TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

El tren d'Olesa [Mitjans]

+22
4000Talguera
lluis7
ODAKIM
alejandro sasplugas
ostman
josepmaria
Mak
ut800035 (†)
FACTOR
tram47
peps
jordi
Sisu
MALLET73
Shay
Maxx_Rivoli
Olot
Mitjans
ignasibaga
KTK
jaume
TramBlau
26 participantes
Anar a pàgina : Previ  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 22 ... 31  Següent
AutorMissatge
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7376

El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans]   El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 I_icon_minitimeDc Set 16, 2015 2:40 am

Doncs ja ho sabeu està a la disposició de qui el vulgui.

Fins aviat, Ignasi
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33793

MissatgeAssumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans]   El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 I_icon_minitimeDl Set 21, 2015 3:57 am

Aquest, jo el conec !  Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

Ubicació : Barcelona
Edat : 45
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7624

MissatgeAssumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans]   El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 I_icon_minitimeDg Set 27, 2015 7:52 pm

Mentre faig plans per fer el ramal de muntanya, he anat adecentant el que tinc fins ara. Davant del túnel hi van dues vies mortes, que de moment és una,  però estava posada a precari, sobre totxos i pedres.  He fet un terraplè, posant una sèrie de pedres per a fer contenció i reomplint amb terra i pedra de la riera del costat de casa. Un cop compactat, he posat una mica de terra més "neta" per fer la superfície visible, reomplint també entre les pedres per donar un acabat una mica més realista.

El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 20150927_140947

He fet el mateix a la sortida del túnel, a falta de fixar pedra amb ciment per anar guanyant alçada.

El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 20150927_140940

Una vista general, on es veu presentat el frontal de l'estació. Al mig hi ha una caixa de connexions, on anirà a parar tot el cablejat amb uns connectors ràpids per a la taula de control. Potser n'hauré de posar dues, cada cop hi ha més cable. ..

El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 20150927_140928
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans]   El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 I_icon_minitimeDg Set 27, 2015 7:55 pm

El teu circuit, Joan, desprès d'haver pres forma, està prenent volum.

aplaud aplaud aplaud aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans]   El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 I_icon_minitimeDg Set 27, 2015 7:58 pm

Sí, ja comença va a ser hora. Ara ve una part bastant nova per a mi, ja que tota la decoració que he fet fins ara ha estat amb materials d'interior, i ara se'm plantegen nous reptes que miraré d'anar superant el millor que pugui.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans]   El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 I_icon_minitimeDg Set 27, 2015 8:00 pm

Tu pregunta. Segur que aquí surten idees. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
KTK
Trenjardinaire Plus
KTK

Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona)
Edat : 60
Data d'inscripció : 08/10/2013
Nombre de missatges : 1261

MissatgeAssumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans]   El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 I_icon_minitimeDg Set 27, 2015 9:40 pm

Joan. Olesa de Bonesvalls és a un territóri calcari. Aixó et permetría aprofitar el tipus de roca que tens a l'abast, i que crec que pot tenir un gran potencial estétic a l'hora de fer muntanyes, barrancs...
...pots anar fent proves. És una opinió personal.

Salut

Xavi KTK
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans]   El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 I_icon_minitimeDg Set 27, 2015 9:56 pm

Sí Xavi, amb el que pesen les pedres, no aniré massa lluny a buscar-les! riuuuu

Ja aniré preguntant...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans]   El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 I_icon_minitimeDg Set 27, 2015 11:13 pm

Les pedres pesen igual si les vas a buscar lluny o a prop: un cop les tens carregades al cotxe, els kilòmetres no compten.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans]   El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 I_icon_minitimeDg Set 27, 2015 11:35 pm

És que vaig amb un carretó... Segons quin lloc, em poden quedar els braços una mica massa llargs. . . riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans]   El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 I_icon_minitimeDg Oct 04, 2015 7:21 pm

Ahir, tot i les poques hores disponibles, va ser un dia bastant productiu.
En primer lloc, vaig fer l'andana central, cosa que em permetrà anar posant el balast de l'estació.

El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 20151004_123406

També vaig posar una sèrie ďestaques per a posar un nivell amb cordill del que serà el ramal de muntanya. Amb això miro que el pendent sigui uniforme.

El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 20151004_143409

El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 20151004_143423

I ja per acabar, em vaig posar a fixar la pedra de revestiment del túnel, començant per la boca esquerra.

El procediment consisteix en enganxar les pedres sense mirar-s'hi massa, reomplint les juntes amb alguna pedra més petita o simplement ciment.  

El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 20151004_173128

Quan ja té certa consistència, amb un pinzell gros i aigua vaig netejant les pedres, que vagin destacant

El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 20151004_173157

Un cop ajuntat amb el ciment de dins el túnel, tot queda integrat i ja no es veuen els totxos,  cosa que fa canviar molt l'aspecte.

El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 20151004_182059

Ara, a esperar que m'arribi el lot de vies que tinc demanades. Tocarà fer comanda de totxos.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans]   El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 I_icon_minitimeDg Oct 04, 2015 7:29 pm

En quant a la pendent uniforme, és ben correcte la utilització del cordill. No obstant no és imprescindible que sigui uniforme, mentre que no passis de la pendent màxima.

Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 55
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 7271

MissatgeAssumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans]   El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 I_icon_minitimeDg Oct 04, 2015 8:43 pm

I el túnel és per sota el safareig....
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans]   El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 I_icon_minitimeDg Oct 04, 2015 10:10 pm

Quan dic uniforme, ho dic perquè prèviament no hi hagi cap punt més dolent, podent repartir-ho en tot el trajecte. Com que no ho he mesurat, he intentat que almenys a vista no es vegi cap punt massa inclinat.

