| Projecte Stadler Cremallera de Núria | |
|
+25jordi48 Sonderzug maquinista Carles Marcos marcostrain jordi jerrybaffetto tram47 Maxx_Rivoli Olot ostman Mitjans ignasibaga Sisu TJV peps josepmaria Miquel Angel Shay KTK TramBlau ut800035 (†) MALLET73 jaume E4lok 29 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12359
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Ago 28, 2014 10:55 am | |
| Una capa de base acrílica per fixar-lo et podria anar bé, 2 o 3 euros en cases de maquetisme
Pere | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Ago 28, 2014 10:59 am | |
| Gràcies Pere. Ja hi comptava per quan li posi les calques de les inscripcions. | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Ago 28, 2014 5:58 pm | |
| En fotos es veu prou bé... | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Ago 28, 2014 7:10 pm | |
| Son bastant dolentes per la llum, en viu es veu millor, tot i que també s'aprecien millor els errors... (Que n'hi ha) | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7383
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Ago 29, 2014 9:01 am | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Ago 29, 2014 12:51 pm | |
| Avui he acabat de fer temes de pintura al K54, com ara les fustes del balconet, les guies i la barana, que ja he enganxat i a la que li he afegit la manivela del fre, feta amb varilla d'alumini de 2mm. Els tiradors de les portes els he fet amb tub de llautó de 2mm també. En quant a la cabina com a tal, li he fet uns rentats amb negre molt diluït i unes llums amb el verd una mica més clar, tot bastant suau perquè no sembli exagerat. Al sostre, a la part del balconet, li he posat els suports laterals, també pintats de verd, i perquè no es trenquin, els he deixat enganxats sota el sostre, perquè són molt delicats. La instal·lació de llum l'he deixada preparada per a posar-li rodes metàl·liques i uns contactes, de moment, fan el fet dels llums quan estan apagats. A falta dels enganxalls "reals", les connexions neumàtiques i les calques amb la numeració, podria dir que ja quasi està llest. En quant a la plataforma, li he retocat les taques negres de pintura, però resulta que el pot no té el mateix to del sprai... ja miraré de millorar-ho en una altra ocasió. Li he pintat els llums i li he posat unes xapes que porten a sobre, com si els fessin servir de graons. Està fet amb planxa de plàstic que ja té aquesta forma. Anirà molt bé per a terres d'aquest tipus. Igual que el furgó, a falta del mateix, també el dono per quasi-acabat. Ara tocarà fer-los una màquina per a estirar-los... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33815
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Ago 29, 2014 5:32 pm | |
| | |
|
| |
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12359
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Ago 29, 2014 8:32 pm | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Ago 29, 2014 10:48 pm | |
| Gracies pels comentaris.
La 'fusta' es plàstic pintat, amb rentats i il•luminacions. El groc i negre, primer vaig pintar tot de groc, emmascarat i pintat de negre, que es on vaig tenir problemes amb el negre, que va tacar el groc en alguns llocs.
I en quant a la flota, si tot em costa el mateix que porto gastat fins ara, puc fer els que em calguin, i ganes en tinc..! | |
|
| |
Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Ds Ago 30, 2014 5:00 am | |
| | |
|
| |
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Ds Ago 30, 2014 7:55 pm | |
| Realment, tenen molt bon aspecte... | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dg Ago 31, 2014 11:19 am | |
| Avui m'he posat amb la part mecànica. Fa uns dies vaig imprimir una de les tapes del bloc i la part central, tot i que a mig imprimir, em va donar un problema que em va deixar la impressió a mitges. Com que a dia d'avui la impressora té un altre problema que no em deixa imprimir, he decidit aprofitar la part impresa i acabar-la amb plàstic i araldit, després, llima i una mica de mecanitzat amb dremel i ja tinc una peça similar a la projectada i amb la mateixa funcionalitat. La part negra és la impresa i la blanca, l'afegida. Això m'obligarà a fer-li una capa de pintura negra... Unes fotos amb els coixinets a lloc i la tapa que ja tenia impresa. Ara em queda acabar de solucionar el tema dels pinyons i la tapa superior. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dg Ago 31, 2014 11:00 pm | |
| Son molts grans aquests coixinets i és un efecte optic... | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dg Ago 31, 2014 11:10 pm | |
| Son pels eixos de 6mm de LGB | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dc Set 03, 2014 11:41 am | |
| Avui he fet els primers dissenys de les calques. Ja que m'hi he posat, he fet del que tinc i del que encara no tinc, per fer una sola impressió. He fet dels furgons K53 i K54, de la plataforma L44 i de la cisterna, a més de les plataformes 02 i 03, la DM6 i els Stadler A10 i A11. Ho he imprès en paper per a poder veure com queda i poder corregir alguna mida. Quan ja ho tingui definitiu, m'ho faré imprimir amb full de calca i podré anar acabant coses. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33815
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dc Set 03, 2014 4:59 pm | |
| Es veuen molt be. Tinc l'impressió de que potser les del furgó les veig una mica sobredimensionades. Però les demés, perfecte.
