TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 El meu treball de recerca, una via transbordadora

Ir abajo 
+10
tram47
TramBlau
Shay
override
manolo0101
jaume
E4lok
ostman
Olot
Pau
14 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5  Següent
AutorMissatge
Pau
Trenjardinaire
Pau


Ubicació : Rubí (vallès occidental)
Edat : 28
Data d'inscripció : 12/11/2012
Nombre de missatges : 120

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora   El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 I_icon_minitimeDl Des 10, 2012 6:17 am

En un futur suposu que faré algún mòdul i espero que em pogueu aconsellar. bota
Tornar a dalt Ir abajo
override
Aspirant a jardinaire
override


Ubicació : La Garriga
Edat : 39
Data d'inscripció : 09/12/2012
Nombre de missatges : 6

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora   El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 I_icon_minitimeDl Des 10, 2012 6:19 am

Pau,

Per si t'interessa, jo estic en mig d'un disseny també i he aconseguit fer accelerar i frenar els trens utilitzant un sistema analògic.

Si vols una mica de teoria de com ho faig es mitjançant un pont en H (el sentit) i un senyal pwm (la velocitat).

Que es un pont en H?
http://es.wikipedia.org/wiki/Puente_H_(electr%C3%B3nica)

Que es un senyal PWM?
http://arduino.cc/es/Tutorial/PWM

En aquests enllaços trobaras com funciona. Si vols fer algo d'aixo ja saps on trobar-me. Smile

Sort!!!

override
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 29/01/2009
Nombre de missatges : 12081

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora   El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 I_icon_minitimeDl Des 10, 2012 6:25 am

Quina classe estem rebent de electrònica. m'he hagut de posar el pitet dels calçots baba baba baba

applaud applaud applaud applaud applaud applaud applaud applaud

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33035

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora   El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 I_icon_minitimeDl Des 10, 2012 6:28 am

Això és alguna cosa més que electrònica, Pere. Això és informàtica !!!

Cada cop que el meu fill m'explica el que ha fet em quedo completament penjat. Només ho entenc quan em fa una demostració pràctica. nose

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 29/01/2009
Nombre de missatges : 12081

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora   El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 I_icon_minitimeDl Des 10, 2012 6:40 am

Olot escrigué:
Això és alguna cosa més que electrònica, Pere. Això és informàtica !!!
Cada cop que el meu fill m'explica el que ha fet em quedo completament penjat. Només ho entenc quan em fa una demostració pràctica. nose
El meu gendre és enginyer electrònic i t'entenc en el que dius, perquè jo encara no he passat del + / -

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Pau
Trenjardinaire
Pau


Ubicació : Rubí (vallès occidental)
Edat : 28
Data d'inscripció : 12/11/2012
Nombre de missatges : 120

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora   El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 I_icon_minitimeDl Des 10, 2012 6:40 am

Overroide,
Trobo molt interessant això del pont h és algo semblant a lo que he fet jo sols que encanvi d'utilitzar interruptors he utilitzat relès que vindrien a fer el mateix sols que controlats per la placa robòtica.
N'he sentit a parlar d'això del PWN, doncs ara que ho dius si que ho podira fer servir per la velocitat em seguiré informant d'aquest mètode per controlar el voltatge perquè també crec que és pot aplicar a la placa robòtica que estic fent servir.

Us seguire informant dels meus avenços.
Gràcies a tots pel recolzament que m'esteu proporcionant! Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33035

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora   El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 I_icon_minitimeDl Des 10, 2012 6:42 am

Pau escrigué:
...Us seguire informant dels meus avenços...

Això espero ! Wink
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
manolo0101
Trenjardinaire
manolo0101


Ubicació : Lliçà d'Amunt
Edat : 55
Data d'inscripció : 17/09/2009
Nombre de missatges : 285

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora   El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 I_icon_minitimeDl Des 10, 2012 6:43 am

Hola, be , ja tinc clar tot l'assumpte.

