 1 de Catalans WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Dresina MD 1 de Catalans

Ir abajo 
+2
Olot
Sisu
6 participantes
AutorMissatge
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6846

Dresina MD 1 de Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Dresina MD 1 de Catalans   Dresina MD 1 de Catalans I_icon_minitimeDt Gen 01, 2013 1:56 am

Obro aquest fil no amb intencions de construir aquest vehicle en un futur inmediat, sino per recopilar informació i canalitzar dubtes que tinc per poder-la fer amb garanties.
M´agradaria tenir els coneixements suficients per poder presentar el vehicle en una fase avançada per donar-vos una sorpresa, però per desgràcia (no m´entengueu malament), necessito el vostre ajut.
I són alguns els vehicles que tinc en projecte.

Us en passo unes fotos:

Dresina MD 1 de Catalans Md1b



Dresina MD 1 de Catalans Md12n



És una dresina que fa molt temps que la tinc "ullada", m´encanta. Amb les fotos no sóc capaç de treure´n les mides, em podeu ajudar?.
Una altra cosa que no sé com fer és la motorització. Seria més fàcil comprar un bloc motor de Stainz que un motor simple i haver de posar-hi els engranatges amb les rodes. Què me´n dieu?.

Gràcies.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Dresina MD 1 de Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresina MD 1 de Catalans   Dresina MD 1 de Catalans I_icon_minitimeDt Gen 01, 2013 2:55 am

Narcís, et veig molt animat. I això és bo !! Very Happy

L'única cosa que s'esmenta en el llibre d'en Salmeron és que era la dresina MD-1, que tenia una carrosseria metàl·lica, que tenia tres places, que portava un motor Citroën de 8 CV i que va ser construïda el 1958.
Jo no tinc mides d'aquesta andròmina (a aquests tipus de vehicle sempre m'agrada batejar-los carinyosament d'alguna manera Very Happy ). Però es pot veure a la foto que no és gaire més ample d'un metre, que és la distància entre els carrils. A partir d'aquí, a ull, proporcionalment, pots treure l'allargada i l'alçada.

Òbviament comprar un bloc motor simplifica molt la feina en front d'haver de fer tu mateix tot el sistema d'engranatges. No obstant em sembla que les rodes de la Stainz són una mica massa grosses per aquest vehicle. Jo buscaria un altre tipus de motorització. No sé si aquesta, per exemple, tindria les rodes més petites:

http://www.7-8ths.info/index.php?topic=218.0

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6846

Dresina MD 1 de Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresina MD 1 de Catalans   Dresina MD 1 de Catalans I_icon_minitimeDt Gen 01, 2013 3:26 am

Gràcies Amadeu, potser penses que és massa andròmina?. Tinc algun altre vehicle en ment per reproduir. Tots petits perquè m´agraden així. A més, espero tenir circuit propi un dia, i com que no serà massa gros, vull que el material sigui proporcionat.
El que veig d´aquest bloc motor és que diu que va a 4,9 V i parla de bateries. Question
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7018

Dresina MD 1 de Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresina MD 1 de Catalans   Dresina MD 1 de Catalans I_icon_minitimeDt Gen 01, 2013 3:49 am

Així a ull diria uns 120mm d'ample i uns 250-300mm de llarg... Uns 6-7cm per 12-15cm... A partir d'aquí caldria redibuixar...
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Dresina MD 1 de Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresina MD 1 de Catalans   Dresina MD 1 de Catalans I_icon_minitimeDt Gen 01, 2013 5:12 am

Et recomano una motoritzacio com les que fan servir els nostres amics que construeixen andromines.
Es tracta d'un roda petita, com et diu l'olot, i un engrenatge i un motor lligat amb una peça a la carrosseria o suspes pel nas.
Perque? Molt senzill: una motoritzacio "normal" es massa grossa i no et deixaria muntar l'interior de l'engini.
Nomes em queda desitjat molta sort (ganes ni te'n falten) i endavant amb el projecte!
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Dresina MD 1 de Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresina MD 1 de Catalans   Dresina MD 1 de Catalans I_icon_minitimeDt Gen 01, 2013 5:25 am

Sisu escrigué:
Gràcies Amadeu, potser penses que és massa andròmina?. Tinc algun altre vehicle en ment per reproduir. Tots petits perquè m´agraden així. A més, espero tenir circuit propi un dia, i com que no serà massa gros, vull que el material sigui proporcionat.
El que veig d´aquest bloc motor és que diu que va a 4,9 V i parla de bateries. Question

Massa andròmina? no, de cap manera. És una manera carinyosa que tinc d'anomenar els aparells que tenen un caràcter excepcionalment diferents i fora del corrent. Com més andròmina, més m'agraden.

Aquesta motorització funciona perfectament amb el mateix voltatge que LGB. Les referències que has trobat potser són el voltatge a partir del qual comença a moure's. Una Stainz comença als 3 volts, mentre que una màquina grossa de LGB pot començar cap als 9 volts.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6846

Dresina MD 1 de Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresina MD 1 de Catalans   Dresina MD 1 de Catalans I_icon_minitimeDt Gen 01, 2013 7:10 am

Gràcies nois, us responc a tots:

- Estic buscant per Internet i no trobo enlloc on es pot comprar, m´agradaria saber quan val ara.
- Potser és més barat el sistema que diu en Jaume, el que passa és que no tinc experiència en la motorització i tinc por de no sortir-me´n. El bloc motor aquest és molt petit i crec que aniria bé, diria que les rodes deuen fer 28mm.
- L´Ostman dóna unes mides que no sé si tindria més amplada. Entre rails fa 100 cm, hem de comptar l´amplada de la roda i que queda un espai volat de la carrosseria. Això deuen ser més de 10 cm (20 en total). Vaig bé?.

