El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dt Gen 26, 2016 12:32 am
Així en fotografia té molt bon aspecte...
Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dt Gen 26, 2016 1:28 pm
Confirmo. Molt bonic. Com funciona? Té bon poder?
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dt Gen 26, 2016 7:52 pm
Cal ajustar una de les corretges, però sí que va bé. Portava 4 vagons sense problema. Quan tingui la corretja bé i el pes correcte, segur que no dóna problemes de tracció.
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dc Gen 27, 2016 2:18 am
Bravo. M'agrada quan les persones són capaces de fer realitat els seus projectes.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dt Feb 02, 2016 12:01 pm
Després de veure a les proves de tracció que la corretja llarga patinava, vaig fer unes politges amb una dent més per a augmentar el diàmetre i que quedi tensa. Avui les he provat i ara queda la corretja curta, així que ha tocat fer la solució intermitja.
Amb uns tubs de tefló que tinc, he fet uns tensors, que obliguen la corretja a fer un recorregut més llarg i així ha quedat a mida. A la foto veieu els tubs posats, la corretja queda al damunt, adjuntant-se les seccions centrals de la corretja.
El fet que sigui de tefló farà que no hi hagi gaire desgast, per la pròpia condició del plàstic de ser auto-lubricat. Fora d'hores de públic, ja li farem fer alguna volteta a Molins.
Editat per darrera vegada per Mitjans el Dl Set 02, 2024 3:08 am, editat 1 cop en total
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dt Feb 02, 2016 7:35 pm
Això sí que són feines complicades i que jo mai m'he plantejat, sempre tiro pel dret i busco blocs motor que s'adaptin més o menys al que necessito.
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dt Feb 02, 2016 8:29 pm
Construir blocs motor és difícil... Però en Joan fa una mica de trampa... Ell és enginyer... Jeje
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dv Feb 12, 2016 1:37 am
El cap de setmana passat vaig estar fent proves amb la DM6, però vaig oblidar pujar el video...
Arrossega cinc vagons sense problemes i passa per tot tipus de radis i agulles. Sí que és cert que en algun moment puntual de sobre-esforç, he sentit patinar la corretja, però normalment aquesta màquina no porta tants vagons. La pujada la fa bé també.
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dv Feb 12, 2016 2:38 am
Operació sembla molt bo. Ha tractat de fer més càrrega? Quants cotxes pot remolcar?
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dv Feb 12, 2016 4:51 am
Per anar sense problema, els cinc del vídeo són els indicats. Amb més vagons algun cop patina la corretja. Caldria ajustar una mica més per a poder posar algun altre vagó, però no és una màquina de grans trens. A Núria porta dos vagons de bogies o els de càrrega, però no són més que els cinc que pot portar.
Si algun dia faig una altra màquina que en teoria necessiti més potència, caldrà estudiar molt bé la transmissió.
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dv Feb 12, 2016 6:03 am
Pere
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Ds Mar 05, 2016 2:28 pm
No recordo si ho vaig comentar o no. .. resulta que la primera carrosseria que vaig fer, amb el temps, la soldadura d'ABS que vaig fer va estirar una mica i va deformar les peces del morro, així que les vaig imprimir de nou, afegint algunes millores. Les proves que heu vist són encara amb la carrosseria original.
Avui he començat a polir les noves peces i ja estic enganxant-les, aquest cop amb cola ruderer, que sé que un cop seca, no estira el plàstic.
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Ds Mar 05, 2016 9:52 pm
Ja saps perquè ho dic, els que treballem amb el PVC necessitem que les peces s'enganxin ràpid, si no es fa molt pesat treballar. Jo també he fet servir l'UHU però no és ràpida i té l'inconvenient de que fa "fils" però és molt efectiva.
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Ds Mar 05, 2016 9:57 pm
Ara la Ruderer ja l'he provat i confirmo el que diu l'Amadeu, és força ràpida.
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Ds Mar 05, 2016 9:58 pm
Cert, en uns minuts ja agafa consistència. Va bé precisament per això.
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dl Mar 07, 2016 10:01 am
Jo ja l'he adoptat.
També va molt bé quan has d'enganxar dues peces de diferent material, però per enganxar peces de resina faig servir cionocrilat Roket comprat a can Palau i per l'Evergreen la cola Faller.
Fins aviat, Ignasi.
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dg Maig 15, 2016 1:19 pm
Més feina del dia d'avui. He massillat i passat paper de vidre al bastidor i carrosseria de la DM6.
També he fet ja la fixació del morro al bastidor, amb quatre cargols i uns centradors.
Una altra cosa que he fet ha estat corregir un problema amb la tracció que vaig veure ahir en unes proves. Resulta que el dia que vaig muntar les politges, van entrar a pressió, però després d'un temps, la tensió del plàstic ha anat cedint i girava sobre l'eix, patinant constantment. Abans d'enganxar-les, he fet un petit grafilat amb la mola, per a que quedi més ben fixat.
Les proves que he fet després han estat satisfactòries.
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dg Maig 15, 2016 7:50 pm
Queda fantàstica!!. M'encanta aquesta màquina.... Una cosa Joan, tu tens dona i fills no?.........els has facturat fora de casa per fer tota aquesta feina que ens estàs ensenyant?.
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Locomotora dièsel DM6 del Cremallera de Núria Dg Maig 15, 2016 10:04 pm