Veig que controles les sortides I/O gracies al modul dels reles amb el NPN y
la programacio basica.

he mirat pero no he trovat con som las entrades electricament i en principi totes les 16 I/O
poden ser tant input com output ( molt estrany!) . com que el micro travalla a 5 volts, son TTl
pero s'ha de estar molt segur de com connectar-les per no carregar-se el micro ( miliampers maxim .....)

A part d'aixo que es basic, ( i tindries que tenir documentacio d'exemples ....) veig que el carro
de desplaçament el fas corre damunt vies LGB , cosa molt bona ........

Et recomano molt que compris/miris aixo LGB 1700

lgb 1700
aqui o a qualsevol tenda ( LGB )

son contactes Reed, basicament es com les alarmes de les finestres , pases un iman per sobre es tanca el circuit ......

els pots posar tant a les vias vistes com les de la caixa . aixo et donara els punts a on s'aturara i/o arrencara les senyals de
sortida.

Salutacions Manolo
Tornar a dalt Ir abajo
manolo0101
Trenjardinaire
manolo0101


Ubicació : Lliçà d'Amunt
Edat : 55
Data d'inscripció : 17/09/2009
Nombre de missatges : 285

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora   El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 I_icon_minitimeDl Des 10, 2012 6:53 am

Al mon parallax esta tot resolt .

http://www.parallax.com/Store/Sensors/PressureFlexRPM/tabid/177/CategoryID/52/List/0/SortField/0/Level/a/ProductID/432/Default.aspx

documentacio :http://www.parallax.com/Portals/0/Downloads/docs/prod/acc/ReedSwitch-V1.0.pdf


Tens el Reed de parallax, de LGB o mes generics (component basic ) a qualsevol botige d'electronica.

i resistencies de 10 K ohms i 220 ohms.

Salutacions Manolo

PD: resolt problema amb link


Editat per darrera vegada per manolo0101 el Dt Des 11, 2012 7:39 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47


Ubicació : Aquitaine, França.
Edat : 76
Data d'inscripció : 24/01/2009
Nombre de missatges : 2482

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora   El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 I_icon_minitimeDl Des 10, 2012 7:05 am

Arrow presentació d'aquesta realització és necessària quan l'exposició MOLINS REI!
Arrow la présentation de cette réalisation est obligatoire lors du salon de MOLINS de REI !!!!
Tornar a dalt Ir abajo
Pau
Trenjardinaire
Pau


Ubicació : Rubí (vallès occidental)
Edat : 28
Data d'inscripció : 12/11/2012
Nombre de missatges : 120

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora   El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 I_icon_minitimeDl Des 10, 2012 7:09 am

Manolo,
Això que em proposes és una gran idea! Així podré establir la posició exacte del tren a on s'hagi de parar!!!
Moltes gràcies per la teva aportació. Veig que en saps una mica del tema Parallax Smile
Tornar a dalt Ir abajo
manolo0101
Trenjardinaire
manolo0101


Ubicació : Lliçà d'Amunt
Edat : 55
Data d'inscripció : 17/09/2009
Nombre de missatges : 285

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora   El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 I_icon_minitimeDl Des 10, 2012 7:49 am

Pau escrigué:
Manolo,
Això que em proposes és una gran idea! Així podré establir la posició exacte del tren a on s'hagi de parar!!!
Moltes gràcies per la teva aportació. Veig que en saps una mica del tema Parallax Smile

nomes des que he posat parallax al google despres de llegir el post Very Happy

Nomes recordar-te que a part de controlar la part visible :
les vies i el transportador ( posant els reeds a les vores )

pot fer el mateix a amb una de les vies ocultes que tens que et fan de soport al transportador,
d'aquesta manera pots fer que es pari exactament on vulguis

Per el control de la velocitat , uff aixo ya es altra cosa, pero si les velocitats son lentes
no fa falta regulacio ( no hi aura estrebades )


Salutacions Manolo



Tornar a dalt Ir abajo
E4lok
Trenjardinaire
E4lok


Ubicació : Granollers
Edat : 64
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 824

