TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
vagons de catalans - Página 22 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 vagons de catalans

Ir abajo 
+20
ignasibaga
MALLET73
Mitjans
alejandro sasplugas
KTK
Posets
TramBlau
ostman
ut800035 (†)
Maxx_Rivoli
E4lok
tram47
peps
josepmaria
Shay
TJV
jaume
fve
Olot
Sisu
24 participantes
Anar a pàgina : Previ  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 31 ... 40  Següent
AutorMissatge
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

vagons de catalans - Página 22 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 22 I_icon_minitimeDl Abr 25, 2016 6:04 am

Aixo quedarà molt guapo, m`agrade molt!!! 

Alexandre
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6876

vagons de catalans - Página 22 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 22 I_icon_minitimeDl Abr 25, 2016 6:55 am

Me n alegro d haver té engrescat. És veu una bona peça!
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12124

vagons de catalans - Página 22 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 22 I_icon_minitimeDl Abr 25, 2016 7:52 am

Té bona pinta super12 super12 super12

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7191

vagons de catalans - Página 22 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 22 I_icon_minitimeDl Abr 25, 2016 9:34 am

Una bona feina, Carles.

applaud applaud applaud applaud applaud

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18804

vagons de catalans - Página 22 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 22 I_icon_minitimeDl Abr 25, 2016 9:27 pm

Sisu escrigué:
Me n alegro d haver té engrescat. És veu una bona peça!

si moltes gràcies!! si hem calia xerrar i que millor que amb un amic...

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18804

vagons de catalans - Página 22 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 22 I_icon_minitimeDl Abr 25, 2016 9:28 pm

ignasibaga escrigué:
 Una bona feina, Carles.

applaud applaud applaud applaud applaud

 Fins aviat, Ignasi.

gràcies sense tu i els teus concells tampoc faria gran cosa, un plaer poder trebalar plegats...

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18804

vagons de catalans - Página 22 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 22 I_icon_minitimeDj Abr 28, 2016 5:38 am

hola amics!

avui hem tingut reunió de producció entre els 2 tallers, entrega de material per fer nous vagons... etc.etc...

l'Igansi m'ha fet arrivar una cirterna del ciment i la banyera de la potassa pe fer motllo de silicona i tirar milles amb resina...

vagons de catalans - Página 22 6poo6p

vagons de catalans - Página 22 2v7xthz

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6876

vagons de catalans - Página 22 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 22 I_icon_minitimeDj Abr 28, 2016 5:43 am

Ostres, el parc mòbil serà complet!!!
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7529

vagons de catalans - Página 22 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 22 I_icon_minitimeDj Abr 28, 2016 8:05 am

L'Ignasi haurà de donar explicacions d'aquesta cisterna. .. ! super12

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7191

vagons de catalans - Página 22 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 22 I_icon_minitimeDj Abr 28, 2016 8:55 am

Mitjans escrigué:
L'Ignasi haurà de donar explicacions d'aquesta cisterna. .. ! super12

No és meva, quina mena d'explicacions he de donar?

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7529

vagons de catalans - Página 22 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 22 I_icon_minitimeDj Abr 28, 2016 11:18 am

Quan he llegit que li havies fet arribar, he pensat que l'havies fet tu. ... nose

D'on ha sortit aleshores aquesta cisterna?

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

vagons de catalans - Página 22 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 22 I_icon_minitimeDj Abr 28, 2016 7:30 pm

La cisterna és un formatge...
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7191

vagons de catalans - Página 22 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 22 I_icon_minitimeDv Abr 29, 2016 3:36 am

Mitjans escrigué:
Quan he llegit que li havies fet arribar, he pensat que l'havies fet tu. ... nose

D'on ha sortit aleshores aquesta cisterna?

Hola Joan.

