| El tren d'Olesa [Mitjans] | |
|
+224000Talguera lluis7 ODAKIM alejandro sasplugas ostman josepmaria Mak ut800035 (†) FACTOR tram47 peps jordi Sisu MALLET73 Shay Maxx_Rivoli Olot Mitjans ignasibaga KTK jaume TramBlau 26 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
KTK Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) Edat : 60 Data d'inscripció : 08/10/2013 Nombre de missatges : 1261
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dl Oct 26, 2015 11:29 pm | |
| Lo de pastar cimemt ho conec. No es veu la feina que porta. Les andanes amb fanals i el tren il·luminat queda de meravella !!! Xavi KTK | |
|
| |
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dt Oct 27, 2015 12:40 pm | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Ds Oct 31, 2015 12:40 pm | |
| Avui, quan he arribat a Olesa, m'he trobat una petita "sorpresa"... Resulta que quan vaig marxar l'altre dia, el ciment encara era fresc, i d'una forma o altra, dues de les rajoles s'han vençut i en posar la via no deixen pas... Demà tocarà arrencar aquestes dues peces i posar-les de nou. A la foto, són la tercera i quarta començant per baix. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Ds Oct 31, 2015 6:43 pm | |
| També pots aixecar la via posant un gruix a sota. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Nov 01, 2015 4:46 am | |
| Ja miraré com ho soluciono. De moment, avui he començat la rampa del nou ramal. He tingut la sort que m'han deixat un carretó i amb ell puc pastar ciment en més gran quantitat, cosa que em permet anar molt més de pressa. Per no cometre els errors del primer traçat, he anat muntant la via per comprovar que anava en la bona direcció. Avui he arribat fins on anirà el pont gran. També he mirat que el pendent fos uniforme i he fet unes proves de tracció. Aquest n'és el resultat, una stainz sense llastrar, pot pujar amb sis vagons sense problemes. Tenint en compte que un tren així no hi cap bé a cap estació, qualsevol tren podrà pujar sense problemes. Una vista des de l'estació terme | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Nov 01, 2015 4:51 am | |
| La pendent no sembla pas excessivament pronunciada. N'has mesurat el gradient? | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Nov 01, 2015 4:54 am | |
| Amb exactitud, no, ho he fet bastant a ull, sabent d'on parteixo i on vull arribar, que és just sobre el túnel. Vaig fer un càlcul aproximat i rondava el 3%. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Nov 01, 2015 5:02 am | |
| Està molt be.
Jo utilitzo dos sistemes per a mesurar les pendents:
1) amb un nivell i un perfil o angle d'alumini o de ferro de 1 m de llarg.
Poses el nivell a sobre la via. Aixecant de l'extrem més baix busques la posició en que el nivell marca horitzontal. Llavors només cal mesurar l'alçada del perfil metàl·lic respecte a la via, i en dona directament els mil·límetres que puges en un metre. Això és directament el valor de la pendent en mil·lèsimes.
2) amb un tub transparent de silicona com a nivell.
El tub ha de ser prou llarg com per arribar als dos punts entre els que vulguis mesurar la pendent. Omples el tub d'aigua. El subjectes als dos punts a mesurar, de forma que el nivell d'aigua coincideixi en un dels dos. L'altre et marcarà la diferència d'alçada entre els dos punts, que serà la que hi hagi entre el nivell d'aigua i la via. Aquí tindràs el desnivell total fet entre aquests dos punts. Per a calcular la mitjana de gradient entre els dos punts, cal saber els metres de via que els separen i fer una simple divisió.
| |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Nov 01, 2015 6:12 am | |
| Has treballat molt... Abans que t'agafi l'hivern... | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Nov 01, 2015 8:55 am | |
| Bé, de fet, treballo quan puc, i si m'agafa l'hivern, m'abrigaré fins que el fred permeti treballar el ciment. Hi ha qui ho feia així i déu n'hi do la feina que té feta..! | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Nov 01, 2015 10:41 am | |
| Hola a tots. Queda molt bé, sobre tot quan es compara amb la via del circuit es veu una bona pendent, encara que en les fotos anteriors sembla que no segueixi el perfil del cordill, potser per l'angle de la foto. Així la cremallera podrà ser decorativa, o no? Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Nov 01, 2015 11:15 am | |
| Efectivament, és l'angle de la foto, ja que el traçat s'allunya de la paret i el cordill no. A l'última foto es veu com es distancia de la paret.