Si no ho veig clar, no tiraré endavant. Tinc un altre aparell que m´agradaria fer, però em sembla que el problema és el mateix ja que també és petit.

Nois, ja em sap greu, sóc un mar de dubtes.... Question Question Question
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Dresina MD 1 de Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresina MD 1 de Catalans   Dresina MD 1 de Catalans I_icon_minitimeDt Gen 01, 2013 7:59 am

Aquí tens algunes informacions a sobre dels motors Aristocraft

http://www.aristocraft.com/search.asp?keyword=motor&sortby=0&catid=7

També se'n troben per Ebay.

http://www.ebay.es/itm/ART-29351-G-Scale-Aristo-Craft-Power-Truck-without-sideframes-from-Eggliner-/170965186738?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27ce51b8b2

Si compres als Estats Units has de vigilar el preu d'enviament perquè de vegades es passen molt. En aquest aspecte és millor comprar a Europa.

Les rodes d'aquesta motorització són de 29.8 mm de diàmetre, i hi ha un model en el que la separació entre eixos és de 60 mm (ref 29356) i una altra de 98 mm (ref 29351). Segurament n'hi ha més.

També hi ha altres marques com ara USA TRAINS:

http://www.g-bits.co.uk/USATrainsMotorBlocks.html

http://www.ebay.com/itm/USA-Trains-GP7-9-30-38-2-motor-truck-w-side-frames-w-stirrups-silver-new-unused-/281044702673?pt=Model_RR_Trains&hash=item416f91d5d1

http://www.ebay.com/itm/USA-Trains-GP7-9-30-38-2-motor-truck-w-side-frames-w-stirrups-silver-new-unused-/281044702673?pt=Model_RR_Trains&hash=item416f91d5d1

Tot és anar buscant de mica en mica Very Happy

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Dresina MD 1 de Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresina MD 1 de Catalans   Dresina MD 1 de Catalans I_icon_minitimeDt Gen 01, 2013 8:09 am

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Dresina MD 1 de Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresina MD 1 de Catalans   Dresina MD 1 de Catalans I_icon_minitimeDt Gen 01, 2013 8:11 am

Ara recordo que hi ha un fil que parla de motoritzacions:

https://trenscat.forosactivos.net/t690-motoritzacions

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7018

Dresina MD 1 de Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresina MD 1 de Catalans   Dresina MD 1 de Catalans I_icon_minitimeDt Gen 01, 2013 8:20 am

Pensa que un metre son 4,5cm... Per tant essent generos 6cm... 10cm és el que fa una màquina o vagó i la dressina és molt més estret...
Tornar a dalt Ir abajo
bantren
Mestre constructor
bantren


Ubicació : tona 08551 Osona
Edat : 90
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 802

Dresina MD 1 de Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresina MD 1 de Catalans   Dresina MD 1 de Catalans I_icon_minitimeDt Gen 01, 2013 8:25 am

Hola Bon Any Nou

Per motoritzacions et recomano:

www. rd-hobby.de

Tenen Aristo y USA Trains els preus son bons i el servei ràpid. Si no disposen del model demanat amb dos -tres setmanes tu porten de USA.

Fins aviat Josep
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6846

Dresina MD 1 de Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresina MD 1 de Catalans   Dresina MD 1 de Catalans I_icon_minitimeDc Gen 02, 2013 7:33 am

La web que diu en Josep està molt bé, el que passa és que els ports són desmesurats, 17 € per enviar una peça tant petita ho trobo excessiu.
Gràcies Josep.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7018

Dresina MD 1 de Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresina MD 1 de Catalans   Dresina MD 1 de Catalans I_icon_minitimeDc Gen 02, 2013 8:39 am

17 euros és el preu habitual d'enviament... Pensa que és un enviament internacional amb seguiment...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Dresina MD 1 de Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresina MD 1 de Catalans   Dresina MD 1 de Catalans I_icon_minitimeDc Gen 02, 2013 8:41 am

Si comptes el que et val anar a buscar una peça a Barcelona, autopista, gasolina, aparcament, més el temps perdut...

... ja no ho veuràs tan car.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Dresina MD 1 de Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresina MD 1 de Catalans   Dresina MD 1 de Catalans I_icon_minitimeDv Gen 04, 2013 9:07 pm

Sisu escrigué:
La web que diu en Josep està molt bé, el que passa és que els ports són desmesurats, 17 € per enviar una peça tant petita ho trobo excessiu.
Gràcies Josep.
si que ho pots pensar però no ho es gens...pensa que ve de lluny i no es perdrà...!! has mirat algun cop que val enviar un paquet de palau a bcn??
jo el que faig miro les construccions que tinc que fer, el material que em cal i llavor ho compro tot pagant només els 17€... Laughing

el que diuen tan en ostman com l'olot tenen raó...t'ho porten a casa!! ni cotxe ni temps d'espera, ni.....

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Dresina MD 1 de Catalans Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresina MD 1 de Catalans   Dresina MD 1 de Catalans I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Dresina MD 1 de Catalans
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» Dresina motorizada
» Trattore SKL (Dresina)
» dresina d'Austria a escala G/IIm
» dresina tatra a escala G/IIm
» dresina ferrocarril del carreño

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: