NO ESTAS CONNECTAT |
En aquest moment NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITATSi ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.
Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Reglament del fòrum / Inscripcions
|
|
| El tren d'Olesa [Mitjans] | |
|
+224000Talguera lluis7 ODAKIM alejandro sasplugas ostman josepmaria Mak ut800035 (†) FACTOR tram47 peps jordi Sisu MALLET73 Shay Maxx_Rivoli Olot Mitjans ignasibaga KTK jaume TramBlau 26 participantes | |
Autor | Missatge |
---|
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: El tren d'Olesa [Mitjans] Dc Nov 19, 2014 12:04 am | |
| Obro aquest tema per presentar un projecte que fa temps que tinc al cap. Però que ningú pensi que ho faré a curt termini, hi ha un gran component econòmic pel mig que m'ho impedeix. Però com que d'il·lusió també és viu, el projecte el tinc al cap, i ara, a la pantalla. El lloc disponible es el pati de la casa de la meva àvia, a Olesa de Bonesvalls. En veu veure fotos al fil del meu circuit interior, aquest estiu passat. Us poso una imatge de la idea El circuit disposa de estacions terme i una intermitja, amb una unió que permet fer un circuit tancat que passa només per aquesta. També té un ramal de cremallera (indicat en vermell). El que més em preocupa és la quantitat d'agulles que es necessiten. Tinc el disseny fet amb r1, però voldria passar-ho a r3, amb el sobre-cost que suposa. També he intentat evitar al màxim el r1 (en rosat), he aplicat els r2 que tinc (en groc) i els nous trams modificats de r3 a 15', provinents de r1 (en blau ) El circuit estarà a nivell de terra, ja que hi ha tres punts de pas, tot i que el terra té una inclinació que deixa el fons del circuit a uns 30cm d'alçada, que en permetrà fer algun pont. La opció més factible és començar amb el material que tinc, intentant seguir el futur traçat el màxim possible, i arribar on pugui, i ja amb el temps, anar ampliant i canviant agulles. Però el definitiu haurà d'esperar. Accepto propostes i idees. El que ja aviso que no és negociable és l'alçada, pel que he dit dels passos.
Editat per darrera vegada per Mitjans el Dg Mar 01, 2015 12:12 pm, editat 1 cop en total | |
| | | ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dc Nov 19, 2014 12:15 am | |
| Molt bona iniciativa... ara entenc això de canviar el radi de corbatura de les vies de R1...
Només pensa una cosa, el terra és molt, molt baix, i brut... només que puguis pujar l'alçada d'un maó pla (uns 5cm) o millor una totxana (10 o 15 cm) guanyaràs molt... i no suposa cap impendiment pel pas...
Personalment començaria pel tram de cremallera... però quines fases et plantejes? | |
| | | TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12349
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dc Nov 19, 2014 12:28 am | |
| A nivell del sòl pots tenir alguns problemes, peus a les vies, bassals d'aigua, i el pitjor de tot, mal d'esquena, mira d'elevar una mica, de 10 a 20 centímetres la part més baixa, per intenetar minimitzar els petits accidents, tens dimoniets que poden ajudar aquests petits accidents, per la teva edat l'esquena no crec que pateixis massa. Pel demas té bona pinta
Pere | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dc Nov 19, 2014 12:45 am | |
| De les fases, el que tinc més clar és que el cremallera serà l'última, perquè anirà sobre infraestructura de la línia principal, túnels, ponts, etc. En quant a posar-hi una alçada, excepte a l'estació de l'extrem esquerre, la resta del circuit va elevant-se pel simple desnivell del terra. Per sort, no hi ha arbres a la vora que omplin la via de fulles i no s'hi acumula aigua quan plou. La zona del túnel, com que queda elevada, por tenir uns petits desaigües laterals, però no crec que mai siguin necessaris, perquè és complicat que hi arribi l'aigua. En quant als nens, per sort estan molt ben ensenyats. . Arribat el moment, ja miraré el tema dels passos. | |
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dc Nov 19, 2014 12:49 am | |
| | |
| | | Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dc Nov 19, 2014 1:45 pm | |
| És agradable veure el naixement d'un projecte. La part més difícil és començar ... i la passió és perquè a poc a poc les coses s'estan movent cap endavant. | |
| | | jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dc Nov 19, 2014 6:42 pm | |
| Felicitats per l'idea. Nomes aixo ja fa volar. Pel que fa al nivell, alçáda de terra, am l'edat notes que quan mes a nivell de vista, millor.... | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Nov 23, 2014 10:21 pm | |
