El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
Assumpte: Re: Rèplica Diesel LGB - V51 COMSA Dj Ago 02, 2018 11:58 am
Molt content de que puguis recuperar el projecte de nou!!!
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Rèplica Diesel LGB - V51 COMSA Dj Ago 02, 2018 6:30 pm
I la carcassa que tu vas fer no anava bé?
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Rèplica Diesel LGB - V51 COMSA Dj Ago 02, 2018 8:27 pm
ignasibaga escrigué:
l'hi faràs dues cabines?
Amb una ja en tinc prou...
És que em vaig parar a pensar que hi ha dues Stainz i les peces comprades també semblen d'almenys dues v51 diferents, per això també està feta de retalls...
No ho acabo d'entendre, del antic projecte l'únic que s'ha perdut és la carrosseria ?.
Sí, temes domèstics...
Sisu escrigué:
No sé com tens moral per repetir tota la feina una altra vegada.
Mira, això, per sort, no m'ha desmotivat mai... Aquest cop no serà tota la feina, sinó reparar les peces comprades i pintar, se suposa que serà diferent, però el resultat hauria de ser millor...
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Rèplica Diesel LGB - V51 COMSA Dg Ago 30, 2020 12:35 am
L'altre dia, que vaig muntar el circuit a casa del meu cunyat per al nebot, vaig portar la màquina per a netejar les vies i m'he animat a fer-li alguna coseta, després de tant de temps.
He fet les portes i he preparat tot de peces que li faltaven a l'exterior
Ubicació : Granollers Edat : 64 Data d'inscripció : 27/01/2009 Nombre de missatges : 824
Assumpte: Re: Rèplica Diesel LGB - V51 COMSA Dg Ago 30, 2020 8:00 am
Mitjans escrigué:
E4lok escrigué:
Fas servir Chitubox, oi?.
Faig servir el Prusa Slicer per a crear els suports i el Anycubic per a preparar les impressions.
Això és per la impresora de resina.
Ara fa temps que no utilizo la de filament, però utilizo Cura.
Jo tinc una Elegoo Mars, molt semblant a la teva. Jo faig servir Chitubox tant per crear suports com per slicer. Tot un món aixó de la resina.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Rèplica Diesel LGB - V51 COMSA Dg Ago 30, 2020 8:27 am
Ara que he entrat en el 3D tu ja el deixes enrere per la resina. M'atreu molt i espero poder-hi entrar, però veig que es perd molt de material en els suport, quin % de material es perd per fer el suport?
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Rèplica Diesel LGB - V51 COMSA Dg Ago 30, 2020 10:52 am
Depèn de la peça, pot ser més material de suport que la pròpia peça, però cal assumir que el cost és amb pèrdues incloses, perquè sinó, no és possible generar-la...
Tot i així, com que la mida que es pot fer de peça no és molt gran, rendeix prou la resina i el preu per unitat no és descabellat. Estic segur que les portes m'han sortit molt més barates que les de LGB.
Una de les coses que cal reparar, de quan vaig comprar les parts de la carrosseria, és aquesta part del sostre que falta.
La meva idea, per a fer un afegit que quedi ben fort, és retallar per la zona verda. D'aquesta manera, quan posi el tros nou podré repenjar-lo a la zona marcada amb punts grocs. Podré enganxar i reforçar per dins, de forma que quedarà ben fort. Si intentés afegir tal com està, seria massa fràgil i delicat.
Aquí es pot comprarar la finura de les peces fetes amb la impressora de resina i les del frontal del bastidor, fetes amb la de filament de plàstic. Tot i que em van sortir bastant bé, ara, en compraració, es veuen força bastes i poc definides...
És a l'hora de fer la impressió, que apareixen les diferències. En primer lloc, cada impressora sol tenir un programa per a preparar la impressió, generació de suports, disposició de peces, etc. En segon lloc, la pròpia definició de cada màquina, que permet peces més o menys bones.
De fet, podria agafar els arxius que vaig utilitzar per a fer les peces del bastidor i imprimir-los amb la impressora de resina.