| El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] | |
|
+9E4lok tram47 peps TramBlau jaume ostman Olot MALLET73 Sisu 13 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] Ds Feb 16, 2013 1:17 am | |
| Hola a tothom. Finalment m´he decidit a obrir aquest fil sobre la construcció d´un circuit al meu jardí. Qui ho havia de dir fa uns mesos?. Les autoritats han autoritzat la construcció d´un ferrocarril en una zona intermitja dels exteriors de la casa. Aquesta zona és per sobre el nivell inferior que correspon pròpiament al jardí. (Veure fotos). La gespa és 1,4 m per sota del que serà el nivell principal i a peu de jardí hi haurà unes vistes privilegiades de tots els trens. Com es pot veure al croquis i a les fotos, hi ha una paret de pedra que és per sobre del nivell "zero" i que és 0,5 m per sobre. Al damunt d´aquesta paret, sino en tot el recorregut, en una part, hi vull fer pujar un tren que suposo haurà de ser cremallera per la dificultat de fer un traçat que venci el desnivell en tant poc espai. Com que les dimensions disponibles són modestes, el circuit que faré serà inspirat en recorreguts secundaris, rurals, de carrilet. No té sentit fer circular llargs trens en poc espai, per tant el meu material serà apropiat per al circuit. Locomotores petites, automotors i convois curts. Tot i així crec que pot donar força joc. Petit, però ben ambientat i amb detalls que el facin agradable, potser millor que alguns recorreguts molt grans que es veuen per la xarxa però que no tenen ànima. Tinc algunes coses pensades del recorregut, però en principi no he posat res perquè si voleu, hi dieu la vostra. Us puc dir que la caseta de fusta i tot el que hi ha a la feixa sortirà (menys la pedra de molí), encara que crec que la caseta s´hi podria quedar sense molestar. Una cosa que sí he pensat darrerament és de fer una estació terme suspesa per damunt del jardí a l´extrem inferior esquerra del croquis. Podria fer una estructura subjectada al mur de partició amb el veí i fer-hi una estació o més aviat una mena d´hangar cobert des d´on expedir alguns trens. Us poso el croquis (hi ha l´escala perquè us en feu una idea i algunes cotes) i unes fotos des de diferents angles perquè us en feu una idea. Agrairé moltíssim qualsevol comentari, sobretot dels que teniu circuit i experiència en el tema. | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19510
| Assumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] Ds Feb 16, 2013 1:47 am | |
| Molt bé!!! felicitats!! et seguiré com tot allò que fas!! això ja són paraules majors i obres majors!!! com portes el tema de fer de paleta!!??
salutacions
mallet73 | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] Ds Feb 16, 2013 3:29 am | |
| Alguna cosa he fet, però no és lo meu. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33801
| Assumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] Ds Feb 16, 2013 4:17 am | |
| Molt be, Narcís. Enhorabona.
La veritat és que seria un pecat no aprofitar aquest espai que tens. És molt apropiat i dóna moltes opcions.
Està molt be que tinguis clar quins trens faràs córrer, i encara més, que s'adaptin a les possibilitats del teu circuit.
A partir d'aquí, insisteixo en allò que ja t'he aconsellat d'anar a visitar com més circuits millor.
| |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] Ds Feb 16, 2013 4:23 am | |
| Ho tinc en compte Amadeu, no tinc intencions de començar demà, només vull començar a pensar en un itinerari possible i factible. Creus que l´espai és suficient? | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] Ds Feb 16, 2013 5:18 am | |
| Si tens el permís de l'autoritat, ja tens el més difícil...
Sembla un bon lloc... El pots veure de dalt, des de terra, i a l'alçada dels ulls...
Com ve dius, ara toca començar a planificar el traçat... Et recomano un programa de diseny de circuits i començar a fer proves, i anar-les ensenyant...
Així a ull, crec que t'hi pot caber un os en L... Que dona moltes posibilitats de circulació... O vols fer un circuit d'anada i tornada?
Perque et facis una idea de rampa, a Molins de Rei la setmana passada, tenien una rampa d'uns 5 metres per pujar uns 22-24 cm... Per tant pensa que per pujar 50 necessitaries uns 10 metres de rampa (no cal que siguin seguits)... O com bé dius posar cremallera, que et permetrà escursar la rampa, però en canvi molt poc material podrà pujar-hi...
| |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] Ds Feb 16, 2013 6:07 am | |
| Felicitats. Pero ara ja saps que toca.... Aquests circuit te necessitats de trens.... I tu fas uns vagons molt bonics.... Ara ja no tens escuses per no fer els dos vagons de Nuria... | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] Ds Feb 16, 2013 6:33 am | |
| No m´ho he mirat al màxim, però penso que hauré de fer un punt a punt i m´agradaria que quedés una zona on els trens poguessin anar girant. No ho tinc gens clar. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33801
| Assumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] Ds Feb 16, 2013 6:53 am | |
| - Sisu escrigué:
- ...Creus que l´espai és suficient?
