El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : ARENYS Edat : 56 Data d'inscripció : 23/09/2018 Nombre de missatges : 156
Assumpte: Topall de ciment Dj Nov 25, 2021 3:52 am
Hola a tothom,
Obro un fil nou com a monogràfica de la fabricació (si més no l'intent) d'un topall de ciment. La idea es fer-lo per deixar-lo a l'exteiror i que amb el temps vagi envellint, alhora de "fugir" d'allò comercial (que per això ja tinc l'HO )
L'inici: vaig agafar la idea d'aquesta foto:
El primer que vaig fer es extreure les mides i escalar-les a 1:22. Per això vaig cercar una calculadora per internet que em va calcular les mides exactes, doncs jo les tenia a 1:87 i les havia de passar a 1:22. Adjunto el plano a "mà alçada", ja em perdonareu el meu nivell de dibuix lineal, però al resultat del primer intent a estat força encoratjador.
Després he fet un motllo amb els material que tenia per casa: llistons i planxes de polietilè. Aquest punt el tinc que millorar, doncs als desmot-llar no ha quedat del tot polit.
Finalment vaig anar a comprar ciment "blanc", doncs el prefereixo al gris en aquesta ocasió. Vaig fer de mà d'obra i a esperar una estona...
Editat per darrera vegada per dvdtren el Dj Nov 25, 2021 4:10 am, editat 1 cop en total
A Olot, TramBlau, Joelgb, TOG y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.
dvdtren Trenjardinaire
Ubicació : ARENYS Edat : 56 Data d'inscripció : 23/09/2018 Nombre de missatges : 156
Assumpte: Re: Topall de ciment Dj Nov 25, 2021 4:08 am
Continuem,
Un cop sec, procedeixo a separar el motllo, i veig que ha quedat força bé, però he de millorar-lo. En alguns punts el ciment no ha quedat polit.
també he fet el topall de fusta, amb un bany d'oli de teka i un cop presentat... ostres! els LGB nomès porten un topall!! i jo havia pensat en posar-li dos. Potser deixaré la fusta tal qual
Ja em direu quelcom! Continuarà...
A Olot, TramBlau, MALLET73 y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7375
Assumpte: Re: Topall de ciment Dj Nov 25, 2021 4:20 am
Bona idea
dvdtren Trenjardinaire
Assumpte: Re: Topall de ciment Dl Nov 29, 2021 3:11 am
Doncs aqui el tenim:
Editat per darrera vegada per dvdtren el Dl Nov 29, 2021 9:24 am, editat 1 cop en total
A Olot, TramBlau, MALLET73, TOG, alejandro sasplugas y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Topall de ciment Dl Nov 29, 2021 3:50 am
a mi m'agrada...molt net... però ja agafarà solera amb el temps...perfecte no cal que sigui ja que el d'escala real tampoc ho eren...
felictats!!
mallet73
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: Topall de ciment Dl Nov 29, 2021 4:06 am
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Topall de ciment Dl Nov 29, 2021 7:11 am
A demés de ser molt bona idea, t’ha quedat genial.
Assumpte: Re: Topall de ciment Dl Nov 29, 2021 9:31 am
Celebro que us agradi El ciment m’ha donat bones vibracions per fer-hi més cosetes. Ara em ronda pel cap un vagonet de bestià, fet en fusta. De moment ho estic estudiant.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Topall de ciment Dl Nov 29, 2021 6:38 pm
En el forum pots trobar-hi fils sobre alguna construcció en ciment (Tramblau) i també sobre construcció de vagons de fusta que han fet diversos membres.
Ubicació : Barcelona Edat : 54 Data d'inscripció : 02/12/2016 Nombre de missatges : 470
Assumpte: Re: Topall de ciment Dt Nov 30, 2021 2:38 am
Molt bona feina, Un truc per accelerar la solera si els tens a l'ombra es barrejar aigua amb molsa (triturar-ho bé) i escampar-lo pel ciment (i esperar que creixi el verdet). Si no el temps ja farà la feina.
Salut i vapor
A TOG li agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Topall de ciment Dt Nov 30, 2021 3:14 am
mikado escrigué:
Molt bona feina, Un truc per accelerar la solera si els tens a l'ombra es barrejar aigua amb molsa (triturar-ho bé) i escampar-lo pel ciment (i esperar que creixi el verdet). Si no el temps ja farà la feina.
Salut i vapor
mallet73
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
Assumpte: Re: Topall de ciment Dt Nov 30, 2021 3:33 am
Aquestes són les toperes i un dels motlles. Estan fetes amb morter ja una mica passat, era un experiment a veure com sortien
Aquest és el primer que vaig fer, amb un cargol com a topera
Aquesta està per acabar, com es veu el morter no tenia gaire qualitat
I aquest és el que més m'agrada, crec que és el més realista
el motlle no està totalment acabat, li manca el tros que deixa buida la part tracera i els forats per al pas dels cargols de la fusta per a la topa. Per fer-ho millor utilitzar morter amb sorra de silice que és molt fina, que dóna més polit el treball.
Pere
A Olot, MALLET73 y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
dvdtren Trenjardinaire
Assumpte: Re: Topall de ciment Dt Nov 30, 2021 6:17 am
Olot escrigué:
En el forum pots trobar-hi fils sobre alguna construcció en ciment (Tramblau) i també sobre construcció de vagons de fusta que han fet diversos membres.
Tens algun model real al cap? Necessites planos?
Si si, tant punt pugui, obriré un fil a part per no barrejar contingunts.
dvdtren Trenjardinaire
Assumpte: Re: Topall de ciment Dt Nov 30, 2021 6:18 am
Carai! quina mà de topalls. El tema de la molsa ho desconeixia completament
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Topall de ciment Dt Nov 30, 2021 6:36 am
mikado escrigué:
Salut i vapor
A mi algú m’havia explicat que a Anglaterra per fer sortir Verdet les pedres s’utilitza iogurt. La veritat és que mai ho he corroborat. Tampoc ho he Provat provat, perquè no he tingut necessitat donat que a casa en poc temps, després de la pluja i en els racons més humits ja surt tot sol, sense haver de fer aquestes marranades. Però us ho poso aquí per si ho voleu fer servir, o provar-ho.(Estaria bé que si algú ho prova ens digui si funciona o si més aviat és una presa de pèl)
Ubicació : Stra - Venezia - Italia Edat : 67 Data d'inscripció : 21/10/2013 Nombre de missatges : 17
Assumpte: Re: Topall de ciment Dt Nov 30, 2021 7:36 am
Realització DVDTren molt interessant, us he copiat els dibuixos per fer-ho en impressió 3D. Per fer créixer molsa, només cal fer servir l'hipertufa; 1/3 de formigó, 1/3 de sorra i 1/3 de torba. Aleshores els percentatges poden variar segons les vostres necessitats. Tots els relleus de la meva barana de jardí es van fer així i ara tenen una bonica molsa que els fa molt realistes.
A Olot, TramBlau y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: Topall de ciment Dt Nov 30, 2021 8:58 am
per què "ciment topall" i no aldaba ?
dvdtren Trenjardinaire
Assumpte: Re: Topall de ciment Dt Nov 30, 2021 11:19 am
Ecovip3 escrigué:
... us he copiat els dibuixos per fer-ho en impressió 3D. ...
Genial! doncs si tens el disseny en 3d del tope de ferro LGB et quedarà molt bé. Jo vaig haver de fer servir uns "poms" de moble
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Topall de ciment Dt Nov 30, 2021 5:55 pm
tram47 escrigué:
per què "ciment topall" i no aldaba ?
Error de traductor? Quina es la frase original en francès, Daniel?