NO ESTAS CONNECTAT |
En aquest moment NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITATSi ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.
Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Reglament del fòrum / Inscripcions
|
|
| Projecte Stadler Cremallera de Núria | |
|
+25jordi48 Sonderzug maquinista Carles Marcos marcostrain jordi jerrybaffetto tram47 Maxx_Rivoli Olot ostman Mitjans ignasibaga Sisu TJV peps josepmaria Miquel Angel Shay KTK TramBlau ut800035 (†) MALLET73 jaume E4lok 29 participantes | |
Autor | Missatge |
---|
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Ago 26, 2014 9:34 am | |
| Fantàstic, molt bona idea , tot i que la setmana que ve, que ja hauran obert per vacances, passés per Araball, així disposaré per les meves coses una opció més Pere | |
| | | TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Ago 26, 2014 9:48 am | |
| que revolucions i voltatge treballa el motor?
Pere | |
| | | Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Ago 26, 2014 9:53 am | |
| Si aquest sistema funciona bé amb la cremallera LGB Necessito un bloc de motor. Ells estan buscant un sistema que funciona bé des de fa anys. Segueixo amb interès tot i que la mecànica no és del meu costat! | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Ago 26, 2014 9:57 am | |
| - TramBlau escrigué:
- que revolucions i voltatge treballa el motor?
Pere Diu que 12V, però els 16-18 normalment els aguanten bé, tot i que no és habitual posar el tren a tota velocitat, i menys el cremallera..! Segons l'etiqueta, en buit dóna 11500rpm, però seran menys en càrrega. La gràcia és que es pot regular la velocitat que ens convigui, o si fos massa, posar-hi una resistència abans, per baixar-lo una mica. | |
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Ago 26, 2014 10:06 am | |
| | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Ago 26, 2014 10:53 am | |
| Quina bona pàgina! Llàstima que d'helicoidal només tinguin 28 dents... LGB munta 34, seria força més ràpid i caldria fer-hi reducció, però amb aquests preus, no és pas problema! Entre aquesta pàgina i l'altra on he comprat, crec que tenim unes bones fonts per a fer invents de mecànica..!
En quant al motor, veig que la carcassa és igual al que tinc, però les rpm no sé si seran molt baixes, tot i que pensant en el problema de l'helicoidal de 28, ho compensa. Serà qüestió de provar-ho, no? A veure si pel DM6 ho compro aquí i així sortim de dubtes. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Ago 26, 2014 11:57 am | |
| Per acabar el dia, he avançat una mica més el K54, amb ganes de tenir-lo enllestit. Li he fet les guies de la porta, amb plàstic finet, tallant unes tires i amb una d'elles fent l'angle inferior. Amb un retall he fet el tros d'angle que fa de final de carrera. Al sostre, he pensat fer-ho de la següent forma. Amb cinta de doble cara he enganxat un full de paper de vidre de 120 (el que tenia) i li faré una capa de cola blanca per a suavitzar textura i després la pintura gris, esperant que l'efecte sigui bo. | |
| | | ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dt Ago 26, 2014 6:35 pm | |
| Molt bona feina...
Es nota que ets un professional de l'enginyeria... No sé pas si ho sabria fer... | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dc Ago 27, 2014 10:46 am | |
| Vols dir que n'hi ha per tant..? No home, tot és posar-s'hi! Avui, no he tingut massa temps, però he fet les tapes de les finestres i detallets pendents de les guies, a més de deixar preparats els forats pels leds vermells. He reparat el circuit dels transistors i he pogut fer la prova. A més d'això, he "pintat" amb cola blanca el sostre, per suavitzar la textura del paper de vidre. De moment, al tenir la cola diluïda amb aigua, ha fet alguna arruga, però espero que quan s'assequi, torni a estirar-se. Demà ho sabré. Amb una mica de sort, a veure si demà li puc fer una pintadeta. L'hauré de pintar tot de nou perquè vaig fer servir una pintura de Warhammer que tenia, amb el to ideal, que resulta que han descatalogat... així que he comprat un pot de Tamiya que em sembla que dóna un to similar i ho repintaré tot per a que quedi uniforme, i si se m'acaba, sé que el trobo sense problemes. També intentaré pintar el xassís de negre satinat. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Ago 28, 2014 10:42 am | |
| Tarda-vespre-nit de pintura. El furgó ha rebut una pintada total, per les peces noves, les portes i uniformitzar en general. És una mica més fosc, però de dia es veurà millor, que aquí tinc una llum força dolenta. El sostre l'he pintat amb un color gris que sembla una mica trencat amb marró molt clar. L'efecte és el que volia. El xassís, juntament amb l'altre que tinc complet, els he pintat de negre satinat. Ara li calen els accessoris, com la tarima de fusta del balconet, la barana i alguna coseta més, com els ferratges de les portes i pintar detalls. La plataforma ha estat força laboriosa, perquè no tenia cinta de l'amplada de les línies i ho he hagut d'anar retallant una per una... però al final és aparent. Tot i així, tinc molts punts a corregir, perquè la cinta que he utilitzat no ha enganxat perfectament i tenia la pintura una mica massa diluïda. Sobretot als testers es veu com ha traspassat el negre. Demà, ben sec, ho taparé amb imprimació i li donaré el groc per a deixar-lo a punt. A la plataforma li faltarà pintar els llums i poca cosa més. | |
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Ago 28, 2014 10:55 am | |
| Una capa de base acrílica per fixar-lo et podria anar bé, 2 o 3 euros en cases de maquetisme
Pere | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Ago 28, 2014 10:59 am | |
| Gràcies Pere. Ja hi comptava per quan li posi les calques de les inscripcions. | |
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Ago 28, 2014 5:58 pm | |
| En fotos es veu prou bé... | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dj Ago 28, 2014 7:10 pm | |
| Son bastant dolentes per la llum, en viu es veu millor, tot i que també s'aprecien millor els errors... (Que n'hi ha) | |
| | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Ago 29, 2014 9:01 am | |
| | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Ago 29, 2014 12:51 pm | |
| Avui he acabat de fer temes de pintura al K54, com ara les fustes del balconet, les guies i la barana, que ja he enganxat i a la que li he afegit la manivela del fre, feta amb varilla d'alumini de 2mm. Els tiradors de les portes els he fet amb tub de llautó de 2mm també. En quant a la cabina com a tal, li he fet uns rentats amb negre molt diluït i unes llums amb el verd una mica més clar, tot bastant suau perquè no sembli exagerat. Al sostre, a la part del balconet, li he posat els suports laterals, també pintats de verd, i perquè no es trenquin, els he deixat enganxats sota el sostre, perquè són molt delicats. La instal·lació de llum l'he deixada preparada per a posar-li rodes metàl·liques i uns contactes, de moment, fan el fet dels llums quan estan apagats. A falta dels enganxalls "reals", les connexions neumàtiques i les calques amb la numeració, podria dir que ja quasi està llest. En quant a la plataforma, li he retocat les taques negres de pintura, però resulta que el pot no té el mateix to del sprai... ja miraré de millorar-ho en una altra ocasió. Li he pintat els llums i li he posat unes xapes que porten a sobre, com si els fessin servir de graons. Està fet amb planxa de plàstic que ja té aquesta forma. Anirà molt bé per a terres d'aquest tipus. Igual que el furgó, a falta del mateix, també el dono per quasi-acabat. Ara tocarà fer-los una màquina per a estirar-los... | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Ago 29, 2014 5:32 pm | |
| | |
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Ago 29, 2014 8:32 pm | |
| | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dv Ago 29, 2014 10:48 pm | |
| Gracies pels comentaris.
La 'fusta' es plàstic pintat, amb rentats i il•luminacions. El groc i negre, primer vaig pintar tot de groc, emmascarat i pintat de negre, que es on vaig tenir problemes amb el negre, que va tacar el groc en alguns llocs.
I en quant a la flota, si tot em costa el mateix que porto gastat fins ara, puc fer els que em calguin, i ganes en tinc..! | |
| | | Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Ds Ago 30, 2014 5:00 am | |
| | |
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Ds Ago 30, 2014 7:55 pm | |
| Realment, tenen molt bon aspecte... | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dg Ago 31, 2014 11:19 am | |
| Avui m'he posat amb la part mecànica. Fa uns dies vaig imprimir una de les tapes del bloc i la part central, tot i que a mig imprimir, em va donar un problema que em va deixar la impressió a mitges. Com que a dia d'avui la impressora té un altre problema que no em deixa imprimir, he decidit aprofitar la part impresa i acabar-la amb plàstic i araldit, després, llima i una mica de mecanitzat amb dremel i ja tinc una peça similar a la projectada i amb la mateixa funcionalitat. La part negra és la impresa i la blanca, l'afegida. Això m'obligarà a fer-li una capa de pintura negra... Unes fotos amb els coixinets a lloc i la tapa que ja tenia impresa. Ara em queda acabar de solucionar el tema dels pinyons i la tapa superior. | |
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dg Ago 31, 2014 11:00 pm | |
| Son molts grans aquests coixinets i és un efecte optic... | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dg Ago 31, 2014 11:10 pm | |
| Son pels eixos de 6mm de LGB | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria Dc Set 03, 2014 11:41 am | |
| Avui he fet els primers dissenys de les calques. Ja que m'hi he posat, he fet del que tinc i del que encara no tinc, per fer una sola impressió. He fet dels furgons K53 i K54, de la plataforma L44 i de la cisterna, a més de les plataformes 02 i 03, la DM6 i els Stadler A10 i A11. Ho he imprès en paper per a poder veure com queda i poder corregir alguna mida. Quan ja ho tingui definitiu, m'ho faré imprimir amb full de calca i podré anar acabant coses. | |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Projecte Stadler Cremallera de Núria | |
| |
| | | | Projecte Stadler Cremallera de Núria | |
|