| vagons del ciment | |
|
+11fve josepmaria JGDURAND Maxx_Rivoli ignasibaga TramBlau alejandro sasplugas Olot ostman Sisu MALLET73 15 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
| Assumpte: Re: vagons del ciment Dl Mar 21, 2016 11:24 am | |
| Objectiu plenament aconseguit !!!!! a quedat fantastic,
Alexandre | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: vagons del ciment Dl Mar 21, 2016 5:55 pm | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: vagons del ciment Dl Mar 21, 2016 6:18 pm | |
| A mi em fa falta algun sac de ciment per Olesa..! | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: vagons del ciment Dl Mar 21, 2016 7:29 pm | |
| | |
|
| |
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
| Assumpte: Re: vagons del ciment Dl Mar 21, 2016 8:01 pm | |
| | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: vagons del ciment Dt Mar 22, 2016 1:13 am | |
| | |
|
| |
fve Comptador de reblons
Ubicació : Jafre / Barcelona Edat : 66 Data d'inscripció : 22/10/2012 Nombre de missatges : 3146
| Assumpte: Re: vagons del ciment Dt Mar 22, 2016 1:20 am | |
| | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: vagons del ciment Dt Mar 22, 2016 2:18 am | |
| | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: vagons del ciment Dt Mar 22, 2016 3:46 am | |
| Hola a tots. Celebro que us hagi agradat - Sisu escrigué:
Explica com has fet el segell siusplau.... Els primers sacs per envasar el ciment eren de jute i un cop buits els retornaven per reomplir-los, hi havia un departament amb un exercit de dones que es dedicaven a repassar els sacs vells i fer-ne de nous, el que no sé de cert si anaven empresos o no, quan varen ser substituïts pels de paper segur que anaven impresos, però en el museu exposen aquests, i jo hi he volgut assemblar els que ha fet en Carles. El tampó és una goma d'esborrar de la marca MILAN de les quadrades, son toves i mal·leables que permet gravar fàcilment el dibuix que vols reproduir i desprès s'adapta molt bé a la superfície a marcar. Amb la ajuda del bisturi i una fresa de punta he rebaixat les parts que no s'han de tintar, rebaixant-la en aquests punts 2 o 3 mm. El que si hem de tenir en compte que el dibuix l'hem de fer invertit d'esquerra a dreta per després poder llegir. Un cop fet el pintem amb pinzell sec amb el color que volem fer servir i abans de que s'assequi la pintura ja podem marcar una, dues o tres peces. Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: vagons del ciment Dt Mar 22, 2016 7:07 am | |
| | |
|
| |
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
| Assumpte: Re: vagons del ciment Dt Mar 22, 2016 1:15 pm | |
| | |
|
| |
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: vagons del ciment Dc Ago 23, 2017 10:27 am | |
| Per continuar amb la saga de vagons del carrilet de La Pobla de Lillet ( tren del ciment) fa temps que penso amb un dels vagons de viatgers, que també vaig reproduir a escala H0i amb els mateixos paràmetres que el vagó de mercaderies i la aranya, no podem anar a una reproducció a escala, sinó buscar una proporcionalitat que permeti circular pels mòduls del MOMI i que tingui una forma versemblant a la realitat. Asland tenia tres vagons com aquest, tenien un compartiment de 2ª (preferent) amb capacitat per a quatre viatgers, amb bancs laterals encoixinats i un altre de 3ª amb capacitat per 12 viatgers amb bancs laterals de llistons de fusta, el accés era pels extrems a on hi havia un balconet protegit per una vidriera , els compartiments es tancaven amb unes portes de dues fulles i corredisses que s'amagaven al interior del parament, els dos compartiments estaven separats per una mampara amb una porta igual a les dels extrems. Una de les altres peculiaritats del vagó és la forma de la teulada. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: vagons del ciment Dc Ago 23, 2017 10:58 am | |
| Jo ja m'assec a primera fila per veure l'espectacle... vaig a buscar les crispetes..! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: vagons del ciment Dc Ago 23, 2017 6:55 pm | |
| Jo també ! | |
|
| |
fve Comptador de reblons
Ubicació : Jafre / Barcelona Edat : 66 Data d'inscripció : 22/10/2012 Nombre de missatges : 3146
| Assumpte: Re: vagons del ciment Dc Ago 23, 2017 8:58 pm | |
| Jo també friso per veure com avança el teu projecte!
Et puc demanar dos favors?.
1er. Pots penjar fotografies dels vagons en escala H0.
2on. Ja saps que em defineixo com comptador de reblons. Per a treure ferro al meu defecte, podries detallar, fent servir les teves paraules, “les salvetats per a mantenir la proporcionalitat del model”. O sigui, quans reblons es queden pel camí en la construcció, que en el teu cas seran, majoritariamen, modificacions en les mesures.
Penso que donarà llum al fet de que el nombre de reblons no és la qüestió important.
Gràcies
| |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: vagons del ciment Dc Ago 23, 2017 9:00 pm | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: vagons del ciment Dj Ago 24, 2017 3:14 am | |
| De moment ja he despertat el vostre interès, després es pot traduir amb decepció .... - fve escrigué:
1er. Pots penjar fotografies dels vagons en escala H0.
La màquina en H0i Els de mercaderies La aranya El mixta viatgers-correus El de viatgers - fve escrigué:
- 2on. Ja saps que em defineixo com comptador de reblons. Per a treure ferro al meu defecte, podries detallar, fent servir les teves paraules, “les salvetats per a mantenir la proporcionalitat del model”. O sigui, quans reblons es queden pel camí en la construcció, que en el teu cas seran, majoritariamen, modificacions en les mesures.
Jo no puc ser compta-reblons, per tant soc aprenent crònic Bromes a part, en aquests cassos quedes molt fora de mides, principalment pel tema de l'ample de via, però també et condicionen el bogis, enganxalls i altres elements que fan falta si vols fer el model per fer-lo circular, no per estar en un prestatge, si vull el model per a un prestatge el faré a escala, com vaig fer amb l'estació de Puig-reig. Com que per fer el de transport de ciment i la Aranya vam fer servir el xassís de les vagonetes de LGB reduint la seva llargada en aquest cas he fet el mateix, reduir-lo al màxim possible, hi ha uns bogis de Playmobil que son molt petits, però quedarien molt diferents als del vagó de ciment tallant el que volem eliminar i tornant a enganxar les parts restants i reforçar-lo perquè no es trenqui en plenacirculació o en un descarrilament Muntar-los en una fullola amb la mida que donarem al vagó i a fer proves de circulació com ja tinc per costum. Aquest vespre una mica més | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: vagons del ciment Dj Ago 24, 2017 5:47 am | |
| Aquí els alumnes mirant què fan els mestres..... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: vagons del ciment Dj Ago 24, 2017 5:50 am | |
| Si. Aquí hi ha un mestre que es diu "Aprenentcrònic". | |
|
| |
| Assumpte: Re: vagons del ciment Dj Ago 24, 2017 9:44 am | |
| Les proves han anat molt bé en circulació, algun descarrilament en maniobra, però és normal ja que no pesa res. per fer la caixa ens veiem condicionats per l'amplada dels bogis perquè no es vegin desproporcionats, per tant la caixa tindrà un aspecte més ample del compte amb aquestes premisses comencem a les parets exteriors dels laterals les tres mampares, les dues exteriors i la de separació de compartiments muntem la caixa, fem les portes i les vidrieres externes, de la construcció d'aquestes no en vaig fer cap foto les vidrieres estan fetes en dues parts que s'uneixen un cop pintades i muntats els vidres, perquè aquests quedin al interior de la finestra un cop seca la pintura muntem els vidres dels compartiments i de les portes i muntem el interior de la caixa que va pintat amb barnís el vagó amb la vidriera presentada. Demà més | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: vagons del ciment Dj Ago 24, 2017 10:16 am | |
| Caram Ignasi! Sí que has fet via! Jo encara ni tan sols he començat amb les crispetes! Per cert, acabo de veure un tramvia blau... | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: vagons del ciment Dj Ago 24, 2017 6:09 pm | |
| Quina feinada les finestres i ratllar tot el PVC, i una feina impecable...... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: vagons del ciment Dj Ago 24, 2017 6:15 pm | |
| Un tramvia blau, i moltes coses més! Les meves crispetes tot just comencen a expotar i el vagó ja està gairebé acabat. Un altre dia esperaré a la mitja part! Fer per via de 45mm un vagó que en la realitat és de via de 60 cms, és tota una senyora concessió. Però el treball em sembla molt fi. És clar que venint de tu no em sorprèn. Quin tipus de plàstic fas servir i a on el compres, Ignasi? | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: vagons del ciment Dj Ago 24, 2017 11:11 pm | |
| | |
|
| |
ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
| Assumpte: Re: vagons del ciment Dg Ago 27, 2017 6:07 am | |
| Una gran feina però ... això esta en temps real? Que no vas a la platja o a muntanya? | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: vagons del ciment | |
| |
|
| |
| vagons del ciment | |
|