Em sembla que he aconseguit un pendent molt uniforme, espero no esguerrar-ho al final, quan he d'arribar al punt desitjat i no m'hagi quedat curt...
En quant a la cremallera, pel poc pressupost de què disposo, no crec que la posi. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Nov 01, 2015 7:09 pm | |
| Joan, bona feina. El que veig és que la via fa una ziga-zaga una mica estranya després del safareig, no? | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Nov 01, 2015 8:10 pm | |
| Sí Narcís, però ja està previst així. Com que el terreny és pla, m'hauré d'inventar jo l'orografia, i vaig pensar que una pujada tota recta quedaria molt simple. D'aquesta forma que he fet, reompliré els espais amb terra, de forma que on hi ha més espai entre la via i la paret hi haurà més part de muntanya. Així, el resultat final semblarà que hagi estat construït seguint el terreny. | |
|
| |
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dl Nov 02, 2015 4:16 am | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dl Nov 02, 2015 6:59 am | |
| Només ho deia perquè la ziga-zaga no té cap tall de recta entre les corbes i sempre es recomana que hi sigui, almenys això he sentit sempre. Ara és el moment de fer canvis (si calen). | |
|
| |
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dl Nov 02, 2015 9:36 am | |
| - Sisu escrigué:
- Només ho deia perquè la ziga-zaga no té cap tall de recta entre les corbes i sempre es recomana que hi sigui, almenys això he sentit sempre. Ara és el moment de fer canvis (si calen).
Hola Narcís. Certament, però no és R1, la corba és molt suau. Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dl Nov 02, 2015 9:43 am | |
| Efectivament; és el mateix que he fet en el meu túnel de Sot del Bac, confrontant dues corbes de R5 sense cap recta entre-mig: | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dl Nov 02, 2015 7:14 pm | |
| Ah, ok, si que teniu bon cop d'ull. En aquesta foto de l'Amadeu es veu molt millor per la perspectiva. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dt Nov 03, 2015 2:38 am | |
| Les corbes d'aquest tram són de R5, ja buscava un efecte així, com si en fer la línia no hi hagués més remei que fer-la passar d'aquesta forma. | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dt Nov 03, 2015 4:42 am | |
| No crec que amb R5 hi hagui cap problema... aquestes corbes són gairebé rectes... | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| |
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Ds Nov 07, 2015 1:05 pm | |
| Com que els dies ja són curts, toca avançar feina dins de casa. Avui he instal·lat el segon regulador i un sistema de leds de doble color per a veure amb un cop d'ull si les dues fases del circuit estan amb la mateixa corrent o invertida. Si els dos són verds o vermells, el tren pot passar sense problema, i si són diferents, cal aturar-lo abans d'arribar. Quan instal·li el tercer regulador (el verd), també hi posaré un altre led. Ara, la zona verda va conjuntament amb la taronja. La blava i la volta vermella quedaran amb el mateix regulador perquè no és prou gran el circuit per justificar dos reguladors. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Ds Nov 07, 2015 6:07 pm | |
| Genial.
I què és aquest ramal que surt cap a la dreta, de color... (blau? lila? fuxia?)? cap a on va? | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Ds Nov 07, 2015 7:43 pm | |
| Pots explicar una mica més el funcionament? | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] | |
| |
|
| |
| El tren d'Olesa [Mitjans] | |
|