NO ESTAS CONNECTAT |
En aquest moment NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITATSi ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.
Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Reglament del fòrum / Inscripcions
|
|
| Transport per ferrocarril | |
| | Autor | Missatge |
---|
fve Comptador de reblons
Ubicació : Jafre / Barcelona Edat : 66 Data d'inscripció : 22/10/2012 Nombre de missatges : 3146
| Assumpte: Transport per ferrocarril Dv Jul 19, 2013 8:23 am | |
| Bona nit, Avui he llegit la noticia de que porten un dels Stadler del Cremallera de Núria, al Cremallera de Montserrat, per reforçar el servei d’estiu d’aquest últim. També ens expliquen, que quan acabi la temporada d’estiu el retornaran a Núria, per a la temporada d’hivern. Em sembla molt correcte que FGC, gestioni el seu material, disposant-ne allà on sigui més necessari. La crisi segurament desaconsella la inversió en nou material. Però el que em sembla força absurd, és que el transport d’aquest material entre les dues línies, es faci per carretera amb camions. El d’ara no és un cas aïllat, en altres ocasions ja s’ha mogut material d’una línia a l’altra i em sembla que sempre ha estat per carretera. Més absurd, quan les dues línies tenen enllaç amb les vies d’Adif, per tant la possibilitat de fer-ho en tren no és cap bajanada. Potser caldria disposar d’uns vagons especials que permetessin carregar i descarregar els vehicles, estalviant-se les grues que ara son necessàries, com a minin al Ribes. Suposo que l’argument, és econòmic, però malgrat tot penso que els operadors ferroviaris haurien de tenir cura en aquests detalls, com volen promoure el transport de mercaderies en tren, si ells son els primers que no l’utilitzen i que consti que no estem parlant d’un fet puntual, si no d’un transport que ja comença a ser habitual. Suposo que és allò de que: “A casa del ferrer, culleres de fusta”. Què en penseu? La imatge és de la web: www.naciodigital.cat
Editat per darrera vegada per fve el Dv Jul 19, 2013 10:01 pm, editat 1 cop en total | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Transport per ferrocarril Dv Jul 19, 2013 10:07 am | |
| En un país Normal, Eduard, això seria exactament com tu dius. | |
| | | ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Transport per ferrocarril Dv Jul 19, 2013 10:32 am | |
| Penso que si Fgc demana a Adif que li deixi passar un material per les seves vies... Quan arribés el permís des de Madrid ja tornaria a fer fred... I ja caldria tornar-lo a Núria... | |
| | | josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
| Assumpte: Re: Transport per ferrocarril Dv Jul 19, 2013 10:33 am | |
| | |
| | | jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Transport per ferrocarril Dv Jul 19, 2013 10:47 am | |
| A un pais normal, tindrien vagons o bogies especials per carregar els trens de diferents amplades de via. Avui, a casa nostre, tot es fa per carretera. Cert, economicament esollor preu que transportar per tren. Un altre absurd del nostre mon. Recordem tots els trens europeus, sempre transport per la via. Inclosos tramvies... Recordem temps pssats on aquests transports es feien per ferrocarril. Aquells man, ferrostals, naval, damunt una plataforma de renfe... Recordem els taf i ter fabricats a Italia, funcionant pels seus propis mitjans, amb bohies d'amplada internacional, citcuçant per frança, fotografies color de "la vie du rail".... I no fa ps tants anys, modernament, renfe comprar bogies vevey com els que tenen els alemanys, per portar els alsthom d'alta velocitat, de la maquinista i despres de la nova alstom a santa perpetua, fent cami remolcats per dues diesel fins a la sagra... Inclos mes tard, per dur els trens a l'expo rail spped de madrid, un tgv dels paris-londres i un etr500 italia, anant de portbou a chamartin amb aquests mateixos bogies vevey... Nomes cal voler.... | |
| | | jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Transport per ferrocarril Dv Jul 19, 2013 10:51 am | |
| Metro barcelona va portar els trens nous de la linia 1, de sabadell sud a plaça catalunya, remolcats per una 252. Tpt i que era una nit i la velocitat maxima del tren era 10 km/h... O mentre van poder, per posar l'aire condicionat als que no en tenien de la serie 4000, metro barceçona els portaba fins la sagrera mercaderies per alla embarcar fins fabrica de caf en camions adaptats. | |
| | | fve Comptador de reblons
Ubicació : Jafre / Barcelona Edat : 66 Data d'inscripció : 22/10/2012 Nombre de missatges : 3146
| Assumpte: Re: Transport per ferrocarril Dv Jul 19, 2013 10:10 pm | |
| | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Transport per ferrocarril Dl Jul 22, 2013 6:07 am | |
| - jaume escrigué:
- ...Recordem temps pssats on aquests transports es feien per ferrocarril. Aquells man, ferrostals, naval, damunt una plataforma de renfe...
Recordem els taf i ter fabricats a Italia, funcionant pels seus propis mitjans, amb bohies d'amplada internacional, citcuçant per frança, fotografies color de "la vie du rail".... I no fa ps tants anys, modernament, renfe comprar bogies vevey com els que tenen els alemanys, per portar els alsthom d'alta velocitat, de la maquinista i despres de la nova alstom a santa perpetua, fent cami remolcats per dues diesel fins a la sagra... Sense ànims de justificar lo injustificable (que aquí siguem diferents), cal tenir en conta dos factors importants: 1) en aquella època la xarxa d'autopistes no era la que existeix avui dia, i un automotor no era fàcil de transportar per a segons quines carreteres que, a demés, en moltes poblacions ni tan sols hi havia variants exteriors. 2) la diferència d'ample de via que sempre ens condemna en quant al trànsit ferroviari transfronterer. Imagino que segons l'origen i destinació del material a transportar, avui dia és més fàcil fer-ho per autopista, sobre tot si hi ha galgues diferents, com és el cas dels transports entre Catalunya i l'estranger. En canvi, estic d'acord que el material de FGC podria anar per ferrocarril perfectament. Per força fins i tot hauria de ser més econòmic. Sobre tot si ja tinguéssim el material adequat per al transport i les plataformes de càrrega. Caldria que la generalitat estudiés si el cost de la construcció d'aquestes plataformes fóra amortitzable per la diferència del cost de transport per carretera o ferrocarril. | |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Transport per ferrocarril | |
| |
| | | | Transport per ferrocarril | |
|
Temas similares | |
|
| Permisos d'aquest fòrum: | No pots respondre a temes en aquest fòrum
| |
| |
| |