El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dc Ago 09, 2017 12:15 am
Aprofitant que comprava contactes per les rodes de la 254, n'he posat de nous a la DM6, solucionant els problemes elèctrics que tenia, i he pogut fer unes proves de tracció. Amb els vagons que ha de dur normalment, va sobrada.
Com veieu, estira força bé. Li he posat 1,5kg de pes i no patina ni li salten les corretges.
El R1 tampoc és cap problema.
Ara tocarà anar acabant detalls i rumiaré si també li poso arduino a dins. Espai n'hi ha...
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dc Ago 09, 2017 12:31 am
Lamentablement els contactes són necessaris. Malgrat no els trobo realistes, perquè és una de les coses que fan lleig el material LGB, juntament amb el lavabo que porten al davant i al darrera, fan la seva feina i es tornen imprescindibles. Degut al mal efecte que fan els hi he tret a alguna màquina tipus Stainz. El resultat és que fins i tot el rodament de la màquina sembla més fi. Però per contra a cada moment tenen problemes de presa de corrent, i ja no parem dels cors de les agulles!
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dc Ago 09, 2017 2:55 am
El sistema de preses de corrent no està ben resolt per una escala tant gran com aquesta, els enganxalls i els rodaments giratoris dels vagons de dos eixos és el més negatiu. Es podria resoldre, però hauria de ser de manera molt consensuada entre tots, amb una normativa comú com és el momi.
Fins aviat, Ignasi.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dc Ago 09, 2017 3:12 am
Potser no ho he explicat bé. El que he posat són els carbons que van a les rodes, no pas patins. Vaig intentar posar-li'n però amb el desplaçament cap endins de les corbes, saltava del carril, així que vaig desestimar l'opció. Ara, amb els carbons a les quatre rodes i els dos kilets que deu pesar, el contacte elèctric és satisfactori.
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dc Ago 09, 2017 9:10 am
Jo ja havia entès quins contactes havia afegit, ja que tinc aquests motors, però no m'ha semblat que el teu comentari estigui fora de lloc ja que penso que amb una escala com és aquesta aquests temes estan mal resolts.
Fins aviat, Ignasi.
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dj Ago 10, 2017 8:32 pm
Ahir, després d'acabar d'ajustar les finestres, els vaig fer una pintada de negre.
Aquest és l'aspecte actual.
I ara que està pintat en negre, es veu millor el detall de com està fet l'encaix
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dv Ago 18, 2017 2:31 am
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dv Ago 18, 2017 8:28 pm
Quin nivell d'acabats........
ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dg Ago 20, 2017 7:11 am
Mitjans escrigué:
Mini galeta? No ho he entès.
Una parida. L'esprai negre sobre un cartró de MINI-Oreo.
Molt bé per el treball de les noves fotos.
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dl Ago 21, 2017 10:46 am
Bé, ja tinc el sostre quasi enllestit. Pintat de blanc per sota, gris per sobre i els leds instal·lats. Ara cal pintar de plata els fars i ja més endavant col·locar tot el que hi va al damunt, caixes elèctriques, tota la gàbia de les resistències, els llums taronges i tot el cablejat. Em queda móra feina en aquesta part...
Ubicació : Hospitalet de Llobregat Edat : 47 Data d'inscripció : 12/02/2017 Nombre de missatges : 1243
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dl Ago 21, 2017 11:12 am
Bona feina.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dt Ago 22, 2017 3:12 am
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dj Ago 24, 2017 9:58 am
Avui l'he anat a provar a ca l'Amadeu i he aprofitat per portar el vagó xinès que vaig pintar. Li hem muntat una composició a joc i l'ha portat sense problemes.