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora   El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 I_icon_minitimeDt Des 11, 2012 4:05 am

Olot escrigué:
Això és alguna cosa més que electrònica, Pere. Això és informàtica !!!
Cada cop que el meu fill m'explica el que ha fet em quedo completament penjat. Només ho entenc quan em fa una demostració pràctica. nose

Per a mi , això és automàtica, avui dia cal dominar aspectes de mecànica, electrònica i informàtica. Quan jo vaig estudiar l'enginyeria tècnica estava molt dividit per especialitats. Per aixó vaig decidir de fer electrònica industrial quan vaig acabar la mecànica. Ara em sembla que ja existeix l'especialitat d'automàtica dins dels plans d'estudis.

Moltes gràcies a en Pau i a l'Override "Olot fill" per les seves explicacions de les possibiltat de les plaques Parallax i Arduino, és una solució a baix cost per fer automatitzacions al nivell hobby. Jo tinc tendència a fer servir solucions industrials, tipus PLC perque és el mon que conec i disposso de programari.

De fet estic plantejant-me comprar una placa per fer experiments, per fer petites automatitzacions a les maquetes.

Estaré encantat de veure el pont transbordador si organitzeu una trobada.
Tornar a dalt Ir abajo
http://e4lok.blogspot.com/
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 22/03/2011
Nombre de missatges : 18745

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora   El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 I_icon_minitimeDt Des 11, 2012 5:42 am

reverent reverent reverent reverent reverent una feina espectacular.......de segur que tot estem desitjan veure-la ja en marxa i en voldrem una... riuuuu riuuuu

enhorabona i endavant que et seguim com prospera..

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
override
Aspirant a jardinaire
override


Ubicació : La Garriga
Edat : 39
Data d'inscripció : 09/12/2012
Nombre de missatges : 6

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora   El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 I_icon_minitimeDt Des 11, 2012 11:29 am

E4lok escrigué:
Olot escrigué:
Això és alguna cosa més que electrònica, Pere. Això és informàtica !!!
Cada cop que el meu fill m'explica el que ha fet em quedo completament penjat. Només ho entenc quan em fa una demostració pràctica. nose

Per a mi , això és automàtica, avui dia cal dominar aspectes de mecànica, electrònica i informàtica. Quan jo vaig estudiar l'enginyeria tècnica estava molt dividit per especialitats. Per aixó vaig decidir de fer electrònica industrial quan vaig acabar la mecànica. Ara em sembla que ja existeix l'especialitat d'automàtica dins dels plans d'estudis.

Moltes gràcies a en Pau i a l'Override "Olot fill" per les seves explicacions de les possibiltat de les plaques Parallax i Arduino, és una solució a baix cost per fer automatitzacions al nivell hobby. Jo tinc tendència a fer servir solucions industrials, tipus PLC perque és el mon que conec i disposso de programari.

De fet estic plantejant-me comprar una placa per fer experiments, per fer petites automatitzacions a les maquetes.

Estaré encantat de veure el pont transbordador si organitzeu una trobada.

Si, tens rao Toni. L'electronica, la mecànica i la informàtica van molt lligades i tenir coneixements complementaris en varis d'aquests camps és molt potent. De fet penso que totes tres enginyeries haurien d'aprofundir molt més en aquesta unió de disciplines. Llàstima que no es aixi durant la carrera, tot i que existeix algun que altre màster en mecatrònica que precissament cobreix aquest ensamblatge de coneixements.

Quina PLC utilitzes per automatitzar el tren? Dius que disposses de programari, et refereixes a programari per configurar el PLC desde un ordinador o a programari que s'executa en alguna cpu que hi ha al PLC? Es que em sembla molt interessant aquesta solució.

De fet he sentit a parlar de les FPGAs i he treballat amb alguna. Son una evolució dels PLCs, oi?

Gràcies per avançat Toni.
override
Tornar a dalt Ir abajo
Pau
Trenjardinaire
Pau


Ubicació : Rubí (vallès occidental)
Edat : 28
Data d'inscripció : 12/11/2012
Nombre de missatges : 120

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora   El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 I_icon_minitimeDc Des 12, 2012 5:30 am

Jo anava fer el treball amb amb un plc però tinc entés que són molt cars i vaig decidir fer-ho amb placa robòtica que és més econòmic.
Tornar a dalt Ir abajo
E4lok
Trenjardinaire
E4lok


Ubicació : Granollers
Edat : 64
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 824

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora   El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 I_icon_minitimeDc Des 12, 2012 8:42 am

El PLC es molt mes car, com be dius, Pau, encara que avui dia hi han solucions per aplicacions petites no massa prohibitives.

El que encareix es el programari, i els cables de communicacio amb el PC, totes les marques fan servir els seus conectors especials. Jo he fet coses amb un PLC Omron ja una mica antic i no fa gaire he programat un antic Mitsubishi dels anys 80 per l'amic Bantren, encara amb la consola amb display Led de 7 segments...

Efectivament, edites el programa al PC, hi despres ho transferim al PLC. A la maqueta de Cal Gavatx hi comandem els desviaments i semafors, i tenim fet un bloc sistem per la circulacio de trens. Tambe el fem servir per comandar els semafors i control del Faller Car, i per animar les llums i foncionament del parc d'atraccions.

Encara que la millor solucio pel control de la maqueta es el sistema digital amb programa de control per ordinador. Pots veure una demo del que es pot fer al fil de digital o analogic.

Trobo que has triat una bona solucio, que a mes et permet entendre els circuits. Pensa que el que tu has fet es com un PLC, que tambe es basa en un microprocesador, i que te integrat les sortides per rele o per transistor.

Es per aixo que estic mirant les plaques, ara per ara em sembla mes adient l'Arduino, per la quantitat d'accesoris disponibles.

Ah, suposso que ja tens clar que vols estudiar, no? ok
Tornar a dalt Ir abajo
http://e4lok.blogspot.com/
Pau
Trenjardinaire
Pau


Ubicació : Rubí (vallès occidental)
Edat : 28
Data d'inscripció : 12/11/2012
Nombre de missatges : 120

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora   El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 I_icon_minitimeDj Des 13, 2012 9:32 am

Hola Toni,
Doncs la veritat es que et sorprendrà, però jo em vull dedicar a la música. Toco el violí i el piano i m'agradaria fer carrera amb això, lògicament aquí la música no es considera igual que alemania o algun d'aquest països nòrdics d'europa i per tant tinc ganes d'estudiar fora d'aquí. La tecnologia per mi es com un hobby perquè també m'agrada molt. Lo primer ara és el batxillerat perquè vagis on vagis et demanaran uns coneixements bàsics. I si veig que lo de la música no funciona doncs cap una enginyeria, això ho tinc claríssim! D'estudiar un sempre haurà d'estudiar es vulgui o no es vulgui.

Tinc una pregunta així existencial, per saber-ho: algú sap quina és la separació mínima per a vies paral·leles? és directament les que es formen al utilitzar un canvi d'agulles?
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 03/05/2012
Nombre de missatges : 3354

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora   El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 I_icon_minitimeDj Des 13, 2012 9:53 am

Pel que fa a la misica, electronica. Et disenyes el te u propi teclat amb els corresponents generadors de frequencia i altres efectes, i tant o mes famos que els kraftwerk.
Pel que fa a la separacio entre vies paraleles, hem de diferenciar corba i recte, pero basicament, es la distancia minima perque dosvehicles no es puguin tocar.
Un altre tema es si ha de tindre andana.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 24/05/2012
Nombre de missatges : 7023

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora   El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 I_icon_minitimeDj Des 13, 2012 8:22 pm

La separació minima en vies restes hauria de ser 15 cm entre eixos per aixi respectar el galib segons les normes internacionals...
Tornar a dalt Ir abajo
Pau
Trenjardinaire
Pau


Ubicació : Rubí (vallès occidental)
Edat : 28
Data d'inscripció : 12/11/2012
Nombre de missatges : 120

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora   El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 I_icon_minitimeDv Des 14, 2012 5:19 am

Gràcies, necessitaba saber-ho per tenir idea de quantes vies externes podria ficar al pont amb les mides que he fet la caixa per on circula el pont transbordador.
Tornar a dalt Ir abajo
Pau
Trenjardinaire
Pau


Ubicació : Rubí (vallès occidental)
Edat : 28
Data d'inscripció : 12/11/2012
Nombre de missatges : 120

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora   El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 I_icon_minitimeDl Des 17, 2012 3:34 am

Hola a tots de nou.
No he avançat gran cosa però aquí us deixo unes fotos més de el que he fet (he acabat de muntar el pont i fer proves amb el tren que em van deixar per sobre el pont).
El resultat és una mica extrany perquè quan hi ficu el tren a sobre el pont s'em cala una mica el pont, crec que és un tema de pes, en el qual el motor no deu tenir la suficient potència per suportar el propi pes del pont + el del tren. Sabeu d'algún tren que pesi poc? Jo havia pensat en un tramvia ja que quan vaig anar a la casa Palau (carrer Pelai (Barcelona)) em van dir que l'estructura del motoritzat va apart de el que és el tramvia en si. En el cas de que no suporti el tramvia sempre podria utilitzar sols l'estructura del motor i així el pont perdria pes. Com que no se si podré obtindre un servo motor més potent per al pont crec que és una bona alternativa.
Que en penseu d'això del pes sabeu d'altres solucions?

Imatges:

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 P1050640b

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 P1050641h

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 P1050642

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 P1050643n

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 P1050644y

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 P1050645y

PD: Les vies que veieu en sota el pont és més un tema de giatge del pont (intentaré disimularles una mica). Què em recomenarieu per tapar una mica aquestes vies per a què només es vegi el rail i no les travesses?
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33035

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora   El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 I_icon_minitimeDl Des 17, 2012 3:41 am

Pau, no crec pas que sigui un tema de potència del motor. Més aviat penso que ha de ser un problema mecànic i de fricció. Es tractaria de fer que el pont es mogui amb la màxima lleugeresa.

Al veure les vies inferiors sempre he pensat que el pont s'hi apoia mitjanant unes rodes, però ara dius que serveixen de guia... Com s'apoia el pont, Pau? Ens pots fer una dibuix o fotos de la part mecànica que permet el desplaçament?
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Pau
Trenjardinaire
Pau


Ubicació : Rubí (vallès occidental)
Edat : 28
Data d'inscripció : 12/11/2012
Nombre de missatges : 120

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora   El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 I_icon_minitimeDl Des 17, 2012 3:56 am

Sí el pont té a sota unes rodes i les vies serveixen de guia per a les rodes del pont, ara vaig a fer una foto i dintre de res us la penjo.
Tornar a dalt Ir abajo
Pau
Trenjardinaire
Pau


Ubicació : Rubí (vallès occidental)
Edat : 28
Data d'inscripció : 12/11/2012
Nombre de missatges : 120

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora   El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 I_icon_minitimeDl Des 17, 2012 4:08 am

Aquí estan les imatges, espero que s'hi pugui obserbar bé el tema de les rodes i vies. Encara que no ho sembli les rodes estan tocant amb el rails de les vies el que pasa es que no s'aprecia força bé perquè l'espai per poder fer la foto d'aprop és una mica reduït.

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 P1050654s

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 P1050649k

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 P1050648i

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 P1050647j

El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 P1050646r
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu treball de recerca, una via transbordadora   El meu treball de recerca, una via transbordadora - Página 2 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
El meu treball de recerca, una via transbordadora
Tornar a dalt 
Pàgina 2 de 5Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5  Següent
 Temas similares
-
» Pont o via transbordadora escala G control Arduino

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Els vostres circuits interiors o modulars-
Canviar a: