| Mercaderies del Reus Salou | |
|
+13mikado albertoquattrotre peps lluis7 JGDURAND jordi alejandro sasplugas Víctorf ignasibaga TramBlau Sisu ostman josepmaria 17 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou Ds Maig 14, 2016 12:34 am | |
| No us passeu... mica en mica ja ho entrendrà... però cal tenir paciència i anarli explicant les coses poc a poc... | |
|
| |
ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
| Assumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou Dl Maig 16, 2016 7:25 am | |
|
Editat per darrera vegada per ODAKIM el Dl Maig 16, 2016 8:11 am, editat 2 cops en total | |
|
| |
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
| Assumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou Dl Maig 16, 2016 7:33 am | |
| - Sisu escrigué:
- Una feina molt polida, felicitats. El petit sempre pot tenir una utilitat per properes construccions com diu l'Amadeu, ja te s'acudirà alguna cosa.
Pel que fa al tema de la cola, hi ha cola blanca ràpida que potser t'aniria millor per treballar. Una altra cosa, al vagó petit es veuen les cantoneres de llautó, com les has fet?. Hi poses rebles?.
Caram quina vista!!! La veritat és que eren angles preformats de llautó de 3x3x305 mmcomprat a Llibrería Rocafort. La idea a aquesta mida fer reblons simulats amb un clau gran contra un mártir de fusta. Després va millorar, encara que costa fer-ho recte.
Editat per darrera vegada per ODAKIM el Dl Maig 16, 2016 7:43 am, editat 1 cop en total | |
|
| |
| Assumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou Dl Maig 16, 2016 7:41 am | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou Dl Maig 16, 2016 7:41 am | |
| La primera foto crec que te s'ha colat!. Això dels rebles crec que és de lo més complicat que hi ha, almenys és força pesat | |
|
| |
| Assumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou Dl Maig 16, 2016 7:44 am | |
| Ja l'he tret,
penjava la bona i sortia aquesta, que no és meva... | |
|
| |
| Assumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou Dl Maig 16, 2016 7:52 am | |
| I continuant amb el tema del fil, ara toca posar els reforços metàl·lics de la caixa. Els vaig fer amb llistons de forrar que m'havien sobrat d'un vaixell fa anys. Com es pot veure és frágil , però tranquis, es repararà També m'havia deixat de fer el bisell que portaven els taulons, com es pot veure a la foto inicial. Dremel al canto amb un cap ultrafí, però només per fora. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou Dl Maig 16, 2016 8:04 am | |
| I a més les rodes, ja sé que les metàl·liques són millor, però el seus preus també són millors Quan em toqui la loto ja les canviaré. De moment ho he fet en plàstic. No vaig trovar rodes amb radis, així que vaig decidir fer-les a partir de massisses. Vaig fer dos experiments, un eix amb tots els radis llimats amb la Dremel, i l'altre llimant i fent reforços amb fusta. El procés bàsicament va ser perforar amb trepant, i començar a llimar. Acabat i pintat m'agrada més el mix de fusta, ja que els radis queden més rectes i homogenis. Com a experiment va estar bé, però em sembla que buscaré rodes de radis... | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou Dl Maig 16, 2016 8:21 am | |
| | |
|
| |
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou Dl Maig 16, 2016 9:05 am | |
| L'opció dels radis de fusta és bo... | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou Dl Maig 16, 2016 6:15 pm | |
| Pots trobar rodes de plàstic amb radis per quatre duros, busca per Ebay i veuràs. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou Dv Maig 20, 2016 9:41 am | |
| Ja bussco ja... Pel que fa al vagó, vaig agafar la forma dels suports d'eix del furgó de OCRE i vaig fer-li un suport. un costat enganxat i l'altre cargolat, per si s'ha de fer manteniment o subticució per met'àl·lic quan sigui ric. La via al revés és prer probar el rodatge, si corre sola és que roda bé i están els dos eixos alineats... També s'han acabat els imitadors de perfils metàl·lics de suport que s'havien danyat, i s'han enganxat el perpendiculars per donar forma de "L". | |
|
| |
| Assumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou Dg Maig 22, 2016 7:56 am | |
| Per a decoració dels suports de eixos vaig fer la suspensió amb llistons corvats a la cola... I la caixa de greixos amb retalls de fusta. Hauré de canviar técnica de cara a altres models, perque no acaba de convencer.... | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou Dg Maig 22, 2016 8:02 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou Dg Maig 22, 2016 8:13 am | |
| Tampoc cal que tot sigui de fusta. També pots provar algun altre material. Per fer be les caixes de greix potser fóra recomanable veure com eren. Si això et pot ajudar... : Fins i tot una en miniatura: És clar que n'hi havia de molts tipus... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou Dg Maig 22, 2016 9:07 am | |
| Aquesta potser és més com les que devia gastar el RS. | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou Dl Maig 23, 2016 2:03 am | |
| la fusta es molt agraïda de treballar, però de vegades cal fer servir altres productes com el evergreen, pvc o llautó per fer una construcció tot en comú...resina, plàstic,etc.etc. molles de boligrafs...etc.. la imaginació es lliure...és un concell...
tot i així anims, segueixo la teva feina...
salutacions
mallet73 | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou Dl Maig 23, 2016 2:34 am | |
| Sí, però a més, la fusta està bé per algunes parts de la construcció que originalment ja són d'aquest material, per exemple, la caixa. Per representar les peces de metall és molt millor fer-ho en metall o com diu en Carles, amb Evergreen o plàstics similars. En qualsevol cas ara estàs experimentant i aprenent amb aquesta construcció i et servirà per treure conclusions de cares a futurs projectes. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou Dj Maig 26, 2016 10:11 am | |
| [quote="Olot"]Tampoc cal que tot sigui de fusta. També pots provar algun altre material.
Per fer be les caixes de greix potser fóra recomanable veure com eren.
Gràcies per les fotos serán útils. La veritat és que per amortidos i caixes de grex estic pensant en motllos de silicona i resina líquida.... Pel fòrum llegit gent amb problemes quan començaven però que han acabat amb grans resultats.
Les tires evergreen ja les conec, però no em convencen del tot, només en cas extrem.... questió de gustos. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou Dj Maig 26, 2016 10:27 am | |
| Bé, després de fer les portes, va començar el pintat. Per començar un tractament de vinagre balsàmic per envellir i fer sortir veta. Després de vernissar, a pintar de negre els perfils metàl·lics i la part inferior. Finalment, muntat de portes, petita cadaneta de seguretat, una mica de pinzell sec per sota i quasi acabat. El que hi falta és el topall-ganxo, que encara estic pensant si será funcional o expositiu. | |
|
| |
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
| Assumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou Dj Maig 26, 2016 11:52 am | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou Dj Maig 26, 2016 11:58 am | |
| Bon resultat!
Amb el ganxo, si hi poses el de LGB, podràs enganxar-lo a tot arreu, tot i que pots fer-lo maco i funcional, compatible amb altre material que facis i fer una composició amb tipus de ganxo propi. Pots també habilitar un vagó amb ganxo lgb en un dels extrems. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou Dj Maig 26, 2016 4:51 pm | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou Dj Maig 26, 2016 6:22 pm | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou Dj Maig 26, 2016 8:45 pm | |
| Queda francament bè...
Això del vinagre balsamic sembla una bona alternativa al betum de judea... El que sobre sempre pot ser per una bona amanida... | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Mercaderies del Reus Salou | |
| |
|
| |
| Mercaderies del Reus Salou | |
|