| El tren d'Olesa [Mitjans] | |
|
+224000Talguera lluis7 ODAKIM alejandro sasplugas ostman josepmaria Mak ut800035 (†) FACTOR tram47 peps jordi Sisu MALLET73 Shay Maxx_Rivoli Olot Mitjans ignasibaga KTK jaume TramBlau 26 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dc Set 16, 2015 2:40 am | |
| Doncs ja ho sabeu està a la disposició de qui el vulgui.
Fins aviat, Ignasi | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dl Set 21, 2015 3:57 am | |
| Aquest, jo el conec ! | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Set 27, 2015 7:52 pm | |
| Mentre faig plans per fer el ramal de muntanya, he anat adecentant el que tinc fins ara. Davant del túnel hi van dues vies mortes, que de moment és una, però estava posada a precari, sobre totxos i pedres. He fet un terraplè, posant una sèrie de pedres per a fer contenció i reomplint amb terra i pedra de la riera del costat de casa. Un cop compactat, he posat una mica de terra més "neta" per fer la superfície visible, reomplint també entre les pedres per donar un acabat una mica més realista. He fet el mateix a la sortida del túnel, a falta de fixar pedra amb ciment per anar guanyant alçada. Una vista general, on es veu presentat el frontal de l'estació. Al mig hi ha una caixa de connexions, on anirà a parar tot el cablejat amb uns connectors ràpids per a la taula de control. Potser n'hauré de posar dues, cada cop hi ha més cable. .. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Set 27, 2015 7:55 pm | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Set 27, 2015 7:58 pm | |
| Sí, ja comença va a ser hora. Ara ve una part bastant nova per a mi, ja que tota la decoració que he fet fins ara ha estat amb materials d'interior, i ara se'm plantegen nous reptes que miraré d'anar superant el millor que pugui. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Set 27, 2015 8:00 pm | |
| Tu pregunta. Segur que aquí surten idees. | |
|
| |
KTK Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) Edat : 60 Data d'inscripció : 08/10/2013 Nombre de missatges : 1261
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Set 27, 2015 9:40 pm | |
| Joan. Olesa de Bonesvalls és a un territóri calcari. Aixó et permetría aprofitar el tipus de roca que tens a l'abast, i que crec que pot tenir un gran potencial estétic a l'hora de fer muntanyes, barrancs... ...pots anar fent proves. És una opinió personal.
Salut
Xavi KTK | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Set 27, 2015 9:56 pm | |
| Sí Xavi, amb el que pesen les pedres, no aniré massa lluny a buscar-les! Ja aniré preguntant... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Set 27, 2015 11:13 pm | |
| Les pedres pesen igual si les vas a buscar lluny o a prop: un cop les tens carregades al cotxe, els kilòmetres no compten. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Set 27, 2015 11:35 pm | |
| És que vaig amb un carretó... Segons quin lloc, em poden quedar els braços una mica massa llargs. . . | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Oct 04, 2015 7:21 pm | |
| Ahir, tot i les poques hores disponibles, va ser un dia bastant productiu. En primer lloc, vaig fer l'andana central, cosa que em permetrà anar posant el balast de l'estació. També vaig posar una sèrie ďestaques per a posar un nivell amb cordill del que serà el ramal de muntanya. Amb això miro que el pendent sigui uniforme. I ja per acabar, em vaig posar a fixar la pedra de revestiment del túnel, començant per la boca esquerra. El procediment consisteix en enganxar les pedres sense mirar-s'hi massa, reomplint les juntes amb alguna pedra més petita o simplement ciment. Quan ja té certa consistència, amb un pinzell gros i aigua vaig netejant les pedres, que vagin destacant Un cop ajuntat amb el ciment de dins el túnel, tot queda integrat i ja no es veuen els totxos, cosa que fa canviar molt l'aspecte. Ara, a esperar que m'arribi el lot de vies que tinc demanades. Tocarà fer comanda de totxos. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Oct 04, 2015 7:29 pm | |
| En quant a la pendent uniforme, és ben correcte la utilització del cordill. No obstant no és imprescindible que sigui uniforme, mentre que no passis de la pendent màxima.
| |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Oct 04, 2015 8:43 pm | |
| I el túnel és per sota el safareig.... | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Oct 04, 2015 10:10 pm | |
| Quan dic uniforme, ho dic perquè prèviament no hi hagi cap punt més dolent, podent repartir-ho en tot el trajecte. Com que no ho he mesurat, he intentat que almenys a vista no es vegi cap punt massa inclinat.
I en quant al safareig, sí, hauré de passar per sota, em portarà feina, però ja tinc rumiat com ho hauré de fer. Serà un suport amb forma de túnel, i l'aigua la desviaré cap al costat i que vagi filtrant, com fa ara. Aquest safareig només s'utilitza per omplir alguna galleda o feines de jardí. Bé, ara, per neteja d'estris de manobre. ..! | |
|
| |
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Oct 04, 2015 10:17 pm | |
| Si la rampa no ha de tindre cremallera aconsello disminuir la pendent a les curves i rependre a les rectes per compensar el frotament i evitar patinades .sobre tot si les curves son molt tancades.
Salutacions. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Oct 04, 2015 10:22 pm | |
| La més tancada serà rera el pont, on n'hauré de fer un altre. Tindrà una combinació de r5-r3-r5 i pensava aplanar una mica precisament en aquest punt per això que dius. Igualment, els trens que hi pugin hauran de ser necessàriament més curts. Al circuit principal, una stainz arrossega tranquil·lament cinc vagons d'eixos, a l'altre, hauré de limitar-ho a un parell o com a molt, tres. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dl Oct 05, 2015 12:00 am | |
| - Mitjans escrigué:
- ... Aquest safareig només s'utilitza per omplir alguna galleda o feines de jardí. Bé, ara, per neteja d'estris de manobre. ..!
No has pensat en suprimir-lo i posar-hi una pica? En quant a les pendents, hi ha un calcul molt simple: la diferencia de nivell, que pots mesurar simplement amb una manega d'aigua o un tub transparent ple d'aigua, dividint per l'allargada del ramal, tindries el valor de la pendent. | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dl Oct 05, 2015 2:47 am | |
| Hola Joan i tots els demés. Molt bé, A mi em sembla que amb la guia del cordill en tindràs prou, és bo que en un conjunt hi hagi un pendent regular, però que no sigui perfecte, també em semblen molt encertades les suggerències de disminuir el pendent en les corbes. Per a mi em sembla que l'únic que has de mirar que en cap punt et superi el desnivell critic que tu mateix et marquis. Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dl Oct 12, 2015 11:28 am | |
| Dissabte vaig rebre un nou carregament de vies i avui he pogut fer el plantejament del traçat del ramal de muntanya. He tret totes les pedres que hi havia per tal de poder posar la via, que en quedar a l'alçada del terreny, semblava més un ramal abandonat enmig de la selva que no pas de muntanya... la diferència d'alçada es tan gran que passa tranquil·lament per sota del cordill de nivell abans de fer el gir rera el pont... He arribat fins darrera del segon pont i per sort encara em queda alguna via més. Tot i així, en l'última part, on he de vorejar l'arbre, hi tinc posat un tram de R5 que caldrà substituir per r3 si vull anar a parar darrera el túnel. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dl Oct 12, 2015 4:48 pm | |
| Dons llàstima que l'hagis de canviar per R3, perquè l'aspecte d'aquestes corbes en R5 és immillorable. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dl Oct 12, 2015 7:22 pm | |
| Només serà a la part de l'arbre, sinó, se me'n va cap a sobre de la boca del túnel i ha d'anar just per darrera. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Ds Oct 24, 2015 9:09 am | |
| Avui havia d'anar al rally Catalunya amb els nens, però al final m'han fet boicot i no hi ha hagut plan. .. Així que hem fet una escapadeta a Olesa i he aprofitat el dia. En primer lloc, abans de pujar, he anat a buscar totxanes per a la futura rampa. Un cop a Olesa, m'he centrat en la base del safareig. He buidat una mica i hi he posat morter amb grava, pedres i malla. En aquest moment és quan he aprofitat per acabar coses pendents d'aquesta estació, com ara el desnivell que em va quedar (els vagons, en desenganxar-se, se n'anaven avall) i alguna cosa que fes de contenció de terra quan plou. Per això últim he fet servir mitges rajoles de terrassa, reomplertes per fora amb ciment. Per dins, he rejuntat amb la base existent i ja ha quedat en millors condicions. No sembla gran feina, però m'he fet un fart de pastar ciment. .! I ja quan he plegat, aprofitant que ja fosquejava, he "inaugurat" els fanals i la il·luminació a piles dels vagons. | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Ds Oct 24, 2015 9:00 pm | |
| Quedan molt ferms aquest fanals de playmobil... | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Ds Oct 24, 2015 9:18 pm | |
| | |
|
| |
Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dl Oct 26, 2015 12:48 pm | |
| Felicitacions pel seu progrés. La visió nocturna és molt bonica | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] | |
| |
|
| |
| El tren d'Olesa [Mitjans] | |
|