Tens molts metres. Tens desnivell, i sempre és millor un terreny accidentat que un rectangle pla. Tens clara l'idea del tipus d'explotació que vols fer: carrilet, trens petits i curts... Es tracta de que sàpigues si vols un oval, un punt a punt, un "os", una combinació entre ells, una estació al mig que reebi i envii trens, o varies estacions, una sola línia o més d'una amb una petita estació de bifurcació... De moment, a mi el nom ja m'agrada ! | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] Ds Feb 16, 2013 7:00 am | |
| Bé, lo del nom se m´ha acudit a l´haver d´obrir el fil, suposo que l´hi escau prou bé. Llàstima que esteu tant lluny, perquè m´agradaria que ho poguèssiu veure en directe i dir-me les possibilitats que hi veieu, no em vull equivocar. Vull estar ben segur abans de començar, no sóc d´improvisar. | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12353
| Assumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] Ds Feb 16, 2013 7:04 am | |
| Molts estudis i plans abans de col·locar vies, una de les parts de la nostra afició més apassionants. Pere
Editat per darrera vegada per TramBlau el Ds Feb 16, 2013 7:43 am, editat 1 cop en total | |
|
| |
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] Ds Feb 16, 2013 7:40 am | |
| No ho diguis gaire alt que organitzem una excursió per veure el terreny... | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] Ds Feb 16, 2013 7:47 am | |
| Jo no faig compliments, aquí em trobareu. | |
|
| |
peps Trenjardinaire Plus
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
| Assumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] Dt Feb 19, 2013 8:57 pm | |
| tens un espai boniisim estere impacient per veure ja fotos salutacions PEP | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] Dc Feb 20, 2013 1:21 am | |
| Merci Pep, jo penso que és una mica just, tú si que tens un espai bestial. Farem el que podrem !! | |
|
| |
peps Trenjardinaire Plus
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
| Assumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] Dc Feb 20, 2013 9:39 am | |
| Ja tens els planos del recorregut??? Salutacions PEP | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] Dc Feb 20, 2013 9:50 am | |
| No, tinc alguna idea, però tampoc sé massa com passar-la al paper. | |
|
| |
| Assumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] Dc Feb 20, 2013 10:13 am | |
| - Sisu escrigué:
- No, tinc alguna idea, però tampoc sé massa com passar-la al paper.
Dibuixa-la de qualsevol manera, ja ho passarem a net... | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] Dc Feb 20, 2013 11:01 am | |
| D´acord Pau. Però una pregunta: els radis i angles dels desviaments no els sé del cert, els puc posar a "grosso modo" i després corregir amb el programa adequat?. Quan tingui una estona ho faré. Encara estic liat amb el sostre | |
|
| |
| Assumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] Dc Feb 20, 2013 11:02 am | |
| - Sisu escrigué:
- D´acord Pau. Però una pregunta: els radis i angles dels desviaments no els sé del cert, els puc posar a "grosso modo" i després corregir amb el programa adequat?.
Quan tingui una estona ho faré. Encara estic liat amb el sostre Si és clar... | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] Dg Feb 24, 2013 4:06 am | |
| Bones, us passo una primera idea (de les moltes que vindran suposo) d´itinerari per al meu jardí. He ubicat dues estacions, sense distribució de vies, això ho deixo perquè vosaltres aconselleu quina es pot fer. He intercalat un bucle per poder fer rodar trens sense interrupció (sobretot per als nens). He marcat també una cantonada que podria ser el límit d´un ramal industrial/forestal/miner. Què us sembla?. El principal obstacle que veig és accedir a la paret de dalt (a +0,5 m) on aniria l´estació del cremallera. Des d´on i com ho podria fer?. Perdoneu, però amb aquest aspecte sí que els meus coneixements són zero. Em vull aprofitar de la vostra experiència i coneixements per mirar de trobar possibles solucions. Una imatge del plànol amb l´itinerari marcat grosso modo: | |
|
| |
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
| Assumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] Dg Feb 24, 2013 4:35 am | |
| túnel addicional? | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] Dg Feb 24, 2013 4:40 am | |
| Non, Daniel, impossible. La part de dalt és massissa. | |
|
| |
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
| |
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] Dg Feb 24, 2013 5:04 am | |
| Veure aquesta imatge, no és possible fer-hi un tunel. Només és utilizable la part superior del mur de pedra. Sino, tindré problemes amb la "jefa". Voir cette image, pas possible faire un tunel. Seulement utilisable la partie superieure du mur de pierres. Sinon, il va avoir des problèmes avec la chef !.
Editat per darrera vegada per Sisu el Dg Feb 24, 2013 7:48 am, editat 1 cop en total | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] | |
| |
|
| |
| El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] | |
|