| El meu treball de recerca, una via transbordadora | |
|
+10tram47 TramBlau Shay override manolo0101 jaume E4lok ostman Olot Pau 14 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12349
| |
| |
Pau Trenjardinaire
Ubicació : Rubí (vallès occidental) Edat : 29 Data d'inscripció : 11/11/2012 Nombre de missatges : 126
| Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Dj Gen 10, 2013 6:50 am | |
| Realment espectacular!!! Jo no ho vaig fer en H0 per la dificultat de fer quadrar la via del pont amb l'altre, el que més em sobta és que el pont te més d'una via per poder-hi guardar més d'un tren. Lògicament vaig agafar aquesta escala per que m'agrada el tamany, perquè així reduïa el marge d'error per fer quadrar les vies però perquè m'agrada molt perquè s'hi pot jugar a l'aire lliure i a dins de casa, també perquè s'hi defineixen molt millor els petits detalls que potser en H0 i N no es poden apreciar tant, encara que els preus són esgarrifants, tot s'ha de dir, val la pena si t'agrada. | |
|
| |
E4lok Trenjardinaire
Ubicació : Granollers Edat : 64 Data d'inscripció : 27/01/2009 Nombre de missatges : 824
| Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Dj Gen 10, 2013 8:52 am | |
| Si Pau,realment espectacular. L'Amadeu s'em va avançar. Vaig trobar aquest fil: http://www.rmweb.co.uk/community/index.php?/topic/49884-automated-motorised-traverser/Si saps anglès, veuràs que aquest bon home està fent un pont accionat amb un motor pas a pas, i fa servir un servo per fer l'enclavament. Ho controla amb una placa Arduino i una placa de control de motors Adafruit. La diferència és que ell ho farà manat per un sistema digital Lenz, i converteix l'Arduino en un decoder compatible DCC. Veuràs al videos del fil que aconsegueix una precissió bastant bona, sense fer servir reeds o sensors de posició. Ara ja ho tens fet i et funciona bastant bé, pero la solució de l'anglès la trobo molt elegant. Jo ja he rebut la meva placa Arduino, ja he estat fent programets i li veig unes possibilitats enormes. Vaig tenir la mala sort que la placa de control de motors en H, l'he rebut defectuosa, i la he hagut de tornar, així que de moment no puc dir res, encara que pinta bé. Ara aprofitant tot el que he anat trobant a la xarxa i sobre tot aquest fil que comento, vaig a fer el circuit per poder fer-lo servir també comandat des de digital DCC. He anat una mica liat aquest darrers dies, ja us aniré informant. | |
|
| |
Pau Trenjardinaire
Ubicació : Rubí (vallès occidental) Edat : 29 Data d'inscripció : 11/11/2012 Nombre de missatges : 126
| Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Ds Gen 26, 2013 8:23 am | |
|
Editat per darrera vegada per Pau el Ds Gen 26, 2013 8:48 am, editat 1 cop en total | |
|
| |
Pau Trenjardinaire
| Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Ds Gen 26, 2013 8:25 am | |
| Sento que la tercera imatge surti tan gran, no se com reduirla | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Ds Gen 26, 2013 8:32 am | |
| Gràcies per l'invitació, Pau.
Si, seria necessàri que la reduïssis, perquè ni es pot veure, i a demés costa de llegir el text que s'allarga a les mides de l'imatge.
Per a reduir-la pots utilitzar qualsevol programa d'imatges (fins i tot el Paintbrush), i reduir-la.
La tornes a pujar, edites el missatge i la canvies.
Veuràs quina diferència !
| |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Ds Gen 26, 2013 8:38 am | |
| Gracies. M'ho apunto a l'agenda | |
|
| |
Pau Trenjardinaire
| Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Ds Gen 26, 2013 8:51 am | |
| S'em Oblidava! Els treballs s'exposen en dues sales, la biblioteca i la Sala Campagnat, Jo exposo a la sala Champagnat que és entrant a la porta principal a l'esquerre. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Ds Gen 26, 2013 9:03 am | |
| Gràcies per l'invitació... Gràcies també per la reducció. !! | |
|
| |
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12349
| |
| |
Pau Trenjardinaire
| Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Dj Gen 31, 2013 7:02 am | |
| | |
|
| |
Pau Trenjardinaire
| Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Dj Feb 07, 2013 6:47 am | |
| Com ja sabreu... ahir vaig exposar el meu treball de recerca, a molta gent li va agradar molt! A les preguntes del jurat em vaig posar nerviós però per lo demés va anar molt bé! Al final del trimestre em proporcionaràn la nota fins llavors no us puc dir la qualificació ja que no la tinc. Ara mateix estic pensant formes per decorar-ho, modificar-ho, etc. També estic dissenyant un circuit modular interior però encara no se com fer-ho ja que no pot estar fix. Havia pensat en penjar-lo del sostre o fer-lo per parts de forma que algunes parts estiguin penjades i d'altres no, ja ús aniré informant. El lloc on ho vull ficar és a un porxo que tinc a casa on si després em deixen, ho conectaria amb un circuit exterior. Com encara haig de pendre mides de les dimensions del porxo... quan ho hagi mesurat us dic les mesures a vere si em podeu proporcionar idees, ja que com a bon novato magrada apendre dels grans mestres com vosaltres!!! | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Dj Feb 07, 2013 6:51 am | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Dj Feb 07, 2013 6:55 am | |
| I tant, et mereixes un I a veure això del circuit..... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Dj Feb 07, 2013 7:06 am | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Dj Feb 07, 2013 7:31 am | |
| Per cert Amadeu, vindran els del momi (França)? | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Dj Feb 07, 2013 7:41 am | |
| Això ens ho hauria de dir en Daniel. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Dj Feb 07, 2013 7:52 am | |
| | |
|
| |
Pau Trenjardinaire
| Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Dj Feb 07, 2013 8:40 am | |
| Gràcies a tots!! Veig que us ha agradat el treball tant com a mi de fer-lo!!! | |
|
| |
| Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Dj Feb 07, 2013 10:04 am | |
| Com diuen els altres nosaltres et donem 10 que som els que entenem Pere | |
|
| |
peps Trenjardinaire Plus
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
| Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Dj Feb 07, 2013 11:20 am | |
| Molt bon treball jo tambe ti posoun | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Dv Feb 08, 2013 3:02 am | |
| - Olot escrigué:
- Bah !
És igual la nota que et posin ells, nosaltres et posem tots un 10
Per lo de l'informació que et puguem donar, només cal que vinguis a la trobada del 9 de març. Allà veuràs les meravelles que estan fent els dels mòduls:
https://trenscat.forosactivos.net/t928-9-de-marc-trobada-modular-momi-catalans si hi tan!! seria genial que la duguessis...ja fariem per conectarla als moduls, l'alçada etc....així tot la podriem veure en marxa i gaudir-la en directe... salutacions mallet73 | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Dv Feb 08, 2013 5:00 am | |
| - MALLET73 escrigué:
- Olot escrigué:
- Bah !
És igual la nota que et posin ells, nosaltres et posem tots un 10
Per lo de l'informació que et puguem donar, només cal que vinguis a la trobada del 9 de març. Allà veuràs les meravelles que estan fent els dels mòduls:
https://trenscat.forosactivos.net/t928-9-de-marc-trobada-modular-momi-catalans si hi tan!! seria genial que la duguessis...ja fariem per conectarla als moduls, l'alçada etc....així tot la podriem veure en marxa i gaudir-la en directe...
salutacions
mallet73 Si, uns quants canvis mes de via i a jugar s'ha dit! | |
|
| |
Pau Trenjardinaire
| Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Ds Feb 09, 2013 3:54 am | |
| Per mi cap problema, però encara no se si podré vindre o no. A demés necessitaria assegurarme de la disponibilitat del cotxe, si m'hi poden portar o no. Per l'altura no heu de patir tinc uns cavallets als quals hi ha una cadena per adaptar l'altura que és vulgui. Si em dieu l'altura a la que estarà i la distància entre vies a la qual ho voleu acoblar podria intentar de modificar-ho per la trobada si es que al final puc anar. Ara bé encara necessita molts ajustos ja que el pont és una mica inestable. Si algún dia voleu vindre per fer-li una ullada, cap problema sols envieume un missatge privat o al correu electrònic i ja quedem. | |
|
| |
Pau Trenjardinaire
| Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Dv Mar 15, 2013 4:12 am | |
| Hola a tots, Era per informar-vos de que ja m'han entregat la nota del treball, estaveu en lo cert, he tret un 10!!! I en part us ho dec a vosaltres, que m'heu aconsellat en tots els aspectes. De veritat moltes gràcies!!
Respecte a seguir amb les obres això estarà bastant estancat fins al Juny ja que he presentat el treball a un concurs per adquirir la experiència de competir amb un treball de recerca, llavors el veredicte no el fan fins a finals de maig i al juny ja tinc la selectivitat. Es a dir, que no vull tocar-lo fins a acabar el concurs i haver passat la selectivitat per seguretat. Tot i així estic dissenyant un circuit modular per a encaixar-lo a la via transbordadora i us el passaré quan pugui.
Gràcies a tots per la vostra col·laboració !!! | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora | |
| |
|
| |
| El meu treball de recerca, una via transbordadora | |
|