| El tren petit de l’Alt Vallespir. | |
|
+9alejandro sasplugas MALLET73 Sonderzug fantito TramBlau Olot josepmaria Sisu fve 13 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: El tren petit de l’Alt Vallespir. Dc Mar 30, 2016 8:09 am | |
| Gràcies Amadeu. Algunes imatges de detall o que poden aportar alguna novetat: De baixada pel camí de terra la ruta creuava un parell o 3 de rierols i em vaig ficar a dins malgrat la vegetació per poder veure com estaven construïts. Estaven fets amb força pendent per l'aigua i de molta amplada per suportar el pes. [Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]Una vista des de l'extrem del viaducte mirant cap a l'estació de Manyaques i on podem veure (malgrat la vegetació) la pendent del traçat que baixa a buscar l'altre extrem del viaducte. [Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]I un parell d'imatges de detall del viaducte malgrat la vegetació [Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19515
| Assumpte: Re: El tren petit de l’Alt Vallespir. Dj Mar 31, 2016 1:49 am | |
| | |
|
| |
fve Comptador de reblons
Ubicació : Jafre / Barcelona Edat : 66 Data d'inscripció : 22/10/2012 Nombre de missatges : 3146
| Assumpte: Re: El tren petit de l’Alt Vallespir. Ds Abr 02, 2016 5:55 am | |
| Hola,
Al Forun francès PME, diuent que hi ha un article.
"Voie Etroite" le N° 262 pages 27 et 28. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33805
| Assumpte: Re: El tren petit de l’Alt Vallespir. Ds Abr 02, 2016 6:02 am | |
| Dons aquest es pot comprar aquí: [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo] | |
|
| |
AdminTRENS.CAT Àngel de la guàrdia
Ubicació : Samalus (Barcelona) Edat : 65 Data d'inscripció : 03/01/2009 Nombre de missatges : 869
| Assumpte: Re: El tren petit de l’Alt Vallespir. Dg Maig 15, 2016 9:31 pm | |
| Acabo de rebre un missatge del Sr Joan Pla d'Arles de Tec. El missatge diu així: "Hola, En el blog canpartere.canalblog he explicat qu'es poden veure alguns rails de l'antic tren a la carretera que va de Prats de Mollo a La Presta. He publicat 2 fotos. Salutacions"Veig que l'adreça del blog és aquesta: [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]Si no m'equivoco, Eduard, aquest és un dels referents que vares tenir per a fer aquest estudi, no és cert? El Sr Joan Pla s'acaba d'inscriure a TRENS.CAT. _________________ Administrador TRENS.CAT
.
| |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: El tren petit de l’Alt Vallespir. Dg Maig 15, 2016 9:43 pm | |
| Ho acabo de veure, segur que ell ens pot explicar algun detall interessant!. Per cert.....el fil de l'exploració encara no està acabat.... | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: El tren petit de l’Alt Vallespir. Dg Maig 15, 2016 9:44 pm | |
| Per cert, jo no sabia que la línia continuava després de Prats de Molló cap a La Preste | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33805
| Assumpte: Re: El tren petit de l’Alt Vallespir. Dg Maig 15, 2016 9:48 pm | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El tren petit de l’Alt Vallespir. Dg Maig 15, 2016 9:49 pm | |
| - Sisu escrigué:
- Per cert, jo no sabia que la línia continuava després de Prats de Molló cap a La Preste
Ni jo. I no sé per a on devia continuar: si ho recordes, l'explanació de les vies acabava en un racó tancat del que no veig possible continuació. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: El tren petit de l’Alt Vallespir. Dg Maig 15, 2016 9:50 pm | |
| - Sisu escrigué:
- Per cert, jo no sabia que la línia continuava després de Prats de Molló cap a La Preste
Ara ho veig, no és que la línia continués, sino que van usar els rails per fer de barana en alguns vorals de la carretera. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: El tren petit de l’Alt Vallespir. Dj Feb 22, 2018 7:26 pm | |
| Amadeu, què et sembla si acabem aquest fil tant interessant ???. Crec que ho mereix sobradament i només falta el tram de la Farga del Mig a Sant Llorenç de Cerdans. | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19515
| Assumpte: Re: El tren petit de l’Alt Vallespir. Dv Feb 23, 2018 5:00 am | |
| | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12355
| Assumpte: Re: El tren petit de l’Alt Vallespir. Dv Feb 23, 2018 6:30 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El tren petit de l’Alt Vallespir. Dv Feb 23, 2018 8:30 am | |
| - Sisu escrigué:
- Amadeu, què et sembla si acabem aquest fil tant interessant ???. Crec que ho mereix sobradament i només falta el tram de la Farga del Mig a Sant Llorenç de Cerdans.
Mira, ja no me’n recordava d’aquest fil. Ara sóc fora de casa, i a demés m’ha petat l’ordinador. Des de l’Ipad no sé com pujar fotos. A la que tingui ordinador i torni de viatge el continuaré. Gràcies per recordar-m’ho. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: El tren petit de l’Alt Vallespir. Dg Feb 25, 2018 7:32 pm | |
| - Olot escrigué:
- Sisu escrigué:
- Amadeu, què et sembla si acabem aquest fil tant interessant ???. Crec que ho mereix sobradament i només falta el tram de la Farga del Mig a Sant Llorenç de Cerdans.
Mira, ja no me’n recordava d’aquest fil.
Ara sóc fora de casa, i a demés m’ha petat l’ordinador. Des de l’Ipad no sé com pujar fotos.
A la que tingui ordinador i torni de viatge el continuaré.
Gràcies per recordar-m’ho.
Cap problema Amadeu. Crec que gràcies a l'Eduard tots vam tenir l'oportunitat de conèixer aquest petit ferrocarril i que va valer la pena la seua feina d'investigació i la nostra de testimoniatge de les seues restes. És un valor afegit per al fòrum que el fa gran. No tinc gaire fotos de l'últim tros, esperaré a que les pengis i si em sembla n'afegiré alguna. | |
|
| |
OG22 Trenjardinaire
Ubicació : Madremanya Edat : 55 Data d'inscripció : 19/09/2018 Nombre de missatges : 696
| Assumpte: Re: El tren petit de l’Alt Vallespir. Dg Abr 14, 2019 9:53 pm | |
| És un fil una mica antic, però crec interessant indicar que el pont metàl.lic ja s'ha reobert al pas. Ha de ser bastant recentment, perquè el paviment es veu novíssim. Només per a bicicletes i vianants, pel que ara és una via verda completa des de Manyaques i La Farga del Mig, com a mínim. Han conservat els pals per a la catenària. No adjunto fotos, perquè m'hi vaig arribar ahir el vespre, anant una mica a l'idea, en veure'l des de la carretera... Sabia del ferrocarril que arribava fins a Arles, i el veure edificis fins a Prats de Molló que havien de ser estacions si o si me feien pensar que aquest havia de continuar fins a aquesta localitat, però no veia un traçat lògic enlloc per a un ferrocarril de via ampla. El fet que aquest ferrocarril fos tipus tramvia i d'ample mètric, ja me justifica les estacions i el pont, doncs. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El tren petit de l’Alt Vallespir. Dg Abr 14, 2019 11:34 pm | |
| Gràcies per fer-nos ho saber. Aquest és un dels nostres ferrocarrils més oblidats. La majoria d’”experts” ni tan sols n’han sentit a parlar mai. Aquí vàrem recollir un testimoni de tot el que vàrem trobar. Però el fil no és pas mort! I celebro la teva posada al dia. | |
|
| |
fve Comptador de reblons
Ubicació : Jafre / Barcelona Edat : 66 Data d'inscripció : 22/10/2012 Nombre de missatges : 3146
| Assumpte: Re: El tren petit de l’Alt Vallespir. Dj Oct 17, 2019 4:16 am | |
| Al WEB: [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]Han aparegut fotos noves dels automotors, amb més detalls. [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo] | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El tren petit de l’Alt Vallespir. Dj Oct 17, 2019 9:30 am | |
| Molt bona aportació, Eduard. Moltes gràcies per aquestes fotografies tant interessants. No comprenc com aquest petit tren dins de territori català ens ha estat tant desconegut fins fa poc temps. | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: El tren petit de l’Alt Vallespir. | |
| |
|
| |
| El tren petit de l’Alt Vallespir. | |
|