Si, la cisterna l'hi vaig passar jo, hi tinc una apreciació especial a aquest vagó. És el X501, en Carles Salmerón el defineix com a un vagó propietat de CGFC per a les seves necessitats internes, i ell és la única persona que conec que ha tingut accés lliure als arxius de Ferrocarrils de la Generalitat.
Però jo recordo que a la segona meitat dels anys 60 hi havia un vagó d'aquest tipus que feia maniobres a l'estació de Fígols on hi havia un ramal que anava fins a la fàbrica de "Cementos Fígols SA" i de tant en tant la Berga 34, que era l'encarregada de fer les maniobres a l'estació el portava juntament amb un parell de vagons de vores baixes fins a la fàbrica de ciment a carregar tant ciment a granel com en sacs.
Les maniobres no eren regulars ni freqüents, desconec els motius però en tinc la meva opinió.
La fàbrica de ciment era moderna amb forn giratori amb una bona producció però petita comparat a les grans fàbriques que hi havia llavors ( Molins, Asland, Sanson,...), la producció era superior a les necessitats de la comarca i per tant era necessari fer sortir l'excedent i buscar clients grans, ja que hi havia possibilitat d'ampliar-la.
A Manresa-Alta a on ara hi ha la parada d'autobusos hi van construir una sitja per emmagatzemar ciment a granel i distribuir-lo amb camions des d'allà.
Per aquells anys també van aparèixer uns camions (Barreiros) amb sitges d'aquests tipus, però la carretera fins a Barcelona era com una corda dins un sac i aquests camions amb aquestes sitges els quedava la càrrega molt alta i tenien molt poca estabilitat i amb una carretera amb tantes corbes tenien que anar molt a poc a poc per no tombar-se.
Suposo que la idea era fer servir aquest espai a l'estació de Manresa-Alta com a centre de distribució per a la comarca del Bages, ja que allà no hi havia cap fàbrica que fes la competència i llavor fer un transport regular entre la fàbrica de Fígols i el centre de Manresa. Enganxant el vagons al tren de carbó que sortia de l'estació de Fígols i passava per Manresa just al davant de les instal·lacions de Manresa-Alta, llavors no hi havia sobre cost en el transport ni inversions importants per fer-ho possible.
La idea em sembla bona, però perquè no va funciona?, en la meva opinió la causa s'ha de buscar en la pròpia qualitat del ciment, era un ciment molt bo per a petites construccions, però no era acceptat per a les obres grans perquè la qualitat no era regular i llavors per fer pilars, bigues, ponts,... els portava problemes de contraccions, si interessa ho podem detallar més. Per a obres petites els constructors o anaven amb els seus propis camions a buscar-lo directament a la fàbrica o a magatzems de construcció, però llavors també hi podíem compatir les altres fàbriques que tenien més bona fama.
I el vagó que ens ocupa podria ser que tal com diu en Salmerón fos propietat de CGFC per a aquest servei, com també ho eren la majoria de vagons que portaven carbó i potassa, però al no quallar el projecte no deuria ser necessari augmentar la serie, ja que tant sols hi ha un sols vagó. No recordo com anava pintat, però em sembla recordar que anava pintat de color taronja (butà) amb l'anagrama de la fàbrica de ciments, però la memòria a vegades enganya. Ara aquest vagó és a Manresa amb la Garratt i em va fer gràcia veure'l de nou. Jo no crec que la CGFC construís aquest vagó per les seves necessitats com diu en Salmerón, ja que en tota la línia no hi havia cap altra fàbrica de ciment que la de Fígols, i em sembla que les obres pròpies de la empresa no justificarien la seva construcció.
Aquest motiu sentimental és el que m'inciti a fer-lo i abusant de la bona voluntat d'en Carles hi veig la possibilitat de tenir-lo.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

vagons de catalans - Página 22 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 22 I_icon_minitimeDv Abr 29, 2016 4:19 am

Hola Ignaçi, he disfrutat llegint la teva disertaçio sobre aquest vagò de ciment i denota primer un coneixament i despres un sentiment  molt fondo , sento nostalgia de aquells temps de penuria i de decisions sobre la marxa, que no eren bons temps , pero eren els nostres.

Alexandre.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33143

vagons de catalans - Página 22 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 22 I_icon_minitimeDv Abr 29, 2016 6:15 am

alejandro sasplugas escrigué:
Hola Ignaçi, he disfrutat llegint la teva disertaçio sobre aquest vagò de ciment...

I jo !

aplaud aplaud aplaud aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

vagons de catalans - Página 22 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 22 I_icon_minitimeDv Abr 29, 2016 6:30 pm

M'agrada el que expliques... És bo fer memòria...
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18804

vagons de catalans - Página 22 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 22 I_icon_minitimeDv Abr 29, 2016 7:48 pm

Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed
Benvolgut Ignasi! tots dos podrem gaudir d'aquest vagó... com sempre un plaer tenir-te entre nosaltres i de poder treballar plegats..

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria


Ubicació : barcelona
Edat : 77
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1837

vagons de catalans - Página 22 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 22 I_icon_minitimeDv Abr 29, 2016 9:01 pm

Carat Ignasi!

Quina explicació!

Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7529

vagons de catalans - Página 22 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 22 I_icon_minitimeDs Abr 30, 2016 1:24 am

Magnífica explicació!

Ara toca també que ens expliquis com has fet aquesta cisterna... Very Happy

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33143

vagons de catalans - Página 22 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 22 I_icon_minitimeDs Abr 30, 2016 2:44 am

Serà l'explicació complerta: historica, sentimental, i modelística.

Ets el millor, Ignasi. super12 super12 super12 super12 super12
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7191

vagons de catalans - Página 22 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 22 I_icon_minitimeDs Abr 30, 2016 9:17 am

Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed

És la forma amb les mides extretes del dibuix d'en Carles Salmerón, el vagó en porta dues independents, no està acabada ni molt menys, està feta amb una placa de poliuretà donant-l'hi la forma corresponent a falta de fer la boca de càrrega, no és més que un primer estudi per consensuar amb en Carles quin procediment seguim per a la seva construcció.

Ara està en mans dels tècnics dels tallers Mallet que estudien com fer un motlle.

En Carles ens informarà dels seus avenços.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33143

vagons de catalans - Página 22 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 22 I_icon_minitimeDs Abr 30, 2016 9:20 am

super12 super12 super12 super12 super12

Gràcies
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6876

vagons de catalans - Página 22 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 22 I_icon_minitimeDs Abr 30, 2016 8:17 pm

Bona feina, amb moltes ganes de veure el resultat final ok ok
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

vagons de catalans - Página 22 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 22 I_icon_minitimeDs Abr 30, 2016 8:43 pm

Ho seguirem amb atenció
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7529

vagons de catalans - Página 22 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 22 I_icon_minitimeDg Maig 01, 2016 6:40 pm

Molt bé, ja tenim tota l'explicació completa! super12


Moltes gràcies Ignasi per tot el que ens expliques!

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





vagons de catalans - Página 22 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagons de catalans   vagons de catalans - Página 22 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
vagons de catalans
Tornar a dalt 
Pàgina 22 de 40Anar a pàgina : Previ  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 31 ... 40  Següent
 Temas similares
-
» Vagons de Catalans en 3D
» Projecte Vagons de Catalans en impressió 3D
» vagons cereals dels ferrocarrils catalans
» Construcció de vagons diferents a partir de vagons LGB
» Catalans en H0m

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: