TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Transport per ferrocarril WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Transport per ferrocarril

Ir abajo 
5 participantes
AutorMissatge
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 66
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

Transport per ferrocarril Empty
MissatgeAssumpte: Transport per ferrocarril   Transport per ferrocarril I_icon_minitimeDv Jul 19, 2013 8:23 am

Bona nit,

Avui he llegit la noticia de que porten un dels Stadler del Cremallera de Núria, al Cremallera de Montserrat, per reforçar el servei d’estiu d’aquest últim.

També ens expliquen, que quan acabi la temporada d’estiu el retornaran a Núria, per a la temporada d’hivern.

Em sembla molt correcte que FGC, gestioni  el seu material, disposant-ne allà on sigui més necessari. La crisi segurament desaconsella la inversió en nou material.

Però el que em sembla força absurd, és que el transport d’aquest material  entre les dues línies, es faci per carretera amb camions. El d’ara no és un cas aïllat, en altres ocasions ja s’ha mogut material d’una línia a l’altra i em sembla que sempre ha estat per carretera.

Més absurd, quan les dues línies tenen enllaç amb les vies d’Adif, per tant la possibilitat de fer-ho en tren no és cap bajanada. Potser caldria disposar d’uns vagons  especials que permetessin carregar i descarregar els vehicles, estalviant-se les grues que ara son necessàries, com a minin al Ribes.

Suposo que l’argument, és econòmic, però malgrat tot penso que els operadors ferroviaris haurien de tenir cura en aquests detalls, com volen promoure el transport de mercaderies en tren, si ells son els primers que  no  l’utilitzen i que consti que no estem parlant d’un fet puntual, si no d’un transport que ja comença a ser habitual.

Suposo que és allò de que: “A casa del ferrer, culleres de fusta”.

Què en penseu?

Transport per ferrocarril 6qgo

La imatge és de la web: www.naciodigital.cat


Editat per darrera vegada per fve el Dv Jul 19, 2013 10:01 pm, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33795

Transport per ferrocarril Empty
MissatgeAssumpte: Re: Transport per ferrocarril   Transport per ferrocarril I_icon_minitimeDv Jul 19, 2013 10:07 am

En un país Normal, Eduard, això seria exactament com tu dius.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 53
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7077

Transport per ferrocarril Empty
MissatgeAssumpte: Re: Transport per ferrocarril   Transport per ferrocarril I_icon_minitimeDv Jul 19, 2013 10:32 am

Penso que si Fgc demana a Adif que li deixi passar un material per les seves vies... Quan arribés el permís des de Madrid ja tornaria a fer fred... I ja caldria tornar-lo a Núria...
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria


Ubicació : barcelona
Edat : 78
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1844

Transport per ferrocarril Empty
MissatgeAssumpte: Re: Transport per ferrocarril   Transport per ferrocarril I_icon_minitimeDv Jul 19, 2013 10:33 am

Totalment d'acord
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Transport per ferrocarril Empty
MissatgeAssumpte: Re: Transport per ferrocarril   Transport per ferrocarril I_icon_minitimeDv Jul 19, 2013 10:47 am

A un pais normal, tindrien vagons o bogies especials per carregar els trens de diferents amplades de via.
Avui, a casa nostre, tot es fa per carretera. Cert, economicament esollor preu que transportar per tren.
Un altre absurd del nostre mon.
Recordem tots els trens europeus, sempre transport per la via. Inclosos tramvies...
Recordem temps pssats on aquests transports es feien per ferrocarril. Aquells man, ferrostals, naval, damunt una plataforma de renfe...
Recordem els taf i ter fabricats a Italia, funcionant pels seus propis mitjans, amb bohies d'amplada internacional, citcuçant per frança, fotografies color de "la vie du rail"....
I no fa ps tants anys, modernament, renfe comprar bogies vevey com els que tenen els alemanys, per portar els alsthom d'alta velocitat, de la maquinista i despres de la nova alstom a santa perpetua, fent cami remolcats per dues diesel fins a la sagra...
Inclos mes tard, per dur els trens a l'expo rail spped de madrid, un tgv dels paris-londres i un etr500 italia, anant de portbou a chamartin amb aquests mateixos bogies vevey...
Nomes cal voler....
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Transport per ferrocarril Empty
MissatgeAssumpte: Re: Transport per ferrocarril   Transport per ferrocarril I_icon_minitimeDv Jul 19, 2013 10:51 am

