El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Ferrocarril Val de Martyn Dl Ago 08, 2022 4:01 pm
Espectacular.
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 29/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Ferrocarril Val de Martyn Dl Ago 08, 2022 6:07 pm
Pere
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Ferrocarril Val de Martyn Dl Ago 08, 2022 8:22 pm
ignasibaga escrigué:
Espectacular.
+1
Aquest edifici de l'estació es fantàstic!!! D on la has tret??!!!!
Salutacions
Mallet73
Martyn Jardinaire
Ubicació : Harlington, Bedfordshire, UK Edat : 67 Data d'inscripció : 18/03/2015 Nombre de missatges : 59
Assumpte: Re: Ferrocarril Val de Martyn Dl Ago 08, 2022 10:26 pm
MALLET73 escrigué:
ignasibaga escrigué:
Espectacular.
+1
Aquest edifici de l'estació es fantàstic!!! D on la has tret??!!!!
Salutacions
Mallet73
Faig la majoria dels meus edificis amb taulers d'escuma de PVC a escala 1:24. En aquesta visió es poden veure tant l'estació del ramal d'alt nivell, El Boixar, com l'estació principal, Montsià, que es troba a ras de terra. Ambdues estacions es basen en l'arquitectura que es troba a Osca.
A Olot, TramBlau, MALLET73, Shay, lluis7, josepmaria, KTK y a Els hi agrada aquesta publicació.
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Ferrocarril Val de Martyn Dt Ago 09, 2022 8:28 am
Gràcies per la resposta... llavors fas servir el pvc com fem servir nosaltres per fer els nostres trens.. però això em genera més preguntes.. la teulada?? aquesta rugositat de les parets??
Són uns edificis genials fantàstics..
salutacions
mallet73
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Ferrocarril Val de Martyn Dt Ago 09, 2022 12:40 pm
Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) Edat : 60 Data d'inscripció : 08/10/2013 Nombre de missatges : 1261
Assumpte: Re: Ferrocarril Val de Martyn Dt Ago 09, 2022 3:31 pm
Feia temps que no veia aquest fil, que és sempre un regal pels ulls aquest circuït encisador. Per cert, també vull recalcar la feina meticulosa de jardinería
Salut Xavi -KTK-
A Olot li agrada aquesta publicació.
Martyn Jardinaire
Ubicació : Harlington, Bedfordshire, UK Edat : 67 Data d'inscripció : 18/03/2015 Nombre de missatges : 59
Assumpte: Re: Ferrocarril Val de Martyn Dg Des 11, 2022 11:45 am
He estat ocupat, aquí a la freda Anglaterra, convertint totes les meves locomotores a bateria amb control de ràdio. Acabo de sortir al jardí per provar l'última locomotora: una 030T fictícia, basada en una Piko BR80. La pista era relliscosa, però va bé!
He convertit la meitat de la meva flota fins ara i, per tant, estaré ocupat durant molts mesos més.
A Olot, Francesc, TramBlau, MALLET73, Shay, TOG, KTK y a RailwayManiac Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Ferrocarril Val de Martyn Dg Des 11, 2022 3:30 pm
UPS! Tenia entès que era plujosa i de vegades dies sota la boira....
Molt bona feina!! Veig també el vídeo del test amb la màquina a mig fer.. fas servir pvc escumat ones evergreen?? Per passar a RC que compres un kit??
Salutacions
Mallet73
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Ferrocarril Val de Martyn Dg Des 11, 2022 3:35 pm
Hola Martyn, una pregunta, cada màquina porta la seva bateria?, hi ha prou espai a l'interior per posar el comandament a distància per radio control i les bateries ?, quina autonomia tenen?, son de liti?
Ens pots fer un resum del procés?
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Ferrocarril Val de Martyn Dg Des 11, 2022 5:21 pm
Assumpte: Re: Ferrocarril Val de Martyn Dg Des 11, 2022 6:18 pm
La meva dona em va donar permís per gastar els meus diners!
Cada locomotora té bateries NiMH i una targeta de so MyLocoSound, a més de Fosworks, un controlador, receptor, altaveu, fusible i interruptors. Les locomotores de vapor tenen fum i totes les locomotores tenen il·luminació LED bicolor direccional (davant blanc/darrera vermell), a més d'un llum de cabina. Les locomotores de vapor tenen un LED taronja parpellejant per donar ambient, i tenen conductor i bomber. Vaig fer la meva pròpia electrònica per als relés, reguladors de tensió, resistències, etc.
Els telèfons de radiocontrol poden triar entre 10 locomotores.
Ha estat difícil esprémer tots els components dins!
En la majoria dels casos, la nova electrònica ha costat més que el model original de locomotora, però el radiocontrol significa que no he de netejar tant la via i ara puc passejar pel jardí amb l'emissor. Això farà que sigui més divertit d'operar.
He fet canvis a l'LGB 'Spremberger' i al Piko BR80 per fer-los semblar més espanyols i menys alemanys, utilitzant taulers d'escuma, plasticard i perfil d'estirè.
He encarregat que em facin detalls de llautó gravat, per afegir plaques de nom i números, lletres de feix d'amortiment i triangles per als llums d'estil antic. L'any vinent, les locomotores es veuran millor.
A continuació, estic treballant per convertir un Piko railbus i LGB Corpet-Louvet i en tinc tres més després.
A Olot, Francesc, TramBlau, MALLET73, lluis7 y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Ferrocarril Val de Martyn Dg Des 11, 2022 6:33 pm
Això son paraules en MAJUSCULES
Encara una pregunta, per posar tot això has hagut de sacrificar pes d'adherència?, no tots els models ho deuen permetre.
El resultat és excel·lent i com dius el cost també és important
jordi Trenjardinaire
Ubicació : barcelona Edat : 54 Data d'inscripció : 06/08/2014 Nombre de missatges : 332
Assumpte: Re: Ferrocarril Val de Martyn Dg Des 11, 2022 6:46 pm
Quin nivell!!!
Felicitats per tot el circuit, edificis, jardins i nou sistema d'alimentació i conducció
Martyn Jardinaire
Assumpte: Re: Ferrocarril Val de Martyn Dg Des 11, 2022 7:39 pm
ignasibaga escrigué:
Això son paraules en MAJUSCULES
Encara una pregunta, per posar tot això has hagut de sacrificar pes d'adherència?, no tots els models ho deuen permetre.
El resultat és excel·lent i com dius el cost també és important
Una bona pregunta.
He retingut el pes en algunes locomotores però no sabré si hi ha cap problema fins l'any que ve quan pugui circular trens més llargs. Les bateries i els components addicionals afegeixen una mica de pes i tinc algunes tires de plom, per si necessito afegir més pes.
Assumpte: Re: Ferrocarril Val de Martyn Dg Des 11, 2022 8:14 pm
Ja ens explicaràs com evoluciona tot plegat, és molt interessant el que estàs fent. FELICITATS