| He estat analitzant el tema de les agulles en la proposta actual, i veig que tot i estar pensat en R1, en el circuit principal, el que queda tancat, només una agulla s'ha de passar en corba. La resta es passen en recte. Amb alguns ajustos, podré salvar els pocs R1 que han quedat a la principal, i més endavant ja miraré els ramals de les estacions terme i del cremallera. Vist així, em sembla que puc definir la primera fase del circuit, que, a diferència del que m'havia plantejat sempre, no començarà amb les estacions terme sinó amb el circuit tancat central. Per tant, fase 1, circuit tancat del mig del pati, fase 2, estació terme superior, fase 3, estació terme inferior i fase 4, ramal de cremallera. Amb aquest plantejament ja podré tenir des d'un principi un circuit per rodar i anar preparant la resta, amb poca despesa inicial perquè tinc la majoria de vies necessàries. | |
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dl Nov 24, 2014 12:36 am | |
| No està malament... començar a rodar sempre és interessant... donarà més joc, i mica en mica fas les estacions... començant per unes molt bàsiques i vas ampliant... | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dt Nov 25, 2014 4:45 am | |
| Ja m'he fet un esquema elèctric del circuit. El circuit principal i el de cremallera aniran alimentats per la font que vaig preparar, amb un parell de reguladors per a controlar-lo independentment. Les altres dues estacions les faré anar amb els trafos de lgb que ja tinc. En quant a les agulles, les parelles de final d'estació actuaran alhora, ja que el funcionament lògic és aquest. Com que de moment no tinc agulles elèctriques, no m'he plantejat encara quina font ho alimentarà. Aquest cap de setmana miraré de començar a tirar nivells i presentar el circuit. | |
| | | KTK Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) Edat : 60 Data d'inscripció : 08/10/2013 Nombre de missatges : 1259
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dt Nov 25, 2014 6:00 am | |
| Enhorabona pel projecte Joan. Construir un circuït és així és com anar creant la historia de un petit món. Tindràs molta feina per endevant. Per la meva experiència, sempre aniràs volen millorar el que en un principi preveus fer,i pot semblar que no ho acabaràs mai del tot; però d'això es tracta, d'anar fent i gaudin dels avanços. És bona idea tenir un projecte general però fer'ho per fases, i aixì poder gaudir de fer circulacions aviat. Molts ànims | |
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dt Nov 25, 2014 6:02 am | |
| Veig bé, l'esquema, però hauries de pensar alguna cosa perquè un tren pogues donar voltes al circuit principal alimentat amb un sol transformador...
| |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dt Nov 25, 2014 9:05 am | |
| La veritat és que el circuit no té capacitat per molts trens circulant alhora, així que només amb el central i diversos reguladors, ja faria. Havia posat els petits per aprofitar-los... | |
| | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7375
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dt Nov 25, 2014 11:04 am | |
| Hola Joan.
Un bon projecte, veig que tens la canalla petits, fes que el projecte sigui participatiu, que no sigui el teu tren sinó el de tots, que en un principi hi puguin jugar, deixant les parts més delicades per més endavant.
A mi m'agrada que sigui a terra i que hi puguis passar per sobre, tant sols has de fer una solera sota les vies perquè quedin ben assentades i no es deformin al xafar-les. Jo ho he fet així i l'espai disponible és en pitjors condicions i més petit.
Per altra banda, procura que com a mínim el circuit principal el tinguis a R3, deixant les vies i agulles desviades de radis més petits per les vies secundàries, si mai vols fer córrer un tren gran que tinguis un tram a on poder-ho fer. Jo tenia cap a 40 vies de R1 i les he passat la majoria a R2 i R3, el circuit principal he fet tot a R3.
Fins aviat, Ignasi. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dt Nov 25, 2014 1:09 pm | |
| La possibilitat de canviar de radi les corbes és el que m'ha animat a tirar endavant, ja que bàsicament, el que tinc són R1 i pocs diners per a comprar R3, però amb això, se'm facilita molt la cosa, ja que pràcticament no he de comprar més que algunes rectes per a tenir la primera fase del circuit. De mica en mica, aniré fent la resta.
En quant a l'alçada del circuit, és pràcticament un requisit que sigui a terra i s'hi pugui passar a peu pla, ja que el pati no és meu i el fem servir tots els de casa. Als passos hi penso fer tota una base de ciment amb la via enrasada, per no deteriorar-la. El pas que queda al mig, entre les dues estacions terme, em servirà també per a fer de contenció de la grava, que pel pendent del terra sempre se'n va avall. D'aquesta forma, tindré l'entrada al pati ben polida i amb la grava repartida. La resta del pati, no em preocupa en aquest sentit. | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dt Nov 25, 2014 6:30 pm | |
| És un bon projecte, i una idea ben engrescadora.