A on t'ho imprimeixen com a calca? | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dc Set 03, 2014 5:42 pm | |
| - Olot escrigué:
- Es veuen molt be. Tinc l'impressió de que potser les del furgó les veig una mica sobredimensionades. Però les demés, perfecte.
A on t'ho imprimeixen com a calca? Jo només conec un lloc a Barcelona, una imprempta de nom Ciriano... | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dc Set 03, 2014 7:14 pm | |
| Veient fotos del real, inclús m'han quedat una mica petits, una altra cosa es que potser miri una versió una mica anterior, que em sembla que no portaven les lletres tan grosses o simplement no les portaven... Hauria d'investigar.
Pel que fa a les calques, no són d'impremta, són fetes amb una impressora de transferència tèrmica, que es capaç de fer blanc, platejat i daurat, a mes dels colors habituals. No hi ha massa gent que ho faci, i dels que conec, dos han deixat el tema. La qüestió es que aquestes impressores fa anys que estan descatalogades i qualsevol avaria suposa pràcticament llençar-la, i portar-ne una altra suposa molts problemes a les duanes, perquè sembla que també les fan servir per falsificar bitllets i per això molesten tant amb això.
Ara mateix, a traves d'un company d'un Fòrum de maquetisme me les farà fer, pero no m'ha volgut donar directament el contacte, per tant, no puc donar-vos aquesta dada.
En quant a la calca en sí, la qualitat es força acceptable, tot i que no ve 'troquel•lada' i s'ha d'ajustar una mica a l'hora de retallar, pero son molt primes i s'adapten perfectament. He fet virgueries amb calques sobre cotxes i us asseguro que en aquest sentit son perfectes. Per acabar, una carpeta de vernís i ni es nota. A l'enllaç de la meva signatura hi podeu trobar alguns exemples, con ara un Citroën Xsara de'n Sordo, el Ford Fiesta o el seat cordoba, tots tres amb calques dissenyades per mi i impreses amb aquest sistema.
Si algú esta interessat en aquest tipus de calca, puc mirar de comentar-ho amb aquest company. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dc Set 03, 2014 7:36 pm | |
| Us deixo un enllaç d'un altre company de Fòrum de cotxes que fa calques. Amb ell no n'he fet mai, pero sembla que es dels millors en el tema. www.artecnodecals.comEs un català afincat a les Canàries, es diu Toni. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Set 04, 2014 10:57 am | |
| Avui he estat fent proves amb els engranatges, i no em quadra el que em cal i el que trobo comercial, així que he comprat a ebay dos lots d'engranatges diversos (72 peces cadascun) per 7€. Amb això ja tindré per a fer proves..! Quan estigui definit, ja podré demanar sobre segur les que em calguin a les webs que havíem estat remenant, que hi he comprat els sinfins i les helicoidals, però em costa més que m'ho enviïn que no pas el preu dels engranatges...! Per això he acabat anant al xino... de moment. Els verds són de 32 dents, i em calen de 34, ja que sinó, no engranen. El problema principal és que són per a eixos de 2mm i els he de deixar a 6... a més, m'han de quedar concèntrics... si tingués un torn, encara, però no me'n surto... | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Set 04, 2014 8:07 pm | |
| Amb un peu per trepant et pot servir, la peça a d'estar ben agafada a una mordassa fixa amb la base, no és l'ideal però no notaràs gaire la diferència en aquestes peces.
Pere | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| |
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Set 09, 2014 12:29 am | |
| I tant que comença a tenir forma !! Estic impacient per veure com queda. Estic segur que farà molta patxoca. Per cert, els teus tallers també són portàtils !! | |
|
| |
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Set 09, 2014 3:34 am | |
| Fa força goig... el veurem aviat en directe, espero... | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Set 09, 2014 10:41 am | |
| | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria | |
| |
|
| |
| Projecte Stadler Cremallera de Núria | |
|