El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dj Des 24, 2015 2:06 pm
La impressora, com tota tecnologia emergent, encara li falta fiabilitat, tot i així, aquesta, com que me l'he feta jo, té algunes coses de disseny que cal anar ajustant. Però de mica en mica vaig aconseguint que cada cop vagi millor.
En quant a la cola, pel que veig, enganxa una gran varietat de plàstics. Jo hi he enganxat el de LGB, ABS i poliestirè.
En quant a la DM6, acabo de veure una errada que no acabo d'entendre. La màquina no és simètrica a la zona de les finestres de cabina..! Jo l'havia fet simètrica, amb la finestra gran al darrera i la petita al davant.
I resulta que l'altre costat, té la grossa a davant i la petita a darrera, com si fessin servir la mateixa peça per a fer els laterals a banda i banda...
Això m'ha mosquejat força... De moment, he aconseguit desmuntar la cabina, a base de força i cútter, ja que la pega ha demostrat ser molt bona. Ja rumiaré com ho faig...
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dj Des 24, 2015 8:42 pm
Això que t'ha passat Joan crec que ens ha passat a tots, mira que repasso tot abans de fer i sempre hi ha algun detall que s'escapa. Crec que si talles aquella paret i la gires ja et quedarà bé. Hauràs de massillar potser, però un cop acabat segur que ningú se'n donarà compte.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dj Des 24, 2015 9:56 pm
La llàstima és que justament aquesta paret té una tapa a sota. .. l'hauré de fer amb una mica de planxa de plàstic.
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dj Des 24, 2015 9:57 pm
Com dirien a la TV, coses del directe, en la Martorell hauries de veure la quantitat de peces que ja he rectificat, unes per millorar en models similars i altres perquè l'he
Pere
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dv Des 25, 2015 4:39 am
El que estigui net de culpa que tiri la primera pedra.
Fins aviat, Ignasi.
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dv Des 25, 2015 6:11 am
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dv Des 25, 2015 6:23 am
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dc Gen 13, 2016 1:15 pm
Després d'uns dies estranys, amb les festes pel mig i tot això, he tornat a reprendre les impressions de la DM6, en aquest cas, la carcassa del bloc motor. Ja he demanat les corretges i caldrà estudiar bé les politges.
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dg Gen 17, 2016 11:24 am
Tot i alguns problemes amb la impressora, de mica en mica van sortint les peces. Això m'ha permès avui fer proves de circulació per radis petits.
Per a fer-ho, he posat una de les carcasses repenjada sobre els eixos, i al damunt, el bastidor amb pes. Quan dic repenjades vull dir que si l'agafo, les rodes queden a la via. Tot i la precarietat de la prova, ha anat molt bé. Miraré de posar un vídeo que he fet quan tingui una estona.
Editat per darrera vegada per Mitjans el Dl Set 02, 2024 3:03 am, editat 1 cop en total
Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dl Gen 18, 2016 12:28 pm
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dl Gen 18, 2016 7:25 pm
A dins ja hi ha els engranatges i tota la pesca?
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dl Gen 18, 2016 7:57 pm
Encara no hi ha res, només els eixos. La transmissió serà amb un bisinfí que accionarà les corretges que van a cada eix. Estic esperant que m'arribin les corretges.
Editat per darrera vegada per Mitjans el Dl Set 02, 2024 3:04 am, editat 1 cop en total
Sisu Cap de Tallers
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dc Gen 20, 2016 2:03 am
Així com has calculat la mida de les corretges?. O sobre la marxa i després ho complementes com pots... Aquí es nota que domines la mecànica, jo em quedaria bloquejat sense saber què fer. Sóc un mal motorista, per això sempre utilitzo blocs motor.
Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dc Gen 20, 2016 2:12 am
Cinturó de conduir? ¿No és millor utilitzar eixos i engranatges?
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dc Gen 20, 2016 2:50 am
Amb el 3D i una mica de geometria, es troba de forma relativament ràpida. I un cop he tingut la mida exacta, ho he ajustat a les mides comercials. Ara quan faci les politges comprovaré si tot va bé, i si cal ajustar, només serà qüestió de fer unes politges més grans o més petites, però ja hi sóc a prop.
Max, he treballat moltes vegades amb transmissió per corretja i et puc assegurar que és totalment fiable. I la transmissió és més suau que amb engranatges. Si algun dia es trenca, hi ha recanvi.