Metro barcelona va portar els trens nous de la linia 1, de sabadell sud a plaça catalunya, remolcats per una 252. Tpt i que era una nit i la velocitat maxima del tren era 10 km/h...
O mentre van poder, per posar l'aire condicionat als que no en tenien de la serie 4000, metro barceçona els portaba fins la sagrera mercaderies per alla embarcar fins fabrica de caf en camions adaptats.
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 66
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

Transport per ferrocarril Empty
MissatgeAssumpte: Re: Transport per ferrocarril   Transport per ferrocarril I_icon_minitimeDv Jul 19, 2013 10:10 pm

Bon dia,

Així veig que no soc tant "rar". Veig que hi ha força consens.

Us deixo uns enllaços, trets d'un altre "forum", del trasllat de material mètric a Portugal per vies d'ample ibèric.

Allà com que l'operador és el mateix, potser és més fàcil engreixar la cosa!!.


http://www.flickr.com/photos/29620467@N06/8405336629/

http://www.flickr.com/photos/29620467@N06/8658116699/

http://www.flickr.com/photos/29620467@N06/8644365394/in/photostream
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33795

Transport per ferrocarril Empty
MissatgeAssumpte: Re: Transport per ferrocarril   Transport per ferrocarril I_icon_minitimeDl Jul 22, 2013 6:07 am

jaume escrigué:
...Recordem temps pssats on aquests transports es feien per ferrocarril. Aquells man, ferrostals, naval, damunt una plataforma de renfe...
Recordem els taf i ter fabricats a Italia, funcionant pels seus propis mitjans, amb bohies d'amplada internacional, citcuçant per frança, fotografies color de "la vie du rail"....
I no fa ps tants anys, modernament, renfe comprar bogies vevey com els que tenen els alemanys, per portar els alsthom d'alta velocitat, de la maquinista i despres de la nova alstom a santa perpetua, fent cami remolcats per dues diesel fins a la sagra...
Sense ànims de justificar lo injustificable (que aquí siguem diferents), cal tenir en conta dos factors importants:

1) en aquella època la xarxa d'autopistes no era la que existeix avui dia, i un automotor no era fàcil de transportar per a segons quines carreteres que, a demés, en moltes poblacions ni tan sols hi havia variants exteriors.

2) la diferència d'ample de via que sempre ens condemna en quant al trànsit ferroviari transfronterer.

Imagino que segons l'origen i destinació del material a transportar, avui dia és més fàcil fer-ho per autopista, sobre tot si hi ha galgues diferents, com és el cas dels transports entre Catalunya i l'estranger.

En canvi, estic d'acord que el material de FGC podria anar per ferrocarril perfectament. Per força fins i tot hauria de ser més econòmic. Sobre tot si ja tinguéssim el material adequat per al transport i les plataformes de càrrega.

Caldria que la generalitat estudiés si el cost de la construcció d'aquestes plataformes fóra amortitzable per la diferència del cost de transport per carretera o ferrocarril.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Contenido patrocinado





Transport per ferrocarril Empty
MissatgeAssumpte: Re: Transport per ferrocarril   Transport per ferrocarril I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Transport per ferrocarril
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» Una góndola per a transport de Stainz
» El Ferrocarril a Catalunya
»  Vagó plataforma a bogis pel transport de gasos; un free lance de tallers Francesc
» Mòduls Potes à G (exemple de mòduls que encaixen de cara al transport i emmagatzament.
» FRT Ferrocarril de Rio Tinto

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: TREN REAL :: Catalunya, Balears, Valencia-
Canviar a: