| Vago Automotor | |
|
|
Autor | Missatge |
---|
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Vago Automotor Dj Set 13, 2012 4:49 am | |
| Fa gairebé 4 mesos, a principis d'estiu vaig quedar frepat per un enginy de difícil classificació. Podriem dir que es tracta d'un vago de mercaderies reconvertit en automotor electric, o d'un automotor primitiu amb aparença de vagó de mercadaries. ( Mireu el fil del meu descobriment) Algunes setmanes més tard, en Jaume em va passar algunes imatges d'un enginy semblat, però més curt, en escala H0. No us puc dir gaire res sobre aquests automotors... encara que m'agradaria saber-ne més coses... en qualsevol cas, vaig decidir que n'havia de fer un customitzant material Playmobil. | |
|
| |
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Vago Automotor Dj Set 13, 2012 4:54 am | |
| Amb en Jaume van fer una prova previa, que només va fer augmentar les ganes de construir-ne un: | |
|
| |
| Assumpte: Re: Vago Automotor Dj Set 13, 2012 5:03 am | |
| Agafant material d'aquí d'allà, ràpidament vaig aconseguir el material necessari. El fet que cohincidir amb una fira a Sabadell i va ajudar força. Sempre havia volgut fer una foto amb el "despieze" complet... crec que les peces son fàcils d'identificar: Vestidor, motor, enganxalls i xiulet de la màquina de maniobres vermella. Caixa, guies, panys i sostre d'un vagó de mercadaries groc, les portes de l'equivalent verd. Els marcs de les finestres d'un contenidor-oficina d'obres. Llums i compresor d'una màquina de vapor. Pantograf dels automotors. Escaleta del vagó de correus western. Topes negres del vago gris cargo. Prestatges de botiga de la sèrie city. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Vago Automotor Dj Set 13, 2012 5:04 am | |
| | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Vago Automotor Dj Set 13, 2012 5:43 am | |
| molt guapo, però el color groc i la porta verda??? el deixaràs així o el pintaràs o faràs quelcom?? llums etc??? explica més... salutacions mallet73 | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: Vago Automotor Dj Set 13, 2012 8:29 am | |
| El diumenge passat vaig tenir la sort de poder tenir-lo a les mans, i puc dir que és un vehicle molt ben aconseguit. Un dels detalls que més em va agradar és la consola de conducció, que no es veu en les fotos que en Pau ha posat fins ara.
| |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Vago Automotor Dv Set 14, 2012 8:10 pm | |
| Molt bona presentació. Es el qu em'agradaria poder fer a mi, pero malauradament no feia gaires fotografies de la construcció. I d'altres no les trobo, sembla que les he perdut... Pero trigues a posar imatges de l'interior, cabina de conducció, engini acabat... "Els teus seguidors ho esperen". | |
|
| |
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Vago Automotor Dv Set 14, 2012 8:26 pm | |
| Ostman escrigue Algunes setmanes més tard, en Jaume em va passar algunes imatges d'un enginy semblat, però més curt, en escala H0.
No us puc dir gaire res sobre aquests automotors... encara que m'agradaria saber-ne més coses... en qualsevol cas, vaig decidir que n'havia de fer un customitzant material Playmobil.
-------
Jo no en puc dir gaire cosa i no he trobat gaire. Nomes puc dir que recordo que el va fabricar Marklin escala Ho i arnold escala N. despres ho van fabricar per trix en HO. Em vaig posar com un boig buscant catalegs d'aquestes marques fins que ho vaig trobar. En saber el nom, va ser facil trobar-ho a la xarxa. Pero nomes ne parla a escala... I que es diu "Elektro-Triebwagen ET 194 der DRG". Potser que aquests engini mai hagi estat real? Perque si no, perque no trobo informació al web, si es alemany i aquest en saben molt i ho tenen tot molt ben documentat? | |
|
| |
| Assumpte: Re: Vago Automotor Dj Set 20, 2012 11:51 pm | |
| Malgrat una petita demora, comencen el procès de construcció: La caixa del vagó de mercaderies tancat té unes pestanyes que ens calia eliminar per tal que assentes bé al nou xasis. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Vago Automotor Dj Set 20, 2012 11:55 pm | |
| Potser la operació més difícil d'aquest construcció ha estat l'obertura de les noves finestres al frontal de la caixa. Per això vaig optar per dibuixar-les amb paper adhesiu per poder-les marcar millor. Les vaig obrir utilitzant una eina de la dremel, una fressa serra que vaig comprar especialment... i que crec que utilitzen per tallar socols i rajoles... fa moltes virutes per va prou bé... encara que sempre s'ha d'acabar la feina manualment amb una llima. | |
|
| |
| |
| |
| |
| |
| Assumpte: Re: Vago Automotor Dv Set 21, 2012 12:03 am | |
| Escollim 3 cargols de rosca mètric 4 i cap pla... perquè tenin espai, i perquè són molt més econòmics que mides inferiors... I col.loquem 3 enlloc de 4 cargols, perquè 3 eren suficients, i tots quedarien amagats... amb 4 cargols 2 s'haurien vist... | |
|
| |
| Assumpte: Re: Vago Automotor Dv Set 21, 2012 12:04 am | |
| Caixa i Xasis units... | |
|
| |
| |
| |
| Assumpte: Re: Vago Automotor Dv Set 21, 2012 12:08 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Vago Automotor Dv Set 21, 2012 12:11 am | |
| Preparem unes petites rapisses per col.locar els fums frontals i posterior, a partir d'un pestatge de botiga... | |
|
| |
| |
| |
| Assumpte: Re: Vago Automotor Dv Set 21, 2012 12:20 am | |
| Una foto lateral... | |
|
| |
| Assumpte: Re: Vago Automotor Dv Set 21, 2012 12:36 am | |
| Malauradament no tenia la intenció de mostrar l'interior, doncs no em sembla gens interessant... però per petició popular... Les fotos no són massa bones, eren només de treball, però crec que es veu prou bé... El plafò de control és d'una màquina de maniobres. L'original és de color vermell, però una mica de pintura verda l'integren força bé al conjunt. De fet, és l'únic element pintat en tota la construcció. La separació de la cabina està feta amb una paret d'una casa antiga del oest... el marc es del mateix contenidor d'obres que les finestres frontals, i la porta interior és del "carromato" d'obres (una peça molt centre-europea)... Una caixa gran de color verd ha servit per amagar les dues piles de 1,5v en sèrie que donen corrent a tots els leds de l'automotor. Un comuntador permet desconnectar-los per fer una circulació a les fosques... Dos leds d'alta lluminusitat de color blau, muntats en un prestatge de botiga gris, donen una il.luminació discreta a la cabina de conducció. Això va ser un afegit d'última hora no previst, al veure que la cabina quedava a les fosques amb els llums encesos... | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Vago Automotor Dv Set 21, 2012 2:00 am | |
| molt guapo!!!!! salutacions mallet73 | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: Vago Automotor Dv Set 21, 2012 2:54 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Vago Automotor Dv Set 21, 2012 4:21 am | |
| Gracies. Els teus seguidors t'ho agraeixent, | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Vago Automotor | |
| |
|
| |
| Vago Automotor | |
|