El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Lliçà d'Amunt Edat : 55 Data d'inscripció : 16/09/2009 Nombre de missatges : 285
Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Dg Des 16, 2012 5:31 am
Be, miran a can Parallax veig que el motor que poses en realitat es un servo que port girar continuamente , com si fos un motor, va alimentat mitjançant PWM. ¿ exactament com el conectas al controlador? potser es mitjançant sofware que es genera el PWM..............
¿ qui llisca, les rodes sobre el rail, o el motor que no pot girar ?
Com que aixo es per un projecte, pots enrriquirlo cientificament , mira si tens alguna manera de mesurar la força que necesites per moure el pont. amb una bascula per maletes ; un cordill del que penjin pesos ..... etc pensa ......
A les especificacions del servo dieuen "Torque: 38 oz-in @ 6 V " intenta relacionarlo amb la mesura que haguis tret .................
Aixi o ve demostres (i soluciones ) que no es problema de servo-motor i si ho fos ( que el sevo no servexi per ser poc potent ) l'auras demostrat i podras cercar un altre , tot aixo documentet tecnicament ( en pla enginer )
Ja tens feina
Salutacions Manolo
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Dg Des 16, 2012 5:33 am
Pau escrigué:
... no s'aprecia força bé perquè l'espai per poder fer la foto d'aprop és una mica reduït...
Be, si; ja es veu.
Una cosa que observo, és que els punts d'apoio (les rodes) no són ben be als extrems. Jo t'aconsellaria de posar-les el màxim de a prop dels extrems. Si no, el pont pot bascular amb l'entrada del material.
Un cop amb les rodes el més a l'extrem possible, el primer que has d'aconseguir, Pau, és que el pont es mogui sense cam obstaculitat. Per això caldria treure tots els mecanismes de tracció, i un cop lliure, movent-lo amb la mà, has de notar que es mou de manera uniforme i sense haver de fer cap esforç. És a dir, que el desplaçament del pont amb la mà ha de ser molt suau. El pont no ha de "tocar" a cap lloc mentre es mou. Si alguna cosa falla has d'arreglar-la perquè funcioni d'aquesta manera.
Si va be, amb la màquina a sobre tornes a fer la prova, i ha de funcionar igual.
Ubicació : Rubí (vallès occidental) Edat : 29 Data d'inscripció : 11/11/2012 Nombre de missatges : 126
Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Dg Des 16, 2012 6:14 am
Val, miraré de veure i solucionar tot el tema de friccions i contactes, i sinó la solució que proposa el manolo també la torbo força raonable. Gràcies de nou
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Dg Des 16, 2012 6:32 am
Els eixos amb relació a les fixacions no poden quedar esactas, posa una volandera de ferro entre la roda i la fixació, com mínim deixa un mil·límetre de olgura. Si et fixes les rodes no són planes, són una mica còniques el que fan que quedin centrades a la via, amb aquesta petita modificació veuràs la suavitat en la circulació. I si poses una mica de greix a la zona de rodament també ajuda.
Pere
manolo0101 Trenjardinaire
Ubicació : Lliçà d'Amunt Edat : 55 Data d'inscripció : 16/09/2009 Nombre de missatges : 285
Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Dg Des 16, 2012 7:25 am
Ara que hem fitxo i, la traccio es fa nomes a una banda , la cinta de cremallera, aixo es dolent, perque no el mouras perpendicularment sino que faras una força en diagonal y per aixo no rodara. has de posar-hi una altra cremallera a l'altra costat ( amb la seva roda es clar ) y aixi si que anira be.
PD espero haberme explicat.
Salutacions Manolo
Pau Trenjardinaire
Ubicació : Rubí (vallès occidental) Edat : 29 Data d'inscripció : 11/11/2012 Nombre de missatges : 126
Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Dg Des 16, 2012 7:35 am
Gràcies Pere, ho tindré en compte!
Pau Trenjardinaire
Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Dg Des 16, 2012 7:37 am
Les cremalleres estan a tots dos costats!! i hi ha dos engranatges un per cada costat. El que passa es que en algunes imatges no es pot apreciar.
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Dg Des 16, 2012 8:11 am
Mecanicament: Pot ser que la reduccio no sigui la mes adient. Pot ser el caldria posar uns coixinets a les rodes per tal que la friccio sigui minima. (Coixinets semblants als que duen les rodes que lgb fabrica amb preses de corrent)
Electricament: He sentit a dir que un motor poc potent, amb una reduccio per fet guanys en velocitat, per contra de la força de traccio, si aquests motor es controla en mode digital, te ina força de traccio molt mes grossa.
Pel que fa al pes d'un engini motor, el mes lleuger que se m'acut, es una locomotora petita de playmobil, i li treiem el ferro que fa de pes perque tingui mes força de traccio. Com que no es tracta de que l'engini arrossegui, nomes que es mogui, ja n'hi ha prou amb el pes de la marca de locomotora que et dic. Una proba de moviment del carro amb un pes a sobre, similar al d'aquesta locomotora que comento, podria ser equivalent al d'un vago de dos eixos d'lgb.
Pau Trenjardinaire
Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Dt Des 18, 2012 6:25 am
Gràcies Jaume, Estic mirant el tema de la reducció a vere si són els engranatges que no acaben de fer un bon encaixament de les dents i per temes de fricció com deia l'Amadeu és possible que al posar-li pes a sobre no engrana bé. Cada cop penso que no és problema del motor sinó dels engranatges però ho haig d'acabar de mirar i sinó, lo que dius del playmòbil té alguna referència? Es que el tren que utilitzo és un tren de playmòbil precisament però és possible que lo que em proposes tu és un altre tren. Gràcies igualment per les teves propostes.
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Dt Des 18, 2012 7:17 am
Et poso tres fils d'algunes de les meves construccions en les que jo he fet els mecanismes de rodament, els jocs dels eixos de les rodes són molt importants, de 3 a 4 mil·límetres i com podràs veure tot funciona vastant bé. Dóna-li un milimetre mínim de olgura a les rodes amb relació als suports i si pots posar més olgura posa-li, i una mica de greix. Contra més pes tingui millor funciona, clar dins d'un límit 3 o 4 quilos més la càrrega que pot ser d'una altra tant o una mica més 5 o 6, vigila que els suports no siguin massa fràgils no sigui que es doblin lleugerament, amb poc que es doblin ja és suficient per frenar-lo, en aquest cas a refuerzalos
Pere
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Dt Des 18, 2012 7:32 am
Pel que fa al tren playmobil, rots els que prenen corrent per la via, tenen el mateix block motor. No es gens dificil, posar un oirnavis gran y fer palanca, sense por a trencar, la llengueta que porta a cada extrem i aixi baixa. Despres nomes cal treure (normalment girant cap avall i cauen els dos tarugos de pes que porta. Hi ha locomotorres diesel que pirten un pes extra al damunt del bastidor i n'hi ha de vapor que el porten dins la caldera. Ja em diras quina locomotora es. Pel que fa a la transmusio d'engranatge, has de saber que cal que la separacio entre engranarges te una distancia, calculada segons el diametre real / fictici de cada engranatge, i tambe hi ha una norma anomenada modul. Pero en realitat el que t'interessa es que aquesta distancia entre els dos engranatges (encara que li diguen cremallera, continua essent un engranatge, pla. Si aquesta distancia es superior a la correcte, les dents es gastaran abans del que toca i, a mes, pot perdre força tractora. Si la dustancia es inferior, tambe es gasta abans i a mes, frega massa i es per molt esforç de transmisio. Normalment, el problema es aquests darrer cas. Esperem noves noticies d'aquests interessantissim projecte.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Dt Des 18, 2012 8:00 am
Pau, la màquina que has fet servir és una Playmobil i tens problemes de pes?
Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Dl Des 24, 2012 8:45 am
Pau, un exemple real de la forma del rail en un pont giratori. La foto és del pont que han recuperat els de Mora la Nova. Curiosament el carril fixe, que és nou, no te l'entalla. Normalment correspondria que tant el que és fixe clavat a terra com el del pont ho tinguessin.
Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Dg Gen 06, 2013 7:38 am
Hola, quant de temps no? He estat una mica liat aquest nadal fent el treball.
Aquí teniu el resultat del meu esforç.
La locomotora com ja sabreu es la típica stainz que ve en els sets d'iniciació LGB dels quals m'han portat un els reis. Encara no he fet el sistema aquest dels microruptors i tal perquè no he tingut gaire temps i m'han sorgit problemes que com podreu obserbar en le vídeo ja estan solucionats. Se que el pont està una mica inestable. Ja ho aniré mirant, suposu que si el faig anar més lent el pont estarà més estable.
Espero que els reis s'hagin portat bé amb vosaltres!
PD: Ja us aniré informant! Espero no tardar tant com aquestes setmanes en informar-vos.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora Dg Gen 06, 2013 7:52 am
Molt be, Pau.
Es veu que cal afinar-lo, però també es veu que funciona.
Pau escrigué:
...La locomotora com ja sabreu es la típica stainz que ve en els sets d'iniciació LGB dels quals m'han portat un els reis. ...