Jo també t'aconsello prescindir de radis inferiors al R3, i que si tens aquesta opció a canviar radis, els facis fins i tot una mica més grans. L'estètica a les circulacions del material no té color envers als radis petits que "trenquen" els trens.
Per altra banda, si puc aportar una mica de critica constructiva, ara que encara has de començar, et diria dues coses:
-Se'm fa una mica estrany això de veure una línia/ramal que comença a partir d'una agulla en plena via. Em refereixo al cremallera. Lo realista seria que la línia del cremallera naixes d'una estació a on enllaci amb la línia del bucle, però no a partir d'una agulla en plena via. A part de que això en la realitat no es veu gaire, no dóna les mateixes possibilitats de joc. Una possible solució que hi veig és de fer-la al inrevés, per a fer-la néixer des de l'estació que projectes en el bucle.
-L'estació de la dreta potser també guanyaria possibilitat de joc si tingués una altra sortida cap a l'esquerra, perquè així podries enviar/rebre a/del bucle en totes direccions (per exemple, tal com he fet jo amb el triangle de Font-Alba).
| |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dt Nov 25, 2014 8:21 pm | |
| Gràcies Amadeu pels consells. El tema dels radis, m'ho miraré, perquè estava donant per bons els R2, més que res perquè ja els tinc, però estudiaré fins on em poden portar obrint-los. En quant a les agulles del ramal, em sembla entendre a què et refereixes, però em temo que sortir directament de l'estació és impossible... L'espai entre la via i la paret està ocupat per un safareig que no puc treure, per això començo apartant-me just sortir de l'estació. I en quant al triangle, tot i que no ho tinc al plànol, la visita a casa teva em va servir, i si et fixes en el croquis a mà que hi ha més enrere, hi havia dos triangles. Tot és posar-los. Seguim amb el procés de maduració. Gracies per les aportacions. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dt Nov 25, 2014 10:44 pm | |
| Acabo de fer un petit replanteig de la corba de l'extrem, substituint les r2 per r3 de les meves. He provat també r5, però en menja molt d'espai. A la imatge es veuen els dos traçats. Les grogues són les r2.
Editat per darrera vegada per Mitjans el Dt Gen 27, 2015 1:32 am, editat 1 cop en total | |
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dt Nov 25, 2014 11:57 pm | |
| A mi m'agrada més el traçat amb les corbes groges i rectes intermitges...
| |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dc Nov 26, 2014 12:01 am | |
| He fet un replantejament del circuit, aplicant r3 gairebé a tot arreu de la via principal. Totes les r2 que em sobrin les posaré a la línia de cremallera. He reposicionat l'agulla, de forma que la vida principal va recta, i elimino l'últim r1 que quedava. Ara caldrà veure si m'hi cap bé, perquè és una mica més gran tot ell i a la feina no hi tinc les mides del pati. He posat l'original en vermell i el nou en verd | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dc Nov 26, 2014 12:30 am | |
| - ostman escrigué:
- A mi m'agrada més el traçat amb les corbes groges i rectes intermitges...
Per això comentem l'estudi previ, no? La corba que dius anirà dins un túnel, com que no es veurà, potser millor que sigui el més suau possible. Tot i així, la panxeta que fa al mig amb els r2 em deixa més lloc per un pont, no sé com quedarà amb la modificació... | |
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dc Nov 26, 2014 1:25 am | |
| Penso que si el lloc és ajustat... possar radis massa grans provoca que tinguis només corbes... i per a mi sempre és guapo tenir trams amb rectes llargues... | |
| | | Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dj Nov 27, 2014 2:28 pm | |
| Per què no utilitzar bosses de corbes. Ells són molt bonics i optimitzar espais. També usant cert. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Nov 30, 2014 9:31 pm | |
| Tot i les pluges, m'havia proposat començar a posar nivells al pati, així que a última hora de la tarda, en una pausa de la pluja, vaig agafar regle i nivell i vaig començar a posar fites. Començant del punt més alt, al costat de l'entrada, vaig anar cap al fons, comprovant que tindré alçada per a fer els ponts que vulgui, ja que queda a uns 30cm o més de terra. El pas de gent queda a uns 8-10 cm del nivell actual, així que faré una plataforma de ciment, que servirà de contenció de la grava, que deixaré a nivell en tota aquesta zona. Aquesta plataforma acabarà amb rampa per a caminar sense ensopegar. És la primera fita que es veu. Una foto de la feina feta i l'ajudant al fons recollint fulles. | |
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dl Des 01, 2014 4:15 am | |
| Crec que tens un bon parell d'ajudants... | |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] | |
| |
| | | | El tren d'Olesa [Mitjans] | |
|