I en quant al safareig, sí, hauré de passar per sota, em portarà feina, però ja tinc rumiat com ho hauré de fer. Serà un suport amb forma de túnel, i l'aigua la desviaré cap al costat i que vagi filtrant, com fa ara. Aquest safareig només s'utilitza per omplir alguna galleda o feines de jardí. Bé, ara, per neteja d'estris de manobre. ..!
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas

Ubicació : barcelona
Edat : 85
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2522

MissatgeAssumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans]   El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 I_icon_minitimeDg Oct 04, 2015 10:17 pm

Si la rampa no ha de tindre cremallera aconsello disminuir la pendent a les curves i rependre a les rectes per compensar el frotament i evitar patinades .sobre tot si les curves son molt tancades.

Salutacions.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans]   El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 I_icon_minitimeDg Oct 04, 2015 10:22 pm

La més tancada serà rera el pont, on n'hauré de fer un altre. Tindrà una combinació de r5-r3-r5 i pensava aplanar una mica precisament en aquest punt per això que dius.  Igualment, els trens que hi pugin hauran de ser necessàriament més curts. Al circuit principal, una stainz arrossega tranquil·lament cinc vagons d'eixos, a l'altre, hauré de limitar-ho a un parell o com a molt, tres.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans]   El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 I_icon_minitimeDl Oct 05, 2015 12:00 am

Mitjans escrigué:
... Aquest safareig només s'utilitza per omplir alguna galleda o feines de jardí. Bé, ara, per neteja d'estris de manobre. ..!

No has pensat en suprimir-lo i posar-hi una pica?

En quant a les pendents, hi ha un calcul molt simple: la diferencia de nivell, que pots mesurar simplement amb una manega d'aigua o un tub transparent ple d'aigua, dividint per l'allargada del ramal, tindries el valor de la pendent.

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7376

MissatgeAssumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans]   El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 I_icon_minitimeDl Oct 05, 2015 2:47 am

Hola Joan i tots els demés.

Molt bé, applaud applaud applaud applaud

A mi em sembla que amb la guia del cordill en tindràs prou, és bo que en un conjunt hi hagi un pendent regular, però que no sigui perfecte, també em semblen molt encertades les suggerències de disminuir el pendent en les corbes. Per a mi em sembla que l'únic que has de mirar que en cap punt et superi el desnivell critic que tu mateix et marquis.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans]   El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 I_icon_minitimeDl Oct 12, 2015 11:28 am

Dissabte vaig rebre un nou carregament de vies i avui he pogut fer el plantejament del traçat del ramal de muntanya.

He tret totes les pedres que hi havia per tal de poder posar la via, que en quedar a l'alçada del terreny, semblava més un ramal abandonat enmig de la selva que no pas de muntanya... la diferència d'alçada es tan gran que passa tranquil·lament per sota del cordill de nivell abans de fer el gir rera el pont...

El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 20151012_114221

He arribat fins darrera del segon pont i per sort encara em queda alguna via més. Tot i així, en l'última part, on he de vorejar l'arbre, hi tinc posat un tram de R5 que caldrà substituir per r3 si vull anar a parar darrera el túnel.

El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 20151012_114241
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans]   El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 I_icon_minitimeDl Oct 12, 2015 4:48 pm

Dons llàstima que l'hagis de canviar per R3, perquè l'aspecte d'aquestes corbes en R5 és immillorable. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans]   El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 I_icon_minitimeDl Oct 12, 2015 7:22 pm

Només serà a la part de l'arbre, sinó, se me'n va cap a sobre de la boca del túnel i ha d'anar just per darrera.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans]   El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 I_icon_minitimeDs Oct 24, 2015 9:09 am

Avui havia d'anar al rally Catalunya amb els nens, però al final m'han fet boicot i no hi ha hagut plan. .. Així que hem fet una escapadeta a Olesa i he aprofitat el dia.

En primer lloc, abans de pujar,  he anat a buscar totxanes per a la futura rampa.

Un cop a Olesa, m'he centrat en la base del safareig.  He buidat una mica i hi he posat morter amb grava, pedres i malla. En aquest moment és quan he aprofitat per acabar coses pendents d'aquesta estació,  com ara el desnivell que em va quedar (els vagons, en desenganxar-se, se n'anaven avall) i alguna cosa que fes de contenció de terra quan plou.  Per això últim he fet servir mitges rajoles de terrassa, reomplertes per fora amb ciment.  Per dins, he rejuntat amb la base existent i ja ha quedat en millors condicions.

No sembla gran feina, però m'he fet un fart de pastar ciment. .!

El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 20151024_173352

I ja quan he plegat, aprofitant que ja fosquejava, he "inaugurat" els fanals i la il·luminació a piles dels vagons.

El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 20151024_191757_LLS
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 53
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7077

MissatgeAssumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans]   El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 I_icon_minitimeDs Oct 24, 2015 9:00 pm

Quedan molt ferms aquest fanals de playmobil...
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 55
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 7271

MissatgeAssumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans]   El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 I_icon_minitimeDs Oct 24, 2015 9:18 pm

Avances de pressa
Tornar a dalt Ir abajo
Maxx_Rivoli
Trenjardinaire Plus
Maxx_Rivoli

Ubicació : Rivoli Torinese - Italia
Edat : 50
Data d'inscripció : 18/08/2013
Nombre de missatges : 2069

MissatgeAssumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans]   El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 I_icon_minitimeDl Oct 26, 2015 12:48 pm

Felicitacions pel seu progrés. La visió nocturna és molt bonica
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.puntomodellismo.it
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans]   El tren d'Olesa [Mitjans] - Página 14 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

El tren d'Olesa [Mitjans]
Tornar a dalt 
Pàgina 14 de 31Anar a pàgina : Previ  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 22 ... 31  Següent